site stats
बाह्रखरी :: Baahrakhari
विशेष
Nabil BankNabil Bank
‘चाउचाउ खाएकाले स्वस्थानी पढ्न पाइनँ’
Sarbottam CementSarbottam Cement

सिन्धुपाल्चोक फुल्पिङकोटको कल्लेरी डाँडोमा एक तमासको सिरेटो चल्थ्यो । आङ होइन, मुटु नै डगडगी काँप्थ्यो । तर, बाल्यावस्थामा अहिलेजस्तो जिउ ढाक्ने न्यानो कपडा कहाँ पाउनु ?

पिता हिरालाल न्यौपाने भारतीय सेनाका तर्फबाट द्वितीय विश्वयुद्ध लडेका थिए । तर, युद्ध समाप्त भएपछि उनी जागिरमा फर्किएनन् । त्यसैले अन्नपात प्रशस्त भए पनि घरपरिवारले आर्थिक विपन्नतासँग पौँठेजोरी खेलि नै रहनुपर्‍यो ।

खान त पुग्थ्यो । तर, रुपैयाँ÷पैसा नभएकाले नयाँ लुगा लगाउने रहरै भयो ।

Prabhu Bank
Agni Group
NIC Asia

सानो छँदा उनी बाबुलाई भन्थे, “जाडो भयो, फलानाले लगाएकै जस्तो लुगा ल्याइदिनुस् न !”

सन्ततिलाई शरीर ढाक्ने लुगा किन्ने हैसियत नभएपछि पिता भन्दा रहेछन्, “केटाकेटीको जाडो त बाख्राले खाइहाल्छ नि ! जाओ कुद्दै एक लग काम गरेर आओ, जाडो आफैँ भाग्छ !”

Global Ime bank

के को जाडो भाग्नु ! झन् निमोनियाले सिकिस्त बनाउँथ्यो !

गाउँका बालबच्चाहरू कति मृत्युवरण गर्थे । सानो छँदा चिसो जोगाउन नसकेकै कारण प्रायः दीर्घरोगी बन्थे । अल्पायुका पनि !

फाँटभरि सेताम्य पोखिएको तुसारोले भक्तपुरमा चिसो बढेको प्रतीत हुन्छ । टम्म ढाकेको तुँवालोभित्र हराएको घाम बिहान १० बज्दा पनि निम्छरै छ, तात्न भ्याएको छैन । बाहिर फलैँचामा बसेर ४७ वर्षीया कवि उतिबेलाको चिसो अनुभव बाँड्दै थिए ।

उनले अर्को प्रसंग पनि उधिने–

उनी स्वस्थानी व्रतकथा भन्न सानैदेखि रुची राख्थे । ०३३ सालतिर कक्षा दुईमा पढ्दा नै स्वास्थानी भाका हालेर वाचन गर्न सक्थे ।

त्यतिबेलाको एउटा रमाइलो अनुभव रहेछ । स्वस्थानी व्रतकथाको पहिलो या दोस्रो अध्याय हुनुपर्छ, त्यहाँ ‘ब्रह्माण्ड’ शब्द उल्लेख थियो । तर, उनले त्यसलाई उच्चारण बिगारेर कथा वाचन गरे । ‘यहाँ किन बिगारिस्’ भन्दै बुबाले थप्पड लगाएको घटना उनको दिमागमा ताजै रहेछ ।

त्यस्तै अर्को प्रसंग पनि छ–

२०३७ सालको कुरा हो, तिनताक नेपालमा भर्खर ‘रारा चाउचाउ’ आएको थियो । यस्तै स्वस्थानी व्रतकथा भन्ने बेला थियो । बजारबाट चाउचाउ किने । घरमा लगेर पकाएर खाए ।

तीन गाउँ हल्ला फिँजियो, ‘फलानाको छोराले चाउचाउ घरमै ल्याएर खायो, अचम्म !’

