site stats
बाह्रखरी :: Baahrakhari
साहित्य
Global Ime bankGlobal Ime bank
Nabil Bank Banner adNabil Bank Banner ad
घर, खेत, सम्पत्ति केही नहोस्– एउटा नागरिकता होस्
SkywellSkywell
KFC Island Ad
NIC Asia
Royal Enfield Island Ad
भुटानी शरणार्थी नेता, टेकनाथ रिजाल । ०६० सालवरिपरि जनकपुरमा विद्यालय तहको अध्ययन गरिरहँदा कान्तिपुर एफएममा धेरै पटक सुनेको नाम । जुवाडेलाई तासको लत लागेझैं मलाई पनि समाचार सुन्ने लत लागेको त्यतिबेला । कान्तिपुरमा खुब बज्थ्यो त्यो नाम । बरु एउटा पुस्तक कम किनेर साथीहरूसँग मागेरै पढिन्थ्यो तर समाचार सुन्ने पर्नै । त्यसैले रेडियो कहिले साथमा छुटेन । जथाभावी जंगलमा च्याउ उम्रेजस्तो स्थानीय रेडियो थिएनन् त्यतिबेला जनकपुरमा । यसैले समाचार सुन्नुपरे कान्तिपुर एफएम खोल्नुपथ्र्यो । केन्द्रमा रहेको एफएमबाट स्थानीय समाचार सुन्न पाउने कुरै भएन । नेपालीभाषी भुटानीहरूको कहिले पूर्वाञ्चलमा आन्दोलन त कहिले काठमाडौंमा विरोध प्रदर्शन । आन्दोलन जहाँ भए पनि समाचारको बीचमा नछुट्ने नाम थियो, टेकनाथ रिजाल । बाल मष्तिष्कले एउटै नाम एउटै संस्थाबाट सयौं पटक सुनेकाले हुनुपर्छ– टेकनाथ रिजाल मेरो मानसपटलबाट कहिले नबिर्सने नाम हुन पुग्यो । 
टेकनाथ रिजालको बारेमा अर्काे एउटा संयोग के रह्यो भने । ०६८ फागुनमा हुनुपर्छ । नेपाल घुम्न भन्दै हिँडेका तीन नेपाली फिरन्तेसँग बीबीएस अध्ययन गर्ने क्रममा सुनसरीको इनरुवामा भेट भएको थियो । दुईजना दिल्लीमा सीए पढ्दै गरेका र एकजना काठमाडौंबाट इन्जिनियरिङ सकेका युवाहरू थिए । तीन दिन इनरुवा बस्दा उनीहरूसँग साँझपख भेट हुन्थ्यो । त्यसमध्येको आकाश नाम गरेका यात्रीले अनायसै टेकनाथ रिजालको ‘निर्वासन’ पढ्नू भनी एउटा कागजमा नाम लेखेर दिए । मैले पनि कारण नसोधी त्यो स्लिप पर्सभित्र राखें । जीवनको सबैभन्दा गाह्रो काम लाग्थ्यो पढ्न त्यतिबेला । आफू अंगे्रजी नजान्ने । त्यतिबेला अंग्रेजी जान्ने मान्छे सर्वज्ञाता जस्तो लाग्थ्यो । यसैले अंग्रेजी बोल्नेले पढ्नू भनेर दिएको पुस्तक नपढ्ने कुरै भएन । 
भोलिपल्ट इनरुवामा त्यो पुस्तक खोजें । पाइनँ । इटहरीको प्रत्येक पसल चहारें । कतै भेटिएन । सोही दिन विराटनगर पनि पुगें । अहँ कतै पाइएन । पछि पत्रकारिता पढ्न भनेर काठमाडौं आएपछि किनेर पढेको पहिलो पुस्तक हो ‘निर्वासन’ । म्यक्सिम गोर्कीको ‘आमा’पछि क्याम्पसको कोर्सबाहेक पढेको दोस्रो पुस्तक हो त्यो । राजनीतिमा होमिएका जो–कसैले आफूमा भएको क्रान्तिकारी स्वभाव जीवित राखिराख्न गोर्कीको ‘आमा’ पढ्न जसरी जरुरी छ । उसैगरी राजनीतिमा आइपर्ने जोखिमका लागि तयार रहन टेकनाथको ‘निर्वासन’ पढ्नैपर्छ ।
