site stats
बाह्रखरी :: Baahrakhari
विशेष
Nabil BankNabil Bank
साउन्ड किन राम्रो भएन निर्देशक/निर्मातालाई सोध्नू
Sarbottam CementSarbottam Cement

० ० ०
११ वर्षअघि ‘मेरो एउटा साथी छ’ बाट उत्तम न्यौपानेले चलचित्रमा साउन्ड डिजाइनरको काम सुरु गरे । तर त्यसभन्दा पहिला उनले ‘अवेकन आइज’ नामक सर्टमुभीमा काम गरिसकेका थिए । ११ वर्षको दौरानमा उनले ८० भन्दा धेरै चलचित्रमा साउन्डको काम गरिसकेका छन् । आफैंले काम गरेकामध्ये उनलाई मन परेका चलचित्र ‘बुलबुल’, ‘टलकजंग भर्सेज टुल्के’, ‘कबड्‍डी’, ‘कबड्‍डी कबड्‍डी’, ‘बिजुली मिसिन’ र ‘सफर’ हुन् । सर्ट मुभी ‘ददिया’को साउन्ड आफूलाई औधी मन परेको बताउने उत्तम बाँकीमा आफ्नै काम मन नपरेको बताउँछन् । समय र स्वतन्त्रताको अभावसँगै भ्यालु नदिने निर्देशक तथा निर्माताका कारण नेपाली चलचित्रमा साउन्डको काम कमजोर हुने उनी बताउँछन् । उनलाई केही दिनअगाडि मात्रै ‘सिनेमा अडियो सोसाइटी’ ले आफ्नो सक्रिय सदस्य (एक्टिभ मेम्बर) मा छनोट गरेको थियो । अब उनले आफ्नो नामको पछाडि सीएएस लेख्‍न पाउनेछन् । साउन्डमा काम गर्नेहरूका लागि यो नै सबैभन्दा ठूलो उपलब्धि हो । साउन्डमा काम गर्नेहरू सबैले सीएएस लेख्‍न पाउँदैन । यसका लागि ‘सिनेमा अडियो सोसाइटी’बाट अनुमति पाउनुपर्छ । ‘सिनेमा अडियो सोसाइटी’को योग्यता पूरा गर्नेले मात्रै यो उपाधि आफ्नो नामको पछाडि राख्‍न पाउँछन् । उनै उत्तम न्यौपानेसँग नेपाली चलचित्रको साउन्ड डिजाइनका विषयमा केन्द्रित रहेर बाह्रखरीका नरेश फुयाँलले गरेको कुराकानी :

० ० ०

नेपाली चलचित्रको सबभन्दा कमजोर पक्ष नै साउन्ड डिजाइन हो भनिन्छ, हो ? 
मेरो व्यक्तिगत अनुभवका आधारमा भन्‍ने हो भने यो आरोपमा पूर्ण सत्यता छैन । हामीले साउन्ड डिजाइनको काम गरेका चलचित्र अन्तर्राष्ट्रिय फिल्म फेस्टिभलमा पुगिसकेका छन् । सन डान्सबाट हामीले गरेको कामको जुन प्रकारको फिड्ब्याक आयो, त्यो प्रतिक्रिया हेर्दा हामी राम्रो काम गरिरहेका छौं ।

Prabhu Bank
Agni Group
NIC Asia

समग्रमा नेपाली चलचित्रको कुरा गर्दा टिप्पणीमा केही हदसम्म सही पनि होला । तर यसका पछाडि कारणहरू के-के छन् भन्‍ने कुरा बुझ्नुपर्छ । प्रोस्ट प्रोडक्सनका लागि कति समय छ भन्‍ने कुरालाई पनि ध्यान दिनुपर्छ । फिल्म मेकरको सहभागिता हुँदैन साउन्ड डिजाइनको काममा । मुख्य कुरा साउन्डका लागि उपलब्ध छोटो समय नै हो । 

