site stats
बाह्रखरी :: Baahrakhari
साहित्य
Global Ime bankGlobal Ime bank
Nabil Bank Banner adNabil Bank Banner ad
सिनेमा नेपालीको आधारभूत आवश्यकता हो ?
SkywellSkywell

नेपालको जनसंख्याको कति प्रतिशतले नेपाली चलचित्र हेर्छ ? कसैसँग कुनै आधिकारिक तथ्यांक छैन । नेपालमा करिब तीन करोड जनसंख्या छ । यसको तीन प्रतिशतले मात्रै चलचित्र हेर्ने हो भने एउटा चलचित्र नौ लाख दर्शकले हेर्छन् । र, एउटा टिकटको औसत ३०० रुपैयाँ राख्ने हो भने एउटा चलचित्रले २७ करोड ग्रस कलेक्सन गर्छ । यसको एक भाग मात्रै मेकरको हातमा पर्‍यो भने नौ करोड रुपैयाँ हुन्छ । औसतमा डेढ–दुई करोडमा नेपाली चलचित्र बनिरहेको अवस्थामा मेकरले लगानी बढाएर सिनेमा बनाउन सक्छ । यसको अर्थ बजेटका कारण मेकर खुम्चिनु पर्दैन ।

तर, अवस्था त्यस्तो छैन । नेपाली चलचित्र हेर्ने दर्शकको संख्या न्यून छ । नेपालमा फिल्म कल्चर विकास हुन सकेको छैन । त्यसमा पनि अपेक्षित राम्रा चलचित्र बन्न नसक्दा दर्शक आकर्षित हुन नसकेको बताइन्छ । के कारणले नेपाली चलचित्र हेर्न दर्शकमा आकर्षण भएन ? नेपाली चलचित्र र दर्शकबीच किन फराकिलो दूरी कायम भएको हो ? मेकरले दर्शकको मनोविज्ञान किन बुझ्न सकेनन् ? दर्शकको चाहनालाई सम्बोधन गर्ने चलचित्र बनाउन नसेकेकै कारण दर्शक र चलचित्रबीचको दूरी बढेको हो ? यो दूरी घटाउन सकिँदैन ? यी र यस्तै जिज्ञासको सेरोफेरोमा फिल्म समीक्षक तथा निर्देशक मनोज पण्डितसँग बाह्रखरीका नरेश फुयाँलले गरेको कुराकानीमा आधारित सामग्री । 

० ० ०

KFC Island Ad
NIC Asia

दर्शक र यसको अवधारणा के हो भन्नेमा पहिला स्पष्ट हुनुपर्छ । नेपालमा दर्शकको अस्तित्त्व के हो भन्ने विषयमा त्यति धेरै गम्भीर भएर सोचेको पाइएको छैन । दर्शक आफैँमा स्वार्थ समूह हो । दर्शक स्वार्थ हो । दर्शक जीवनका थुप्रै उतार–चढावको सामना गर्दै बाँचिरहेको हुन्छ । त्यसैले पहिलो दर्शक के हो भनेर यसको गहिरो विश्लेषण आवश्यक छ ।

सिनेमा कथा हो । तर, दर्शक यथार्थ हो । कथा र यथार्थबीच सधैँ द्वन्द्व भइरहन्छ । सर्जकहरु सधैँ कथाको संसारमा हुन्छन् । तर, दर्शक जहिले पनि यथार्थको संसारमा हुन्छ । सर्जकको चाहना कल्पना र कथाको संसारबाट यथार्थको संसारमा पदार्पण गर्नु हुन्छ । तर, दर्शकको चाहना यथार्थको संसारबाट कथाको संसारसँग अन्तरक्रिया गरौँ भन्ने हुन्छ । यी दुई विपरीत अवधारणा हुन् । संसारमा चल्ने हरेक प्रक्रियामा विपरीत अवधारणाको मेल हुन्छ । विपरीत अवधारणाको मेल त्यति बेला हुन्छ, जति बेला आवश्यकता र पूर्तिबीचको सम्बन्ध स्थापित हुन्छ ।