उनको त्यो पुस्तक अध्ययन गर्दा त्यहाँ लेखिएका कतिपय घटनाले आङ सिरिंग पार्छन् । इतिहासविद् सुरेन्द्र केसीले पनि गान्धी, मन्डेला, बीपी कोइरालालगायत धेरैका आत्मकथाहरू पढेको तर टेकनाथको जस्तो क्रूर र कठोर दुव्र्यवहारको जेल जीवन कसैको नपढेको भनेका छन् ।
टेकनाथ १० वर्षको जेल जीवनमा कयौं पटक मृत्युको मुखमा पुगेर पनि फर्केका छन् । मानवताको सम्पूर्ण बलि दिएर एकजना राजनीतिज्ञमाथि कुनै पनि शासकले सत्ता जोगाइराख्न कतिसम्मको क्रूरता अपनाउँछ भन्ने जानकारी ‘निर्वासन’ पढेपछि मात्र थाहा पाएँ । यसपछि रिजालसँग भेट्ने उत्कट चाहना पैदा भयो । उनकै मुखबाट उनलाई भुटानी राजाले दिएको पीडा सुन्ने चाहनाले मनभित्र हुटहुटी चलाइरह्यो । पत्रकार हुनुको सबैभन्दा फाइदा शायद यही होला । समय लागोस् तर चाहेको मान्छेसँग भेट गर्न पाइने । टेकनाथसँग भेट गरेर उनले सुखसयलको उज्यालो जीवनबाट वर्तमानमा बिताइरहेको अँध्यारो जीवनमा आउनुपर्ने कारण उनकै मुखबाट थाहा पाउने इच्छा पूरा हुन झन्डै ४ वर्ष लाग्यो ।
२ महिनाअघि ठिमीस्थित भाडामा लिइएको कोठमा बिहान ७ बजेतिर पुगें । हेर्दा बलिष्ट देखिन्थे । उनलाई देख्दा मेरो मनमा एउटा प्रश्न जन्म्यो, “यति धेरै यातना पाएको मान्छेको शरीरमा अझै यति चमकता जीवित रहन सक्छ र ?”
तर सोधिनँ । उनले कोठाभित्र लगेपछि कुनै विलम्ब नगरी मैले भनें, “तपाईंले भोग्नुभएको र लेख्नुभएको जीवन भोगाइ मैले पढेको छु । मलाई तपाईंको आवाजबाट ती कुराहरू सुन्न मन छ । र, लेख्न मन छ । यसैले यहाँ आएको हुँ ।”
झन्डै एक मिनेटको मौनतापछि उनले भने, “मा¥यौ तिमीहरूले । मलाई तिमीहरूले खायौ यार । म यहाँ बसेको २२ वर्ष भयो । २२ वर्षदेखि सबले यही जीवनीमात्रै लेख्दै आएका छौ । सबैले मेरो बाल्यकाल मात्र लिएर जान्छन् ।”
यति भनिसकेपछि उनी चुपचाप भए । मेरो मुखबाट पनि कुनै शब्द निस्किएनन् । म निःशब्द भएँ । कोठा एकछिन सुनसान भयो । केही समयपछि पुनः रिजालले नै मौनता तोडे, “साढे ९ बजे मलाई एउटा कार्यक्रममा जानु छ ।”
मैले आग्रहयुक्त प्रश्न गर्दै भनें, “सर २ घण्टामा कुरा सकिँदैन ?”
