site stats
बाह्रखरी :: Baahrakhari
देश
Global Ime bankGlobal Ime bank
पशुपतिमा घाटे बाहुनसँग एक साँझ...,  आखिर मर्ने हो सबै, पोल्ने यहीँ हो
SkywellSkywell

काठमाडौँ । घुँडासम्म सेतो धोती बेरेको, माथि कालो टिसर्ट । चिउँडोमा मास्क । पशुपति घाट सेवा लेखेको ज्याकेट लगाएका ज्येष्ठ नागरिक । यो दृश्य हो, पशुपति आर्यघाटको । चिता नम्बर २ मा शव जलाउन व्यस्त छन्, विदुर अर्याल ।

निषेधाज्ञाले पूरै मुलुक ठप्पजस्तै भए पनि आर्यघाटका सबै चितामा शव जलिरहेका छन् । रातको ८ बजे पनि नयाँ शव आउने क्रम जारी छ ।

कोभिड–१९ संक्रमणका कारण ज्यान गुमाएकाको शव विद्युतीय शवदाहगृहमा जलाउने गरिएको थियो । तर, मृतकको संख्या बढ्न थालेपछि वाग्मती किनारमा पनि शव जलाउन सुरु गरियो ।

Dabur Nepal
NIC Asia

उनी बेला–बेलामा बाँसले अगाडि जलिरहेको चितामा घोचिरहन्छन् । मिडियासँग खासै बोल्न रुचाउँदैनन् ।

६४ वर्षे विदुर करिब ३८ वर्षदेखि आर्यघाटमा शव पोल्ने घाटे बाहुनको काम गरिरहेका छन् । ६ वर्षको उमेरमा बुवा बितेपछि उनलाई आमाले हुर्काइन् । नवप्रकाश (अहिलेको तरुण मावि)मा ८ कक्षासम्म पढे ।

तत्कालीन सचिवले सो विद्यालयलाई १० कक्षासम्म बनाएर एसएलसी दिने व्यवस्था मिलाए । “तालमेल मिलाएर १० जनालाई एसएलसी दिन लगाए । तर, सबै फेल,” उनले हाँस्दै भने, “त्यसपछि बोर्ड नै खारेज भयो ।”

त्यसपछि उनी युवक स्कुलमा भर्ना भए । युवक विद्यालय टाढा पर्थ्यो । विद्यार्थीहरु गाँजा र चुरोट तान्थे । बल्ल–बल्ल गाविसको सिफारिसमा छात्रवृत्तिमा पढ्न पाएका उनीसँग फुर्मासी गर्ने खर्च हुन्थेन । फेरि, बालाजुका रैथाने उनी तरुणमा घरबाट खाना खाएर पढ्न जान सजिलो हुन्थ्यो । तर, युवकमा त्यो सम्भव भएन । अन्ततः तीन महिनापछि विद्यालय छाडे ।

पढाइ छाडेर १५ वर्षको कलिलो उमेरमा बालाजु औद्योगिक क्षेत्रमा काठ खारखानामा काठमा रङ लगाउने काम गर्न थाले । अरुले निर्देशन दिएको मन नपराउने उनको सुपरभाइजरसँगै ठाकठुक परिरहन्थ्यो । रिसको झोकमा काठले सुपरभाइजरको घुँडामा हानेर भागेको उनी अझै सम्झिन्छन् ।

काठखानामा साढे दुई वर्ष काम गरे । पाँच रुपैयाँ ज्यालाबाट काम सुरु गरेका उनले पछि महिनाको १५ रुपैयाँ कमाउँथे ।

पछि नेपाली सेनामा सिपाहीमा जागिरे भए । तर, त्यहाँ पनि हवल्दारसँग झगडा परिरहन्थ्यो । तलब पनि महिनामा ७५ रुपैयाँ मात्र । वैवाहिक जीवनमा प्रवेश गरिसकेका विदुरलाई परिवार पाल्न त्यति पैसाले पुग्दैनथ्यो । उनी भन्छन्, “छोरी बिरामी हुँदा औषधिमुलो गर्न पैसा नपुगेपछि त्यस्ता जागिर के खाने ? फेरि, हवल्दार झगडा गरिरहने, मेरो प्रमोसनको फाइल अड्काइराखेछ ।” साढे चार वर्षपछि उनले त्यो पनि छोडे ।

विदुर गफको सुरमा पनि आफ्नो काम गर्न भुल्दैनन् । चितामा बेला–बेलामा गई काठको धुलोजस्तो हालिरहन्छन् । यो पनि चाहिन्छ र ? भनेर पंक्तिकारले प्रश्न गर्दा उनले भने, “आजकालका केटाकेटीलाई केही थाहा छैन । यो सालधूप हो । सालको खोटोबाट बन्छ । यसले आगो दन्काउन मद्दत गर्छ । औषधिले गालेको रुग्न शरीर सजिलै जल्दैन । त्यसैले सालधूप हालिरहनुपर्छ ।”

विदुर चिता मात्र जलाउँदैनन्, पुरोहित नहुँदा दागबत्ती दिने चितामा संस्कृत मन्त्र पढ्ने काम पनि उनी गर्छन् । अहिलेसम्म कति लास जलाए, उनलाई थाहा छैन । “कहिले दिनमा तीनवटा हुन्छ भने कहिले तीन दिनमा एउटा पनि हुन्न,” उनले भने ।

चितामा जलाइरहेको शव देखिन्छ भनेर परालले छोपिन्छ । चिलाउनेलगायत सस्ता काठबाट जलाइन्छ । चिता जलेपछि सफा गरेर बाहुनले पिण्ड दिन्छन् ।

