site stats
बाह्रखरी :: Baahrakhari
ब्लग
Global Ime bankGlobal Ime bank
Nabil Bank Banner adNabil Bank Banner ad
SkywellSkywell
ननिदाई देखिएको सपना

औरही नगरपालिकास्थित साहित्यकार मनु ब्राजाकीको घर 


मैतीदेवी मन्दिरतर्फ मोडिने मनस्थितिमा थिएँ । हठात् मन परिवर्तन भयो । मनले अह्रायो– देवीको मन्दिर हैन साहित्यको मन्दिर दर्शन गर्न जा । त्यहीँ गएर घुँडा टेक् ।
मनको आदेश मान्दै डिल्लीबजार पीपलबोटतिर लम्किएँ । मनमा उमंग छायो । त्यसैले बाटोको दूरी पनि छोटो लाग्यो । अनुभूत गरिरहेको थिएँ, मेरा पाउ भुइँमा छैनन् । शीमलको भुवासरी ती उडिरहेका छन् ।
कतिबेला पीपलबोटबाट दाहिने मोडिएँ हेक्कै भएन । म सफा, चम्किलो कालोपत्रे सडकमा हिँडिरहेको छु, अलिक छेउ लागेर । सडकमा मसँगै मजस्ता सयौं मानिसको आउजाउ थियो । त्यही भीडमा मिसिँदै डिल्लीबजारस्थित एउटा विशाल मन्दिरमा प्रवेश गरेँ । त्यो साहित्यको मन्दिर थियो ।
त्यो विशाल मन्दिर परिसरमा सयौं अनुहार देखिए । परिचित–अपरिचित सबै किसिमको अनुहार थिए त्यहाँ । मन्दिर परिसरको टुँडालमा कलात्मक अक्षरमा लेखिएको थियो– ‘महाकवि देवकोटा आश्रम’ ।
भवनको ढोकाको दुवैछेउ पर्खालभरिको महाकवि लक्ष्मीप्रसाद देवकोटाको पोट्रेट टाँगिएको छ । मुलुककै विख्यात चित्रकारले कोरेका हुन् ती चित्रहरु ।
परिसरमा पस्दा नै नतमस्तक भएँ । आश्रमको मूलद्वारमा दण्डवत् गरेँ । नेपाली साहित्य जगत्का ‘सूर्य’ महाकविको जीवनशैलीलाई नजिकबाट नियाल्ने अवसर मिलेको छ, यहाँ आएर । 
भित्र पस्दा तोकिएको दरको टिकट लिएको छु, जहाँ महाकविको जीवनलाई नियाल्ने चेष्टा गर्दैछु । भित्र पस्दापस्दै लाग्यो, आश्रमका हरेक कोठाचोटा तेजपूर्ण छन् । कुनै कोठा उनका शयन कक्ष बनेका छन् भने कुनै उनको भेटघाट कक्ष । कुनै कोठा उनको लेखन कक्ष बनेको छ त कुनै पुस्तकालय । 
उनको लेखनशैलीको सानासाना तौरतरिकादेखि उनले पिएका अनगिन्ती चुरोटका ठुटाहरु एस्ट्रेहरुमा साबुत छ । यस्तो लाग्छ, महाकविले चुरोट भरखरै निभाएका हुन्, कुनै कविता कोरिसकेर ।
जब उनको लेखन कक्षमा भित्रिएँ, उनले लेख्नका लागि प्रयोग गर्ने टेबुलले तान्यो । टेबुलनजिक पुगेँ । हातले हल्का सुमसुम्याएँ । डर लाग्यो, दाग पो लाग्छ कि भनेर ! दाग लागेर बिग्रिन्छ कि सय वर्षअगाडिको फर्निचर ? आफैलाई सोधेँ । टेबुल स्पर्श गर्दा एक किसिमको ऊर्जा मिलेको अनुभव भयो । 
आश्रमको हरेक कक्षमा महाकवि देखिए, भेटिए र अनुभूत भए । उनका सानाठूला सबै कृति शिशाको दराजमा सजिएका छन् । अर्को कोठामा उनका कृतिहरुको माइक्रोफिल्म जतनका साथ राखिएका छन् । 
