site stats
बाह्रखरी :: Baahrakhari
साहित्य
Global Ime bankGlobal Ime bank
Nabil Bank Banner adNabil Bank Banner ad
बाहुन पात्रो
SkywellSkywell

दुई वर्ष पुग्न आँट्यो, संसारभरका मान्छे उकुसमुकुसिएको । मानिसले खुल्लमखुला घुमफिर र चाहेजसो गर्न नपाएको । अर्थात्, मान्छेले वास्तविक स्वतन्त्रताको पूर्ण उपभोग गर्न नपाई संकुचित घेरामा बस्नुपरेको । विश्वव्यापी महामारी कोरोनाभाइरस (कोभिड–१९) यसको कारण ।

‘मै हुँ’ भन्ने यो प्राणी मनलागी गर्न र आफूखुसी हिँडडुल गर्न नपाएका कारण पखेटा काटिएको चराझैँ भएको छ । र, एक प्रकारले भन्नुपर्दा आफ्नो सेखी झरेको महसुस गरिरहेको छ ।

त्यसो त हिँड्ने, डुल्ने, खाने, पिउनेहरू हिँडेका, डुलेका र खाइपिई रमाएका नै छन् । तिनमा कुनै प्रभाव परेको छैन । देश–विदेश सयर पनि चलेकै छ । 

KFC Island Ad
NIC Asia

तर, डराउने डराएकै छन् । खुम्चिएकै छन् । गुम्सिएकै छन् !

मान्छेसँगै टाढा रहनुपर्ने र आफ्नो ज्यानको लागि आफूजस्तै मान्छेबाट पर रहनुपर्ने यस्तो दिन पनि आउला भन्ने कसले पो सोचेको थियो र ?

Royal Enfield Island Ad

कोरोनाले धेरै ठूलो मानवीय क्षति गरेको छ । सम्भवतः कसैले कल्पना पनि गरेको थिएन । अभिभावक, आफन्त र अकल्पनीय संख्यामा आफूजस्तै मानव मात्रलाई गुमाउनु पर्दाको पीडा हामी सबैमा छ ।

तथापि, यसका केही सकारात्मक पक्ष पनि देखियो ! यसले हाम्रो जीवनशैलीमा ठूलो परिवर्तन ल्याएको छ । अनुशासन र मर्यादामा रहनुपर्छ, खानपानमा सजग हुनुपर्छ, प्रकृतिमाथि जथाभावी गर्नु हुँदैन र स्वस्थ जीवनशैली अपनाउनुपर्छ, सायद यही शिक्षा यसले दिएको छ ।

भाइरस संक्रमणबाट भएका पीडादायी मृत्युको आफ्नै पक्ष छ । संक्रमणबाट मुक्त हुनका लागि गर्नुपर्ने संघर्ष र भोग्नुपर्ने कष्ट मृत्युभन्दा कठिन भएको संक्रमण भोग्नेहरूको अनुभवबाट जानकारी भइरहेकै छ । यो अवस्था कहिलेसम्म रहने हो, यकिन गर्न कठिन छ ।

घुमफिरमा रुचि भएकालाई यसले निकै अप्ठ्यारोमा पारेको छ । मन नहुने त कहाँ हो र ? मन त हमेसा हिँडिरहेको, डुलिरहेको नै छ । तर, आफू भने घरभित्रै कैद हुनुपरेको छ ! यो हो आजको तितो यथार्थ । किनकि, कोरोनाकालमा जोखिमलाई दृष्टिगत गरेर हत्तपत्त बाहिर निस्कने आँट गरिँदैन, भिडभाडमा पस्ने त कुरै टाढा छ ।

यसो गर्दा कतिपय शुभेच्छुकहरू सोध्नुहुन्छ, “कत्ति डराएको ! खोप लगाइएन र ?”

लगाइयो । ज्यानले भेरोसेलका दुवै डोज पाइसकेको छ । तर, मैले पाएको  जानकारीअनुसार खोप भाइरसबाट शतप्रतिशत सुरक्षित गर्ने अचुक अस्त्र र रामबाण भने होइन । खोप व्यापक रूपमा लगाईंदै छ, तर यो अझै पनि परीक्षणकै क्रममा छ ।

खोपका बाबजुद पनि दुःखद घटना घटेकै छन् । अप्रिय समाचार सुन्नु परेको नै छ । अहिलेसम्मको अध्ययन र प्रयोगका परिणामअनुसार यसले शरीरलाई केही बलियो बनाउँछ र भाइरसको प्रभाव कम गर्नका लागि सहज हुन्छ भन्नेसम्म हो । यसैले खोप लगाएको छु भन्दैमा भिडभाडमा मिसिने र सुरक्षित भएँ भन्ने ठान्नु जोखिम निम्त्याउनु हो, सायद ।

