site stats
बाह्रखरी :: Baahrakhari
विशेष
Global Ime bankGlobal Ime bank
Nabil Bank Banner adNabil Bank Banner ad
संगीत प्राण हो, साधना कर्म
SkywellSkywell
KFC Island Ad
NIC Asia
Royal Enfield Island Ad
सुवानी सानै थिइन् । गीतसंगीत, एरेन्ज, कम्पोज भनेको के हो बुझ्ने उमेर भएकै थिएन । बुबा र आमा (शिलाबहादुर मोक्तान र कुन्ती मोक्तान) घन्टौंसम्म हारमोनियममा बसेर कम्पोज र रियाज गरेको देख्दा अचम्म लाग्थ्यो उनलाई । के गरेको होला भन्ने जिज्ञासा उठ्थ्यो । ‘गीत गाएको छोरी’ भन्ने उनले जवाफ पाउँथिन् । के हो गीत, के हो संगीत उनलाई के थाहा ? तर पनि उनलाई त्यो समय गीत र हारमोनियमका झंकारहरू सुन्दा झर्को लाग्दैनथ्यो । बरु ती धुनहरू कर्णप्रिय लाग्थ्यो । बुबाआमासँगै उनी पनि गीत रियाजमा मिसिन्थिन् । 
रेडियो सुन्न सितललाई खुब मन पथ्र्यो । गीत गाउन रहर लाथ्यो । जुन गीत सुन्यो, त्यही गाउँथिन् । बुबाआमाले राम्रो छ भन्दिन्थे, उनी मख्ख पर्थिन् । तर, उनलाई बुबाआमाले कहिल्यै पनि तिमीले गीत नै गाउनुपर्छ भनेर दबाब दिएनन् । उनी भन्छिन्, “जे गर राम्रो गर भन्नुहुन्थ्यो । तर, यही गर भनेर जबर्जस्ती गर्नुभएन ।”
‘भेडा भेडाकै बथानमा बाख्रा बाख्राकै बथानमा’ भनेझैं सितल र सुवानी पनि विस्तारै गीतसंगीततर्फ लहसिए । गीत गाउन थाले । स्कुलका सांगीतिक कार्यक्रम हुन् या अन्य कुनै पनि प्रतियोगिता, उनीहरू गीत गाउन थाले । 
सितल ६ वर्षको हुँदादेखि नै उनलाई औपचारिक कार्यक्रममा आफूले गीत गाएको सम्झना छ । त्यसयता उनी आजसम्म संगीतकै क्रियाशील छिन् । सानो छँदा उनी एक्लै भन्दा पनि समूहका गीत गाउन रुचाउँथिन् । पछि बुबाआमासँग रियाज सिकेपछि भने उनी एक्लै पनि गीत गाउन थालिन् । 
उनी सोच्न पनि सक्तिनन् गीतसंगीत बिनाको जीवन । गीत के हो भन्ने जिज्ञासामा उनी भन्छिन्–स्वासप्रश्वास बिनाको जीवन जसरी असम्भव छ, त्यस्तै गीतबिनाको जीवन कल्पना पनि गर्न नसकिने भयो । यो मानव जीवनको अभिन्न अंग भइसक्यो । प्रत्यक्ष होस् या अप्रत्यक्ष, गीतप्रति मान्छे मोहित भइरहेकै हुन्छ । गाएर होस् या सुनेर या गुनगुनाएर, मान्छे गीतसँग जसरी पनि जोडिएकै हुन्छ । 
सानोमा बुबाआमाले दिदी बहिनीमध्ये कसको स्वर राम्रो छ भन्नुहुन्थ्यो । “हामी सानै थियौं, दुवै जना गाउँथ्यौं । मलाई ममीले भनेको अझै पनि याद छ, तिम्रो भ्याइस सुवानीको भन्दा अलि रफ छ भन्नुभएको,” सितलले सम्झिइन् । 
सितल सानै थिइन्, उनीहरूको घरमा रेडियो बजिरहन्थ्यो, ‘हिउँभन्दा चिसो आगोभन्दा तातो’ भन्ने गीत त्यो समय हिट थियो । सितल त्यही गीत गाउँथिन् । शब्द उल्टोपाल्टो पारेर भए पनि सितलले गाइरहेको सुनेर कुन्तिले भनिन्, “यसको सुरचाहिँ लाग्दो रहेछ है ।” 
