site stats
बाह्रखरी :: Baahrakhari
साहित्य
Nabil BankNabil Bank
कुलुङका आलोक
Sarbottam CementSarbottam Cement

छैन, थाहा नभएको कसैलाई । छैन पटक्कै दुःख, खोज्नलाई मान्छे । छ दुःख, चिन्नलाई मात्र मान्छे । नाघिसकेका छन् सात अर्ब विश्व गणनामा । भेटिन्छन् सजिलै, जहाँ गए पनि मान्छे नै । पूर्ण पनि, आफैमा मान्छे । अपूर्ण पनि, आफैमा मान्छे । सुखको भण्डार बोक्ने पनि मान्छे । दुःखको जञ्जाल बोक्ने पनि मान्छे । भएजस्तै विविधता सबैमा । छन् भिन्नभिन्न स्वभावमा पनि । लाभ गर्ने पनि आफै । हानि गर्ने पनि आफै । हुँदैनन् कारक कहिले कोही ।

छन् खुला सबैभन्दा बढी मान्छे नै । छैनन् केही पनि मान्छेजस्ता खुला । छन्, बन्द र रहस्यमयी पनि मान्छे नै । हुन्छन् धेरै थोरै मात्र, देखिएजस्तै हुने । हुन्छन् धेरै, देखिएभन्दा फरक हुने । बनेका हुन् त्यसैले भगवान् पनि मान्छे । मान्छे नै राक्षस पनि । गीत छ एउटा शिशिर योगीको–

छाडेर काम सारा, एक काम रोजिरहेछु 
यो देशमा म यौटा, मानिस खोजिरहेछु

Prabhu Bank
Agni Group
NIC Asia

तीन करोडमा खोजी एउटा मान्छेको । भनिएको छैन राम्रो मान्छे । खोज्नुपर्छ एउटै पनि भनिएको हो । हो सत्य नै यही । भइरहन्छ प्रमाणित जहाँ गए पनि जहिले पनि । बनेको छ यो मान्छेको गीत । महागीत नै आजको ।

फुरायो होला कसरी विश्वनाथ बराललाई ? थियो होला समय कस्तो र सन्दर्भ ? सम्झिरहेछु यस्तै सन्दर्भले सिर्जनाका आलोक पवन आलोकलाई । साहित्यले बिर्साएको पुर्ख्यौली थर कँडेललाई । भोजपुरे सानो गाउँ कुलुङलाई । आउनुभएको थियो त्यही धर्तीमा । पारेर साइत एघार सालको ।

Global Ime bank

सकारात्मक हुनुहुन्छ सदाबहार पवन । हुँदै नभएजस्तो नकारात्मक शब्दकोशजस्तै । सजिलो त्यस्तै सबैका लागि । होइन हुर्किनुपरेको त दुःखैले नै धेरै । बुझ्नुहुन्छ तर दुःख अरूको । भएजस्तै भण्डार भावनाको । बढाउनुहुन्छ हात सद्भावको । बन्नुहुन्छ सहयोगी सकेसम्म । होइन कुरा भावनाको मात्र । छन् अभिलेख नै व्यावहारिकका ।

साहित्य नै हो परिचय विशेष उहाँको । लाग्नुभाथ्यो समर्पित भएर साहित्यमा बीसको दशकदेखि नै । नाघिसकेको छ अहिले त साधनाको साढे छ दशक । बनिसकेको छ इतिहास नै निरन्तरताको । हो यो उदाहरण पनि नेपाली साहित्यको । भएर पनि गर्नु भएन प्रकाशनमा हतार कहिले । छन् आधा दर्जन जति मात्र । हो यो सन्देश पनि नयाँहरूका लागि । हुन्न गर्न हतार प्रकाशनमा भन्ने । हो यो पनि उदाहरण । हो पनि, खोजिँदैन परिणाम समर्पणमा । नापिँदैन समय साधनामा ।

छ समय अहिले ठिकविपरीत । आएको केही वर्षमा नै साहित्यमा । देखाउँछन् प्रकाशन संख्या । नपुग्ने गरी गन्नलाई हातका औँला । संख्या साहित्य होइन भन्ने बुझ्छन् धेरैपछि मात्र ।

प्रकाशन भएको रचना पनि धेरै अघि हो प्रारम्भमा पवनको । कविता थियो पहिलो ‘प्रेम एक अभिव्यक्ति’ । पत्रिका थियो ‘बेलपत्र’ । वर्ष थियो सत्ताइस । भएका थिए प्रसारण पनि रचनाको । रेडियोबाट तीसको दशकमा नै । हुनुहुन्थ्यो त्यही बेला सम्पादक रेडियो नेपालमा ।

