site stats
बाह्रखरी :: Baahrakhari
साहित्य
Global Ime bankGlobal Ime bank
Nabil Bank Banner adNabil Bank Banner ad
आत्मदाह नगरेर ‘माधवी’ लेख्ने पत्रकार
SkywellSkywell

– नरेश फुयाँल


बिहीबार दिउँसो ३ बजे कालिकास्थानस्थित मदनमणि दीक्षितको निवास पुग्दा उनी कुराकानीका लागि आफ्नो अध्ययन कक्षमा बसिसकेका थिए । मदनमणिको श्रवण क्षमता केही कमजोर भएकाले हामीलाई सहयोग गर्न उनका छोरा विनोद दीक्षित तम्तयार थिए । विनोद दीक्षित हामीलाई लिन सडकसम्मै आएका थिए । मदनमणिको अध्ययन कक्षमा निस्किँदै गर्दा विनोदले भने, “तपाईंलाई थाहै छ होला, उहाँले अहिलेसम्म लेखेका तीन करोडभन्दा धेरै अक्षर प्रिन्ट भइसकेका छन् ।”

उनले यति भन्दा हामी मदमणिको अध्ययन कक्षमा पुगिसकेका थियौं । उनले एउटा सम्मानपत्रलाई औंल्याउँदै भने, “ऊ त्यो हेर्दा पनि थाहा हुन्छ ।”

KFC Island Ad
NIC Asia

त्यो सम्मानपत्रमा लेखिएको थियो, “अक्षर शिरोमणि मदनमणि दीक्षित...।”

अक्षर शिरोमणिको प्रसंग उप्कियो । उनले त्यसमै जोडेर सुनाए, “चक्रपाणि चालिसे (श्रीमान गम्भीर... राष्ट्रगानका रचयिता) हाम्रा पुरोहित हुनुहुन्थ्यो । उहाँले नै बुवालाई अक्षराम्भ गराउनुभएको हो ।”

Royal Enfield Island Ad

हामीले पहिलो जिज्ञासा राख्यौं, “जुन समय पत्रकारिता पेशा बनिसकेको थिएन । त्यो समय तपाईं कसरी पत्रकारितालाई पेशा बनाउँछु भनेर लाग्नुभयो ?”

एकै वाक्यमा मदनमणिले भने, “अच्छा ! शुरुमा पत्रकारिताप्रति मेरो रुचि थिएन ।”

एक वाक्यको यो जवाफ पछि मदनमणि पत्रकारितामा कसरी आइपुगे, त्यतातर्फ फर्किए ।

पत्रकार मात्रै होइन, मदनमणि उत्तिकै जबर्जस्त साहित्यकार पनि हुन् । जति उनलाई पत्रकारिताले नाम दियो, त्यत्ति नै साहित्यकारका रूपमा पनि उनको परिचय बन्यो । श्रवणशक्ति थोरै कमजोर भए पनि उनको जोश कमजोर भएको छैन । उमेर ९७ लागे पनि आँत मरेको छैन । भूमिका बाँधेर दिन थाले जवाफ । सेतो खास्टो ओडेर ‘स्टडी टेबल’ अगाडि बसेका उनी बोल्दा हात पनि बेलाबेला हल्लाइरहन्छन् ।

मदनमणि बनारस पुगेर एमए पास गरिसकेका थिए । एमए पास गर्ने नेपालका २१औं नेपाली हुन् उनी । बनारस बस्दा उनले त्यहाँ कांग्रेस र कम्युनिस्ट नेताहरूलाई भेटेका थिए । बीपी कोइराला, गणेशमान सिंह, डा. डिल्लीरमण रेग्मीले कांग्रेस स्थापना गर्दाका साक्षी हुन् उनी । कलकतामा भएको बैठकमा मदनमणि पनि थिए । कांग्रेस स्थापनापूर्व भएका बहसमा उनी पनि सामेल थिए । ती बहसमा भएका वैचारिक छलफल र मतभेद पनि उनलाई थाहा छ ।

एमएका वीद्यार्थी भएकाले बीपीले उनलाई विद्यार्थी संगठनको अध्यक्ष भइदिन आग्रह गरेका थिए । त्यो सन्दर्भ यसरी सम्झिए मदनमणिले, “बनारसमा हाम्रो घर थियो । बुवा र म बसिरहेका थियौं । हाम्रो घरअगाडि आएर रिक्सा रोकियो । रिक्साबाट बीपी ओर्लिए । बुवा उहाँलाई नभेटी आफ्नो कोठामा जानुभयो । बीपी र मबीच करिब १५ मिनेट गफगाफ भएपछि उहाँले मलाई विद्यार्थी संगठनको सभापति भएर नेतृत्व गरिदिनुपर्‍यो भन्नुभयो । मैले ‘हुन्छ’ पनि भनिनँ र ‘हुँदैन’ पनि भनिनँ । मैले केही नभनेपछि उहाँ रिसाएर फर्किनुभयो ।”

उनको चिजान र भेटघाट मनमोहन अधिकारी र पुष्पलाल श्रेष्ठसँग पनि थियो । उनलाई कम्युनिस्ट विचारधारा मनपपथ्र्यो । तर, पार्टीमा भने थिएनन् ।

कम्युनिस्ट पार्टी विधिवत् रूपमा स्थापित नहुँदै भाइ शैलेन्द्र कुमारसँग मिलेर उनले बनारसका विद्यालय र नेपाली बस्तीमा गएर कम्युनिस्टबारे नेपालीलाई बुझाए । धेरै नेपालीलाई कम्युनिस्ट बनाए । २००६ सालको अन्तिममा उनले कम्युनिस्ट पार्टीको सदस्यताका लागि निवेदन दिए । त्यो बेला कम्युनिस्ट पार्टीमा सबैभन्दा शिक्षित व्यक्ति मदनमणि नै थिए ।

बीएचयू (बनारस हिन्दू विश्वविद्यालय)मा फिलोसफीमा एमए टप गरेपछि मदनमणि पीएचडीको तयारी गरिरहेका थिए । नेपालका तत्कालीन राणा प्रधानमन्त्री र मदनमणिका हजुरबुवा लक्ष्मणमणिबीच सल्लाह भयो । मदनमणिलाई नेपाल बोलाउने निर्णय भयो । विसं. २००४ मा मदनमणिलाई नेपाल बोलाएर वीरगन्ज हाइस्कुलको हेडमास्टरको जिम्मेवारी दिइयो । उनले पढाउन थाले । स्नातकोत्तर गर्ने २१ औं नेपाली । कहलिएका विद्वान पनि आँखामा आँखा जुधाएर बोल्न डराउँथे । नाम काढेर बोलाउँदैनथे । त्यसैले सबैले उनलाई मास्टरसाप भनेर बोलाउँथे । मास्टरी छोडे पनि कालान्तरसम्म उनलाई ‘मदनमणि मास्टरसाप’ भनेर बोलाउन थालियो । अहिले पनि उनलाई धेरैले त्यही भनेर बोलाउँछन् ।