गीत गाऊ नभने पनि गाइरहेको देखेपछि मोक्तान दम्पत्तिले सोच्यो– गीत संगीतमा छोरीहरूले रुची देखाए । सांगीतिक इन्स्टुमेन्टबाटै यिनीहरूलाई सिकाइको सुरुआत गर्नुपर्छ भन्ने निर्णय गरे । सुरुमा सितललाई गितार सिकाउने निर्णय गरेको मोक्तान दम्पत्तिले पछि सितार पो सिकाउने हो कि भन्नेमा पुग्यो । फेरि होइन, नेपालमा सोलो फिमेल भ्वाइलिनिस्ट नेपालमा छैन र मानव भ्वाइससँग नजिकबाट जोडिएको बाजा पनि भ्वाइलिन हो भनेर उनलाई भ्वाइलिन सिकाउने निर्णय गर्यो । र, उनले आमाबुबासँग भ्वाइलिन सिक्न थालिन् । 
उनको घरमा सबै खालका संगीत सुनिन्थ्यो । पप, पपरक, आधुनिक, गजल, लोक । मोक्तान दम्पत्ति आधुनिक र लोक गायन र संगीत सिर्जनामा तल्लिन भए पनि सबै प्रकारको संगीतलाई सम्मान गथ्र्यो । 
संगीतलाई खुब माया गर्ने उनको झुकावले होला । उनी स्कुलबाट फर्किनेबित्तिकै ठूलो ठूलो स्वरका गितार र भ्वाइलिन बजाउँथिन् । अरुलाई झर्को लागोस् या कर्णप्रिय, उनलाई मतलब नहुने । ठूलो स्वरमा गीत सुन्नुपर्ने उनको बानी थियो ।  
सुवानी कक्षा १२ मा पढ्दै थिइन् । एउटा सोलो एल्बम नै निकाल्ने कुरा भयो । आफ्नो पहिचान र उपस्थिति देखाउनु पनि थियो । अन्तर्वार्ताहरूमा आमाबुबाले छोरीहरू पनि गायनमा आउँदैछन् भनेर सार्वजनिक रूपमा भनिसकेकाले पनि उनीहरूलाई बाध्यता भइसकेको थियो । सितल–सुवानी पनि त्यो समयसम्म नेपाली सांगीतिक बजारमा आफूलाई प्रतिस्पर्धीको रूपमा उभ्याउन सक्ने भइसकेका थिए । बुबा र आमा दुवैले ‘गो अ हेड’को ‘ग्रिन सिंग्नल’ दिएपछि उनीहरू आफ्नो एल्बम लिएर आए । पहिलो पहिलो माया स्रोता दर्शकले रुचाए । पप रक जनराको ‘किनारामा’ गीत हिट भयो । उनीहरूले बुबाआमाको नाक थामे । 
तर, यो गीतसँगै उनीहरूलाई एउटा गम्भीर आरोप पनि लाग्यो । कुन्ती मोक्तानले गीत गाएर छोरीहरूको स्वर रहेको भन्ने गाइँगुइँ हल्ला चल्यो । सितलको कानसम्म यो हल्ला पुग्यो । उनलाई साह्रै दुःख लाग्यो । अर्कोतिर कम्तिमा आमाको जत्तिकै हाम्रो स्वर राम्रो रहेछ भन्ने प्रतिक्रिया पनि हो यो भन्ने लाग्यो । यसले सितल सुवानीलाई बल नै पुग्यो । उनीहरू बिनाआधार गरिएको कमेन्टका पछि लागेनन् । बरु आफ्नो यात्रालाई निरन्तरता दिए । पप रकसँगै सितलले पप, सेलोलगायत गीतहरू गरिन् । सबै मन पराइए । 
० ० ० 
सितलका आमाबुबा स्थापित म्युजिसियन । बाहिरबाट हेर्दा पारिवारिक माहोल नै संगीतको छ । त्यसैले सितल सुवानीलाई सजिलो छ भनेर भनिन्छ । सितल भन्छिन्– होला, हामीले गीत रेकर्ड गर्न स्टुडियोमा क्युमा बस्नुपरेन होला, संगीतकर्मी चिन्न गाह्रो भएन होला, आफ्नो परिचय बुबाममीको नामसँग जोडिएर आयो होला । तर, वास्तविकता भने फरक हुँदोरहेछ । मेरो तुलना कुन्ती मोक्तान र शिलाबहादुर मोक्तानसँग हुँदोरहेछ । कुन्ति मोक्तानसँग मेरो स्वर तुलना गरेर मेरो जजमेन्ट गरिँदो रहेछ । यो नै म र सुवानीका लागि सबैभन्दा ठूलो चुनौती हो, जुन अरु सिंगरले सायद भोग्नुपर्दैन होला । पहिलो गीत लिएर आएको नवकलाकारको स्वर दशकौं खारिएको स्वरसँग तुलना गरिँदा अन्याय भएको हो कि जस्तो लाग्दोरहेछ । तर पनि हामीलाई थप मेहनत गर्न भने यसले प्रेरित नै गरेको छ । यसलाई सकारात्मक रूपमै लिएका छौं । 