Royal Enfield Island Ad

दर्शकको आवश्यकता के हो भन्नेमा नेपालमा नेपाली चलचित्रका मेकरहरुले खासै धेरै गम्भीरता देखाएको पाइँदैन । दर्शकको आवश्कता के हो भन्ने विषयमा खासै धेरै अध्ययन तथा अनुसन्धान पनि भएको छैन । र, यसको अवधारणा र महत्त्वमा पनि खासै चासो दिइएको छैन ।

दर्शकले यो चलचित्र हेर्यो र यो हेरेन भनेर भन्ने र दर्शकलाई वर्गीकरण मात्रै गर्न खोजेको पाइन्छ । दर्शक बहुआयमिक हुन्छ । दर्शक आफूले हेर्ने चलचित्रमा इंगेज हुन चाहन्छ । दर्शकले व्यस्तता खोज्छ, जुन मानव समुदायको चरित्र नै हो । दर्शक चलचित्रमा आफू प्रतिविम्बित भएको हेर्न चाहन्छ । दर्शक एक्साइटेड हुन चाहन्छ । दर्शक सरप्राइज हुन खोज्छ ।

दर्शक बजारमा आफ्नो आवश्यकता पूर्ति गर्ने साधन खोज्दै हिँड्छ । दर्शकका यी आवश्यकता मध्ये मेकरले कुनचाहिँ आवश्यकता पूरा गरिदिन्छ भन्ने कुराले चलचित्रसँग दर्शकको सम्बन्ध स्थापित हुन्छ । दर्शक आवश्यकताहरुमा रुमलिरहेको पात्र हो । जो पर्दामा देखिएको कथासँग सम्बन्ध स्थापित गर्न चाहन्छ ।

संसारका सबै दर्शक एकै हुन् । यो वा त्यो देशमा अनुहार र भाषाका आधारमा दर्शक फरक होलान् । तर, वास्तवमा विश्वभरका दर्शक एकै हुन् । नेपाली र अमेरिकी दर्शक फरक–फरक हुन् भन्ने हुँदैन । धेरै पढे–लेखेका र कम पढेका वा नपढेका दर्शकबीच पनि त्यति धेरै फरक हुन्छ भन्ने मलाई लाग्दैन । खालि आवश्यकता के हो र त्यसको परिधिमा के फरक छ भन्ने मात्रै हो ।

इलियट दर्शक र गाउँका दर्शकमा फरक छ भनेर म मान्दिनँ । उनीहरुको चिन्तनको प्रणालीमा केही फरक होला । तर, आवश्कता सबैमा समान छ । दर्शकलाई विभाजन गर्नुपर्ने ठूलो आवश्यकता म देख्दिनँ । दर्शकको विभाजन गर्न खोज्नु दर्शकको अस्तित्त्व नबुझ्नु हो । फिल्ममेकरको सीमिततालाई डिफाइन गर्न र ढाकछोप गर्न इलिट र गाउँले दर्शक भनेर भनिरहेका छौँ । गाउँका हुन् वा सहरका सबै दर्शक समान छन् । किनभने, उनीहरु केही आवश्यकता बोकेर आएका छन् । आफ्नो आवश्यकता पूरा भएन भने दर्शकले मेकरलाई हेर्दैन, सुन्दैन ।