समग्रमा नेपाली चलचित्रको साउन्ड डिजाइन कमजोर छ भन्‍ने नै हो ?
यसलाई कसरी हेर्ने भन्‍ने हो । चलचित्र ‘बुलबुल’को काम मलाई चित्त बुझेको छ । 

Global Ime bank

तपाईंले काम गरेको चलचित्र ‘बुलबुल’ राम्रो होला । फेस्टिभलमा गएका केही चलचित्र पनि राम्रा होलान् । तर सबै चलचित्रको कुरा गर्दा राम्रो छ ?
यसका पछाडिका कारण पनि त खोज्‍नुपर्छ होला नि । सयमा एक/दुईवटा चलचित्र राम्रा भएभन्दैमा राम्रो काम भइरहेको छ पनि म भन्दिनँ । मेकरले आफ्नो चलचित्रको साउन्डको कामका लागि कति महत्‍त्व दिइरहेको छ ? दिएको छ भने काम राम्रो हुन्छ र भइरहेको पनि छ । सिनेमाको साउन्ड कमजोर भयो भने त्यो चलचित्रमा निर्देशकको दृष्टिकोण के हो भन्‍नेमा निर्देशक पहिले स्पष्ट हुनुपर्छ ।

चलचित्रकर्मी होस् वा समीक्षक साउन्‍डमै किन सधैं खोट लगाउँछन् ?
पर्दामा जे देखिन्छ त्यही लेख्‍ने त हो । समीक्षकको केही दोष छैन । उसले जे देख्छ त्यही लेखिरहेको छ । म मलाई मेरो स्टुडियोमा आएको फिल्मको साउन्डका लागि तीन महिना समय माग्छु । त्यो पनि पाइएन भने एक महिना माग्छु । तर काम गर्दै जाँदा मेकरले भन्‍न थाल्छन्- यति तारिकामा फलानो देशमा फिल्म पठाउनुपर्‍यो । यस्तो अवस्थामा चलचित्रलाई टेक्निकल आँखाले हेर्ने कि क्रिएटिभ आँखाले ? स्टोरी टेलिङलाई अझ राम्रो बनाउने साउन्‍ड डिजाइनको कामलाई समय चाहिँदैन । जसरी हुन्छ चलचित्र सक्नैपर्छ भन्‍ने मात्रै छ । समय कति चाहिन्छ भन्ने नै सोचिँदैन । अनि कसरी राम्रो हुन्छ साउन्डको काम । तपाईंको यो प्रश्‍नमा मेरो सर्त छ । 

चलचित्रको ६० प्रतिशत साउन्‍ड हो भने यसमै किन हेलचेक्रयाइँ ? 
यो प्रश्‍न तपाईंले निर्माता र निर्देशकलाई सोध्नुपर्छ । 

तर काम तपाईंहरूले काम गर्ने भएपछि राम्रो भए पनि नराम्रो भए पनि त्यसको जसअपजस त तपाईंहरूले नै लिने हो नि !
फेरि उही कुरा आउँछ, साउन्डका लागि निर्माता तथा निर्देशकहरूले कति समय दिइरहेका छन् । एक साता लाग्‍ने काम एकदिनमा गर भनेर भन्यो भने त्यसको नतिजा कस्तो आउँछ ? अहिले भइरहेको त्यही हो नेपाली चलचित्रमा । 

समय पाएको अवस्थामा राम्रो काम गर्न सकिन्छ ?
सकिन्छ ।

हलिउड र बलिउडमा साउन्ड डिजाइनर स्क्रिप्ट लेखनदेखि नै आबद्ध हुन्छन् । त्यो अनुभव तपाईंहरूले कहिले गर्न पाउने ?
थाहा छैन । यो प्रश्‍न पनि निर्देशक र निर्माताहरूलाई नै सोध्नुपर्छ । त्यो अवसर म खोजिरहेको छु । सत्य कुरा म तपाईंलाई भन्दै छु- २० जना मेकर आउँदा एकजना मेकर मात्रै त्यस्तो भेटिन्छ, जसले चलचित्र निर्माणको सुरुवातदेखि साउन्ड डिजाइनरलाई आबद्ध गराउँछन् ।

