site stats
बाह्रखरी :: Baahrakhari
विशेष
Nabil BankNabil Bank
युद्धको सिपाहीजस्तो भइयो
Sarbottam CementSarbottam Cement

नेपाली लोकदोहोरीको फाँटमा वसन्त थापा परिचित नाम हो । गायन, संगीत र गीति रचना तीनै विधामा उनले आफूलाई उभ्याएका छन् । यी तीनमध्ये पनि संगीतमा उनको दिमाग बढी चल्छ । ०५९ सालबाट सांगीतिक क्षेत्रमा सक्रिय वसन्तले हालसम्म हजारभन्दा धेरै गीतमा संगीत भरिसकेका छन् । करिब सय गीतमा स्वर भरेका छन् । लोकप्रिय गीत सालको पातको टपरी... उनैले संगीत गरेको गीत हो । चलचित्र छ माया छपक्कैको जुनको जुनेली... पनि उनकै संगीत तथा स्वर रहेको गीत हो । उनै वसन्त थापासँग लोकगीतसंगीत, यसमा भइरहेको लगानी र त्यसको प्रतिफल, लोकगीतको गुणस्तर र यसमा हुँदै आएका टिप्पणीलगायत विषयमा बाह्रखरीका नरेश फुयाँलले गरेको कुराकानी :
 
० ० ०
कोरोनाको प्रभाव कस्तो परिरहेका छ, तपाईंको सांगीतिक करिअरमा ?
पहिला त हामी पूरै रोकियौं । कारण सरकारको निर्देशन पनि त्यही थियो । र हामी स्वयं पनि सचेत हुनुपर्ने थियो । नयाँ महामारी भएकाले कस्तो रोग हो भनेर जानकारी थिएन । त्यसैले विश्वभर त्रास फैलिँदा हामी पनि त्रसित भयौं । 

तर, पछिल्लो समय कोरोनाबाट कसरी सुरक्षित हुने भन्ने पनि जानकारी हुँदै गयो । संक्रमण उच्च तर मृत्युदर कम रहेको भन्ने पनि भयो । यी सबै कुराहरू हेर्दा मलाई म युद्धको सिपाही हुँ जस्तो लाग्छ । जहाँ जतिसुकै बेला पनि संक्रमण हुनसक्छ । जीवन आज छ भोलि छैन । कुनै निश्चित छैन । 

तर पनि काम त गर्नैपर्छ । सरकारले पनि सधैं बन्द गरेर हुँदैन । भोकले मर्नुभन्दा खाएर मर्नु उत्तम होला सायद । त्यसैले काममा फर्किन पाए खुसी मिल्थ्यो भन्ने आम नागरिकलाई छ । मलाई पनि त्यही नै हो । केही काम गर्न मैले पनि सुरु गरेको छु । 

Prabhu Bank
Agni Group
NIC Asia

कोरोना संक्रमणको जोखिमका कारण सबै पेसा व्यवसाय ठप्प भएका बेला पनि सांगीतिक क्षेत्र अर्थात् तपाईंहरू त करिब सक्रिय नै रहनुभयो । कारण ?
पहिलो कुरा मान्छे भोकै बस्न सक्दैन । खानका लागि केही न केही गर्नैपर्छ । हरेक व्यक्तिको पारिवारिक आर्थिक दायित्व हुन्छ । कोही पनि व्यक्ति आर्थिक दायित्वबाट भाग्‍न सक्दैन । यसका लागि पनि हरेक दिन मान्छेले काम गर्नैपर्छ । आफू र आफ्नो परिवारको जीवनरक्षाका लागि पैसा चाहिन्छ । यसका लागि काम गर्नैपर्छ ।

कति नागरिक एक छाक खान नपाउने पनि हुनुहुन्छ, उहाँहरूलाई निकै कठिन छ । उहाँहरूले दैनिक काम गर्नैपर्छ । अब विस्तारै सबै पुरानै लयमा फर्किँदै छन् । यो बाध्यता पनि हो ।
इन्टरनेटको युग भएकाले प्राविधिक हिसावले हामीलाई अलि सजिलो पनि छ । हाम्रो दिमागमा सिर्जना छ भने त्यो डिजिटल प्लेटफर्ममा बेच्न सकिन्छ । इन्टरनेटको माध्यमबाट दर्शक स्रोताकोमा पुग्नसक्ने र त्यहीँबाट दर्शक स्रोताले हाम्रो सिर्जना उपभोग गर्न सक्ने भएकाले सहज पनि छ । 