कम्युनिस्ट पार्टीमा उनको ठूलो झुकाव थियो । त्यसैले उनी मास्टरी छोडेर पार्टीमा लागे । त्यही कारण उनी पैतृक सम्पत्तिबाट बञ्चित भए । कारण थियो— उनी कम्युनिस्ट भएका थिए । हजुरबुवा लक्ष्मणमणि रिसाएर उनलाई पैतृक सम्पत्तिबाटै बञ्चित गराइदिए । चन्द्र शमशेरको पालामा पाएको वीरगन्जको ३ सय रोपनी जग्गामध्ये उनले २ सय रोपनी अरूलाई बाँडिदिए । एक सय रोपनी जग्गा आफ्ना अरू सन्तानका नाममा गरिदिए ।

पढेलेखेका थिए । देश–दुनियाँ चिनेका थिए । मनमा आँट थियो । गर्न सक्छु भन्ने हिम्मत थियो । त्यसैले उनी ०१२ साल फागुनमा कामको खोज्दै काठमाडौं आए ।

‘हालखबर’

‘हालखबर’ दैनिकका सञ्चालक रंगनाथ शर्माले श्यामप्रसाद शर्मामार्फत मदनमणिलाई कामका लागि प्रस्ताव पठाए ।

मदनमणिले भने, “त्यो राजावादी पत्रिका हो, म काम गर्दिनँ ।”

मदनमणिले ‘हालखबर’लाई किन राजावादीको ‘चार्ज’ लगाए ? 

उनी आफैं भन्छन्, “खास त्यस्तो कुनै कारण छैन । पत्रिका बेचेर पैसा कमाउने समय थिएन । विज्ञापन आउँदैनथ्यो । त्यसो भए कसरी चल्छ पत्रिका ? प्रश्न थियो । सामान्य बुझाइ— दरबारको आर्थिक सहयोगमा त चलेको होला भन्ने थियो । तर, त्यो मेरो शंकामात्रै थियो ।”

श्यामप्रसादले अफर गरेको ६ महिना बितेको थियो । त्यतिबेलासम्म पनि उनले कतै काम पाएका थिएनन् । जो पनि कम्युनिस्ट हो भन्ने थाहा पाउनेबित्तिकै तर्किन्थे । जागिर त टाढाको कुरा थियो ।

मदनमणि प्युखामा बस्थे । घरबाट एक रुपैयाँ पैसा नलिई आएका उनलाई चरम आर्थिक संकट पर्‍यो ।

“म नयाँ सडकमा कोही भेटिए भने पैसा सापट लिन्छु भनेर जान्थें । चिनेको मान्छेसँग पहिला नै पैसा सापट लिएको हुन्थें । फेरि माग्ने कुरा भएन, पुरानै फिर्ता गरेको हुन्नथें । नचिनेका मान्छेसँग पैसा माग्न भएन,” मदनमणि आफ्ना कष्टकर दिन सम्झिन्छन्, “हुँदाहुँदा म नयाँ सडकको बाटो हिँड्न छोडेर रञ्जना सिनेमा हलको बाटो हिँड्न थालेको थिएँ । पैसा दिनेहरूले देखेभने माग्छन् भन्ने डर थियो ।”

पढेलेखेको शिक्षित बेरोजगार भएर बसिरहेका थिए । घण्टाघरको सुइँ घुमिरहेको थियो । भीमकाय आर्थिक संकटले किचिरहेको थियो । ०१३ साल लाग्यो । ठूला कान्छा काका नरेन्द्रमणि दीक्षित परराष्ट्र मन्त्रालयको सचिवबाट निवृत्त भएका थिए । उनले भेट्न बोलाए । गैरीधारामा घर थियो । गए ।

नरेन्द्रमणिले सोधे, “मदन ! तँ ‘हालखबर’मा काम गर्छस् ?”

(नरेन्द्रमणि नाताले रंगनाथ शर्माका सम्धी थिए ।)

काम नपाएर थाकिसकेका थिए । त्यसैले मदनमणिले ‘हुन्छ’ भन्दिए । नरेन्द्रमणिले छोरा कुमारमणिलाई बोलाएर भने, “दाजुलाई लिएर रंगनाथ शर्माकोमा जा ।”

जाने बेलामा नरेन्द्रमणिले भने, “कति दिन्छन्, त्यो त मलाई थाहा छैन तर ४ सय रुपैयाँभन्दा कममा काम गर्दिनँ भन्नू ।”

मदनमणि कुमारको साथ लागेर रंगनाथ शर्माकोमा पुगे । मदनमणिले ‘हालखबर’लाई राजावादी अखबार भनेर लगाएको आरोप रंगनाथले खण्डन गरे, “हालखबर कुनै राजनीतिक पार्टीप्रति सदाशयता राख्ने पत्रिका होइन । र, यो राजाको समर्थक वा विरोधी पनि होइन ।”

तीनवटा बुँदामा अडेर काम गर्ने शर्त रंगनाथले मदनमणिसमक्ष राखे—

१) कुनै पार्टीको पक्ष नलिने ।
२) स्वतन्त्र व्यक्तिले राजनीति गरिराखेका छन् भने तिनका काम हेरेर समर्थन वा विरोध जे गर्नुपर्ने हो गर्ने र,
३) राजाको विरोध र समर्थन नगर्ने ।

रंगनाथले भने, “यी शर्तमा मञ्जुर हुनुहुन्छ भने भोलिबाटै आउनुस् । ६ महिनादेखि कामको खोजीमा भौतारिरहेका मदनमणिले ‘हुन्छ’ भने । कुरा रह्यो तलबको । मदनमणिले भने, “तलब कति दिनुहुन्छ ?”

