site stats
बाह्रखरी :: Baahrakhari
साहित्य
Global Ime bankGlobal Ime bank
Nabil Bank Banner adNabil Bank Banner ad
  ‘माछी मार्न जाउँ न दाजै काला पानीमा...’
SkywellSkywell

काठमाडौं । विधान श्रेष्ठ, जे पापी र रीता उपाध्यायको स्वरमा रहेको गीत ‘माछी मार्न जाउँ न दाजै काला पानीमा...’ । फेरि एकपटक बाक्लै सुनिन थालेको छ । जबजब सीमामा विवाद र हस्तक्षेपको कुरा उठ्छ अनि यो गीत सुनिन थाल्छ । भारतले फेरि एकपटक काला पानी (लिपु लेक, लिम्पियाधुरा) हाम्रै हो भन्दै सडक खोलेपछि यो गीतको सान्दर्भिकता बढेको हो । 

विजय श्रेष्ठले लेखेको गीतको एउटा अन्तराले भन्छ– लाहुरको नोकरीको भर छैन, फर्केर आउँदा घर छैन । कालापानीमा मात्रै नेपाल–भारत सीमा क्षेत्रमा बस्ने प्रत्येक नेपालीले हरेक दिन भोग्ने समस्या बोलेको छ अन्तराले । भारत नेपालको सीमा मिच्दै नेपालतिर आउँछ । राति सुत्दा नेपालमा रहेका नेपाली बिहान उठ्दा भारतमा हुन्छन् । अर्थात् जङ्गे पिलर आफ्नो घरभन्दा अगाडि सरिसकेको हुन्छ । त्यसैले सीमाबारे परोक्ष रूपमा बोलेको यो गीत आज पनि उत्तिकै सान्दर्भिक छ । 

५० को दशकको सुरुतिर विधान श्रेष्ठ नेपाली सांगीतिक क्षेत्रमा लोकप्रिय थिए । उनका गीत स्रोतामाझ लोकप्रिय थिए । गीतको भिडियो बनाउने चलन सुरु भइसकेको थियो । कारण नेपाल टेलिभिजनको स्थापना भएको दशक हुन लागिसकेको थियो । टेलिभिजनबाट भिडियो भएका गीत बज्न थालिसकेका थिए । विधान श्रेष्ठले पनि आफ्नो गीतको म्युजिक भिडियो बनाउन थालेका थिए । 

KFC Island Ad
NIC Asia

त्यही क्रममा उनको भेट भुषण दाहालसँग हुन्थ्यो । भुषण म्युजिक भिडियो निर्देशन गर्थे ।

०५४ सालमा सीमा विवाद उत्कर्षमा पुगेको थियो । भुषणले विधानलाई भने सीमा विवाद सम्बन्धमा गीत बनाउने हो भने राम्रो हुन्छ । राष्ट्रियता र सार्वभौमिकता सबैका लागि प्यारो हुन्छ । 

Royal Enfield Island Ad

विधानलाई भुषणको कुरा मनासिव लाग्यो । उनले गीतकार विजय श्रेष्ठलाई सुनाए । विजय नाताले विधानका बुवा । गीतमा विजयको कलम खुरुखुरु कुथ्यो । “मैले बुवालाई भनेको दुई घण्टामा यो गीत तयार पारिदिनु भयो । उहाँले नै संगीत पनि भरिदिनुभयो,” विधान नोस्टाल्जिक हुन्छन्, “गीत ०५४ सालमा लेखियो । ०५६ मा रेकर्ड भयो । ०५७ मा अनएअर भयो ।”

०५५ मा उनले सीमा र सार्वभौमका विषय उल्लेख गरेको गीत ‘ज्ञानबहादुर छोरो...’ गाइसकेका थिए । ‘कालापानी...’ पनि सीमाको विषय नै उठाएकाले करिब एकै खालको गीत लगातार नगाऔं जस्तो उनलाई लाग्यो । त्यसैले उनले यो गीत नगाउने तयार तयारी गरे । जे पापी, राजन सिंह र रीता उपाध्यायले गाउने तयारी गरे । तर, जब विधान सिने साउन्ड रेकर्डिङ स्टुडियोमा पुगे संगीतकार, रेकर्डिस्ट तथा साथी शुभेच्छुक सबैले भने, “गीत राम्रो छ तिमी पनि गाऊ ।”

सबैको आग्रहलाई विधानले नाईं भन्न सकेनन् । गाए । विधानले नगाएको भए उनको ठाउँमा राजन सिंहले गाउने जे पापी बताउँछन् ।

गीतको भिडियो बनाउने सल्लाह गरे । भुषण दाहालले केही समय मागेको जे पापी सम्झिन्छन्, “भुषण दाहालले केही समय मागेपछि हामीले सोचेकोभन्दा दुई महिना ढिलो गरेर भिडियो बन्यो ।”

गीतको भिडियो कहाँ खिच्ने ? “कालापानी मै खिच्न पाए त राम्रो हुनेथियो । तर सम्भव भएन । लगानी र भौगोलिक अवस्था र दूरीका हिसाबले पनि टाढा भएकाले सम्भव हुँदैन भन्ने भयो,” विधान भन्छन्, “त्यसैले काठमाडौं नजिकै कतै खोलामा गएर खिचौं भन्ने भयो । सिकुटे, दोललघाट र बनेपामा खिच्यौं ।”