Global Ime bank

अहिले सांगीतिक क्षेत्रका लागि युट्युब मात्रै हो रेभिन्यु आउने स्रोत । युट्युबमा भिडियो हेरेकै भरमा लगानी उठ्छ ?
लगानी उठ्नका लागि धेरैले हेरिदिनुपर्छ । धेरैले हेर्नका लागि सिर्जना राम्रो हुनुपर्छ । लगानी कति गर्ने, सर्जकले काम कसरी गरिरहेको छ भन्ने कुरामा पनि भरपर्छ ।

व्यक्तिगत कुरा गर्दा हिजो लगानी गर्ने अवस्थामा मैले त्यो काम गरेँ । आज अवस्था कठिन हुँदा कम गरेको छु । किनभने अभाव भन्ने कुरा जुनसुकै बेला पनि हुनसक्छ भन्ने कुरा यो कोरोनाको महामारीले प्रमाणित गरिसकेको छ । 

अधिकांशको लगानी उठ्दैन भने केका लागि कसले लगानी गरिरहेको छ ?
मान्छेलाई खान मात्रै पुगेर पनि हुँदैन । लकडाउनमा बस्दा मात्रै पनि उठ्नु खाना खानु, सुत्नु र उठ्नु मात्रै पनि जीवन थिएन । यसबाहेक पनि थुप्रै क्रियाकलाप हुन्छ जीवनमा । मैले तपाईंलाई तपाईंको जीवनमा संगीतको कति आवश्यकता छ भनेर सोधें भने जवाफ के दिनुहुन्छ ? तपाईं तनाव मुक्त हुन, स्वस्थ रहन संगीतको अति आवश्यकता छ भन्ने कुरा मैले तपाईंलाई भनिरहनु पर्दैन होला सायद । संगीत सुन्न सक्दिनँ भन्न सक्नुहुन्छ ? पक्कै पनि सक्नुहुन्न होला । 

अरु कुनै पनि काम नभएकाले अर्थात हामी फुर्सद भएकाले पनि यसमा जोड दिएको हुनसक्छ । कसैले टिकटक बनाएर पनि कला भएका मान्छेहरू बाहिर आएका छन् । 

जीवनका अरु आवश्यकता परिपूर्ति भइसकेपछि मनोरञ्जन लिने हो भन्ने तर्क पनि छ नि ?
मनोरञ्जनबाट हामी कति टाढा छौं भन्ने कुरा बिहान उठेदेखि बेलुकासम्म हामी मोबाइलमा केही न केही गीतसंगीत सुनिरहेका हुन्छौं अथवा कुनै भिडियो हेरिरहेका हुन्छौं । अर्थात अर्को कुनै न कुनै मनोरञ्जनको माध्यममा हुन्छौं भन्ने कुरालाई कसैले नकार्न सक्दैन । यो कन्टेन्ट क्रिएट कसले गरिदिएको छ । सर्जकले गरिदिएको छ । त्यो नभए तपाईं र तपाईंको बच्चाले के हेर्छ । सबै मान्छे एकै प्रकृति र एकै सोचको हुँदैन । 

मलाई पनि कहिलेकाहिँ लाग्छ, मलाईजस्तै अरुलाई पनि कति धेरै गीत सुन्नुपरेको । कति धेरै मनोरञ्जन चाहिएको । तर मान्छेले आफू खुसी हुन, तनावमुक्त हुन र फ्रेस हुनलाई पनि गीतसंगीत सुनिरहेको जस्तो लाग्छ । यसका लागि नयाँनयाँ सिर्जना हामीले गर्नैपर्‍यो । 

युट्युब केन्द्रित अर्थात् गीतहरू भिडियोमा केन्द्रित हुँदा गीतको गुणस्तरमा कमी आएको छ कि छैन ?
पक्कै पनि हामीले गुणस्तरीय काम गर्न सकेका छैनौं । कारण नेपाल सानो छ । यसमा पनि सांगीतिक क्षेत्र झन् सानो छ । त्यसमा पनि सरकारले यसलाई प्राथमिकतामा राखेको छैन । हरेक कलाकार कलाकारिता गरेर बाँच्‍न सक्ने अवस्थामा पुगेका छैनन् ।

