site stats
बाह्रखरी :: Baahrakhari
साहित्य
Global Ime bankGlobal Ime bank
Nabil Bank Banner adNabil Bank Banner ad
नाटकघरमा कालो रंग र प्रकाशको सम्बन्ध
SkywellSkywell

काठमाडौं । यदि तपाईं नाटक हेर्न नाटकघर प्रवेश गर्नुभएको छ भने तपाईं कालोपर्दा उघारेर अध्याँरो कोठामा प्रवेश गर्नुपर्ने हुन्छ । भित्र पनि मञ्च पछाडि कालो रंगकै पर्दा र बस्ने मेच पनि कालो नै रंगको हुन्छ । नाटक हेरिरहँदा कुनै दृश्यले आफ्नो फोन या क्यामेराको लेन्समा कैद गर्न मन लाग्यो भने गर्न त सक्नुहुन्छ तर फ्ल्यास लाइट अफ गरेर मात्रै ।

नाटकघरमा कालो रंग र अँध्यारोलाई प्राथमिकतामा राख्नुको कारण अभिनयको रंगलाई स्पष्ट पार्नु रहेको रंगकर्मी बताउँछन् । 

शिल्पी नाटकघरका संस्थापक र निर्देशक घिमिरे युवराज भन्छन्, “प्रकाशको अस्तित्व अँध्यारोमा हुन्छ । अँध्यारो हुने थिएन भने कुनै पनि बत्तीको अथवा सूर्यको पनि कुनै अर्थ नै हुने थिएन । त्यही भएर हामीले मञ्चमा प्रकाश खेल्छौं, प्रकाश खेल्नका लागि उज्यालोमा खेलिँदैन । त्यसका लागि अँध्यारो नै चाहिन्छ । किनभने अँध्यारोमा मात्रै प्रकाश देखिन्छ ।”

KFC Island Ad
NIC Asia

कथाअनुसार बल्ने भिन्नभिन्न खालको कृत्रिम प्रकाश देखाउनका लागि नाटकघर भित्र अँध्यारो हुने उनको भनाइ छ । उनका अनुसार अँध्यारो बिना उज्यालोको कुनै अस्तित्व नै छैन ।

आफ्नो भनाइलाई अझ स्पष्ट पार्दै उनी थप्छन्, “कसैमा भएको ज्ञान र बौद्धिकताको अस्तित्व त्यतिखेर रहन्छ जहाँ अज्ञानता हुन्छ ।”

Royal Enfield Island Ad

नाटकघरलाई जति अँध्यारो बनाउन सकियो प्रकाशको जादु त्यति गहिरो र गाढा हुने उनको बुझाइ छ । हामीसँग रंगमञ्चमा प्रकाशको उपस्थिति बारेमा बोलिरहँदा उनी आफ्नै नाटकघरमा प्रकाशमै अभ्यास गरिरहेका थिए । जसलाई उनी निकै रोचक संयोग भएको बताउँछन् ।

हाम्रो बाहिरी वातावरणमा बिहान, दिउँसो, मध्याह्न र बेलुकाको प्रकाशको तह र प्रकृति फरक–फरक हुन्छ । त्यही फरकपन नाटकमा पनि देखाउनुपर्ने हुन्छ । जसका लागि पछिल्लो समय प्रायजसो नाटकघरले प्रयोग गर्ने भनेको कन्सोल लाइट हो । कन्सोल लाइटमा १ देखि १० सम्म नम्बर अंकित हुन्छ । नम्बर बढ्दै गएँसँगै प्रकाश गाढा हुन्छ भने ठिक विपरीत नम्बर कम हुँदै गयो भने प्रकाश मधुरो ।

नाटकघरमा प्रकाशको जति महत्त्व छ ठिक त्यसै गरी रंगले पनि धेरै फरक पार्ने गर्छ । नाटकघरमा चिसो वातावरणको महसुस गर्नका लागि नीलो रंगको प्रकाश (कृत्रिम बत्ती) को सहारा लिइन्छ । त्यस्तै सूर्योदयले नयाँ जोस र खुसीयालीको संकेत गर्न पहेँलो प्रकाश बालिन्छ र दिउँसोको संकेत गर्न सेतो प्रकाश र मध्याह्नका लागि फिक्का रातो प्रकाश बालिन्छ ।

तर यी सबै प्रकाश तब खुल्छ र दर्शकले प्रकाश अनुरुप समय छुट्याउन सक्छन् जब नाटकघरको कोठा अँध्यारो र कालोरंगले भरिएको हुन्छ । नाटककार अशेष मल्लका अनुसार नाटकघरको कालो पृष्ठभूमिले अगाडि मञ्चमा भएका रंगकर्मी र उनीहरूको अभिनयलाई स्पष्ट र खुलाउँछ । पृष्ठभूमि रङ्गिन भयो भने दर्शकलाई अभिनयबाट ध्यान विचलित बनाउँछ ।