अर्थात्, शाकाहारी खानपान अनि स्वास्थ्य अवस्था र स्वास्थ्यप्रति उमेरका कारण सजग रहनैपर्ने अवस्था छ । यसैले पनि म अत्यावश्यक काम नपरी घरबाट बाहिर निस्कने गरेको छैन । घुमफिर गर्ने कुरा ‘दिल्ली दूर है’ भनेजस्तै छ ।

भदौ १५ गतेका दिनचाहिँ बाहिर निस्कनै पर्यो । कारण थियो, पाँच वर्षपछि विदेशबाट आएको छोरा सुविनले केही किनमेल गर्ने इच्छा गर्नु । केही दिनको बसाइका लागि आएको ऊ फर्कने दिन नजिकिँदै गर्दा उसको चाहनाअनुसार पनि बजार जानैपर्ने भयो ।

छोरालाई लिएर विशालबजारअगाडिको पार्किंङमा मोटरसाइकल राखी सर्वप्रथम लागियो वसन्तपुरतर्फ । भूकम्पले क्षति पुर्याएका सम्पदाहरूको अवस्था के कस्तो रहेछ, कुन–कुन सम्पदाको पुनर्निर्माण सम्पन्न भएछ र निर्माणाधीन सम्पदाहरूको अवस्था के कस्तो रहेछ भन्ने छोराको कुतूहलले हामीलाई त्यसतर्फ डोर्याएको थियो ।

काठमाडौंको केन्द्र वसन्तपुर ऐतिहासिक, धार्मिक तथा सांस्कृतिक दृष्टिले अत्यन्त महत्वपूर्ण सम्पदा क्षेत्र हो । यो विश्वसम्पदा सूचीमा समाविष्ट विश्वकै आकर्षक केन्द्र पनि हो । २०७२ सालको विनाशकारी भूकम्पले यहाँका अधिकांश संरचना ध्वस्त भएका थिए । हाल तीमध्ये कतिपयको पुनर्निर्माण सम्पन्न भइसकेको छ भने केही अझै निर्माणधीन अवस्थामा नै छन् ।

यो क्षेत्र घुमफिर र अवलोकन गरेपछि छोराले खुकुरी किन्ने चाहना व्यक्त गर्यो । वसन्तपुर दरबारको आँगनमा पर्यटकलक्षित व्यवसाय गरेर बसेका एक व्यापारीबाट एकथान नेपाली खुकुरी किनियो । ‘भोजपुरे खुकुरी हो, नाम चलेको’ भन्दै थिए विक्रेता । हाम्रा व्यापारीको बोलीमा विश्वस्त हुन सकिने अवस्था छैन । अधिकांश व्यापार ठगीका रूपमा मौलाएको हो कि भन्ने लाग्छ ।

यहाँ बेथिति र विसंगति छ । नियमन र नियन्त्रण गर्ने निकाय लाचार छन् । यसैले गुणस्तरीय वस्तुको उपभोग गर्ने अधिकारबाट उपभोक्ता वञ्चित हुनुपरेको छ ! बजारप्रतिको विश्वसनीयता पनि हराएको छ । त्यसैले ‘जहाँसुकै बनेको होस्, नेपालीको पहिचान हो किनौँ’ भन्ने निर्णयमा पुगियो । यसरी व्यापारीले भनेको मूल्यमा केही मोलमोलाई गरी एकथान खुकुरी किनियो ।

केही बेरको अवलोकनपश्चात् फर्किंदा जुद्ध सालिक वरपरको चहलपहल हेर्न लायकको थियो । भिडभाड बढ्दै थियो । कोरोना छ र ? जस्तो लाग्ने दृश्य ! यद्यपि, संक्रमित हुने क्रम जारी छ । दैनिक मृत्युको संख्या पनि दुई अंकबाट घट्न सकेको छैन । तर, काठमाडांै भित्री सहरका दृश्य हेर्दा लाग्छ— कोरोना छैन । शून्य भक्ष्सकेको छ र मान्छेले जितिसकेको छ कोरोनालाई ! 
त्यसपछि हाम्रा पाइला सोझिए नयाँसडकतर्फ ।

नयाँसडकको केन्द्र पीपलबोट कुनै समय साहित्यकारहरूको भेटघाटको थलो थियो । यो नयाँसडकको पहिचान हो । पीपलको त्यो ऐतिहासिक बोटमुनि थुप्रै पुस्तक पसलहरू हुन्थे एकताका । अचेल प्रायः एउटा मात्र देखिन्छ ।

पीपलबोटछेउ पुग्दा झलक्क सम्झेँ– यस वर्षको पात्रो पो किनेको छैन । बाबु–बाजेको पालादेखि किन्ने र राख्ने गरेको पात्रो किन्ने चलन किन छाड्नु ? किन्नुपर्यो ।

यही सोच्दै तिनै पसले, जसकहाँ पहिलेपहिले पनि बेलाबेला पुस्तक–पत्रिका किन्ने गर्थेँ— छेउ पुगेर सोधेँ, “ए साहुजी, पात्रो होला ?”
“छ, कस्तो खोज्नु’भो ?,” उनले सोधे ।
“पात्रो क्या ! पात्रो ! पात्रो पनि कस्तो हुन्छ र ?,” मैले भनेँ ।
मेरो प्रश्नमा उनले भने, “भित्तामा झुन्ड्याउने कि बाहुन पात्रो ?”
म अचम्मित भएँ !