नेपाली जनताको आधारभूत आवश्यकता सिनेमा हो ? हामीले नेपालमा आधारभूत आवश्यकताका रुपमा सिनेमालाई विकास गर्न सक्यौँ कि सकेनौँ ? यसमा गहिरोसँग सोच्नुपर्ने र विश्लेषण गर्नुपर्ने भएको छ । नेपाली दर्शकलाई चलचित्र हेर्नुपर्ने आवश्यकता विकास गर्न हामीले बनायौँ कि बनाएनौँ ? यो प्रश्न गरेर यसको जवाफ खोज्ने हो भने नेपाली जनताको प्राथमिकतामा सिनेमा छैन । हामीले हाम्रो सिनेमालाई प्राथमिक आवश्यकतामा कहिल्यै पारेनौँ । आवश्यकताहरुको प्राथमिकता निर्धारण गर्दा पाँचौँ आवश्यकतातिर पनि पर्दैन चलचित्र अर्थात् मनोरञ्जन । कम आवश्यक वस्तुहरुको सूचीमा चलचित्र पर्ने भएकाले नेपाली सिनेमासँग नेपाली दर्शकको अन्तरक्रिया अत्यन्तै कम छ । यसकारण नेपाली दर्शकलाई मेकरले र दशर्कले पनि चलचित्र बुझ्न नसकेको हो । तर, जनतालाई चलचित्र आवश्यकताको साधनमध्ये एक हो भनेर बुझाउन सक्नु र त्यहीअनुसारका चलचित्र बनाउन सक्नु हाम्रो दायित्त्व हो । यदि, यसो गर्न सकियो भने नेपालमा दर्शकको संख्या असाध्यै ठूलो हुने छ । यदि, चलचित्रलाई जनताको आवश्यकताका रुपमा विकास गर्न सके हरेक बालिग नागरिक नेपाली चलचित्रको दर्शक हुने सम्भावना छ । तर, हामीले हाम्रा चलचित्रलाई आधारभूत आवश्यकताको रुपमा विकास गर्नै सकेनौँ ।

यसका लागि अर्थात् नेपाली चलचित्रलाई आधारभूत आवश्यकताका रुपमा निर्माण गर्न ठूलो बहसको आवश्यकता छ । जुन दिन सिनेमा आधारभूत आवश्यकता र सामाजिक वस्तुका रुपमा स्थापित हुन्छ, त्यति बेला दर्शकको विभाजन गरिरहनुपर्ने आवश्यक हुँदैन । त्यो बेला हरेक व्यक्ति हाम्रो सिनेमाको दर्शक बन्न सक्छ । किनकि, दर्शक वर्गीकृत भएर आउँदैन । ऊ आफ्ना थुप्रै आवश्यकताको परिपूर्तिका लागि आउँछ । दर्शकका ती थुप्रै आवश्यकता मध्ये कुनै आवश्यकता परिपूर्ति गर्न सके ऊ हलसम्म जान्छ । एउटै दर्शक थुप्रै चलचित्रको क्रय गर्ने व्यक्ति बन्न सक्छ । हामी दर्शक विभाजन गरिरहेका छौँ । तर, यहाँ आवश्यकता सिनेमाको वर्गीकरणको छ । एउटै मान्छे थुप्रै प्रकारका सिनेमाको दर्शक हुनसक्छ । कारण, एउटै व्यक्तिको रुचि, चाहना र आवश्यकता फरक–फरक हुन्छ । र, उसले फरक–फरक खालका चलचित्र हेर्न सक्छ । त्यसैले हामी भ्रममा छौँ, यो दर्शकले यो चलचित्र हेर्छ, तर यो हेर्दैन भनेर । जुनसुकै चलचित्रको दर्शक जो–कोही पनि हुनसक्छ, त्यसैले हामी भ्रममा नपरौँ । मात्रै हाम्रो सिनेमाले दर्शकको आवश्यकतासँग जोडिने सामर्थ्य बोक्नुपर्छ । व्यक्तिको चाहना पूरा गर्ने र आवश्यकता समाधान गर्न सक्ने सामर्थ्य राख्छ कि राख्दैन भन्ने मुख्य प्रश्न हो ।

NIBLNIBL
प्रकाशित मिति: शनिबार, असार १९, २०७८  ०९:१७
Sipradi LandingSipradi Landing
worldlinkworldlink
प्रतिक्रिया दिनुहोस्
NTCNTC
Ncell Side Bar LatestNcell Side Bar Latest
Nepatop (PlastNepal)Nepatop (PlastNepal)
national life insurance newnational life insurance new
Bhatbhateni IslandBhatbhateni Island
Shivam Cement DetailShivam Cement Detail
सम्पादकीय
कोप-२९ ले दिएको अवसर खेर नफाल 
कोप-२९ ले दिएको अवसर खेर नफाल 
SubisuSubisu
Hamro patroHamro patro