उनले तुरुन्त जवाफ फर्काए, “अर्काको दुःख सुन्न आतुर छौ भने ठिकै छ ।”
रिजालको भनाइ मलाई बिझ्यो । फेरि सोचें । उनले मलाई उनको दुःख सुनेर आनन्द लिन आएको सोचेछन् क्यार । एक मनले सोचें– मेरो पेसै यस्तो हो । आफ्नो दुःख पैतालामा राखेर अर्काको दुःख खोज्दै हिँड्ने । म केही बोलिनँ । मात्र उनी बोल्दै गए । मैले सुनिरहें–
सन् १९४७ मा भुटानको लामीडाँडामा सामान्य परिवारमा जन्मिएँ र हुर्किएँ । मैले सानोमा सुख पनि पाइनँ । र, कुनै ठूलो दुःख पनि पाइनँ । अन्य परिवारका मानिसले जस्तै मैले पनि घाँसदाउरा गरें । खेतालो भएँ । गोठालो भएँ । सामान्य मध्यमवर्गीय परिवारले गर्ने सबै काम गरें । यसरी नै मेरो बाल्यवस्था बित्यो । म ब्राह्मण परिवारमा जन्मिएको हुनाले संस्कारले पनि मलाई पढायो । मैले कुनै विश्वविद्यालयको औपचारिक अध्ययन भने गरिनँ । सानोमा घरमै अक्षर चिनें । ब्राह्मण भएकोले चण्डी पढें । रुद्री पढें । संस्कृत भाषा घरमै सिकें । यसपछि गाउँमा रहेको सरकारी विद्यालयमा भर्ना भएँ र त्यहीं पढें ।
त्यतिबेला भुटानमा सरकारी विद्यालयमा पढ्नेले सरकारी विकास–निर्माणको काम गर्न जानुपथ्र्याे । यो अनिवार्य थियो । सन् १९६४ मा सरकारले मलाई पनि सरकारी विकास निर्माणको काममा पठायो । त्यतिखेर म विद्यालयमा पढ्दै थिएँ । बाटोघाटो कतै थिएन । कयौं दिन हिँडेर काम गर्ने ठाउँमा पुग्नुपथ्र्याे । म सानो भए पनि त्यतिखेर मैले मेरो देश बुझें । समाज चिनें । लामीडाँडाभन्दा धेरै दुःख पाएका गाउँहरू देखे । मैलेभन्दा धेरै दुःख गरेर बाँचिरहेको मान्छे देखें । मैले आठ वर्ष त्यो काम गर्नुप¥यो । सन् १९६४ देखि १९७२ सम्म भुटानको दर्जनौं स्थानमा पुल, अस्पताल, विद्यालय, बाटोलगायतका भौतिक निर्माणको काम गर्दै हिँडें । सानोमा पढ्ने उमेरमा त्यसरी सरकारको काम गर्दै हिँड्नु परे पनि मलाई कहिले दुःखी बनाएन । यसले त मलाई परिपक्व बनायो । दुःख भोगेपछि, दुःख देखेपछि मानिसमा परिपक्वता आउँदो रहेछ । मैले त्यही भोगाइबाट जीवन बुझें । सबैभन्दा ठूलो उपलब्धि त मैले यो आठ वर्षमा गाउँलेको माया पाएँ, जसकारण नै म राजनीतिमा होमिन पुगें । राजनीतिले मलाई सुख दियो या दिएन, यो फरक पाटो भयो ।
कहिलेकाहीँ सोच्छु । राजनीति नगरेको भए मैले यति धेरै दुःखकष्ट सहनुपर्ने थिएन होला । मेरै कारण परिवारले यसरी एउटा फ्ल्याटमा शरणार्थी जीवन बिताउनुपर्ने थिएन होला । राजनीति आगो रहेछ । अझ आगोमात्र होइन, राजनीति त आगोको पोखरी नै रहेछ । यसमा एकपटक हामफालेपछि पीडाबाहेक केही नदिने । यो यस्तो लत रहेछ । एकपटक लागेपछि जीवनभरि छोड्न नसकिने । तर, अर्काे मनले सोच्छु– राजनीति नगरेको भए आज म यहाँ हुन्नथें । भुटानको लामिडाँडामा बसिरहेको टेकनाथ हुन्थें होला । आज जे छु, राजनीतकै कारण छु ।