म ब्राह्मण, त्यसमा पनि पण्डित परिवारमा जन्मेको बाल्यकालदेखि नै पात्रोको सामीप्यमा रहेको असली बाहुन । वर्ष सकिँदै जाँदा र नयाँ वर्ष लाग्दै गर्दा तानसेन जाँदैपिच्छे हजुरबाले ‘पात्रो आयोे होला, ल्याउनू’ भन्नुहुन्थ्यो । ल्याइन्थ्यो । तानसेनमा पढ्न बस्दा आफै पात्रो सोधिन्थ्यो । किनेर गाउँ लगिन्थ्यो । हजुरबाले भन्नै पर्दैनथ्यो ।

घरमा पात्रो राख्ने चलन थियो । पात्रो हात पर्नासाथ हजुरबाले त्यसमा गाता हाली एकापट्टि दुईवटा प्वाल पारेर धागोले सिउनुहुन्थ्यो । अनि, त्यही धागो दलानको भित्तामा झुन्ड्याउनुहुन्थ्यो । पात्रो झुन्ड्याउने किला पनि प्रायः एउटै हुन्थ्यो ।

पात्रोमा तिथि–मिति, चाडपर्व आदि हेर्ने तथा ग्रहदशा हेरेर कटाउने चलन थियो । अहिलेजस्तो अनेक माध्यमबाट हेर्न पाइँदैनथ्यो । तिथि–मितिका लागि पात्रोकै भर हुन्थ्यो, त्यसताका ।

बा, हजुरबाले पात्रो हेरी साइत र समय निर्धारण गर्नुहुन्थ्यो । धार्मिक कार्य त भई नै हाले, धानको ब्याड राख्नेदेखि रोपाइँ, धान काट्ने र दाइँ हाल्नेसम्म मात्र होइन, वस्तुभाउ किनबेचदेखि अन्य बाली लगाउने र स्याहार्नेसम्मको काम पनि पात्रो हेरी साइतमा गर्ने प्रचलन थियो ।

हजुरबा, बालाई ती कुराप्रति चासो भए पनि आफूलाई चाहिँ जागिरे जीवनमा समेत लामो बिदा हुने दसैँ, तिहार कहिलेकहिले पर्छ ? अरू चाडपर्व कहिलेकहिले र खासगरी कुन बार परेछन् ? त्यसमा चासो हुन्थ्यो ।

शनिबार यसै पनि सार्वजनिक बिदा हुने भएकाले कुनै पनि पर्व त्यस दिन नपरे हुन्थ्यो भन्ने लाग्थ्यो । तर, हरेक वर्ष केही दिन शनिबार नै चाडपर्व परेका हुन्थे । यसैले बाल्यकालदेखि नै घरमा पुगेका प्रायः सबै पात्रोका पानामा मेरा औँलाका स्पर्श परेका छन् ।

त्यसताका अहिलेजस्तो धेरै पात्रो निस्किँदैनथ्यो । खासगरी प्राणनाथको पात्रो चलनचल्तीमा थियो । शुद्धता र विश्वसनीयताका दृष्टिले त्यही नै लोकप्रिय पनि थियो । अहिले बजारमा पात्रोको व्यवसाय चलेको छ । शुद्धाशुद्धीभन्दा पनि छिटो गर्ने चलन छ । यसैले अशुद्ध पात्रोहरू पनि निस्केका हुन्छन् । यसरी पनि पात्रोको व्यापार चलेको छ ।

मलाई थाहा थिएन, बाल्यकालदेखि देखेको र हेर्दै आएको तथा २०४५ सालयता निरन्तर स्वयंका लागि खरिद गरिरहेको र यति बेला पनि आफूसँग रहेको यस्तो पात्रोलाई ‘बाहुन पात्रो’ भनिन्छ भन्ने ! कहिल्यै नसुनेको कुरो यसै दिन सुनेँ ।

लामो पाना भएको तिथि–मिति, घडी–पला, तारिख, लगन, साइतसहितको परम्परागत पात्रोलाई ‘बाहुन पात्रो’ भनिँदोरहेछ ! यो सुनेर आफूप्रति गर्व गर्न मन लाग्यो !

NIBLNIBL
प्रकाशित मिति: शनिबार, भदौ २६, २०७८  ०८:०१
Sipradi LandingSipradi Landing
worldlinkworldlink
प्रतिक्रिया दिनुहोस्
NTCNTC
Ncell Side Bar LatestNcell Side Bar Latest
Nepatop (PlastNepal)Nepatop (PlastNepal)
national life insurance newnational life insurance new
Bhatbhateni IslandBhatbhateni Island
Shivam Cement DetailShivam Cement Detail
सम्पादकीय
SubisuSubisu
Hamro patroHamro patro