site stats
बाह्रखरी :: Baahrakhari
साहित्य
Nabil BankNabil Bank
बेढङ्गको अनुहार 
Sarbottam CementSarbottam Cement

सत्यमोहन जोशी

स्थान – मिथिला, जनकपुर राजप्रासादको प्रवेशद्वार

समय – अपराह्न

Prabhu Bank
Agni Group
NIC Asia

(एक भव्य प्रवेशद्वार छ । मकराकृति तोरण छ । पूर्ण कलशहरू दायाँ–बायाँ छन् । धूप–दीपहरूको धुवाँ अनेक आकार–प्रकार सिर्जना गर्दै माथि उडिरहेको छ । द्वारपालहरू सुसज्जित भएर उभिइरहेका छन् । मार्गको दायाँ–बायाँ दर्शकहरूको भीड लागेको छ ।)

(एउटा बेढङ्गको शरीर र अनुहार भएको मान्छेको प्रवेश । त्यसलाई देख्नेबित्तिकै सबैजना हँस्सी गर्न थाल्छन् । हाहा र हुहु हुन थाल्छ । त्यो बेढङ्गको कुरूप मान्छे टक्क रोकिन्छ । ऊ लाममा बस्न खोज्छ । सबजना उसलाई छीः छीः गर्न थाल्छन् । तर त्यो कुरूप मान्छे कति विचलित हुँदैन ।)

Global Ime bank

पहिलो दर्शक :  विदेहराज जनकको सवारी भित्रिने बेलामा यस्तो विरूप मान्छे देखापर्नु ! भएन यो बेढङ्गको मान्छेलाई यहाँ उभ्याउनु, यसलाई यहाँबाट घोक्र्याउनुपर्यो ।
(घोक्र्याउन खोज्छ, तर त्यो कुरूप मान्छे आफ्नै ठाउँमा अडिग भएर उभिरहन्छ)

दोस्रो दर्शक : अँ, साँच्चै कस्तो टेढोमेढो रहेछ यसको जीउ ! छीः मुख पनि कस्तो नराम्रो घिनलाग्दो !

तेस्रो दर्शक : कहाँबाट घुस्न आइपुग्यो यस्तो कुलक्षण मान्छे यहाँ ! (ठूलो स्वरले) जा, यहाँबाट हट !

(त्यो कुरूप मान्छेलाई सबले ठेलमठेल गर्दछन् । तर ऊ आफ्नै ठाउँमा अडिग भएर उभिन खोज्छ । अनि सबका आँखा उसैको बेढङ्गको मुखाकृतिमा पर्न थाल्छन् । उर्दीको पोसाक लाएका एकजना राजगुरु र उच्च पदाधिकारीको प्रवेश । ती दुवैको दृष्टि पनि त्यही बेढङ्गको अनुहार भएको मान्छेमा पर्छ । त्यस मान्छेको कुरूप मुख देख्नेबित्तिकै तिनीहरू घृणित भावले मुख बिगारेर उसलाई हेर्न थाल्छन् ।)

राजगुरु : स्वदेश भ्रमणबाट विदेहराज जनकको सवारी राजप्रासादमा भित्रिन लागेको बेलामा यस्तो अलच्छिन मान्छे अमङ्गल गर्न किन यहाँ देखापरेको होला ! (प्रहरीहरूलाई इशारा गर्दै) ए, घोक्र्याएर पठाऊन यो सत्र ठाउँमा बाङ्गोटिङ्गो भएको मान्छेलाई !

कुरूप मान्छे : (विनम्र भावले सबैलाई अभिवादन गर्दै) महानुभावहरू हो ! विदेहराज जनकको दर्शन गरी मौसुफमा हार्दिक अभिवादन टक्र्याउन तपाईंहरूको जति हक छ, त्यति नै मेरो पनि हक छ । तपाईंहरूले मलाई छीः छीः र दूरदूर गर्दैमा, म घृणित बन्ने व्यक्ति होइन, न कसैले धपाउन खोज्दैमा डर त्रासले धपिने व्यक्ति हुँ म । तपाईंहरू चाहे मलाई सत्र ठाउँमा बाङ्गोटिङ्गो मान्छे भन्नूस् अथवा एकाउन्न ठाउँमा बाङ्गोटिङ्गो मान्छे नै ! यसबाट मलाई केही छँुदैन ।
(सबजना झन् हाहा गर्दै खित्का छोड्छन्)

(म त ‘म’ नै हुँ, स्वस्वरूप हुँ, आत्मस्वरूप हुँ, अझ म पनि तपाईंहरूकै अनुरूप हूँ । मेरा बाह्य छाला, मासु र हाड बाङ्गाटिङ्गा र बेढङ्गको हुँदैमा मेरो देहभित्रको ‘म’ अथवा मेरो ‘आत्मा’ अथवा मेरो ‘चेतन’ बाङ्गोटिङ्गो र बेढङ्गको छैन । कुलो बाङ्गोटिङ्गो हुनसक्छ तर कुलाको पानी बाङ्गोटिङ्गो हुन सक्दैन ।) 
(खिस्सी गरेको हाँसो झन् चर्को हुन्छ)
(ठूलो स्वरले) केको निमित्त हाँसो गर्नुहुन्छ तपाईंहरू ?

एउटा बुजुग :  सत्र ठाउँमा टालेको तेरो बेरूप अनुहारको निमित्त !