सन् १९७२ पछि मैले सामाजिक काम पनि गरें । व्यापार पनि सुरु गरें । भारतबाट आएका व्यापारीले थोरै पैसा तिरेर गाउँलेले फलाएको स्याउ, सुन्तला, अलैंची लान्थे । मैले गाउँलेलाई बढी मूल्य दिएर भारततिर निकासी गर्न थालें । यसले मलाई प्रशस्त आम्दानी पनि दियो । परिवार आर्थिक रूपमा सबल भयो । गाउँलेको थप माया, स्नेह दियो । उनीहरूको बीचमा म रुचाइएको पात्र भएँ । सन् १९७३ मा राज्य सभाको चुनाव भयो । लामिडाँडालगायत थुप्रै गाउँबाट हाम्रो प्रतिनिधि तपाईं हुनुपर्छ भनेर आग्रहमात्र नभई दबाब आउन थालेपछि मैले निर्वाचनमा भाग लिएँ । नतिजा मेरो पक्षमा आयो । त्यतिखेर मलाई लाग्यो– पढ्न पाउनुपर्ने बेलामा आठ वर्ष सरकारको काम गर्दै हिँडेर समय खेर फालेको रहेनछु ।
यसरी मैले राजनीतिको पोखरीमा हाम्फालें । 
म २५ वर्षको उमेरमा सांसद भएको हुँ । मैले निकै उमंगका साथ काम गरें । मेरो कामबाट जनतामात्र होइन, राजा जिग्मेसिंगे वाङचुक पनि प्रभावित भएछन् । मलाई अंग्रेजी भाषा पढ्न अस्ट्रेलिया पठाए । सन् १९८४ मा मलाई राजकीय सल्लाहकार परिषद्को सदस्य निर्वाचित गराए । १५१ जनाको राज्य सभा थियो । यसबाट १० जना परिषद्का लागि चुनिन्थे । संसद् सदस्यमा १५ जनामात्र नेपालीभाषी थियौं । म राजा जिग्मेकै सिफारिसमा उम्मेदवार भएर परिषद्को सदस्यमा निर्वाचित भएको थिएँ । राजाले भुटानमा सुधार र विकासको काम गर्न मलाई विश्वास गरेका थिए । मेरै कार्यकालमा विभिन्न कारखाना, प्रोजेक्ट, संस्थान खुले । मदेखि राजा यति धेरै प्रभावित भएका थिए कि मैले एकपटक राजासमक्ष ‘थिम्पुबाट प्रशासन चलाएर सबै ठाउँमा न्याय दिन सकिँदैन, प्रशासनको विकेन्द्रीकरण गर्नुपर्छ’ भनें । राजाले यो प्रस्ताव पारित गरे । राजाका आफ्ना तथा उच्चपदस्थले थिम्पुमा व्यापार, व्यवसाय गर्थे, जसले सरकारी निर्णयलाई सजिलै आफूअनुकूल पार्न सक्थे । यसले राजधानी थिम्पुबाहिरका नागरिक रोजगारीबाट बञ्चित हुनुपरेकाले यो परिपाटी अन्त्य हुनुपर्छ भनेपछि राजाले यो प्रस्ताव पनि पारित गरे । त्यसबखत मैले ल्याएका कुनै प्रस्ताव राजाले अस्वीकार गरेनन् । मप्रति राजालाई धेरै विश्वास थियो ।
बढ्दो भ्रष्टाचार नियन्त्रण गर्न बनाइएको एक समितिमा राजाले मलाई सदस्य बनाए । भ्रष्टाचारमा संलग्न अधिकांश दरबारमा पहुँच भएकाहरू थिए । हामीले काम सुरु ग¥यौं । छानबिनका क्रममा राजदरबारका नातेदार, प्रहरी, सेना, न्यायाधीश, मन्त्रीहरू भ्रष्टाचारमा संलग्न भएको पायौं । त्यही बेला मसँग सेना प्रमुखले हात जोडेर राजासमक्ष प्रतिवेदन नदिन आग्रह गर्दै माफी मागेका थिए । भ्रष्टाचारमा संलग्न अधिकांश व्यक्ति राजाबाट नियुक्ति पाएकाहरू थिए । यसैले एकपटक सबैलाई माफ गरिदिन राजालाई अनुरोध गरेको थिएँ, यो पारित पनि भयो । तर, त्यो घटनाले मलाई आजको स्थितिमा पु¥याइदियो ।