भाका हालेर कथा वाचन गर्ने र उत्कृष्ट वाचन शैलीका कारण उनको चर्चा गाउँभरि हुन्थ्यो । अरुका घरमा पुगेर पनि स्वस्थानी पढेर सुनाउँथे उनी ।

 स्वस्थानी भन्न गाउँमा पुगेका उनलाई एकजना बूढीआमैले स्वस्थानी वाचन नै गर्न दिइनछन् । भनिछन्, ‘त्यत्रो ज्योतिषको छोरा भएर च्याच्याउ खाने ? तिमी आजबाट अशुद्ध भयौ । तिमीले पढेको स्वस्थानी हामी सुन्दैनौँ । जाऊ तिमी !’

बूढी आमैले हप्काएर पठाइछन् ।

“उतिबेलाको ‘सामाजिक चेत’ यस्तो पो थियो,” उनको अनुहारमा बाल्यकालका बाछिटा देखा परे ! फिस्स मुस्कुराए उनी ।

०  ० ०

सबैको घरमा रेडियो थिएन । गीत, संगीत सुनेर बस्ने फुर्सद पनि हुँदैनथ्यो । सुसेली हाल्दै मेलापात जाने, सुस्केरा हाल्दै उकालो चढ्ने । वरपीपल चौतारीमा बसेर थकाइ मार्दै सुख–दुःखका कुरा सुन्ने/सुनाउनेबाहेक मनोरञ्जनका अरु साधन थिएनन् । त्यसैले गाउँका पाकाहरू मेलापातबाट फर्किएपछि अबेर रातिसम्म भजन भट्याउँथे । श्लोक भन्थे ।

पाकाहरूले आँखाबाट तरक्क आँसु झार्ने गरी सत्यवादी राजा हरिशचन्द्रका कथा सुनाउँदा उनी भावविह्वल हुन्थे । बाहुलाको फेरले आँसु पुछ्दै मनमनै अठोट गर्थे– म पनि यस्तै कविता लेख्छु र अरुलाई सुनाउँछु ।  विस्तारै उनीमा पद्य साहित्यको चेत अंकुरण हुन थाल्यो र कविता लेखनमार्फत् पोखिन थाल्यो ।

राति खाना खाने बेलामा रामायण, महाभारतका कथा मिसाएर काकाबाहरूले भजन गाएको देख्दा उनी कल्पिन्थे– यस्तै राम्रा–राम्रा कविताहरू लेख्न पाए त पछि–पछि मान्छेहरूले पढ्थे होला नि ! मनमा भाव आएन मात्रै, उनी छन्दबद्ध कविता कोर्न पनि थाले ।

० ० ०

उनी पढाइमा अब्बल थिए । फुल्पिङकोटबाट जलबिरे आउन तीन–चार घन्टाको ओरालो झर्नुपथ्र्यो । त्यसैले पढाइ छुट्ला भन्ने भयले उनी भोकै विद्यालय झर्थे । विद्यालय अवधिभर शिक्षकले भनेका कुरा ध्यानपूर्वक सुन्थे । 

पढाइका अलावा अतिरिक्त क्रियाकलापमा पनि उनीमा उस्तै अभिरुची पैदा हुन्थ्यो । कविता प्रतियोगिता मात्र होइन, हाजिरी जवाफ प्रतियोगितामा समेत जिल्लामा कसैले उनलाई उछिन्न सक्दैनथ्यो । ०३७ सालतिर उनले ‘सरस्वती बन्दना’ शीर्षकमा कविता लेखेका थिए । शिक्षकहरूले अत्यधिक रुचाए त्यसलाई । उत्प्रेरणा थपे, ‘गज्जब कविता लेख्दो रहेछौ, अरु पनि लेख्नू !’ फुरुंग परे उनी ।

त्यो कविता उनले रेडियो नेपालमा समेत पठाए । बाल कार्यक्रम चलाउने वासुदेव मुनालले तीन पटक वाचन गरे । तीन पञ्चायत चर्चा भयो, ‘हिरालालको छोराको नाउँ त रेड्वाले फुक्यो, ख्याल मजाको कविता पठाए’छ र !’