एउटा अर्को कोठामा महाकविमाथि लेखिएका पत्र, कार्यपत्र, अनुसन्धान पत्र र विद्यावारिधिका थेसिस तथा अनुसन्धानपत्रहरु चिटिक्क पारेर राखिएका छन् । त्यसमा अझै थपिने क्रम जारी नै छ । कैयन् थेसिसका चाङलाई नम्बरिङ गरेर वर्णानुक्रमअनुरुप दराजमा सजाउन बाँकी नै छ । त्यसका लागि आश्रमका कर्मचारी खटिएका छन् ।
अर्को एउटा कोठामा महाकविका कृति र उनीमाथि बनेका चलचित्र, वृत्तचित्र तथा लघुचलचित्रहरु राखिएका छन् । त्यहीँ नै छ महाकविको चर्चित सांगीतिक नाट्य कृति ‘मुना मदन’को भिडियो रेकर्डिङ ।  
महाकविका कविताका हरफहरुले हरेक भित्तो सजिएका त छन् नै, सँगै छन् महाकविलाई कुची र रंगमा उतारिएका अनेकौं चित्र ।    
यसरी महाकविको जीवनसँग जोडिएका अनेक विषयसित परिचित हुने अवसर मिलेको छ मलाई यतिखेर । म आफूलाई भाग्यमानी सम्झिरहेको छु । यस्ता धेरै भाग्यमानीहरु त्यहाँ छन् । त्यसमध्येको एउटा म पनि हुँ । 
सबैतिरको दर्शन गर्दै म मूलथलोमा पुगेँ । महाकविको विशाल सालिक खडा छ त्यहाँ । सालिकको दर्शन गर्दा मन प्रफुल्ल भयो । महसुस गरेँ, मैतिदेवी मन्दिर नगएर यता आएको विशेष उपलब्धिपूर्ण रह्यो ।
मनमष्तिष्कमा महाकविलाई बोकेर उनको आश्रमबाहिर निस्किएँ । सम्झिएँ नजिकैको ज्ञानेश्वर । नाटककार बालकृष्ण सम । उनको मन्दिर । नाट्य एवम् दर्शनकलाले भरिएको उनको मन्दिर दर्शन गर्ने चाहना तीव्र भएर गयो ।
हठात् यात्रा रोकियो । भ्रममा थिएँ म । एउटा भ्रमपूर्ण सपना देख्दै थिएँ यतिखेर । सम्साँझै देखिएको सपनामा महाकविको जीवन थियो । यथार्थमा, म उभिएको थिएँ, नेपाली कथा क्षेत्रका कुशलशिल्पी मनु ब्राजाकीको टायलको छानो भएको घरअघिल्तिर । महोत्तरीको नितान्त ग्रामीण भेग औरहीमा ।
मभित्रको ‘म’ले भन्यो, सम्झाँझै सपना देख्न बन्द गर ।
यो सपना नै हो । सपना नहुँदो हो त आज काठमाडौं पसेको करिब ४० वर्ष पुग्न लाग्दा पनि नेपाली साहित्यका सगरमाथा महाकवि देवकोटाको घर हेरेको छैन भन्ने अवस्था रहन्थेन । समको घर पुगिसकेको हुन्थेँ । रिमाल, गोठाले, मल्ल, अर्यालहरु, भूपी, पारिजातहरुका सालिक अघिल्तिर लम्पसार पर्दै दण्डवत् गरिसकेको हुन्थे । तर यो सबै सपनामात्रै भएको छ । विपना होइन । विपना बनाउने दूरदृष्टि र सोच पनि कसैमा छैन सायद !
यो सपना विपनामा रुपान्तरण हुन सक्छ । मनु ब्राजाकीको घरअगाडि उभिएर देखिएको यो सपनामा महाकविको भवन र जीवनशैली देखिए पनि औरहीमा मनुको जीवनशैलीलाई सोहीरुपमा सम्भवतः प्रस्तुत गर्न सकिन्छ । त्यहाँ टायलले छाएको त्यो एकनाले घर मनु मन्दिरका रुपमा विकसित हुन सक्छ । नेपाली साहित्यका मात्रै नभएर साहित्यलाई मन पराउने धेरैका लागि यो पर्यटकीय स्थल बन्न सक्छ ।