“कालोपृष्ठभूमिभन्दा अगाडि कलाकार उभिँदा उसलाई मात्रै फोकस गरेर बालिएको प्रकाशले कलाकारको आँखाको भाव, शरीरको हाउभाउ लगायत सानोभन्दा सानो कुरा पनि खुल्छ र दर्शकले देख्छन्,” उनले भने ।

कालो रंग भनेको रंगविहीन भन्ने बुझिन्छ भने सेतो भनेको सबै रंगको मिश्रण हो । यसैकारण स्टेजमा प्रयोग गरिने विभिन्न प्रोप्स र कलाकारको अभिनय सबै मज्जाले छुटिएको र प्रष्ट देखियोस् भनेर नाटकघरभित्र कालो रंगको प्रयोग गरिने रंगकर्मी बताउँछन् ।

नाटकमा भौतिक वस्तुहरूले भन्दा पनि अभिनय र संवादले त्यसको परिपूर्ति गरिन्छ । त्यही कारण पनि अनुहारको हाउभाउ, बसाइको स्थिति लगायत सानोभन्दा सानो कुराले पनि धेरै फरक पार्ने रंगकर्मीको दाबी छ ।

नाटक घरमा अनावश्यक बती बल्दैनन् । साथै नाटक हेर्न आउने दर्शकमा पनि अनावश्यक लाइट बाल्ने अनुमति दिइएको हुँदैन । जस्तै फोटो खिच्दा मोबाइल अथवा क्यामराको फ्ल्यास लाइट अफ गर्ने हरेक नाटकघरको नियम नै हो । यो नियम राख्नुको कारण ती अनावश्यक लाइटले निर्देशक र लाइट टिमको परिकल्पनालाई असर नगरोस् भन्ने रहेको घिमिरे युवराज बताउँछन् ।

“कन्ट्रोल रुमबाट योजना बनाएअनुसार जति प्रकाश दिने हो, त्योभन्दा अर्को स्रोतबाट प्रकाश आउने बित्तिकै हामीलाई दुःख दिन्छ, हाम्रो परिकल्पना गरेअनुसार जुन नाटक डिजाइन गरिएको छ त्यसलाई बिगार्छ ।”

किनभने प्रकाशले वातावरण श्रृजना गर्छ, मान्छेको मुड र भावना व्यक्त गर्न नाटकघरमा प्रकाशले पुलको भूमिका खेलेको घिमिरे युवराज बताउँछन् ।

प्रविधिमा आएको विकासको पछिल्लो उपलब्धि कृत्रिम प्रकाशले रंगकर्मीलाई धेरै राहत पुगेको युवराज बताउँछन् । 

“रङ्गमञ्च भनेको उज्यालो र अध्याँरोको खेला हो ।” जस्तै एउटा भावना र सिनबाट अर्कोमा जाँदा कोठामा ५, १० सेकेन्ड अँध्यारो हुन्छ । उनका अनुसार त्यो अध्याँरोले (डार्कनेस) त्यो अँध्यारोले कथालाई बगाउन र एक दृश्यबाट अर्को दृश्यलाई जोड्न पुलको भूमिका खेलेको हुन्छ ।

त्यस्तै नाटक सुरु हुनु केही सेकेन्ड अघि पनि नाटकघर अँध्यारो बनाउनु भनेको पनि कलाकारलाई र दर्शकलाई अरु कुरा भुलेर नाटक हेर्नका लागि मानसिक रूपमा तयार गर्नु हो । भने नाटक मञ्चनपछि अन्तिममा हाउसलाइट बल्नु अगाडि एकछिन अँध्यारो हुन्छ । यी नाटकघरमा मञ्चनको समयमा हुने केही केही समयको अँध्यारोले नाटकलाई बलियो बनाउने नाटककार बताउँछन् ।

NIBLNIBL
प्रकाशित मिति: शुक्रबार, फागुन २, २०७६  १६:२२
Sipradi LandingSipradi Landing
worldlinkworldlink
प्रतिक्रिया दिनुहोस्
NTCNTC
Ncell Side Bar LatestNcell Side Bar Latest
Nepatop (PlastNepal)Nepatop (PlastNepal)
national life insurance newnational life insurance new
Bhatbhateni IslandBhatbhateni Island
Shivam Cement DetailShivam Cement Detail
सम्पादकीय
SubisuSubisu
Hamro patroHamro patro