गाउँ–गाउँ, फाँट–फाँट चर्चा भयो त्यो कविताको ।

उनले कविताको पुछारमा चन्द्रप्रसाद शर्मा लेखेर पठाएका थिए । सोही नाम वाचन भयो । पछि उनका गुरु टंकप्रसाद आचार्यले ‘के शर्मा थर राख्या ? आफ्नै थर लेखेर पो पठाउनुपर्छ त !’ भनेपछि उनले न्यौपाने थरबाटै कविता कोर्न थाले ।
० ० ०
०४६ सालमा ‘पालुवा’ खण्डकाव्य प्रकाशन गरे । त्यस खण्डकाव्यले जिल्लाभर हलचल पैदा गर्‍यो । ०४३ सालदेखि उनले विद्यालयमा पढाउन थालेका थिए । महिनाको ७/८ सय तलबले के पुग्थ्यो ? जसोतसो एक हजार प्रति छापेका थिए, एक प्रतिसमेत बाँकी नरहने गरी बिक्री भयो । 

“पहिलो पटक छाप्दा नपुगेर तीन पटकसम्म छापेँ, खुब बिक्री भयो त्यो खण्डकाव्य,” उनले स्मरण गरे ।

उनी सम्झन्छन्, “बरु अहिले कविता पढिँदैन । त्यतिबेला त भाका हालेर पढ्न पाइने किताब भनेपछि त हुरुक्कै हुन्थे मानिस । त्यतिबेलै हो चन्द्रप्रसाद जिल्लामा अब्बल कविको रूपमा दर्ज भएको ।

एकतिर घरव्यवहार, अर्कोतिर शिक्षण पेसा । काव्यिक चिन्तन गर्ने फुर्सद नै हुँदैनथ्यो । वनको काँडालाई तिखारिन केले छेक्ने भनेझैँ उनी घरबाट विद्यालय जाँदा श्लोक भट्याउँथे र घरमा आएर कापीमा टिप्थे । कतिसम्म भने बाटामा उब्जिएको पंक्ति नबिर्सियोस् भनेर रेकर्डरसमेत किनेका थिए र वाचन गर्दै रेकर्ड गर्दै गर्थे ।

अघिल्लो पुस्ताको सर्जक भए पनि उनी ‘प्रविधि मैत्री’ व्यक्ति हुन् । ०४८/४९ सालतिर डिजिटल डायरी आएको थियो । त्यो किनेर त्यसमा टिप्न थालेपछि भने उनलाई कविता रेकर्ड गरिरहने झन्झट आइलागेन ।

०४६ सालदेखि उनले नियमित पुस्तक प्रकाशन गर्न थाले । तर आर्थिक अभावका कारण समयमा पुस्तक निकाल्न कठिन हुन्थ्यो । त्यतिबेला पुस्तक निकाल्न अहिलेजस्तो ‘प्रेस’ र ‘पहुँच’ पनि थिएन । कागज, कम्पोज (सिसाको अक्षर मिलाउने काम), डिस्पोज (त्यसलाई निकाल्ने विधि) आदिको अलग–अलग पैसा भुक्तान गर्नुपथ्र्यो । त्यसैले उनी आफैँ कम्पोज गर्थे । शुक्रबारको दिन विद्यालय छुट्टि भएपछि चार–पाँच घण्टा पैदल हिँडेर सदरमुकाम चौतारा आउने र रातभरि अनिदै बसेर आफैँ कम्पोज गर्थे । शनिबार दिउँसो छापेर तीन–चार घण्टा सुत्ने र पुनः रातभरि आफैँ ‘बाइन्डिङ’ गरेर पुस्तकाकार दिन्थे ।