सानो छँदा कुन्ती र शिलाबहादुर मोक्तानले छोरीहरूलाई यही नै बन्नुपर्छ भनेर दबाब सिर्जना गरेनन् । “हामी तिमीहरूलाई यही गर भन्दैनौं । तर जे गर्छौ, राम्रो गर भन्नुहुन्थ्यो,” सितलले सम्झिइन्, “धन्न हामीले आजसम्म जे गर्यौं, त्यसमा असफल भएका छैनौं । त्यो कुरालाई हामीले प्रेसरभन्दा पनि इन्करेजकै रूपमा लियौं ।”
कुन्ती र शिलाबहादुर मोक्तान दार्जिलिङबाट नेपाल आएर संघर्ष गर्दा उनीहरूले विरानो ठाउँमा संघर्षमात्रै गर्नु परेन, दुवै आ–आफ्नो परिवारको जेठा सन्तान भएकाले परिवार पनि हेर्नुपर्ने थियो । त्यही भएर भनेजति पढ्न पाएनन् । त्यसको तुष उनीहरूमा बाँकी नै थियो । त्यो मोक्तान दम्पत्ति आफ्ना छोरीहरूबाट पूरा गर्न चाहन्थ्यो । छोरीहरूलाई एकेडेमिक डिग्री हासिल गरुन् भन्ने चाहन्थे । नभन्दै सितल सुवानीले बुबाआमाको त्यो सपना पूरा गरिदिए । सितलले आईटीमा ब्याचलर गरिन् भने मास्टरमा एमबीए गरिन् । उनको परिवारमा एकेडेमिक डिग्री लिने पहिलो व्यक्ति नै सितल बनिन् । साढे दुई वर्ष कान्छी उनकी बहिनी सुवानीले पनि मास्टर गरिन् । मोक्तान दम्पत्तिको सपना पूरा भयो । 
दशकौंदेखि मोक्तान परिवार संगीत साधना गरिरहेको छ । आमाबुबा अनि दुईटी छोरी सबै संगीतको साधना गरेर न थाकेको छ र न त थाक्नेवाला नै छ । सुगम संगीतमा आफ्नो बेग्लै छवि बनाएको मोक्तान परिवारको दोस्रो पुस्ता भने नयाँ पुस्ताको भोक मेटाइरहेको छ । 
तपाईंका बुबाआमाले सुगम र लोक संगीतको क्षेत्रमा नेपाली संगीत क्षेत्रलाई नै ठूलो योगदान पुर्याउनुभयो, तपाईंहरूले चाहिँ सुगम संगीत गाउन नसक्नु भएको कि, आफैंलाई मन नपरेको ? यो जिज्ञासामा उनी भन्छिन्, “हाम्रो घर यस्तो घर हो जहाँ सबै किसिमका गीतलाई माया गरिन्छ र सुनिन्छ । हामी सबै गीत सुन्छौं । हामीले पनि सबै पुस्ताका गीत गाउने प्रयास गर्यौं । पप, पप रक, लोक फ्लेभर, सेलो र आधुनिक पनि । मलाई त मेरो स्वर सबै जनराका गीतमा मिलोस् भन्ने लाग्छ । त्यसका लागि आवश्यक होमवर्क पनि हामीले नगरेको होइन । तर, २० र १९ हुँदोरहेछ । हामीले गीत गाउँदा सायद पप गीत बढी चलेको थियो । युवा पुस्ताले बढी गीत सुन्थ्यो । त्यसैले होला पपरक बढी मन पराइयो । गीत आफैंमा सिर्जना हो । तर, सिर्जनासँगै व्यावसायिकता पनि जोडिएर आउँदोरहेछ । गीत गाएर मात्रै हुँदैन, त्यसलाई सुनिनु पनि पर्नेरहेछ । त्यही भएर जता स्रोताको झुकाव छ, हामीलाई पनि त्यतै आफ्नो स्वरलाई न्याय गर्न सकिन्छ कि भन्ने भयो । त्यही भएर पप बिटतर्फ हाम्रा गीत पनि केन्द्रित हुन थाले ।”