“२५० रुपैयाँ ।”

मदनमणिले भने, “४ सय रुपैयाँ नभए त गाह्रो हुन्छ ।”

३ सय रुपैयाँमा कुरा मिल्यो । अर्को दिनबाटै काम शुरु गरे ।
“म त्यो बेला सय रुपैयाँभन्दा बढी दिन्नँ भनेको भए पनि मान्ने अवस्थामा थिएँ,” उनी सम्झिन्छन् ।

‘हालखबर’मा काम गर्दा पनि उनी कम्युनिस्ट पार्टीको सदस्य थिए । तर, उनलाई नेता हुने भने रहर थिएन ।

उनी बनारसस्थित मामाघरमा बस्दा हिन्दी भाषाको ‘आज’ र अंग्रेजी भाषाको पत्रिका ‘शेष म्यान’ आउँथ्यो । वि.सं. १९९१ को कुरा सुनाउँछन् उनी । त्यो बेला उनी समाचार कसरी लेख्दा रहेछन्, केचाहिँ समाचार हुँदो रहेछ भनेर विचार गरेर पढ्थे । त्यो चेतनाले उनलाई समाचार कसरी लेख्ने भन्ने थाहा भएको थियो । त्यसले ‘हालखबर’मा सहयोग गर्‍यो ।

काम गरेको पाँच दिन भएको थियो । काम सकेर घर फर्किंदै गर्दा महांकाल मन्दिरछेउ पुगेका थिए । त्यहाँ पाँच–सात जनाको समूह–समूहमा बसेर राजनीतिक गफ हुन्थ्यो । ती समूहमा उनलाई चिनेका व्यक्ति पनि थिए । देख्नेबित्तिकै उनलाई बोलाउँदै भने, “मदनमणि, आउनुस् बसौं ।”

कुरा उठ्यो— ‘हालखबर’मा कसले काम गर्छ अचेल ?

तीन–चार जनाको नाम आयो । सबैले ‘म त होइन’ भने । मदनमणिले पनि भनेनन् । उनी भन्छन्, “त्यहाँ ‘हालखबर’ले केही दिनदेखि राम्रो लेखिरहेको छ भनेर चर्चा चलेको थियो । त्यहाँ मैले म काम गर्न थालेको छु भनेको भए शायद म सम्मानित हुने थिएँ होला । मेरो तारिफ गर्थे होला । तर, म मैले भनिनँ ।”

अर्को दिन बिहान मदनमणि आफूलाई ‘हालखबर’ पठाउने ठूला कान्छा काकालाई धन्यवाद दिन भनेर गए ।

मदनमणिलाई सोधे, “हालखबरमा सुठोको समस्या भनेर सम्पादकीय कसले लेखेको ?”

उनले भने, “मैले लेखेको ।”

त्यतिबेला पश्चिम नेपालमा उत्पादन हुने सुठो भारतका व्यापारीले खरिद गर्थे । तर, नेपाल र भारत सरकारबीच व्यापार सन्धी नहुँदा भारतीय व्यापारीले सुठो खरिद गर्न छोडेका थिए । उत्पादन भएको सुठो भारत निकासी नभएपछि त्यसले नेपाली किसानलाई परेको समस्या र त्यसको समाधानको उपायसहित सम्पादकीय लेखिएको थियो ।

“तैंले त गम्भीर अन्तर्राष्ट्रि विषय उठाउलास् भन्ने सोचेको थिएँ तर कसैले थाहै नपाएको सुठोको विषय पो उठाइछस् । विषयमात्रै उठाइनस्, त्यसको समाधान पनि सुझाएको छस् । भारतसँग कुरा गर्नुपर्छ भनेर भनेको छस् । आजसम्म यस्तो कसैले भनेको थिएन । ठीक गरिस्,” ठूला काकाले भनेको त्यो वाक्यले उनमा उत्साह थपिदियो ।

‘हालखबर’ प्रवेश गरेको तेस्रो दिनमा लेखेको पहिलो सम्पादकीयबाटै अनपेक्षित र उत्साहजनक प्रतिक्रिया आएपछि उनले लगातार आफैं सम्पादकीय लेख्न थाले । न कसैलाई सोध्थे न सल्लाह नै लिन्थे ।

‘आज’ र ‘शेष म्यान’ पढ्दा दिमागमा बसेको तर अभ्यास नगरेको कुरालाई नै उनले व्यवहारमा उतार्दै गए । उनले ‘हालखबर’मा काम शुरु गरेको १० दिनपछिको घटना सुनाए ।

काम गरेको १० दिनपछि भारतको ‘पीटीआई’ र ‘हिन्दू’मा समाचार पठाउने पत्रकार उनलाई भेट्न आएर भने, “मदनमणिजी ! नेपालको पत्रकारितामा एउटा समस्या छ । त्यो समस्यामा तपाईंलाई चिन्ता छ कि छैन ? आज सम्पादकीय लेख्यो, भोलि के सम्पादकीय लेख्ने भन्ने समस्या छ यहाँका सम्पादकमा । तपाईंलाई यो समस्या छैन ?”

मदनमणिले भन्दिए, “मलाई यो समस्या छैन र पर्दैन पनि । नेपालका दैनिक पत्रिका र भारतीय पत्रिकाका समाचार हेर्दा आजको सम्पादकीय के लेख्ने भन्ने थाहा भइहाल्छ । सम्पादकीयका लागि विषय अभाव हुँदैन ।”

त्यो बेला काठमाडौंबाट चार–पाँच वटा पत्रिका निस्किन्थे । भारतको ‘पीटीआई’मा नेपालका सबै राजनीतिक गतिविधि आउँथे । नेपालका नेताहरू ‘पीटीआई’का पत्रकारलाई भेटेरै समाचार दिन तँछाडमछाड गर्थे ।

पछुतो र खण्डन

दोस्रो विश्वयुद्धको सकारात्मक परिणाम केही आएको थिएन तर त्यसको असर चौतर्फी परिरहेको थियो । अमेरिकाले लेबननमा आफ्ना सेना पठाएर आक्रमण गरिरहेको थियो । अमेरिकाको त्यो रवाफप्रति मदनमणिले लेखे, “अमेरिकाले लेबननमा गरेको आक्रमण नेपालको हिमाली प्रदेशको भोटे कुकुरजस्तै हो ।” उनले अमेरिकका राष्ट्रपतिलाई भोटे कुकुर भनेर व्यंग्य गरेका थिए ।

रंगनाथ शर्माका भाइ कुलखेशर शर्माले सोधे, “अमेरिकाका राष्ट्रपतिलाई तपाईंले कसरी र किन भोटे कुकुर भन्नुभयो ?”