Pawan Alok11673059859.jpg

लेख्नुभएको छ कविता । छ संग्रह साठी सालको । नियात्रा बनेको छ झन् विशेष । छन् तर दुईवटा मात्र संग्रह । गर्नुभएको छ प्रयोग यात्राउपन्यासमा । छ निबन्धको पनि संग्रह । अनुवाद भएका छन् कविताकृति विदेशबाट नै । नभएका होइनन् सिर्जना प्रकाशनार्थ जति पनि । होइनन् नभएका सम्पर्क प्रकाशकहरूसँग पनि । मात्र हतारो गर्नु हुन्न कहिल्यै ।

होइन लाग्नुभएको साहित्यमा रहरले मात्र उहाँ । होइन देखेर पनि अरूको । समय बिताउनलाई पनि होइन सेवा निवृत्त भएपछि । भएर होइन शक्ति पद र पैसाको पनि । नभए पनि जन्मजातको नै गुण । उम्रेको थियो बीज बाल्यकालमा नै । हुँदै सानो र कलिलो दिमाग । पाउनुभयो परशु प्रधान बिउ लगाइदिने । नामै छ काफी नेपाली साहित्यमा उहाँको ।

हुनुभयो हेडसर तेइस सालमा परशु प्रधान । आउनुभयो कुलुङको वीरेन्द्र हाइस्कुलमा । पढ्दै हुनुहुन्थ्यो पवन सात कक्षामा । हुनुहुन्थ्यो विद्यार्थी तेजिलो । चिनिनुहुन्थ्यो छुट्टिने गरी समूहमा । थाल्नुभो परशु प्रधानले साहित्यिक कार्यक्रम गर्न स्कुलमा । हुन्थ्यो सधैँ शुक्रवार प्रत्येक हप्ताको । कार्यक्रममा हुन्थ्यो सुन्ने सुनाउने कथा कविताहरू । पसिसकेको रहेछ बिउ साहित्यको पवनमा त्यति बेला नै । होइन यो थाहा पाउने कुरा । नदेख्नेहरू बिउलाई देख्छन् बिउ मात्रै । देख्नेहरू देख्छन् बिउमा नै वृक्ष र फल । देखेजस्तै वर्तमानमा नै भविष्य । देखेजस्तै दृश्यमा अदृश्य ।

हिँड्नुपर्थ्यो डेढ घण्टा उकालो हरेक दिन । स्कुल पुग्नलाई पवनलाई । थियो खेत उहाँहरूकै अरुण नदीभन्दा माथितिर । राख्ने गरिन्थ्यो गोठ हिउँद लागेपछि सधैँ । हुन्थ्यो आधा बाटो पुग्नलाई त्यहाँबाट । व्यवस्था भयो बस्नलाई गोठमै । भयो सजिलो हुनसम्म स्कुल जानलाई ।

बस्न थालेपछि गोठमा । देख्नुभो एक रात बगिरहेको अरुण नदीलाई । परेको रहेछ त्यो रात पूर्णिमाको । थियो छाया जूनको नदीमा परेको । देखेपछि त्यो दृश्य सक्नु भएन बस्न त्यत्तिकै । हुन थाल्यो उकुसमुकुस । थियो नजिकै झोलामा कापी स्कुलको । थाल्नुभो लेख्न त्यसैमा भावनाका कुरा । बन्यो पहिलो कविता त्यही नै । त्यो पनि अंग्रेजीमा ‘द मुन’ । बन्नुभएको कवि पूर्णेको जूनले । हुनुभएको त्यसैले उज्यालो मनमा पनि मुहारमा पनि ।

देख्नुभो एक दिन परशु सरले कविता पवनको । जाँच्दै गर्दा गृहकार्य कापीको । पर्नुभो छक्क पहिले । हुनुभो त्यसपछि हुनसम्मको खुसी । थाल्नुभो थपथपाउन लेखिरहन कविता ।

होइन भनिएको त्यत्तिकै । चिल्लो पात हुने बिरुवाको भनेर सबैले । देखिएको थियो क्षमता बालखमै । हुनुभएको थियो प्रथम तीन कक्षामा उहाँ । नपढाएर कक्षा चार, राखिएको थियो पाँच कक्षामा । गर्नुभाथ्यो एसएलसी पनि चौधकै उमेरमा । पढ्नुभएको थियो जुन स्कुलमा प्राथमिक शिक्षा । हुनुभयो हेडसर त्यही स्कुलमा । पाउनुभयो तलब नब्बे रुपियाँ डेढ वर्षसम्म । हुनुहुन्थ्यो बुबा सञ्चालक समितिको सचिव त्यही स्कुलमा ।