अहिलेको नयाँ युगमा डिजिटल प्लेटफर्मबाट केही मात्रामा लगानी आउने हो । यसमा पनि कडा प्रतिस्पर्धा छ । यसमै कलाकारहरूले धेरै लगानी गरिरहेका छन् । लगानीको थोरै अंश मात्रै उठिरहेको छ । तर पनि यहीँ लगानी किन भइरहेको छ ? तपाईंको प्रश्न जायज हो । तर, यहाँ धेरैजसोले गरे हुने रहेछ किन नगर्ने भन्ने कमजोर सिर्जना र लहलहैका भरमा लगानी गर्ने चलन बढेको छ । हरेक क्षेत्रमा सबै राम्रो हुँदैन । प्रतिस्पर्धामा आउँदा एकाध चल्ने हुन् । सयमा ५/१० वटा गीत चल्ने हो बाँकी घाटामै जाने हो । 

चाइनिज बजारमा जानुस् दिनको कारोबार कति हुन्छ । तर हीराको मूल्य कहिले घटेको देख्नुभएको छ । सुनको भन्दा कारोबार अरुको बढी होला तर सुनको महत्त्व कहिल्यै घटेको छैन । कमजोर वस्तुको कारोबार धेरै हुन्छ । यसको अर्थ राम्रा चिजहरू आफ्नै लयमा हुन्छन् ।

पछिल्लो समय युट्युब भ्युज र ट्रेन्डिङलाई आधार मानेर गीत हिट भयो भन्ने पनि छन् । यसमा तपाईं सहमत कि असमत ?
पछिल्लो समय बुस्ट गर्ने चलन छ । यो विज्ञापन हो । विज्ञापन कमजोर वस्तुका लागि पनि हुन्छ । हुवावे फोनका बोर्ड जताततै लागेका देखिन्छ । तर एप्पल कम्पनीको बोर्ड त देखिँदैन । ब्रान्डले पनि काम गर्छ । गुडविल भनेकै त्यही हो । कसैले आफ्नो युट्युब च्यानल नै फोहोर गरिरहेको हुन्छ । राम्रो कन्टेन्ट पनि हुन्छ नराम्रो पनि हुन्छ ।

मुख्य कुरा कन्टेन्ट के दिने र कस्तो दिने भन्ने हो । सबै चाउचाउका एउटै स्वाद खोजेर हुँदैन । हरेक ठाउँमा सर्जकहरू फरकफरक हुन्छन् । उसले गाउने गीत, उसको सिर्जना र उसले गर्ने फिल फरक फरक हुन्छ । 

बिक्रीका आधारमा राम्रो छ भन्न पनि सकियो । तर, आफूले उपभोग गरिसकेपछि राम्रो छ कि छैन त्यो महसुस गर्ने कुरा हो । आफूले किनेर ल्याएको चिज कहिलकाहीँ नराम्रो पनि हुनसक्छ । 

गीत सुन्नका लागि भन्दा पनि हेर्नका लागि सिर्जना गर्न थालियो । नाच्न र नचाउने गीत यही गतिमा बढ्दै जाने हो भने भोलिको गीतको गुणस्तरलाई लिएर अहिले केही अनुमान लगाउन सकिन्छ ?
म संगीतको विज्ञ होइन । सिक्दै गरेको सानो विद्यार्थी हो । धेरै कुरा मलाई थाहा छैन । तर, समय र परिस्थितिले विभिन्न प्रकारका धुनहरू माग्छ । विभिन्न जानराहरू क्रिएट गर्छ । लोकगीतका स्रोताहरू दैनिक मरिरहनुभएको छ । नयाँ पुस्ता जन्मिरहेको छ । जसले लोकगीत सुनेकै छैन । भोलि जनताले कस्तो संगीत माग्छ अनुमान लगाउन सकिन्छ । संस्कृति पुस्तान्तरण हुँदै जाँदा विकास हुँदै जाने हो । आज हामी एकखालको गीत गाइरहेका छौं । २० वर्षपछि त्यही परिवेशको मौलिकपन आउँछ । नारायाण गोपाल, बमबहादुर कार्की, धर्मराज थापा, लोकबहादुर क्षेत्रीको पालामा इन्स्टुमेन्ट थिएन । जे थियो त्यसैमा फिलमा डुबेर गाउनुभयो । त्योबेला त्यही राम्रो माने नागरिकले किन कि समय त्यस्तै थियो । वरिपरि जे छ त्यसैलाई हेरेर सिर्जना गर्ने न हो । जे चल्छ त्यहीभित्र सर्जक खेल्ने हो ।
 