तर यो घर श्यामबाबुको मात्रै भइदिएको छ । चेतमानसिंह भण्डारीको मात्रै भइदिएको छ । मनु ब्राजाकीको हुन सकेको छैन । यो माटो र टायलको घर, विश्वमा साहित्य रुचाउने हरेकका लागि आस्थाको स्थल हुन सक्छ । त्यसका लागि बृहत, तर खुला दृष्टिकोणको खाँचो छ । 
यो काम कसले गर्ने ? यसलाई साहित्यिक आस्थाको मन्दिरमा कसले परिणत गर्ने ? यो प्रश्नको जवाफ सम्भवतः कतैबाट पनि नआउला ! तर प्रश्न भने सोधिरहनु आवश्यक छ ।
महोत्तरी जिल्लाको औरही गाउँ– जहाँ मनुले सयौं कथा, निबन्ध र गजल सिर्जना गरे– अहिले औरही नगरपालिकामा बढुवा भएको भएको छ । तर आफ्नो नगरपालिकाको १ नम्बर वडामा मुलुककै प्रतिष्ठित अनि भूगोल र सीमाले छेक्न नसक्ने सामथ्र्यका शक्तिशाली कथाशिल्पी छन् भन्ने नगरप्रमुखलाई पनि थाहा छैन । हाम्रो विडम्बना !
साहित्यकार मनु ब्राजाकीको जीवनकालमै औरहीलाई साहित्यकारहरुलाई आकर्षण गर्ने क्षेत्रकारुपमा विकसित गर्न सकिन्थ्यो । त्यतिबेला हुन सकेन । अहिले पनि औरही नगरपालिकाले यो सुकर्ममा साथ दिन सक्छ ।
आफ्नो थातथलो औरही पुगेका राजनीतिज्ञ, राजपा नेता तथा ब्राजाकीका पारिवारिक सदस्य शरदसिंंह भण्डारीले पङ्क्तिकारसँग भने, ‘यो सही हो, औरहीका गाउँलेले श्यामबाबुलाई मात्रै चिनेका छन् । साहित्यकार मनु ब्राजाकीलाई चिनेकै छैनन् । न त तिनले ब्राजाकीलाई पढेका नै छन् !’
ब्राजाकीलाई युगयुगान्तर जीवित राख्ने उनको कृति नै हो । तर गाउँलेहरुको सहयोगमा ब्राजाकीलाई गाउँले मात्रै हैन वरपरका सबैको मनमनमा बसाउन सक्ने अवस्था सिर्जना गर्न सक्छ नगरपालिकाले । यस्तो यदि हुन्छ भने बेलायत, अमेरिका वा रसिया पुगेर त्यस मुलुकका विख्यात लेखकहरुको घर(संग्रहालय) अगाडि तस्बिर खिचाउन जानेहरुले वर्दिबासदेखि १७ किलोमिटर दक्षिणमा पर्ने औरही गाउँको बाटो बिर्सने छैनन् । यसरी औरही पुग्ने व्यक्ति नेपालीमात्रै नभएर विभिन्न देशका पर्यटकहरु हुन सक्छन् । त्यसका लागि जाग्नु त औरही नगरपालिका नै पर्छ ।
नगरप्रमुख सुनील यादव फोनमा भन्दैथिए, ‘खै यस किसिमको प्रोपोजल कसैले मेरा अगाडि ल्याएका नै छैनन् । म तपाईंको मुखबाट पहिलो पटक यो सुन्दैछु ।’ अर्थात् मनु को हुन् ? सायद उनलाई थाहा पनि छैन । मनुलाई पढ्नु त परको कुरा ! शरदसिंहका अनुसार मनुकै परिवारले पनि मनुको महत्व, उनको योगदान र लेखकीय उचाइलाई बुझ्न सकेका छैनन् ।