“यो प्रश्न गर्ने अधिकार तपाईंलाई छैन । रंगनाथ शर्माका भाइ हुनुहुन्छ, त्यसैले प्रश्न गर्नुभयो, ठीकै छ । मैले हेर्दा जस्तो देखें, त्यही लेखें ।”

चर्कै वादविवाद भयो तर मदनमणि लत्रिएनन् । तर, पछि मदनमणिले समीक्षा गर्दा उनले अनुभूत गरे— त्यो शब्द गाली भयो । त्यो शब्दको ठाउँमा अरू नै कुुनै शब्द लेखेको भए पनि हुन्थ्यो ।

डा. डिल्लीरमण रेग्मीको कार्यालयमा गएर उनले समाचारका लागि कुनै एक विषयमा कुरा गरे । रेग्मीले भनेको कुरा उनले ‘हालखबर’मा छापे । तर, डा. रेग्मीले वक्तव्य दिए, “मदनमणिसँग मेरो भेटै भएको छैन । मैले भन्दै नभनेको सरासर झुट कुरा लेख्यो ।”

वक्तव्य ‘हालखबर’मा छापियो । आफैं बोल्ने अनि आफैं खण्डन छाप्ने ? रिस उठ्यो मदनमणिलाई । उनले ‘हालखबर’मा हाँस्यव्यंग्य स्तम्भ ‘कटुमधु’ शुरु गरेका थिए । (त्यसैको विकसित रूप अहिलेको कार्टुन भएको उनी बताउँछन् ।) त्यसमा उनले लेखे, “नेता भएपछि जिब्रोमा काम्रो बाँध्नुपर्छ ।”

काम गर्न थालेको एक महिनापछिको घटना थियो त्यो ।

अनपेक्षित सफलता

‘हालखबर’को मुख्य प्रतिस्पर्धा थियो— तारणीप्रसाद कोइरालाको ‘कल्पना’सँग । ‘कल्पना’ दैनिक ४ सय प्रति बिक्री हुन्थ्यो । ‘हालखबर’ डेढ सय प्रति मात्रै ।

“मेरो लेखाइले ‘हालखबर’को बिक्री बढ्दै गयो । तीन महिनापछि तारणीप्रसादको ‘कल्पना’ ८ सय प्रति निस्किन थालेको थियो भने ‘हालखबर’ दैनिक १५ सय प्रति । अब मलाई त्योभन्दा बढ्ता के चाहियो ?” ९७ वर्षका मदनमणिको अनुहार त्यो सफलताको कथा सुनाउँदा अहिले पनि उसैगरी उज्यालो हुन्छ, “अखबारको बिक्री बढाएँ । विश्वसनीयता बढाएँ । सत्यता बढाएँ । यो मेरो सफलताको प्रारम्भिक जग थियो ।”

अफरै अफर

‘हालखबर’मा काम गरेको दुई वर्ष भएको थियो । बीपी कोइराला नेपालका पहिलो जननिर्वाचित प्रधानमन्त्री भएका थिए । तारणीप्रसाद बीपीका भाइ । बोलाएर मदनमणिलाई भने, “कल्पना’मा आएर काम गर्नुस् ।”

मदनमणिले इन्कार गरे । फेरि बोलाएर तारणीप्रसादले भने, “सूचना विभागको डाइरेक्टर बन्दिनुस् ।”

मदनमणिले त्यो पनि इन्कार गरिदिए ।

एकदिन बीपीलाई भेट्न मदनमणि त्रिपुरेश्वरस्थित उनी बस्ने १ नम्बर गेस्ट हाउस पुगेका थिए । भर्‍याङबाट माथि उक्लिँदै थिए । तारणीप्रसाद तल झर्दै रहेछन् । आँखा पल्टाएर हेर्दै बोल्दै नबोली उनी तल झरे । मदनमणिले पनि बोलाएनन् । मदनमणि बीपीकोमा पसे । बीपीले उनलाई भने, “तारणीले मसँग मदनमणिलाई सूचना विभागको डाइरेक्टर बनाउँदा कस्तो हुन्छ भनेर भन्दै थियो । मैले उसलाई तैले भनेर मदनमणिले मान्दैनन् भनेको थिएँ ।”

मदनमणिले बीपीलाई भने, “सानदाजुले ठीक भन्नुभयो । म अरूको नोकरी किन गर्थें ।”

अनपेक्षित बहिर्गमन

१७ नेपालीलाई सोभियत संघले भ्रमणका लागि बोलाएको थियो । मदनमणि पनि १७ मध्येका एक थिए । फेरि बीपी कोइराला चीन जाने भए । बीपीले मदनमणिलाई बोलाउन पठाए । तर, उनी कमलपित्त रोगले थला परेका थिए । सर्वांग शरीर बेसारजस्तो पहेंलो भएको थियो । अन्तर्राष्ट्रिय बाल दिवसको दिन बीपी जयसेवा सिनेमा हलमा भाषण गर्दै थिए । मदनमणिका भाइ कुमारमणि बीपीको सचिवालयमा थिए । बीपीले कुमारमणिलाई भने, “मदनमणिलाई देख्दिनँ त ।”

कुमारमणिले भने, “उहाँ बिरामी हुनुहुन्छ जस्तो लागेको छ ।”

बीपीले भने, “बोलाएर ल्याऊ ।”

कुमारमणिले घरमै आएर भने, “बीपीले बोलाउनुभएको छ । जानुपर्ने भयो ।”

प्रधानमन्त्रीले बोलाएपछि जानै पर्‍यो । उनलाई कारमा हालेर जयसेवा सिनेमा हलमा लगियो । उनी उठ्न पनि सक्ने अवस्थामा थिएनन् । गाडीमै सुतिरहेका थिए । कुमारमणिमात्रै गए । बीपीले सोधे, “खोइ मदनमणि ?”

कुमारमणिले भने, “गाडीमै हुनुहुन्छ ।” 

भाषण रोकेर बीपी गाडीमा गएर मदनमणिलाई हेरे । उनी अचेत अवस्थामा सुतिरहेका थिए । बीपीले कुमारमणिलाई भने, “यस्तो बिरामीलाई ल्याउने हो ? मलाई भन्नुपर्दैनथ्यो ? यति धेरै बिरामी भन्ने मलाई के थाहा ? घर पुर्‍याएर आऊ ।”

बिरामी भएका कारण बीपीसँग चीन जान पाएनन् उनी । १५ दिनमा मदनमणि तंग्रिए । तर, त्यो १५ दिनसम्म बिरामी हुँदा ‘हालखबर’का सञ्चालक रंगनाथ शर्मा मदनमणिको स्वास्थ्य अवस्था बुझ्न आएनन् । न त उनीसँग काम गर्ने भैरव रिसाल र दाताराम शर्मा नै आए ।

“तपाईंको पत्रिकाको बिक्री बढ्यो । प्रतिष्ठा बढ्यो । देशभरका समाचार पत्रिकामा छापिन थाले । यो सबै मैले गरें तर म यति धेरै बिरामी हुँदा पनि न तपाईं एकपटक के भयो भनेर सोध्न आउनुभयो न तपाईंले कसैले पठाउनुभयो । मेरो चित्त दुख्यो । म तपाईंको पत्रिकामा काम गर्दिनँ । मेरो लिनुपर्ने बाँकी तलब १८ सय छ । त्यो पठाइदिनुस् । यति लेखेर राजीनामा पठाएँ,” ‘हालखबर’ छोड्दाको तीतो प्रसंग सुनाए मदनमणिले, “उहाँले ११ सय रुपैयाँ पठाइदिनुभयो । बाँकी पैसा उहाँले अहिलेम्म तिर्नुभएको छैन ।” यति भनेर मदनमणि हाँसे ।