“कतिपय सिर्जना त कम्पोज गर्दागर्दै जन्मन्थ्यो,” बरन्डाभरि हाँसो गुञ्जियो ।
०  ० ० 
उनका चार दर्जन कृति प्रकाशित छन् । उनको मुख्य विधा महाकाव्य भए पनि खण्डकाव्य, उपन्यास, कथा, निबन्ध, साहित्यिक इतिहास, समालोचनालगायत विविध विधामा उत्तिकै कलम चलाएका छन् ।

उनले हालसम्म १२ वटा महाकाव्य रचना गरेका छन् भने १० वटा खण्डकाव्य सिर्जना गरेका छन् । नेपाली काव्यिक इतिहासमा सर्वाधिक बढी महाकाव्य रचना गर्ने यशस्वी व्यक्ति पनि हुन् उनी ।

बढी लेखिने र कम पढिने विधामा परे पनि कविता बृहत् क्षेत्र हो । कविताभित्र ब्रह्माण्ड छ भन्छन् उनी । “कविताभित्र सिंगो जीवन र जगत छ । वास्तवमा यो बेग्लै विश्व हो,” उनी प्रष्ट्याउँछन् ।

कवितापान पनि अमृतपान गरेजत्तिकै मिठासयुक्त हुने उनको ठम्याइ छ । 

र, ‘चन्द्रयुग’
सानो उमेरमा रामायण र महाभारतको छाप बस्यो । त्यस्तै ठूलो र मोटो कृति रचना गर्ने र युगौँसम्म पठनीय संग्रहका रूपमा जीवन्त राख्ने इच्छा पलायो उनमा । अनि जन्मियो ‘चन्द्रयुग’ । करिब ३२ हजार श्लोक र तीन सय बढी छन्द प्रयोग गरिएको महाकाव्य ‘चन्द्रयुग’ नेपाली साहित्यको सर्वाधिक ठूलो महाकाव्य हो । 

चन्द्रयुग ‘शीत उभाएर घैला भरेको’ शैलीमा प्रकाशन भएको कृति हो । भन्छन्, “किताब प्रकाशनपूर्व थुपै्र शिक्षक साथीहरू महाकाव्यको सदस्य बनिदिनु भयो र एउटा पुस्तकको मूल्यबराबर पैसा सहयोग गर्नुभयो, नत्र पुस्तक प्रकाशन गर्न लाग्ने ८–१० लाख रुपैयाँको जोहो कसरी गर्नु ?”

०४६ सालदेखि रचना सुरु गरेको ‘चन्द्रयुग’ पहिलोपटक ०६५ मा प्रकाशन भयो । दोस्रो संस्करण ०७० मा र अहिले तेस्रो संस्करणको तयारीमा छन् चन्द्रप्रसाद ।

‘चन्द्रयुग’मा  १३ हजार प्रकाशित श्लोक छन् भने बाँकी श्लोक नयाँ रचना गरेको उनी बताउँछन् । करिब साढे तीन सय छन्द प्रयोग गरिएको ‘चन्द्रयुग’ नेपाली साहित्यको संग्रहणीय दस्तावेजमात्र होइन, कविता कोर्न सिक्नेका लागि ‘काव्यशाला’ भएको उनको ठहर छ ।

जाँदाजाँदै मैले सोधेँ– काव्यिक विधामा कलम चलाउन जान्नुपर्ने के रहेछ ? उनले हाँस्दै जवाफ फर्काए, “आफूसँग नहारी अविचलित कलम चलाइरहने, कविताको मूल आफैँ फुट्छ !” 

NIBLNIBL
प्रकाशित मिति: आइतबार, माघ २, २०७३  १६:१८
Sipradi LandingSipradi Landing
worldlinkworldlink
प्रतिक्रिया दिनुहोस्
Ncell Side Bar LatestNcell Side Bar Latest
Bhatbhateni IslandBhatbhateni Island
cg detailcg detail
Kumari BankKumari Bank
Shivam Cement DetailShivam Cement Detail
Maruti cementMaruti cement
सम्पादकीय
ICACICAC