उनका अनुसार सयभन्दा बढी मलामी आउँछन् । कोही नाइके बन्न आउँछन्, कोही यसो गर, उसो गर भन्छन् । “कोही जाँड खाएर ओई बाहुन, तैँले के गरिस् ? भन्दै झगडा गर्न तम्सिन्छन् । कोसँग बोल्ने ? बल्नुपर्ने मान्छे र दाउरा हो,” दनदनी बलिरहेको चितातर्फ हेर्दै उनले भने ।

उनले शव जलाउने जागिर पत्नीको कारणले पाएका थिए । पत्नी पशुपति क्षेत्रको बारेमा जानकार थिइन् । सेनाबाट बाहिरिएपछि भौँतारिँदै दिनभरि घाट वरिपरि हेरेर बस्थे, उनी ।

उति बेला घाटवारि काजकिरियाको लागि चाहिने सामानका पसल हुन्थे । उनले पनि घाटे बाहुनको रूपमा काम गर्न थाले । तीन दशकभन्दा लामो समयदेखि यो काम गरिरहेका उनलाई कहिलेसम्म गर्ने भन्ने थाहा छैन । घाटे बाहुनको जागिरमा पेन्सन पाक्दैन । न त मासिक तलब नै हुन्छ । पछिल्लो समय भने प्रतिचिता जलाएको दुई हजार रुपैयाँ पाउँछन्, उनी  ।

कोरोना संक्रमणबाट मृत्यु भएकाको शव जलाउने जिम्मा नेपाली सेनाको हो, उनले गर्नु पर्दैन । परिवारले अब यो काम नगर्नु भने पनि उनी छोड्ने पक्षमा छैनन् । निषेधाज्ञा भए पनि आर्यघाटमा मलामीको भीड नै लागेको उनी बताउँछन् । न सामाजिक दूरीको ख्याल गरिएको छ न त मास्कको अनिवार्य प्रयोग ।

घाटमा कहिले दिउँसो त कहिले रातीको डिउटी पर्छ । खानाको व्यवस्था आफैँ गर्नुपर्छ । हप्तामा तीन रात बिताउनुपर्छ । एउटा चिता पूरा बल्न तीन घण्टा लाग्छ । समयमै खाना खान नपाउनु उनको लागि ठूलो समस्या होइन ।

पंक्तिकार पुग्दा उनी चिता नम्बर–२ उर्फ श्री ३ चितामा लास पोल्दै थिए । उनले सूर्यघाटतर्फ देखाउँदै भने, “बरु, राणाको बुद्धि थियो, ऊ त्यो श्री ५ एक नम्बरको चिता र यो श्री ३ । तलको सर्वसाधारणलाई । तर, नेताले केही बाँकी राखेनन् । डा. सुरेन्द्र केसीले भनेकै छन्, कुर्सी भए पुग्छ यिनीहरुलाई ।” वर्तमान राजनीतिप्रति उनले कटाक्ष गरे ।

बेला–बेलामा उनी काठ थप्छन् । बाँसले घोच्छन् । आगो बाल्न सालधूप चितामा छर्किरहन्छन् ।

राजा वीरेन्द्रको वंशनाश भएको दिन उनी डिउटीमै थिए । तर, लास जलाउन मनले मानेन, यत्तिकै पशुपति वरिपरि रुमलिएको उनी सुनाउँछन् । त्यो बेला राजपरिवारको शव १८ जनाले जलाउँदा प्रत्येकले १९/१९ हजार रुपैयाँ बाँडेर लिएको उनले सुनाए । रानी, राजकुमारीले लगाएका गरगहना सबै आर्यघाटमा फुकालिएको र त्यही सबैले बाँडीचुँडी लिएका थिए । प्रचण्डको छोरा र छोरीको चिता उनले जलाएका थिए ।

एउटा चिता जल्न करिब ३०० केजी काठ चाहिने उनी बताउँछन् । अहिले काठ टिम्बर कम्पनीबाट ल्याउने गरिन्छ ।

उनका अनुसार ०५४ सालदेखि मात्र घाटे बाहुनलाई पशुपति विकास कोषले ज्यालादारीमा राख्न सुरु गरेको थियो । अहिले २६ जना घाटे बाहुन छन् ।

उनलाई ठेकेदारले कति कमायो भनेर नसोध्ने तर श्रमिकले कति तलब पाउँछन् भनेर सोध्ने पत्रकार ठिक लाग्दैन । फुर्सदमा बाइकमा बाहिर जिल्ला घुम्न मन पराउँछन् । गत वर्ष लकडाउन खुलेपछि उनी तराई घुम्न गएका थिए ।

पहिलो लास जलाएको उनी स्मरण गर्न चाहँदैनन् । उनी खासै भावुक हुँदैनन् । “भावुक भएर के हुन्छ ? आखिर मर्ने हो सबै, यहीँ पोल्ने हो,” उनले भने ।

८८ वर्षको उमेरमा प्राण त्यागेकी आफ्नी आमाको चिता पनि उनले त्यहीँ जलाएका थिए ।
 

NIBLNIBL
प्रकाशित मिति: मंगलबार, जेठ ११, २०७८  ११:४१
Sipradi LandingSipradi Landing
worldlinkworldlink
प्रतिक्रिया दिनुहोस्
NTCNTC
Dish homeDish home
Ncell Side Bar LatestNcell Side Bar Latest
Bhatbhateni IslandBhatbhateni Island
Shivam Cement DetailShivam Cement Detail
City Express Money TransferCity Express Money Transfer
सम्पादकीय
SubisuSubisu