भित्रभित्रै मेरो कामबाट रिसाएकाहरूले मविरुद्ध एउटा गुट खडा गरेका रहेछन् । त्यही गुटले मलाई भारतपरस्त भएको भनेर राजसमक्ष कुरा लगाइदियो । मैले भ्रष्टाचारविरुद्व काम गर्दादेखि नै मविरुद्व षड्यन्त्र भएको रहेछ । उनीहरूले के–के कुरा लगाए, थाहा छैन । यसपछि राजाले नागरिकता र भूअधिनियम संशोधन गरी नेपालीभाषी भुटानी लखेट्ने प्रपञ्च सुरु गरे ।
सन् १९८८ को जनगणनामा एउटा नाटक मञ्चन गरियो । थिम्पुबाट नेपाली भाषा नजान्ने युवालाई जनगणनाका लागि दक्षिण भुटान पठाइयो । नेपालीभाषीसँग १९५८ अघि भुटानमा बसोबास गरेको प्रमाण मागे । तर, सो प्रमाण सरकारले यसअघि नै जनतालाई घर नम्बरसहितको परिचयपत्र प्रदान गर्ने भन्दै संकलन गरिसकेको थियो । नेपालीभाषीहरूसँग कुनै प्रमाण थिएन । यसबीचमा यस्ता षड्यन्त्रका तानाबुनाहरू रचिए कि मन्त्रिपरिषद्का बैठकमा मलाई सहभागी गराइएन । मलाई निष्कासन गरियो । राजद्रोहको आरोप लगाइयो । ममाथि छानबिन समिति बन्यो । यसपछि नेपालीभाषी भुटानीहरू त्यहाँबाट लखेटिन सुरु भए । त्यतिखेर मलाई लागेको थियो– दरबारका मान्छेहरू मात्र लागेका थिए । तर, त्यसो होइन रहेछ । नेपालीभाषी भुटानी लखेट्न भारतसमेत लागेको रहेछ ।
राज्य सभा सदस्य नभएको ८ वर्ष नपुग्दै मलाई निष्कासित गरियो । तीन जनाभन्दा बढीलाई नभेट्नू भन्ने आदेश दिइएको थियो । त्यहाँ बस्न सक्ने अवस्था रहेन । मलाई संसद्बाट हटाइएपछि आफन्तहरूले पनि उनीहरूको घरमा नआइदिए हुन्थ्यो जस्तो गर्थे । त्यतिखेर कोही साथीभाइ पनि काम लागेनन् । म उनीहरूको घरमा पुग्दा उनीहरू घरभित्र छिर्थे । म पदमा हुँदा उनीहरू आउँथे, मैले दुःख पाउँदा कसैले वास्ता गरेनन् । म भारत आएँ । त्यहाँ गोर्खाल्यान्डको आन्दोलन चलिरहेको थियो । नेपालीभाषी जो देखे पनि मार्थे । त्यसैले भारतमा पनि बस्न सक्ने अवस्था रहेन । अनि सिक्किमका मुख्यमन्त्री नरबहादुर भण्डारीले नेपाल गएर लुक्न सल्लाह दिएपछि म नेपाल पसें । तर, यहाँका राजा वीरेन्द्रले मलाई बाँधेर भुटान पठाए । म एउटा नेपालीभाषी नेपालमा शरण लिन आउँदासमेत राजाले मलाई बाँधेर पठाए । त्यतिखेर मलाई लाग्यो– राजाको जात हुँदो रहेनछ । राजाहरू सबैको एउटै जात हुने रहेछ ।
त्यसपछि मलाई १० वर्षको कठोर जेल सजाय दिइयो । काठमाडौंबाट भुटान लगेपछि सुरुमा मलाई थिम्पुमा राखियो । धेरै पटक बयान लिइयो । सुरुमा मलाई मृत्युदण्ड दिने सुनाइएको थियो । धेरै समय मलाई केही नगरेपछि लाग्यो– मलाई यिनीहरूले मार्दैनन् । तर्साउन मात्र राखेका हुन् । पछि मलाई सेनाको हिरासतमा राखियो । बाहिर सेनाको पहरा, भित्रको सानो कोठामा म । त्यो कोठाभित्र पनि सैनिक राखिएको थियो । कोठा अँध्यारो थियो । बाहिरी उज्यालो आउन पाउँदैनथ्यो । तर, भित्र बत्ती बालिएको हुन्थ्यो । यसरी कोठा चौबीसै घण्टा उज्यालो हुन्थ्यो । रात वा दिन– केही थाहा हुँदैनथ्यो । भित्र रहेका सैनिकहरू मलाई मात्र हेरिरहेका हुन्थे ।
