site stats
बाह्रखरी :: Baahrakhari
साहित्य
Global Ime bankGlobal Ime bank
Nabil Bank Banner adNabil Bank Banner ad
अध्यात्मभन्दा टाढा रहेका नेपाली चलचित्र, कसरी हुन्छन् त पावरफुल ?
SkywellSkywell

काठमाडौं । जबसम्म नेपाली सिनेमाका लेखक तथा निर्देशक आध्यात्मिक तहमा पुगेर सोच्ने र लेख्न सक्ने हुँदैनन्, तबसम्म नेपाली चलचित्र पावरफुल (सशक्त) नहुने चलचित्रकर्मीहरू बताउँछन् । मेकरमा अध्यात्मको ज्ञान कति छ भन्ने कुराले चलचित्रमा असर पार्छ । अध्यात्मको तहमा पुग्ने ज्ञान मेकरमा नभएसम्म पावरफुल सिनेमा नबन्ने निर्देशक तथा समीक्षक मनोज पण्डित बताउँछन् ।

“अध्यात्मले मान्छे कसरी खुसी हुन्छ, मान्छे किन दुःखी हुन्छ, मान्छे कसरी भ्रमबाट मुक्त हुन्छ भन्ने कुराको ज्ञान दिन्छ । कथाबाट चलचित्रले दिने आधारभूत ज्ञान हो,” उनी भन्छन्, “चलचित्रमार्फत हात धुनुपर्छ भनेर भन्ने होइन, यसरी पनि जीवन जिउन सकिन्छ भन्दिने हो । जीवनमा समस्याको कारक तत्व बाहिरी कुरा हुँदाहुँदै पनि व्यक्तिको आफ्नै सोच्ने प्रणाली, चेतनाको अभावमा मान्छेले दुःख पाइराखेको छ भन्ने कुरा अध्यात्म बुझेको मेकरले राम्रोसँग भन्न सक्छ ।”

राम्रो चलचित्र आध्यात्मिक रूपमा बलियो हुने गरेको उनको तर्क छ । अध्यात्म भन्नेबित्तिकै धार्मिक भन्ने गलत बुझाइ रहेको पनि उनको भनाइ छ ।

KFC Island Ad
NIC Asia

संसार गौतमबुद्धको ज्ञान र वाणाीबाट धेरै हदसम्म प्रभावित भएको छ । तर, नेपाली चलचित्रमा बुद्धको ज्ञानको प्रभाव देखिँदैन । हिन्दुधर्मको ठूलो प्रभाव रहेको हाम्रो समाजमा त्यसभित्रकै ज्ञान र प्रभावको प्रभाव नगन्य रहेको मनोज सुनाउँन् । महाभारत, रामायणजस्ता धर्मग्रन्थबाट प्रभावित हुन नसक्नु पनि नेपाली चलचित्र कमजोर हुुनुको अर्को कारण हो ।

“पछिल्लो हिन्दी सिनेमा आरआरआरको जग महाभारत हो । किन हिन्दी सिनेमा हरेक व्यक्तिसँग अन्तरसम्बन्धित हुन्छन् भने तिनीहरूले धर्मको ज्ञान र प्रभाव छ,” उनी भन्छन्, “विश्वलाई प्रभावित पारेको कुरालाई जसले संश्लेषण गरेर चलचित्र बनायो, ती चलचित्र नै पावरफूल भए ।”

Royal Enfield Island Ad

“नेपालमा राम र रावणका सिनेमा किन बनेनन् ?,” मनोज प्रश्न गर्छन् । राम र रावजणलाई मुख्य पात्र बनाएर चलचित्र नबने/नबनाए पनि त्यसको संश्लेषण गरेर चलचित्र बनाउन सकिने उनी बताउँछन् । रावण व्यक्ति नभएर प्रवृत्ति भएको र उक्त प्रवृत्ति आज पनि समाजमा व्याप्त रहेकाले यसलाई चलचित्रमा उठान गर्न सकिने उनको भनाइ छ ।

निर्देशक प्रदीप भट्टराई गहिराइमा पुगेर विश्लेषण गर्दा सीतालाई रामले भन्दा रावणले धेरै माया गर्ने बताउँछन् । तर, उनको प्रश्न छ– के यो न्यारेटिभमा आजसम्म नेपाली चलचित्र बनेका छन् ?