विभूषण बस्‍नेतको ‘ददिया’मा मैले यो मौका पाएको थिएँ । विनोद पौडेलको फिल्म ‘बुलबुल’मा यो अवसर पाएको थिएँ । सिङ्‍गो चलचित्र तयार भएपछि साउन्डका लागि लिएर आउने चलन छ । 

यसको अर्थ हाम्रो निर्देशक तथा निर्माताहरू चलचित्रमा साउन्डको महत्त्व अथवा भनौं चलचित्र मेकिङको प्रोसेसलाई बुझ्दैनन् भन्‍ने हो ?
त्यसरी पनि नभनौं । सयमा तीनजनाले साउन्डको महत्त्व बुझ्‍ने मेकर हुनुहुन्छ । अब यसलाई बुझ्नुहुन्छ भन्ने कि बुझ्नु हुन्‍न भन्‍ने ? मेरो अनुभवअनुसार नबुझेको होइन । तर, यत्तिको भए काम चल्छ भन्‍ने बुझाइ छ । दर्शकले सुने भने भइगयो नि भन्‍ने चलन छ । उहाँहरूलाई पनि आफ्नो चलचित्र राम्रो बनाऔं भन्‍ने त हुन्छ होला । ४५/५० दिन सुटिङ गर्न समय हुने निर्देशक निर्माताले साउन्डलाई ६० दिन दियौं भन्‍ने चेतना कहिले आउँछ ? ७-१५ दिन साउन्डलाई दिने अनि तुलनाचाहिँ हलिउड र बलिउडको चलचित्रसँग गर्ने ? फिल्मको पोस्ट प्रोडक्सन सकिएको छैन । ट्रायल भएर क्युसी भइसकेपछि कति परिवर्तन पनि गर्न सकिन्छ । तर त्यो पनि नगरी चलचित्र रिलिज गर्नुपर्छ । यस्तो अवस्थामा साउन्ड आर्टिस्टले चलचित्र सक्ने कि क्रिएटिभ पक्ष हेर्ने भन्‍ने हुन्छ । साउन्डको चेतना भएर पनि नजरअन्दाज गरिरहेको भन्छु म ।

नेपालमा साउन्ड डिजाइनरको अभाव हो कि, साउन्‍डको महत्त्वलाई बुझ्ने मेकरको अभाव हो ?
एक अर्थमा यो पनि हो । साउन्ड डिजाइनरको अभाव पनि छ । हामी त नयाँ साउन्ड डिजाइनरहरूलाई स्वागत गरिरहेका छौं । थोरै साउन्ड डिजाइनर पनि कम हो तर यो भन्दा पनि मेकर साउन्डलाई भ्यालुचाहिँ दिनुपर्‍यो । सयौं संख्या साउन्ड डिजाइनर आए पनि यसैगरी काम हुन्छ होला जस्तो लाग्छ । 

भ्यालु बुझिदिनुपर्‍यो भन्‍नुको अर्थ त निर्देशक/निर्माताले साउन्ड बुझ्दैनन् भन्‍ने नै त हो नि हैन ? 
हो । आवश्यक समय त दिनुपर्छ । रिलिजको पाँच दिनअगाडि ल्याएर जबरजस्ती यही दिन चाहियो भन्‍नु भएन । 

आजसम्म कहिले साउन्डको स्क्रिप्ट लेख्नुभएको छ ?
साउन्डबिनाको चलचित्र आउनु भनेकै स्क्रिप्ट तयार पारेर काम गर्नु हो । पेपेरमै स्क्रिप्टको खाकामा तयार पार्नुभएको छ भन्‍न खोज्‍नुभएको हो भने त्यो पनि गर्न सकिन्छ ।