रंगनाथले बीपीसँग चीन जानका लागि दातारामको नाम सिफारिस गरेका थिए । तर, बीपीले दातारामलाई लगेनन् ।

‘समीक्षा’को जन्म

‘हालखबर’ छोडेपछि गर्ने के ? अब अरूको पत्रिकामा होइन, आफैं पत्रिका निकाल्ने । त्यसमै काम गर्ने ।

त्यो बेला दरबारमा जाहेर गर्‍यो भने पत्रिका निकाल्ने खर्च दरबारले दिन्थ्यो । दरबारका तत्कालीन संवाद सचिव मधुसूदन पाठकको घर पुगे मदनमणि । कुरा राखे । मधुसूदनले भने, “यो अफिसियल कुरा अफिसमै गरौं । अफिसमै आउनुस् ।”

मदनमणि दरबारको संवाद सचिवालय पुगे । त्यहाँ मधुसूदनले भने, “निजीस्तरबाट निस्किने अखबार व्यक्तिको हुन्छ । व्यक्तिले निकाल्ने अखबारलाई सरकारले किन सहयोग गर्ने ?” बाटै बन्द गरिदियो दरबारले ।

कम्युनिस्ट भएकाले दरबारले सहयोग नगरेको मदनमणिको बुझाइ छ । 

त्यसपछि ?

एकजनाले अखबार निस्किँदैनथ्यो । संवाददाता र कार्यालय सहयोगी पनि चाहिन्थे । प्रेस र कागज खर्च पनि चाहिन्थ्यो । जुटाउने कसरी ? खर्चको समस्या छँदै थियो । नाम के राख्ने, त्यसको पनि टुंगो लगाउनु थियो ।

नयाँ सडकमा पढेलेखेका व्यक्ति र साहित्यकारको जमघट हुन्थ्यो । हरेक दिन मदनमणि त्यहाँ पुग्थे र अखबार निकाल्न लागेको भन्दै ‘नाम के हुन सक्छ ?’ भनेर सुझाव माग्थे ।

एकदिन सैनिक अस्पतालको पछाडि बस्ने धनुषचन्द्र गौतमको कोठामा पुगे उनी । शैलेन्द्रकुमार उपाध्याय पनि त्यहीँ थिए । त्यहाँ पनि पत्रिकाको नाम र आर्थिक स्रोतबारे चर्चा शुरु भयो । करिब ४ सयवटा नाम आए पनि चित्त नबुझेर सबैलाई खारेज गर्दै गएका थिए मदनमणि । धनुषचन्द्रले भने, “समीक्षक’ राखौं ।

मदनमणिले भने, “समीक्षक भनेपछि व्यक्तिकेन्द्रित हुन जान्छ । ‘समीक्षा’ भयो भने व्यक्तिको विचार भए पनि त्यो तटस्थ देखिन्छ । त्यसैले ‘समीक्षा’ राखौं ।”

तीनै जनाले ‘समीक्षा’ नाम राख्ने निर्णय गरे । नाम जुटेपछि पैसाको बन्दोबस्ती अर्को महाभारत थियो ।

बीपी कोइरालासँग भेट्न उनी १ नम्बर गेस्ट हाउस त्रिपुरेश्वर पुगे । कुरा राखें । बीपीले भने, “मैले कति आर्थिक सहायता गर्नुपर्‍यो ?”

मदनमणिले भने, “मलाई महिनाको ६ सय रुपैयाँ चाहिन्छ ।”

बीपीले भने, “भोलि आएर लैजानुस् ।”

घर आएर हिसाब गर्दा ६ सयले त प्रिन्ट र कागजलाई मात्रै पुग्ने रहेछ । ९ सय रुपैयाँ चाहिने रहेछ । अर्को दिन बीपीसँग भने, “मैले हिजो गल्ती गरेछु । ६ सयले नपुग्ने रहेछ । ९ सय चाहिने रहेछ ।”

बीपीले भने, “तपाईंले हिजो ६ सय रुपैयाँ भन्नुभयो, त्यसैले ६ सय रुपैयाँ बन्दोबस्त गरिदिएको छु । लैजाने भए लैजानुस्, नत्र भैगयो ।”

त्यही ६ सय रुपैयाँ भए पनि छोड्ने कुरा भएन । लिएर आए । पैसा लिएर आएको तीन दिनमा ‘समीक्षा’को पहिलो अंक निकाले २ सय प्रति ।

०१६ साल चैतमा निस्किएको थियो ‘समीक्षा’को पहिलो अंक । असनमा छापिने पत्रिका प्युखामा रहेको कोठासम्म आइपुग्दा सय प्रतिभन्दा धेरै बिक्री भइसक्थ्यो । बाँकी पिपलको बोटमा बसेर पत्रिका बेच्ने जितमान बूढालाई दिन्थे । त्यही दिन त्यो पत्रिका सकिन्थ्यो ।

०१७ सालमा राजा महेन्द्रले राजनीतिक ‘कू’ गरे । प्रजातन्त्र खोसियो । ‘समीक्षा’ले पाउँदै आएको ६ सय रुपैयाँ पनि प्रजातन्त्रसँगै खोसियो ।

जग्गा बेचेर पत्रिका

हजुरबुवा ०२१ सालमा परलोक भएपछि उनले बाँडेर बाँकी रहेको सय बिगाहा जग्गामध्ये ३३ बिगाहा मदनमणिको भागमा प¥यो । त्यही जग्गा बेच्दै ‘समीक्षा’ प्रकाशन गर्न थाले मदनमणि ।

“हामी रुसमा पढ्दै थियौं । उहाँ (मदनमणि) विज्ञापन माग्न जाँदै नजाने । प्रेसले विश्वास गथ्र्यो । ६–८ महिनामा जग्गा बेचेर एकमुष्ट प्रेसलाई पैसा तिर्नुहुन्थ्यो,” छोरा विनोद भन्दै थिए ।

‘समीक्षा’मा प्रतिबन्ध

पञ्चायती व्यवस्था थियो । मदनमणि इमानका खम्बा । न कसैसँग झुक्थे न डराउँथे । उनको कलम निरन्तर चलिरहन्थ्यो । पञ्चायत आफ्नो प्रशंसामा लेख्नेलाई पुरस्कृत गथ्र्यो, नलेख्नेलाई प्रतिबन्ध लगाउँथ्यो । विम्ब र प्रतीक प्रयोग गरेर मदनमणि समाचार लेख्थे । तर, लेख्न खोजेको के र भन्न खोजेको कसलाई भनी प्रष्टै थाहा हुन्थ्यो । त्यसैले ‘समीक्षा’ पञ्चायको तारो बन्यो ।