हुन्थ्यो ठूलो कुरा गाउँमा एसएलसी पास गर्नेको । गाउँ थियो चालिस पचास घरको । हुन्थ्यो स्कुलको लागि पनि ठूलै । उपलब्धि मानिन्थ्यो ठूलै, पास गर्नेका लागि पनि । थिए अर्का एकजना सहायक शिक्षक । पर्थ्यो पढाउन सबै दुईजनाले । अवस्था थियो बस्नलाई पिर्का लिएर जानुपर्ने घरबाट । थिएन कापी किताब । सिलोटमा नै हुन्थ्यो सबै काम । हुने गर्थ्यो बिदा पानी पर्दा । हुरी चल्दा र घाम चर्को लाग्दा पनि ।

अनौठो नै छ संयोग पनि पवनको । सम्पादक र सम्पादनको सम्बन्धमा । हुनुहुन्छ प्रधानसम्पादक ‘अभिव्यक्ति’ द्वैमासिकको । निस्किरहेको साहित्यिक पत्रिका हो अन्ठाउन्न वर्षदेखिको । लगाउनुभएको थियो जिम्मा नगेन्द्रराज शर्माले । रहेछ लेखिएको त्यति बेला नै पवनको । हुँदा नै प्रधानसम्पादक ‘गुराँस’ भित्तेपत्रिकाको । तेइस सालमा पढिरहँदा आठ कक्षामा । टाँसिन्थ्यो भित्तामा पत्रिका ‘गुराँस’ । गाउँको एउटा स्कुलमा । पुग्छ ‘अभिव्यक्ति’ देशैभरि । प्रविधिले पुर्याएको छ संसारभरि नै ।

होइन त्यत्तिकै गरेको विश्वास नगेन्द्र दाइले । छाड्नुहुन्छ फत्ते गरेर लिएपछि जिम्मा कामको । लागिरहनुहुन्छ नसकुन्जेसम्म एकनासले । गर्नुभएको छ साहित्यमा काम कतिकति । हुनुहुन्छ सफल संयोजन गर्नमा । सफल संयोजक बनेर पनि । कला नै छ विशेष यस मामलामा उहाँको ।

गर्नुभएको छ काम इतिहास नै सुरु हुने गरी । थिएन भएको अहिलेसम्म कहिले कसैको पनि । गर्नुभएर सार्वजनिक अभिनन्दन साहित्यिक पत्रकारको । भए पनि नगेन्द्रराज शर्मा । पात्र मात्र हो उहाँ प्रतिनिधि त्यस क्षेत्रको ।

सम्मान थियो उचाइबराबरको प्रशस्ती पत्रको । संस्थाहरू थिए चार दर्जनभन्दा बढी साहित्यिक । बजाउँदै पञ्चैबाजा । बनाएर वृत्तचित्र पनि । प्रकाशन गरेर अभिनन्दन ग्रन्थ पाँच सयभन्दा बढी पृष्ठको ।

बनेको छ उदाहरण नेपाली साहित्यमा । सम्झिनै पर्नेले पनि नसम्झिने क्षेत्र हो साहित्यिक पत्रकारिता । भए पनि शताब्दी बढीको अभिलेख । बन्नसकेको छैन पटक्कै व्यावसायिक अझै । निस्किन्छन् मात्र रहरले । रचना छापेर अरूको । चिनाएर बनाइदिने स्थापित । बनिरहेको छ माझीजस्तै । तारिरहने नदी, राखेर डुंगामा अरूलाई ।

गर्नुभएको छ धेरै काम अरू पनि । होइन मात्र गोष्ठी र कार्यक्रम । गराउनुहुन्छ देशदर्शन स्रष्टाहरूलाई । समेटेर बेलाबेलामा अग्रज स्रष्टाहरूलाई । बनेका छन् यात्रा पनि परिणाममुखी । लेखिएका छन् सिर्जनाहरू । छन् त्यत्तिकै नियात्राहरू पनि । नगरेको काम हो यो पनि कसैले । भए पनि होलान् एकदुईपटक कतै कसैले गरेका । नाघिसक्यो दशक स्रष्टा यात्रा अभियानको पनि ।

चलेको छ फेसनजस्तै नियात्रा लेख्ने । छ लोकप्रिय पनि त्यत्तिकै । भन्ने गरिन्छ नियात्रा, नभए पनि छाँटछन्द केही । थिएन यसमा पनि प्रोत्साहनका कुनै पुरस्कार । गरिदिनुभएको छ स्थापना पत्नी रेखा कँडेलले ‘पवन आलोक नियात्रा पुरस्कार’ गत वर्षदेखि ।

हुनुहुन्थ्यो विद्रोही चेतकी नारी योगमाया । चिनेका छन्, बुझेका छन् अहिले धेरैले । अग्रणी हुन् प्रथम सामाजिक आन्दोलनकी । कुरीति र समानताका लागि । गरेर विद्रोह गरेकी थिइन् जलसमाधि अरुण नदीमा । हामफालेर आफूसहित ६८ जना । कुरा हो अन्ठानब्बे सालको असार बाइस गतेको ।