म हरदम सिरकमा टाउको लुकाउने प्रयास गर्थें तर २४ घण्टा को सिरकभित्र बसिरहन सक्छ र ! टाउको बाहिर निकाल्दा कोठाभित्र रहेको सबै सैनिक मलाई नै हेरिरहेका हुन्थे । मलाई टेलिभिजनको टावर भएको नजिकै राखिएको थियो । हात पछाडि बाँधिएको थियो । कुकुरले चाटेजसरी मुखले खाना खानुपथ्र्याे । पछि हात खोलिदिए । खाना खान सजिलो भयो । तर नङ काट्न दिइएन । पछि–पछि खाना खाँदा थालमा सुरुमै नङ पुग्थ्यो । भातको सितो टिप्न पनि कष्ट हुन्थ्यो । ट्वाइलेट जान दिँदैनथे । सयौं पटक लुगामै ट्वाइलेट भयो । त्यहीँ सुक्थ्यो । पछिपछि म पहिलेका कुरा सम्झिनै नसक्ने भएँ । सानो हुँदादेखि नै पढेको गायत्री मन्त्र नै सम्झिन सकिनँ । कैयौं दिनपछि सम्झिएँ । यसरी सम्झिँदाको क्षण धेरै ठूलो कुरो सम्झिएजस्तो लाग्थ्यो । युद्ध जितेजस्ते हुन्थ्यो । तर, त्यो त सधैं जप गरिरेहेको मन्त्र थियो । मन बुझाउन पहिलेका कुरा सम्झिने प्रयास गर्थें तर सक्दिनथें । रुन मन लाग्थ्यो । एक्लै रुन्थें । कहिले हाँसिरहन्थें । अहिले सम्झिँदा आफैंलाई अचम्म लाग्छ ।
भुटानी राजा र जनताप्रति बफादार भएर काम गरेको सजाय भुक्तान गरिरहेको थिएँ । मैले धेरै पटक बयान दिँदा भनें, “म राजद्रोही होइन ।” तर, जतिपटक मेरो बयान लिइन्थ्यो, झन्झन् कठोर यातना दिइन्थ्यो । देशका विभिन्न बन्दीगृहमा लगिन्थ्यो मलाई ।
मसँग जम्मा एउटा पाइन्ट र दुइटा सर्ट थिए । सुरुदेखि नै अन्डरवेयर लगाउन दिइएको थिएन । बन्दी बनाएको धेरै दिनपछि एकदिन मलाई ट्वाइलेटले लत्पतिएका लुगा धुन र नुहाउन दिइने भयो । पहिला पाइन्ट लगाएर नुहाएँ । त्यसपछि मैले तीनवटै लुगा धोएँ र सुकाएँ । आफूले सिरकको खोल बेरें । पछि त सुकाएका लुगा  सेनाले लुकाइदिएछन् । दिएनन् । सिरकको खोल बेरेको थिएँ । मक्किएको खोलले धेरै दिन टिकेन । कोठाभित्र यताउता गर्दा च्यातियो । च्यातिएको खोल पनि धेरै दिन बेरें । एकदिन सबै धुजाधुजा भएपछि बेर्न सक्ने केही रहेन । त्यो दिन नांगै भएँ । आफैंदेखि आफैंलाई लाज लागेर आयो । कसैले नदेख्दा पनि आफैंदेखि लाज लाग्यो । सिरक बेर्ने कुरा भएन । हातमा हत्कडी हुन्थ्यो । कोठाभित्र हुँदा सिरकमा हुन्थें, पछिपछि त त्यो पनि हुन छाड्यो । ट्वाइलेट जाँदा सिरक ओढेर जान सकिन्थेन, हातमा हतकडी थियो । यसैले पछि लाज मान्न पनि छोडें । नांगै ट्वाइलेट जानुपर्ने अवस्था आयो । ट्वाइलेट जाँदा सैनिकहरू हेरिरहेका हुन्थे । कहिल्यै राम्रोसँग निदाउन सकिनँ ।