हरेक १५ दिनको बिहान १० बजे सीडीओ कार्यालय र हरेक महिना दिनमा अञ्चलाधीशको कार्यालय पुगेर बयान दिनुपथ्र्यो । पञ्चायत कालभरि ‘समीक्षा’ आठ पटक प्रतिबन्धमा पर्‍यो ।

धेरै पटक हनुमानढोका र अञ्चलाधीशको हिरासतमा थुनिए मदनमणि । शुरुमा त अञ्चलाधीशकै तजबिजीमा सबै कुरा थियो । तर, जब सर्वोच्चमा मुद्दा चलाउन पाउने व्यवस्था आयो, त्यसपछि चारपटक लागेको प्रतिबन्ध भने अदालतको आदेशबाटै फुकुवा भयो ।

८–१० पेजको पत्रिका मदनमणि एक्लै निकाल्थे । उनले ‘हालखबर’देखि ‘समीक्षा’सम्मको हिसाब गर्दा ३ करोडभन्दा धेरै लेखेको आँकलन आएको छ । उनका ४४ वटा पुस्तक प्रकाशन भइसकेका छन् । गत वर्ष मात्रै पनि पुस्तक ‘मेरी माता’ प्रकाशन गरेका मदनमणिको केही महिनापछि राजा महेन्द्रका बारेमा लेखिएको करिब डेढ सय पृष्ठको पुस्तक सार्वजनिक हुँदै छ । उनी अहिले पनि कतिपय लेख्य सामग्री आफैं लेख्छन् । कति अरूलाई आफू अगाडि बसेर टाइप गर्न लगाउँछन् । भाषामा विज्ञ उनी ह्रस्व, दीर्घसहित भनेर टाइप गराउँछन् ।

० ० ०

०१७ सालमा पञ्चायतले नेताहरूलाई पक्राउ गरेर जेल हाल्यो । इन्द्रचोकमा मदनमणि दुई महिना भूमिगत भए । ०१८ वैशाखमा राजाले आममाफी घोषणा गरे । उनी पनि बाहिर आए । विश्वबन्धु थापा गृहमन्त्री थिए । मुख्य अञ्चलाधीश विश्वमणि आचार्य थिए । आचार्यले थापालाई फोन गरेर भने, “मदनमणि सडकमा घुमिरहेको छ रे ! उसलाई पक्राउ गर्नू ।”

विश्वमणिले भनेछन्, “श्री ५ बाट आममाफी भएको छ । कसरी पक्राउ गर्नू ?”

“मैले भनेपछि गर्नुस् ।”

(राजाका विश्वास पात्र आचार्य मन्त्रीभन्दा पनि शक्तिशाली थिए ।)

“त्यसो भए लेखेर पठाउनुस्, अनि म पक्राउ गर्छु ।”

उनले लेखेर पनि पठाएनन् र मदनमणि पक्राउ पनि परेनन् ।

०१८ को पुसमा प्युखा टोलमा एउटा केटाले हात समाएर भन्यो, “तपार्इं मदनमणि हो ?”

“हो ।”

मदनमणिलाई नख्खु जेल पुर्‍याइयो । न पुर्जी न केही— बिनाकारण पक्राउ परे । पत्रिकामा पनि प्रतिबन्द लगाइदिए । 

० ० ०

०१७ सालको राजनीतिक ‘कू’भन्दा अगाडि राजा महेन्द्रसँग मदनमणिको भेट भयो । महेन्द्रले मदनमणिलाई भने, “म ‘समीक्षा’ पढ्छु । राम्रो लाग्छ । चित्त बुझ्छ ।”

पछि ‘कू’ गर्दा दरबारले मदनमणिलाई ‘भूमिगत बस्नू’ भनेर खबर पठायो ।

कारण ?

पत्रिका प्रकाशन गरिरहेको, कुनै पनि राजनीतिक दलसँग खुलेर आबद्ध नभएको र त्यस्तो गतिविधि पनि नगरेकोलाई पक्राउ गर्दा राम्रो सन्देश जाँदैन भन्ने राजा महेन्द्रको निष्कर्ष थियो । पछि महेन्द्रले ‘कू’ गरेपछि मदनमणि दरबार गएर पत्रिकामा प्रतिबन्ध लगाइएको विषयमा जाहेर गर्ने भए । उनले ‘नेपालको पहिलो संविधानबाट राजाले धेरै अधिकार आफूमा राख्नु हुन्न’ भनेर लेख्नु नै पत्रिका बन्द गरिनुको कारण थियो ।

यही विषयमा कुरा गर्ने भनेर संवाद सचिवमार्फत मदनमणिले जाहेर गरेका थिए तर महेन्द्रले भेटमा यो विषय नै उठाएनन् । मात्रै यति भने, “समीक्षाले जे लेखेको छ, ठीक छ । मेरो असन्तोष छैन । गल्ती सबैबाट हुन्छ । तिमीबाट पनि भयो होला ।” त्यसपछि फेरि एकपटक राजा महेन्द्रसँग भेट भयो तर त्यो बेला के कुराकानी भयो, उनलाई याद छैन ।

राजा वीरेन्द्रसँग दर्शनभेट माग भनेर मदनमणिलाई धेरैले सुझाए तर उनले मानेनन् । उनी भन्दिन्थे, “राजासँग भेट्नुपर्ने मेरो कुनै काम छैन । उनको काम छ भने उनी आफैंले बोलाउँछन् ।”

राजा महेन्द्रको अवसान भएकै वर्षको दशैंका बेला राजा वीरेन्द्रले मदनमणिलाई बोलाए । वीरेन्द्रसँगको भेट खासै यादगार भएन । मदनमणि भन्छन्, “न वीरेन्द्रले मप्रति कुनै असन्तुष्टि देखाए न मेरो प्रशंसा नै गरे । उनले राजाको रूपबाट जति सामान्य नागरिकलाई व्यवहार गर्थे, त्यति नै गरे ।”

मन्त्री र राजदूतको अफर

“मेरो एउटा बानी थियो । त्यो अहिले पनि छ । म मान्छेहरूसँग त्यति धेरै भेट्दिनँ । एकपटक भेटेपछि हतपत्ति अन्त्य गर्दिनँ । १५ मिनेटका लागि मात्रै भए पनि हप्ता–दश दिनमा भेट्न जान्छु,” मदनमणिले ०२१ सालको एउटा घटना सुनाए ।