लोकगीतमा स्थानीयताको स्वाद र परिवेश झल्किनुपर्नेमा पछिल्लो समय लोकगीतका नाममा अरु नै बिक्री भइरहेको छ भन्ने गुनासो छ नि ? 
अहिले त मान्छे ज्यान जोगाउन नै संघर्ष गरिरहेको छ । त्रसित वातावरणमा काम गरिरहेको छ । ठूलो मेला-महोत्वमा कसैले गीत गाइरहेको छ तर एक्कासि पानी पर्‍यो भने सबै ओत लाग्न आ-आफ्नो घरतिर लाग्छन् । अहिलेको वातावरण त्यही हो । 

कोरोनाको त्रास सुरुहुनुभन्दा अगाडिकै कुरा गरिरहेको छु म । लोकगीतका नाममा अरु नै गीत बेचियो भन्ने गुनासो लोकगीत-संगीतका सर्जकहरूबाटै आइरहेको छ नि ?
लोकगीत भनेको कस्तो हुन्छ ? ठ्याक्कै यस्तो हुन्छ भनेर कुनै वैज्ञानिक मापदण्ड दिन सक्नुहुन्छ ? यो नोटेसन भएको यो-यो मात्रै लोकगीत हो भनेर कुनै वेस बताउन सक्नुहुन्छ ? सक्नुहुन्न । लोकगीत पनि सरगमबाट आउने हो । आधुनिक गीत पनि सरगमबाटै आउने हो । हरेक गीत सरगमबाट आउने हो भने त्यसमा विभिधता र बर्गिकरण किन ? लोगीतको इतिहास, अभ्यास र खोज अनुसन्धान गरेर प्रश्न गर्दा अलि मजा आउँछ जस्तो लाग्छ । 

मेरो अनुभूतिमा लोकगीत भनेको धेरै गहिराइको विषयवस्तु हो । बरु हामीले गरेका गीत गणितमै छन् । हाम्रा कति अग्रजहरूले गणितन्दा बाहिर आफ्नै गणितमा गाएका गीतहरू पनि छन् । त्यसलाई हामीले के भनौं । हामी धेरै अज्ञानी छौं । त्यसैले मैले म धेरै जान्दिन भनेको हुँ । 

पाश्र्व गायन पनि सुरु गर्नुभएको छ । समय र विषयवस्तुको सीमिततामा बसेर चलचित्रका गीत तयार गर्न र स्वतन्त्र रुपमा अन्य गीत लेख्दा केही संकुचनको महसुस हुँदोरहेछ ?
चलचित्रको गीतमा स्वतन्त्र भइँदैन । कसैले आँखामा पट्टी बाँधेर हेर भनेजस्तो । हात र खुट्टा बाँधेर नाच भनेजस्तो । माक्स लगाएर गाऊ भनेजस्तो हो । सर्जक भनेको सधैं स्वतन्त्र हुन चहान्छ । विषयवस्तु पायो भने त्यहाँभित्र पनि स्वतन्त्र हुन मिल्छ । चलचित्रको गीतमा अलि संकुचन हुन्छ । आफूले प्रयोग गर्न खोजेका कुराहरू सधैं प्रयोग गर्न पाइँदैन । निर्देशकले भनेअनुसार गर्नुपर्ने हुन्छ । 

NIBLNIBL
प्रकाशित मिति: बुधबार, असोज २१, २०७७  १५:२१
Sipradi LandingSipradi Landing
worldlinkworldlink
प्रतिक्रिया दिनुहोस्
Ncell Side Bar LatestNcell Side Bar Latest
Bhatbhateni IslandBhatbhateni Island
cg detailcg detail
Kumari BankKumari Bank
Shivam Cement DetailShivam Cement Detail
Maruti cementMaruti cement
सम्पादकीय
ICACICAC