दिन बिताउन गाह्रो हुन्थ्यो । कोठामा मुसा आउँथे । सुरुमा झ्याउ लाग्यो । मुसालाई लखेट्थें । फेरि आइहाल्थे । पछि दिन कटाउन तिनै मुसाका क्रियाकलाप हेरिरहन थालें । आफूलाई दिइएका खानेकुरा मुसालाई पनि राखिदिन्थें । खानामा सधैं सिसाका टुक्रा, प्लास्टिक, कीरा हुन्थे । ती सबै पन्छाएर खान्थें । मुसा आएको, यताउता दौडेको हेरेर दिन काट्थे । पछिपछि लाग्न थाल्यो– जीवन जिउन साँच्चिकै सजिलो छ । कोठाभित्र एक्लै हुँदा मेरा साथी मुसाहरू थिए । उनीहरू खेलेको हेरेर बस्दा आनन्द आउँथ्यो । कहिले हाँसोको फोहोरा छुट्थ्यो । बाहिर केही नदेखिने । जेल जंगलभित्र रहेकोले बाहिरका चराचुरुंगीको आवाज सुनेर बस्थें । रमाइलो लाग्थ्यो । मेरा एकान्तका साथीहरू कहिले कीरा–फट्यांग्रा, वर्षातमा कोठा छिरेका भ्यागुता, मुसा भए । कहिलेकाहीं भँगेरा आउँथे । तिनै भँगेरा उडेको हेरेर पनि दिन बिताएँ । जीवन जिउन सिक्दै गएँ । १० वर्ष बिते । पछि जेलबाट रिहा हुँदा थुप्रै नेपालीभाषीहरू लखेटिसकेका रहेछन् । म पनि निर्वासनमा नेपाल आएँ । 
नेपाल आएको पनि २२ वर्ष भइसकेछ । हाम्रो घरफिर्ती आन्दोलनलाई तितरबितर पारिएको छ । थुप्रैलाई तेस्रो मुलुक पठाइएको छ । अहिले पनि भुटानले नेपालीभाषी लेखेटिरहेको छ । उनीहरूले शरणार्थी परिचयपत्र पनि पाउन सकेका छैनन् । यहाँ बस्नेलाई पनि समस्या छ । म आफैं पनि मागेर खाइरहेको छु । राजनीतिमा नलाग्दै व्यापार गरेर म सम्पन्न भइसकेको थिएँ । अहिले यहाँ कोठाभाडा तिर्न पनि हात पसार्नु परेको छ । मसँग के थिएन ? घर, खेत, गाडी सबथोक थियो । तर, नेपालीभाषी भुटानीका लागि लड्दा यो अवस्थामा पुगेको छु । बहिनी अमेरिका गएकी छे । कहिलेकाहीँ पैसा पठाइदिन्छे । तर, हामी कुनै देशको नागरिक नभएको मान्छे, बैंकबाट पैसा निकाल्न पनि नमिल्दो रहेछ । पैसा पठाइदिने पनि शरणार्थी, निकाल्ने पनि शरणार्थी हुँदा बैंकबाट आफ्नै पैसा पनि निकाल्न नपाइने रहेछ । भुटान जान चाहन्छौं भन्दा तेस्रो मुलुक पठाइदिने नेपाल सरकारले कम्तीमा यसमा एउटा सुधार गरिदिए हुन्थ्यो ।
काठमाडौंबाहिर जाँदा राम्रो होटलमा बस्न पाइँदैन । नागरिकता माग्छ । शरणार्थी परिचयपत्र देखाउँदा होटलमा बास पाइँदैन । पैसा तिरेर कतै जान्छु भन्दा पनि पाइँदैन । कहिलेकाहीँ आफैंदेखि दिक्क लाग्छ । परिवारका सदस्यले पनि कहिलेकाहीँ गाली गर्छन् । राजनीति नगरेको भए यस्तो दुःख पाइँदैनथ्यो भन्छन् । जसका लागि लडें, उनीहरूले पनि जस दिँदैनन् । अनि नमीठो लाग्छ । कहिलेकाहीँ एक्लै रुन मन लाग्छ । र, मनमनै भन्छु– संसारमा कोही पनि कहिल्यै शरणार्थी बन्न नपरोस् । मान्छेसँग बरु घर, खेत केही नहोस् तर कम्तीमा एउटा नागरिकता होस् । 
तस्बिर: bhutandnc.com
 
NIBLNIBL
प्रकाशित मिति: शनिबार, कात्तिक २०, २०७३  ०९:४२
Sipradi LandingSipradi Landing
worldlinkworldlink
प्रतिक्रिया दिनुहोस्
NTCNTC
Ncell Side Bar LatestNcell Side Bar Latest
Nepatop (PlastNepal)Nepatop (PlastNepal)
national life insurance newnational life insurance new
Bhatbhateni IslandBhatbhateni Island
Shivam Cement DetailShivam Cement Detail
सम्पादकीय
SubisuSubisu
Hamro patroHamro patro