माया गर्ने विविध तरिका हुने भन्दै उनी भन्छन्, “शाहरुख खानको डर सिनेमा हेरौँ । माया गर्ने फरक तरिका छ त्यसमा । कविर सिंह किन चल्यो ? फरक तरिकाले माया गरेको देखाइएको छ, त्यसैले चल्यो ।”

अध्यात्मको ज्ञान नेपाली मेकरमा नभएका कारण कथा नै कमजोर हुने गरेको प्रदीपको निष्कर्ष छ । नेपाली मेकरले आफैँले आफैँलाई भित्री तहबाट हेर्न नसकेको यथार्थ उनी सुनाउँछन् ।

“अध्यात्म भनेको पहिला आफैँलाई हेर भन्ने हो । हामी आफैँलाई अध्ययन गर्न सक्तैनौँ भने समाजको अध्ययन कसरी गर्न सक्छौँ ?,” प्रदीपको प्रश्न छ । समाजको प्रतिधित्त्व गर्ने वा देखाउने चलचित्रले पहिला आफैँलाई चिन्नुपर्ने अन्यथा बलियो चलचित्र निर्माण नहुनेमा उनी ढुक्क छन् ।

“समाजमा विविध चरित्र हुन्छन् । त्यसलाई बुझ्नु मेकरका लागि अनिवार्य सर्त हो । समाजका भिन्न–भिन्न चरित्रमध्ये व्यक्ति आफैँ हो । आफैँ समस्याग्रस्त व्यक्तिले कसरी समाजको यथार्थ देखाउँछ,” मनोज भन्छन्, “चलचित्रको कथा भनेको समस्या र समाधानको जुहारी हो । जो आफैँ समस्यामा छ भने उसले समस्या र समाधानबीच जुहारी खेल्न सक्तैन ।”

अध्यात्मबाट मेकरहरू बाहिर हुनु नै नेपाली चलचित्र अपेक्षितभन्दा कमजोर हुनुको कारण रहेको उनको ठहर छ ।

समग्रमा नेपाली चलचित्र सतही कुरामा मात्रै केन्द्रित रहेको निर्देशक निश्चल बस्नेत बताउँछन् । एकाधबाहेक अधिकांश चलचित्रले गहन विषय र गहिराइमा पुगेर मिहिनेत नगर्ने उनको भनाइ छ ।

“धेरै चलचित्रले खुलेर दर्शकको प्रशंसा पाएका मैले पाएको छैन । आर्टलाई हेर्ने नजरमा परिवर्तन आउनु आवश्यक पर्छ,” निश्चल भन्छन् ।

कतिपय अवस्थामा हेर्ने दृष्टिकोणले पनि फरक पार्ने उनी बताउँछन् । ‘हाइवे’, ‘कालोपोथी’, ‘बुलबुल’को उदाहरण दिँदै उनी भन्छन्, “यी चलचित्रलाई हेर्ने नेपाल र विदेशीको नजरिया नै फरक छ । हेर्ने नजरिया फरक परेपछि देखाउन खोजिएको कतिपय कुरा देखिँदैन । त्यही कुरा विदेशीले हेर्दा नदेखाएको कुरा पनि यस्तो पो होला भनेर बुझिदिन्छ ।”

नेपालमा सिनेमा हेर्ने कल्चर र बुझ्ने कल्चरको विकास नै गलत तरिकाले भइरहेको निश्चलको धारणा छ । स्क्रिन प्लेमा भने नेपालमा समस्या रहेको उनी स्वीकार गर्छन् । कुनै चलचित्रमा आवश्यकभन्दा कम र कुनैमा चाहिनेभन्दा बढी स्क्रिन प्लेमा काम भइरहेको उनको बुझाइ छ ।

निर्देशक मीन भाम नेपाली चलचित्रको कथामा समस्या रहेको स्वीकार गर्छन् । विषयवस्तुको अध्ययनबिना नै कथा लेख्नेसम्मको समस्या रहेको उनी बताउँछन् ।

“हामी मनाङको डाँडाको दृश्य देखाउँछौँ । तर, त्यो डाँडाको कथा के हो भन्दैनौँ,” निर्देशक मीन भन्छन्, “मनाङको दृश्य देखाइसकेपछि त्यहाँ रितिरिवाज, संस्कार र संस्कृतिको कथा भन्नुपर्छ । तर, हामी मनाङको दृश्यमा कथा अन्त कतैको भन्छौँ । तालमेलबिनाको कथा र दृश्यको चलचित्र कस्तो हुन्छ भन्नै पर्दैन ।”

NIBLNIBL
प्रकाशित मिति: बुधबार, माघ १२, २०७८  १३:५७
Sipradi LandingSipradi Landing
worldlinkworldlink
प्रतिक्रिया दिनुहोस्
NTCNTC
Ncell Side Bar LatestNcell Side Bar Latest
Nepatop (PlastNepal)Nepatop (PlastNepal)
national life insurance newnational life insurance new
Bhatbhateni IslandBhatbhateni Island
Shivam Cement DetailShivam Cement Detail
सम्पादकीय
SubisuSubisu
Hamro patroHamro patro