डा. तुलसी गिरीसँग उनले समय मागे । उनी १ नम्बर गेस्ट हाउसमा बसेका थिए । कुराकानी भयो । दोस्रोपटक जाँदा उनले मदनमणिलाई भने, “तपाईं मेरो मन्त्रिपरिषद्मा आउनुस्, सहायक मन्त्री बन्नुस् ।”

मदनमणिले जवाफ दिएनन् । एउटा कानले सुने, अर्को कानले उडाइदिए । त्यसको १० दिनपछि फेरि गए । गिरीले भने, “सहायक मन्त्रीमा बोलाको, तपाईं आउनुभएन । राज्यमन्त्रीमा आउनुस्, सरकारसँग बिन्ती चढाउँछु ।”

मदनमणिले भने, “तपाईं मलाई राज्यमन्त्रीमा राख्नुहुन्छ, ठीक छ त्यसका लागि धन्यवाद । तर, यो निर्दलीय व्यवस्थाप्रति मेरो असहमति छ ।”

गिरीले भने, “यो निर्दलीय होइन, एकदलीय व्यवस्था हो ।”

मदनमणिले भने, “त्यसो भए यो एकदलीय व्यवस्था हो भनेर ‘गोरखापत्र’मा वक्तव्य दिनुस्, त्यो छापिएकै दिन म तपाईंको मन्त्रिपरिषद्मा आउँछु ।”

उनले भने, “त्यो त हुन सक्दैन ।”

मदनमणिले पनि भनिदिए, “त्यसो हो भने म पनि तपाईंको मन्त्रिपरिषद्मा आउन सक्दिनँ ।”

मन्त्रीका लागि अफर गरेको तीन हप्ता भएको थियो । शैलेन्द्रकुमार उपाध्याय (नाताले मदनमणिका भानिज)लाई भेट्न उनी पाटन गएका थिए । फर्किंदा उनले ‘सिंहदरबारसम्म छोड्दिन्छु’ भने । मदनमणि उनकै मोटरमा बसे । बागमती पुल तरेपछि उनले भने, “मामा ! तपाईंलाई परराष्ट्र मन्त्रालयमा काम मिलाऊँ ?”

मदनमणि— परराष्ट्र सचिव कि सहायक ?

शैलेन्द्रकुमार— राजदूत नै हो नि !

मदनमणि— कुन देशको ?

शैलेन्द्रकुमार— रुसको ।

मदनमणि केही जवाफ नदिई घर आए । तीन जना कम्युनिस्ट नेता साथी (कमर शाह, कृष्णराज बर्मा, कृष्णप्रसाद श्रेष्ठ) लाई बोलाएर छलफल गरे । दुई घण्टा चलेको छलफलमा उनीहरूले भने, “घर खर्च चलाउन कठिन भइरहेका बेला राजदूतका लागि अफर आउँछ भने जानुस् ।”

मदनमणिले भने, “म राजदूत भएर रुस त जान्छु तर मेरो ‘समीक्षा’ के हुन्छ ?”

तीनै जनाले भने, “केही समयका लागि बन्द हुन्छ । पछि आएर फेरि चलाउँदा हुन्छ ।”

मदनमणिले भने, “समीक्षा बन्द गरेर म राजदूत हुन चाहन्नँ ।”

पछि उनले थाहा पाए— राजा महेन्द्रले ‘मदनमणिलाई रुसको राजदूत बनाउनु पर्‍यो, मनाऊ’ भनेर शैलेन्द्रलाई पठाएका रहेछन् ।

शैलेन्द्र पञ्चायतका खम्बामध्येका एक हुन् । डा. तुलसी गिरी, सूर्यबहादुर थापा, कीर्तिनिधि विष्टलाई दरबारले जति विश्वास गथ्र्यो, त्यत्ति नै विश्वास उनलाई पनि गथ्र्यो ।

आत्मदाहको प्रयास

०३२ सालमा डा. तुलसी गिरीले तत्कालीन प्रधानमन्त्री नगेन्द्रप्रसाद रिजाललाई सल्लाह दिए, “भारतमा इन्दिरा गान्धीले संकटकाल घोषणा गरिन् । भारतमा अब २५औं वर्षसम्म प्रजातन्त्र हुँदैन, नेपालमा चाँहि किन चाहियो प्रजातन्त्र ?”

गिरीले दिएको सुझावका आधारमा रिजालले सात वटा पत्रिकामा प्रतिबन्ध लगाए । 'मातृभूमि', 'राष्ट्रपुकार', 'समाज', 'कमनर' लगायत थिए । तीमध्ये एउटा ‘समीक्षा’ पनि थियो । बन्द गर्नुको कुनै कारण थिएन । मदनमणि भन्छन्, “बन्द गर्नुको कारण यत्ति हो— म सरकारको चाकडी गर्दिनथें ।”

प्रतिबन्ध लागेको ‘समीक्षा’लाई कसरी फुकुवा गर्ने उपाय खोज्न थाले । राति सुत्ने बेलामा उनको मनमा कुरा आयो, “अखबार निकालेको दिनदेखि आजसम्म अखबारबाट पैसा कमाउने कुनै पनि काम गरिनँ । कसैको सेवा, चाकडी गरिनँ । देश र जनताका विरुद्धमा एक अक्षर लेखिनँ तर पनि मेरै पत्रिका किन बन्द भयो ? यही हो हाम्रो व्यवस्था ? भोलि दरबारको ढोकाअगाडि पुलिस बस्ने ठाउँनेर शरीरमा पेट्रोल खन्याएर आत्महत्या गर्छु ।”

तर, अर्को दिन त्यसो गरेनन् । त्यसको तीन दिनपछि फेरि झोक चल्यो । जे पर्छ आत्मदाह गर्छु भन्ने सोचे । फेरि अर्को मनले भन्यो— मैले के अपराध गरेको छु र मैले आफैंलाई प्राण दण्ड दिने ?

अर्को दिन उनी तुलसी गिरीकहाँ पुगेर सोधे, “के कारणले ‘समीक्षा’ बन्द भयो ?”

गिरीले भने, “हेर्नुस् मदनमणिजी ! नेपालमा तपाईंजस्तो स्वच्छ र इमानदार व्यक्ति अर्को कोही छ ?”