सितल एउटा यस्तो प्रतिभाको नाम हो, जो आम संगीतकर्मी भन्दा अलि फरक लाग्छ । संगीतलाई सधैं नमन गर्ने सितल संगीतसँगै अरु क्षेत्रमा पनि सक्रिय छिन् । जो थोरैलाई मात्रै थाहा हुन सक्छ । स्टाफ कलेज जावलाखेलको ट्रेनर हुन् उनी । निजामति सेवाका लागि लोकसेवा आयोगको परीक्षामा उत्तीर्ण भएका अधिकृतलाई उनी तालिम दिन्छिन्, जहाँ उनले सोसल मिडिया हेर्छिन् । करिब पाँच वर्षदेखि टे«नरका रूपमा काम गर्दै आएकी सितल नयाँ नयाँ आविष्कारसँगै त्यसलाई हामीेले पनि अवलम्बन गर्दै जानुपर्ने र त्यही अनुुसारको नीतिको टड्कारो महसुस गर्छिन् । 
स्टाफ कलेज छिर्नुअघि उनी १० वर्षे माओवादी द्वन्द्वको अन्त्यपछि शान्ति स्थापनार्थ समन्वयकर्ताको भूमिका निर्वाह गर्न नेपाल आएको शान्ति मिसन अनमिनमा आईटी असिस्टेन्टको रूपमा काम गरिन् । सितलले त्यसअघि इमेज च्यानलमा प्रोगाम होस्ट गरिन् भने केही समय रिसर्चरको रूपमा पनि काम गरिन् । “मेरो पारिवारिक सर्कलमा यसरी एकेडेमिक फिल्डमा काम गर्ने म नै पहिलो हुँ,” उनले भनिन् । 
सिर्जना आफैंमा साधना हो । साधनाले असल सिर्जना जन्माउँछ । असल सिर्जना लोकप्रिय होस् या कोठाको कुनै कुनामा नै किन नथन्कियोस्, त्यसले सर्जक स्वयंलाई भने आनन्द दिन्छ । 
तर, सितल किन कला साधनामा डुब्ने समयलाई अन्तै खर्चिरहेकी छिन् त ? यो उनका लागि रहर कि बाध्यता हो । सित भन्छिन्, “सुवानीले पनि मलाई बेलाबेलामा सोध्छे– दिदी, तँ यसरी अरु काम गर्दा के आत्मसन्तुष्ट छेस् ? म अलि फरक छु सायद । यस्तै लाग्छ मलाई । म एउटै काम लामो समयसम्म गर्न सक्दिनँ । मलाई सिर्जनात्मक काम गर्न मन पर्छ । त्यसैले म गीत संगीतसँगै रहिले टे«नर, कहिले रिसर्चर, कहिले प्रोगाम होस्ट गरिरहेकी हुन्छ । 
सिर्जनामा म हराउन चाहन्छु । म बुबासँगै संगीत कम्पोजमा घन्टौं बिताइरहेको हुन्छु । म गीत गाइरहँदा म्युजिक भिडियो निर्देशन पनि सिक्न मन लाग्यो । मलाई आलोक नेम्वाङ दाइले निर्देशकीय तौरतरिका सिकाउनुभयो । मैले संगीतलाई छोडेको छैन । केही कममात्रै भएको हो । अहिले पनि तीन वटा गीत रेकर्डिङको अन्तिम चरणमा पुर्याएको छु । विभिन्न कारणले कही समय ढिलो मात्रै भएको हो ।” 
अन्तिममा उनले भनिन्, “संगीत मेरो प्राण हो, साधना कर्म । त्यसैले न छोड्न सक्छु, न टाढै रहन सक्छु ।   
 
NIBLNIBL
प्रकाशित मिति: बुधबार, कात्तिक १०, २०७३  १२:२१
Sipradi LandingSipradi Landing
worldlinkworldlink
प्रतिक्रिया दिनुहोस्
NTCNTC
Ncell Side Bar LatestNcell Side Bar Latest
Nepatop (PlastNepal)Nepatop (PlastNepal)
national life insurance newnational life insurance new
Bhatbhateni IslandBhatbhateni Island
Shivam Cement DetailShivam Cement Detail
सम्पादकीय
SubisuSubisu
Hamro patroHamro patro