तर, चलचित्र निर्माणको प्रक्रिया सुरु गर्दा नै निर्देशक तथा निर्माताले मेरा लागि साउन्ड पनि त्यति कै महत्त्वपूर्ण हो । मैले यो डिपार्टमेन्टलाई पनि सहभागी गराउनुपर्छ भन्‍ने बुझेर यहाँ साउन्डमा काम हुँदैन । यहाँनेर साउन्डका लागि अलि च्लालेन्ज हुनसक्छ भनेर भनियो भने साउन्ड डिपार्टले त्यहाँ राम्रो इनपुट दिनसक्छ । यो चान्स त हामीले पाएकै छैन । चलचित्र खिचिसकेर ब्ल्यान्क पिक्चर आएर ल साउन्ड राख भनेर दिइन्छ । के राख्‍ने कसो राख्‍ने थाहा छैन । निर्देशक पनि सँगै बस्दैन । 

तपाईं कुनै चलचित्रको सुटिङ स्पटमा गएर हेर्नुस् चलचित्रको कथा के छ, खिच्‍न खोजेको के हो ? कहाँ कुन समयमा कुन क्यामेराले खिच्दै छ ? उसका क्रू मेम्बर के भन्दै छन् । केही मतलब छैन, साउन्ड सधैं डोमिनेटेड नै छ नेपालमा ।

सिङ साउन्ड र फोलीको काम पूर्ण रुपमा कहिले सुरु गर्ने, यी कुराहरू विश्लेषण गर्दा हामी कहाँ छौं ?
सिङ साउन्ड र फोलीको काम पनि नभएको त होइन भइरहेको छ । तर कम छ । मुख्य पक्ष चलचित्र ल्याएर दिएपछि आवाज भर्ने काम मात्रै साउन्ड भनेर बुझिदिनु भएन । साउन्ड स्टोरी न्यारेटिभको अंग हो । स्टोरी टेलिङमा मैले कुनै साउन्ड राखेँ भने मैले जवाफ दिनसक्नुपर्छ ।

म एउटा अनुभव सुनाउँछु चलचित्र ‘बुलबुल’को पात्र रणकलाको मोबाइलमा एउटै रिङटोन बजिरहन्छ । सुरुदेखि अन्तिमसम्म क्लर्कको साउन्ड छ । त्यसले कथा भनेको छ । यसमा निर्देशक विनोद पौडेल र म दुवै स्पष्ट थियौं । यी साउन्डले कथा भन्नुपर्छ भन्नेमा हामी स्पष्ट थियौं । चलचित्र हेर्दा त्यो देखिन्छ । 

नेपालमा कुल बजेटको २-३ प्रतिशत मात्रै खर्च गरेको पाइन्छ । हलिउड बलिउडमा २० प्रतिशतसम्म छुट्टयाइन्छ । बजेट र समयको सीमितताभित्र आफ्नो क्षमता खुम्च्याएर बस्नुपर्दा कतै हामीसँग भएको साउन्‍डको जनशक्ति पलायन हुने खतरा त छैन ?
त्यो अवसर मलाई नआएको होइन तर जाउँ भन्नेचाहिँ लागेन । तर काम गर्ने क्रममा कहिलेकाहीं फ्रस्टेडचाहिँ भइन्छ । तर जान मन छैन । अलिअलि काम गर्दै गरेको, सिक्दै गरेको मान्छे नै पलायन भयो भने कसले गर्छ । हामी सबै नयाँलाई वेलकम गरिरहेका छौं ।

बाहिरको कुरा गर्दा साउन्डमा करिअर सुरक्षित छ । समयको सीमिततका छैन । पर्याप्त समय पाइन्छ काम गर्न । मेकहरूसँगै बसेर आउटपुट दिन्छन् । चलचित्र सुरु हुँदा देखि नै साउन्ड डिपार्टलाई आबद्ध गराइन्छ । स्क्रिप्ट लेखेर काम गर्न पाइन्छ । यहाँ करिब एउटै मान्छेले सबै काम गर्नुपर्ने अवस्था छ । तर साउन्डभित्रै विभिन्‍न डिपार्टमेन्ट छन् । साउन्ड एडिटर, साउन्ड रि-स्टोरेज, साउन्ड डिजाइनर, मिक्स सुपरभाइजरलगायत थुप्रै डिपार्टमेन्ट साउन्डभित्रै छन् ।