छ/छैन, मदनमणिले केही भनेनन् ।

गिरीले भने, “तपाईंले मलाई भन्नुभएको कुरा दरबारमा गएर भन्नुस् ।”

चिरण शमशेर थापाकोमा गएर मदनमणिले आफ्नो सबै कुरा राखे । चिरण शमशेरले भने, “मदनमणिजी ! नेपालको जनसंख्या अहिले डेढ करोड पुगेको छ । नेपालको राजामा तपाईं एक जनामा मात्रै दुश्मनी होला र ? जानुस्, तुलसी गिरीकोमा गएर कुरा गर्नुस् ।”

गिरीले पुरानै कुरा गरे । फेरि पुगे चिरणकोमा । तीनपटक यता र उता गरे तर समाधान निस्किएन । त्यसपछि उनले निर्णय गरे— तिम्रो पञ्चायतको प्रजातन्त्र भनेको यही रहेछ, अब म आत्मदाह गर्छु ।

बिहान साढे ४ बजे उठेर मनमा निर्णय लिए— आज दिउँसो साढे ४ बजे दरबारको दक्षिणढोका अगाडि एउटा रोचक घटना हुनेवाला छ, इन्ट्रेस्ट छ भने हेर्न आउनुहोला भनेर नेपालमा रहेका अन्तर्राष्ट्रिय मिडियालाई खबर गर्छु र आत्मदाह गर्छु ।

यो सोच्दासोच्दै उनी झकाएछन् । ५ बजे पुनः ब्युँझिए । मनमा फेरि प्रश्न उठ्यो— अपराध कसले गरेको हो ?

मैले ?

होइन ।

त्यसो भए किन आफूलाई प्राण दण्ड दिने ?

फेरि निदाए । १५ मिनेटपछि आँखा खुल्यो ।

०३२ मंसिर १ गते बिहान उठेर निर्णय गरे— म आत्महत्या गर्दिनँ । सरकारले मेरो अखबार त खोस्न सक्छ तर मेरो हातको कलम र मेरो विचार खोस्न सक्दैन भन्ने प्रमाणित गर्न म लेख्छु ।

दिउँसो ११ बजेबाट उनले लेख्न थाले । १८ पेज लेखे । “त्यो १८ पेज मदन पुरस्कार पुस्तकालयमा अहिले पनि होला,” उनी भन्छन् ।

मंसिर २ गते मदनमणिका साथी रामजीप्रसाद उपाध्याय आए । उनले आफ्नो पीडा र मनमा उठेका विचार सुनाए । उनले सोधे, “तपाईंले आत्मदाह गर्ने निर्णय रोक्नुभयो । पुस्तक लेख्ने निर्णय पनि गर्नुभएछ । तर त्यो पुस्तकचाँहि के हो ?”

मदनमणिले महाभारतमा रहेको नलदमयन्तीलाई लिएर पुस्तक लेख्ने विचार रहेको सुनाए । रामजीप्रसादले सुझाए, “योभन्दा माधवी चर्चित छ, त्यसमा लेख्नुस् ।”

मदनमणिलाई चित्त बुझ्यो । माधवीबारे महाभारतमा जम्मा तीन पृष्ठ छ । लेख्न त लेख्ने तर के लेख्ने ? माधवीको समय के हो ?

माधवीको समय निर्धारण गरे— वि.सं. १३ सयभन्दा अगाडिको हो । भाषा कुन ? संस्कृतमा ।

संस्कृतमा लेख्दा पाठकले बुझ्दैनन् भन्ने लाग्यो । त्यसैले इसापूर्वभन्दा ८ सय वर्षयताको कौटिल्य, विष्णुगुप्तको भाषा प्रयोग गर्छु भनेर मदनमणिले ‘माधवी’ लेखे । ‘समीक्षा’को प्रतिबन्धले जन्माएको ‘माधवी’ ०३९ सालमा प्रकाशन भयो र सोही वर्ष मदन पुरस्कार पायो । ०४० सालबाट एमएका विद्यार्थीले पाठ्यक्रममा ‘माधवी’ पढ्नुपर्छ ।

सँगै रहेका छोरा विनोदलाई र्‍याकबाट ‘माधवी’ झिक्न लगाए । हातमा रहेको ‘माधवी’लाई देखाउँदै मदनमणिले भने, “यो ‘माधवी’को पहिलो संस्करण हो । अहिलेसम्म सातौं संस्करण आइसक्यो ।”

अहिलेको पत्रकारिता

अहिले पनि मदनमणि लेख्छन् । पढ्छन् । करिब तीन–चार महिनाअगाडि उनको लेख पत्रिकामा छापिएको थियो । लेख्नुपर्ने कुरा कपीमा बुँदा टिपेर राख्छन् र मान्छे आएपछि टाइप गराउन लगाउँछन् ।

अहिले मदनमणि दैनिक दुइटा पत्रिका पढ्छन् । ‘अन्नपूर्ण पोस्ट’ र ‘राजधानी’ । अहिलेको पत्रकारितालाई लिएर उनी भन्छन्, “हेर्नुस् ! म अहिले जम्मा दुइटा मात्रै पत्रिका पढ्छु । ‘अन्नपूर्ण पोस्ट’ र ‘राजधानी’ । यी दुइटै पत्रिकामा भाषाको ठूलो समस्या छ । दुइटैमा अंग्रेजी र हिन्दी भाषा प्रचुर प्रयोग भएको पाइन्छ । यो राम्रो होइन । पहिला त्यस्तो थिएन । अब समाचारको कुरा गर्दा म सम्पादकीय पढ्दै पढ्दिनँ किनभने मलाई चित्तै बुझ्दैन । सरसर्ती न्युज हेडलाइन पढ्छु । हेडलाइनले आकर्षित गर्‍यो भने त्यसभित्र जान सकिन्छ । आज एउटा पत्रिकाले प्रमुख समाचार बनाएको छ भने भोलि अर्को पत्रिकाले त्यही समाचारलाई प्राथमिकता दिएको देखिन्छ । यसले पत्रिकामा प्रतिस्पर्धा रहेको देखाउँछ । एउटाको समाचार अर्कोले भोलिपल्ट फलोअप गरेको देखिन्छ । यसको अर्थ समाचारको स्रोत गोलमाल छ । अर्को कुरा— एउटा पत्रिकामा तीन–चार पेज विज्ञापनले भरिभराउ हुन्छ । त्यति धेरै विज्ञापन छापेपछि १० रुपैयाँ मूल्य अनुचित हो जस्तो लाग्छ । विज्ञापनलाई प्राथमिकता दिने हो भने अझै पैसा घटाउनुपर्छ । अरू कुरा ठिकै छ ।”

NIBLNIBL
प्रकाशित मिति: शनिबार, चैत १६, २०७५  १०:३५
Sipradi LandingSipradi Landing
worldlinkworldlink
प्रतिक्रिया दिनुहोस्
NTCNTC
Ncell Side Bar LatestNcell Side Bar Latest
Nepatop (PlastNepal)Nepatop (PlastNepal)
national life insurance newnational life insurance new
Bhatbhateni IslandBhatbhateni Island
Shivam Cement DetailShivam Cement Detail
सम्पादकीय
SubisuSubisu
Hamro patroHamro patro