कुरूप मान्छे : ठीक छ त्यसो भए । पाँच कर्मेन्द्रिय, पाँच ज्ञानेन्द्रिय, मन, चित्त, बुद्धि, अहङ्कारले युक्त मेरो अनुहार सबै ठाउँमा टालेको होस् तर ‘म’ त पूर्ण छु, पूर्ण ब्रह्म हुँ, नित्य छु, अविनाशी हूँ । बाहिरी रूपलाई मात्र देख्ने तपाईंहरूको विचार र दृष्टिकोणलाई धिक्कार छ ! मादलको छाला र देहको छालामा भेद देख्ने तपाईंहरूको विवेकलाई धिक्कार छ !

(सब चुप हुन्छन् । सब जिल्ल पर्छन् । विदेहराज जनकको सवारीको सूचना आउँछ । सबैजना लाम लागेर बस्छन् । दलबलसहित विदेहराज जनकको सवारी हुन्छ । लावा अबिर र पुष्पवृष्टि हुन्छ)

राजगुरु : विदेहराज महाराज जनकको 

सबैजना : (एकै स्वरले) जय !

(जयजयकार शब्द गुञ्जिन थाल्छ । विदेहराज जनकको सवारी भित्रिन्छ । दर्शकहरू छुट्टिन थाल्छन् । कुरूप मान्छे त्यहीँ उभिरहन्छ । एकजना जिज्ञासु पुरुष फर्केर आई त्यो कुरूप मान्छेसँग कुरा गर्न खोज्छन् ।)

याज्ञवल्क्य : (विनम्र भावले अभिवादन गर्दै) तपाईं को हुनुहुन्छ ? तपाईंको घर कहाँ ?

कुरूप मान्छे : ‘म’ तपाईं नै हुँ ! अनि मेरो घर त्यहीँ छ जहाँ हिमालको जग छ ।

याज्ञवल्क्य : (गम्भीर भावले, सम्बन्ध जोड्दै) काका, मैले तपाईंको कुराको भित्री अर्थ बुझ्न सकिनँ ।

कुरूप मान्छे : (शान्त भावले) त्यसो भए ‘म’ त क्षेत्रज्ञ हुँ, साक्षी स्वरूप भएर आफ्नो क्षेत्रमा बस्ने ।

याज्ञवल्क्य : (अर्थ बुझ्न खोज्दै) कस्तो क्षेत्रमा ?

कुरूप मान्छे : घररूपी क्षेत्रमा, देहरूपी क्षेत्रमा । घर भत्किन सक्छ, देह नाश हुनसक्छ, तर त्यो घर अथवा देहको मालिक भएको क्षेत्रज्ञ अविनाशी छ, सर्वज्ञ छ । उसको निमित्त त ‘पुराना’ जान्छ तर ‘नयाँ’ सिर्जना हुन्छ ।

(‘याज्ञवल्क्य ! ए याज्ञवल्क्य !’ भनेर बोलाएको आवाज आउँछ । यत्तिकैमा दुईजना अरू मानिसहरू आउँछन् । उनीहरूले कुरूप मान्छेसँग कुरा गर्न लागेका आफ्ना साथी याज्ञवल्क्यको हात तान्छन् ।)

एकजना साथी : याज्ञवल्क्य, तपाईंलाई हामीले कत्ति खोज्यौँ । तपाईं त यहाँ यो घिनलाग्दो मान्छेसित पो कुरा गर्न लाग्नुभएको रहेछ । (पश्चिमतिर औँल्याउँदै) घाम अस्ताइसक्यो । जाऊँ, अबेर भो ।

(याज्ञवल्क्य विवश भएर पाठेभाइहरूसँगै जान्छन् । उनी घरी–घरी पछिल्तिर फर्केर कुरूप मान्छे भएतिर हेर्छन्)

कुरूप मान्छे : (बाटो लागेकाहरूलाई हेर्दै) आफूले आफूलाई नचिन्ने यी मानिसहरू केवल शरीरकै रूप–सौन्दर्यलाई मात्र महत्त्व दिँदा रहेछन् ! (हाँस्दै) यिनीहरू ‘पहिले आफूले आफूलाई चिन्न’ किन खोज्दैनन् !

(याज्ञवल्क्य कान थापेर सुन्दछन् र फर्कन खोज्दछन्)

याज्ञवल्क्य : (अनायास ठूलै स्वरमा) आफूले आफूलाई पहिले चिन्न !

कुरूप मान्छे : (दायाँ हातले आफूलाई नै औँल्याउँदै) हो, आफूले आफूलाई पहिले चिन्न !

(याज्ञवल्क्य कुरूप मान्छे भएतिर आउन खोज्छन् । तर उनका साथीहरूले त्यस कुरूप मान्छेलाई फर्की–फर्की कर्के आँखाले हेर्दछन् र ‘अबेर भो’ भन्दै याज्ञवल्क्यलाई तानेर लैजान्छन् । कुरूप मान्छे पनि सुस्तरी आफ्नै बाटो लाग्छन् ।)

(वाङ्मय शताब्दी पुरुष सत्यमोहन जोशीको नाट्यकृति ‘महर्षि याज्ञवल्क्य’को प्राक्कथन ।)
 

NIBLNIBL
प्रकाशित मिति: शनिबार, फागुन ६, २०७९  ०७:०७
Sipradi LandingSipradi Landing
worldlinkworldlink
प्रतिक्रिया दिनुहोस्
Ncell Side Bar LatestNcell Side Bar Latest
Bhatbhateni IslandBhatbhateni Island
cg detailcg detail
Kumari BankKumari Bank
Shivam Cement DetailShivam Cement Detail
Maruti cementMaruti cement
सम्पादकीय
ICACICAC