यहाँ यस्तो भएन यसो गरौं न भन्दा आफ्नो कमजोरी स्वीकार गर्ने संस्कार छैन । यसले मलाई सुझाव दिने भन्‍ने छ । त्यसैले हामी खुम्चिएर काम गर्नुपर्नेछ । र'अ फाइल हलमा लगाएका नराम्रा अनुभव छन् । अन्तिम एक साता गधाजस्तो भएर काम गर्नुपर्छ । यहाँ बसेर यो गर्छु र गर्दिनँ भन्ने अवस्था छैन । तर सन् २०१९ मेरा लागि ठूलो लेसन दिने वर्ष बन्यो । 

के लेसन पाउनु भयो ? 
को मान्छेसँग काम गर्ने, कोसँग काम नगर्ने । बीचमा प्रेसर आयो भने त्यति बेलै त्यो चलचित्र छोड्दिने अधिकार राखेर मात्रै काम गर्नुपर्ने रहेछ अन्यथा चलचित्र बिग्रिन्छ भन्ने ज्ञान भयो । मेकरलाई फिल्मको मतलब नभए पनि मेरो प्रोफेसनल करिअरमा त त्यसले असर गर्छ । बरु थोरै काम गर्ने तर राम्रो काम गर्ने निष्कर्षमा पुगेको छु । बरु डकुमेन्ट्रीमा काम गर्ने, त्यसमा समयसीमा अलि बढी हुन्छ ।

नेपालबाहिरका कथानक चलचित्रमा पनि मैले काम गरेको छु । ती चलचित्रको काममा पनि डेडलाइन हुन्छ । तर पर्याप्त समय हुन्छ । निर्देशक साउन्डमा क्लियर हुन्छ । त्यहाँ यति उच्च व्यायवसायिकता हुन्छ । कुनै समस्या आए त्यसको समाधान तत्काल खोजिन्छ ।

तर केही मेकर नेपालमा पनि हुनुहुन्छ जो लौन फाइल पठाउनुपर्‍यो भन्दै दबाब दिनुहुन्न । जस्तै : रामबाबु गुरुङ, विनोद पौडेल, दिनेश राउत, विभूषण बस्‍नेत ।

फिचर फिल्मभन्दा सर्टफिल्मका मेकरहरू साउडलाई बढी भ्यालु दिन्छन् हो ?
हो । सर्टफिल्मभन्दा पनि इनडिपेन्डेन्ट मेकरहरूले साउन्डको काममा आफैं बसेर इनपुट पनि दिनुहुन्छ र हामीलाई क्रिएभिटीका लागि फ्रिडम पनि दिनुहुन्छ ।

अहिले संसार हातमा छ । वर्ल्ड सिनेमा मोबाइलमा छ । त्यहाँबाट पनि त धेरै कुरा सिक्न पाइन्छ । तर, खोइ हामीले ध्यान दिएको ।

पहिलो चलचित्र जति अभाव, असहजता र असहयोगका बाबजुद सफल बनाएका मेकरहरूका दोस्रो/तेस्रो चलचित्र किन झन् साँघुरो भएर आए । जबकि उनीहरूसँग पर्याप्त पैसा हुन्छ । समय हुन्छ । बजारमा ब्रान्ड हुन्छ । यो प्रश्‍न कृपया हाम्रा निर्देशक निर्माताहरूलाई सोधिदिनुस् न । अभावमा बनाएका चलचित्र राम्रा अनि सहज अवस्थामा बनाएका चलचित्र किन नराम्रा ?
 

NIBLNIBL
प्रकाशित मिति: सोमबार, असोज १९, २०७७  १७:३९
Sipradi LandingSipradi Landing
worldlinkworldlink
प्रतिक्रिया दिनुहोस्
Ncell Side Bar LatestNcell Side Bar Latest
Bhatbhateni IslandBhatbhateni Island
cg detailcg detail
Kumari BankKumari Bank
Shivam Cement DetailShivam Cement Detail
Maruti cementMaruti cement
सम्पादकीय
ICACICAC