तिहारको तीनदिन पछि खिचिएको गीत थियो । जाडो मौसम थियो । बिना पारिश्रमिक भिडियो निर्देशन गरिदिएका थिए भुषणले । “तीन कप चियाबाहेक हाम्रो केही पनि नलिई भुषणले यो भिडियो निर्माण गरिदिनुभएको थियो,” जे पापी भुषणप्रति अनुग्रहित सुनिए ।

नेपाल टेलिभिजनमा च्यानल ‘दिव्य दृष्टि’ले समय किनेको थियो । त्यही च्यानलले किनको समयमा ०५७ मा पहिलोपटक गीत प्रशारण भयो ।  

गीत बनाउँदा विधानलाई स्रोताले गीत मन पराए पनि ‘हिट’ होला भन्ने लागेको थिएन । उनको मनमा थियो, ‘औषत गीत बन्ला ।’

भुषणले भनेका थिए, “गीतको शब्दमा विवाद पनि हुनसक्छ है ।” 

गीतमा सीमाको कुरा गरिएको छ । पिलरको कुरा गरिएको छ । महाकालीको पानीमा भारतले मनपरि गरेको प्रसङ्ग उठाइएको छ । महाकालीदेखि पूर्वको पशुपतिनगरसम्मको कुरा गरिएको छ । गीतले सिधै गाली गरेको छैन । तर नेपालमा अनपेक्षित रूपमा जनसंख्या बढेको प्रसंग उठाएको छ । 

खुला सीमानाको फाइदा उठाउँदै अनावश्यक रूपमा भारतीय नागरिक नेपाल प्रवेश गरिरहेकाले त्यस्ता नाका (ढोका) बन्द गर्न आग्रह गरेकोतर्फ संकेत गरेको छ । 

विजयले निडर भएर लेखेका छन्– थुनिदेऊ नचाहिने ढोका स्वदेशी हो कम्मर कस ।

जस्तो भनेको त्यस्तै दिनकै ७/८ पटक बज्ने गीत एक्कासि बज्नै छोड्यो । किन भनेर विधान बुझ्नलाई टेलिभिजनको कार्यालय पनि जान्थे । तर उनले ठोष उत्तर पाएनन् । ‘अब बज्छ भनेर भन्थे तर बजेन’ । पछि ०६२ मा फेरि बज्न थालेको विधान सुनाउँछन् ।  

गीत विधानले सोचेभन्दा धेरै लोकप्रिय भयो । “जबजब सीमामा विवाद र अतिक्रमण हुन्छ अनि यो गीत खोजीखोजी सुन्न थालिन्छ,” विधान आभार प्रकट गर्छन् । 

विधानले ०५५ मा ‘ज्ञानबहादुर छोरो...’ गाउँदा युवा पुस्ताले राष्ट्रभक्ति गीत खासै गाउँदैन थिए । राष्ट्र र राष्ट्रियताको गीत त उमेर ढल्किसके पछि पो गाउने हो त भन्ने आम युवाको बुझाइ रहेको विधान बताउँछन् ।

“मैले गीत गाउन थालेपछि राष्ट्रवादी गीत युवाले पनि गाउन थाले । सुरुमा त मलाई पनि लाज लागेको थियो । तर, बुवाले कर गरेपछि मैले लाज मानीमानी यो गीत गाएको थिएँ,” फेरि नोस्टाल्जिक हुन्छन् विधान, “जब मैले ज्ञानबहादुर गाएपछि हिट भयो त्यसपछि दौरा–सुरुवाल लगाएर गीतार र ड्रम सेटमा राष्ट्रवादी गीत गाउने युवाको ट्रेन्ड नै चल्यो ।”

संयोग विधानलाई बिहीबार दिउँसो टेलिफोन सम्पर्क गर्दा उनी सुनसरीको इनरुवामा थिए । कारण, हाम्रो नेपाली खुकुरीको कथाको गीतको छायांकनका लागि लकडाउनको दुई दिन अगाडि सुनसरी पुगेका थिए । बराहक्षेत्र र धुनिबेसीमा छायांकन गर्ने उनको सोच थियो । “तर लकडाउनका कारण यतै अलपत्र परेर बसेको छु,” अर्को पनि राष्ट्रवादी गीत गाउन लागेको विधानले सुनाए ।  

 

 

NIBLNIBL
प्रकाशित मिति: शुक्रबार, जेठ २, २०७७  ११:०६
Sipradi LandingSipradi Landing
worldlinkworldlink
प्रतिक्रिया दिनुहोस्
NTCNTC
Ncell Side Bar LatestNcell Side Bar Latest
Nepatop (PlastNepal)Nepatop (PlastNepal)
national life insurance newnational life insurance new
Bhatbhateni IslandBhatbhateni Island
Shivam Cement DetailShivam Cement Detail
सम्पादकीय
SubisuSubisu
Hamro patroHamro patro