Royal Enfield Island Ad
KFC Island Ad
NIC Asia

उनी भन्छन्, ‘सही हो, मनु ब्राजाकीको नाममा गाउँमै केही विशेष कार्य हुनुपर्छ । मेरो व्यक्तिगत कुरो गर्नुहुन्छ भने म मेरा पिताजी पृथ्वीमान सिंह भण्डारी तथा मेरा मितबुवा मनोहर सिंह माथेमाको नाममा एउटा प्रतिष्ठान खोल्ने मनस्थितिमा छु । जसले मनु ब्राजाकीको नाममा एउटा विशेष पुरस्कारको पनि व्यवस्था गर्नेछ ।’
शरदसिंहका अनुसार व्यक्तिगत रुपमा यस किसिमको पहल भए पनि कालान्तरमा ब्राजाकीको नाममा थप केही काम गर्न सकिन्छ । 
कथाशिल्पी ब्राजाकीले कैयन् रचना सिर्जेको मूलघर र कोठा अहिले छैन । उनको भागमा परेको जग्गा र त्यसमा बनेको घर देखभालका लागि दुई वृद्धवृद्धालाई जिम्मा दिइएको छ । 
म मनुको त्यही आँगनमा उभिएँ केहीबेर । बारीतिर गएर हेरेँ । घरको कोठामा पनि चिहाउने प्रयास गरेँ । साँझको बेला भएकोले भित्र केही देखिनँ, देखियो केवल अँध्यारो ।
राज्यले चाह्यो भने, नगरपालिकाले चाह्यो भने, गाउँलेले चाहे भने त्यो कोठामात्रै नभएर सर्वत्र झललल उज्यालो फैलिन सक्छ । ब्राजाकीको घर घर हैन, साहित्यिक मन्दिरमा परिणत हुन सक्छ । एउटा साहित्यिक पर्यटकीय स्थलका रुपमा त्यो क्षेत्र चिनिन सक्छ ।
स्थानीय निर्मल घिमिरे ब्राजाकी गाउँको सम्पदा भएको बताउँछन् । नगरपालिकालाई घचघचाउने जिम्मा अब गाउँलेहरुको भएको उनको भनाई थियो । 
ब्राजाकीको घर क्षेत्र भएको औरही नगरपालिका वडा नम्बर १ का वडाध्यक्ष राजकिशोर चौधरी ब्राजाकीको नाममा नगरपालिकाले केही गर्नुपर्ने कुरामा सहमत छन् । उनी भन्छन्, ‘नगरप्रमुखले चाहेको खण्डमा जे पनि हुनसक्छ । तर विडम्बना, मेयरसाबले मनुलाई चिन्नु भएकै छैन ।’
यतातिर नगरपालिकाको ध्यान जाला–नजाला ! तर गाउँलेले यतातिर ध्यान दिने हो भने यस आलेखको प्रारम्भमा देखेको सपना कसैले देख्नुपर्ने छैन । विपनामै महाकवि देवकोटा, कविशिरोमणि लेखनाथ पौड्याल, सम, गोविन्द गोठाले, विजय मल्ल, रमेश विकल, कृष्णचन्द्रसिंह प्रधान, गोपालप्रसाद रिमाल, ब्राजाकीलगायतहरुको सिर्जनास्थल अनि तिनका जीवनशैलीको नजिक सामान्य नागरिक पुग्ने थिए ।
तर के नेपालमा यस्तो होला ? कसैले यो काम गर्न सक्ला ? यसरी प्रश्न केही व्यक्तिले उठाए पनि जवाफ पाउन कठिन छ । र, जबसम्म यसको जवाफ मिल्दैन तबसम्म यस्ता अनेकन् सपना हामीले देखी नै रहनुपर्ने हुन्छ ! लेखी नै रहनुपर्ने हुन्छ !

    
 

 
 

NIBLNIBL
प्रकाशित मिति: सोमबार, कात्तिक १२, २०७५  १६:५९
Sipradi LandingSipradi Landing
प्रतिक्रिया दिनुहोस्
NTCNTC
national life insurance newnational life insurance new
Ncell Side Bar LatestNcell Side Bar Latest
Bhatbhateni IslandBhatbhateni Island
Shivam Cement DetailShivam Cement Detail
City Express Money TransferCity Express Money Transfer
सम्पादकीय
न्यायालयको अवहेलनाको लक्ष्मणरेखा
न्यायालयको अवहेलनाको लक्ष्मणरेखा
SubisuSubisu
Hamro patroHamro patro