लेखिएका छन् किताबहरू कतिकति । पाएका छन् पुरस्कार मदनै पनि पुस्तकले । थिएन पुरस्कार सम्मान भने योगमायाको नाममा । हुनुभयो स्थापना गर्ने पवन नै पहिलो । पन्ध्र वर्षदेखिको पुरस्कारले गरेको थियो प्रचार र चर्चा पनि राम्रैसँग । पूजा नै हो यो आफू जन्मेको माटोको । सम्मान हो यो त्यहीँ जन्मने योगमायाको । बनिसकेको छ हुलाक टिकट अहिले । आयुर्वेद विश्वविद्यालय स्थापना भएको छ उनकै नाममा । माग चलिरहेको छ राष्ट्रिय विभूतिको पनि ।

भएर होइन धन धेरै पवनको । भएर हो मन ठूलो पवनको । कति छन् कति धन हुनेहरू धर्तीमा । गाह्रो छ खोजेर पनि पाउन मन हुनेहरू । होइन साहित्यमा मात्र सद्भाव उहाँको । छ गर्नुभएको अनेक क्षेत्रमा पनि । दिइरहनुभएको छ छात्रवृत्ति विद्यालय र क्याम्पसहरूमा । गरिदिनुभएको छ पुनर्निर्माण कुलुङकै शिवशक्ति आश्रमको । बनाउनुभएको छ प्रतीक्षालय आश्रमा नै । होलान् अरू पनि कता कता ।

हिँडेका छौँ कैयौँपटक अप्ठेरा बाटोहरूमा । गरेका छौँ यात्रा जोखिममा पनि । उडेका छौँ विदेश साहित्यकै नाममा । नहुने होइन समस्या यात्रामा केही न केही । गर्नुहुन्छ नेतृत्व उहाँ नै जे परे पनि । जित्नुहुन्छ सधैँ भद्रताले नै । न आत्तिनुहुन्छ कहिल्यै अप्ठेराहरूमा । न मात्तिनुभएको छ कहिल्यै सुखमा पनि । हुनुहुन्छ समुद्रजस्तै सधैँ । सामर्थ्य छ सधैँ एकनासको । आखिर जन्माएको कवि न हो पूर्णेको जूनले ।

भएको यही कारणले हो सफल नेपाल स्रष्टा समाज पनि । बन्नुभएर महासचिव संस्थापक । भएको हो सम्पर्क, सम्बन्ध र समन्वयले सफल । हुनुभएको छ सफल नगेन्द्रराज शर्मा साहित्यिक पत्रकारिता पुरस्कार कोशको पनि ।

गर्नुभयो पक्कै घाँसदाउरा बाल्यकालमा । जानुभो होला गोठाला पनि । हामफाल्नुभो होला नदीमा कतिकति । टिप्नुभो होला अरूका बारीका काँक्रा पनि । जीवन हो यो गाउँघरको । हो संघर्ष पनि एक प्रकारले आफ्नो समयको ।

पास भएपछि पनि एसएसलसी । बन्नुभएपछि पनि हेडमास्टर । पढ्नुपर्छ फेरि भन्ने थाहा नपाउने उहाँ । सोझो हो कि अबोध बढी । बुझेपछि खोज्नुभो पढ्नलाई काठमाडौंमा । थियो कल्पनाबाहिरको सहर काठमाडौँ । कहाँ हो कहाँ ? राख्नुभो सर्त त्यही बेला बुबाले । पठाउने काठमाडौँ तर बिहे गर्नुपर्ने त्योभन्दा पहिले । भयो भिसाजस्तो बिहे काठमाडौँ जानलाई । होला डर बुबालाई पनि गरिदेला बिहे बिजातिसँग भन्ने ।

भयो बिहे र बस्नुभो कुलुङमा नै एक वर्ष । पाउनुभो जान पढ्नलाई काठमाडौँ त्यसपछि । थिएन सजिलो पुग्नलाई काठमाडौँ । हिँड्दै झर्नुपर्थ्यो धनकुटा, धरान, विराटनगरसम्म । पुगेपछि जोगबनी पाइन्थ्यो चढ्नलाई रेल । आइपुगेपछि रक्सौल जानुुपर्थ्यो काठामाडौँ ।

चिनेका हुनुहुन्थ्यो काठमाडौँमा परशु सर । भेट्नुभो पहिले उहाँलाई नै । सुरु गर्नुभो पढ्न नेसनल कलेजमा । बस्नुहुन्थ्यो डेरा दुईजना साथीसहित । काष्ठमण्डपछेउ मरुदक्षसालमा । आउँथ्यो घरबाट पैैसा एक सय पचास । नसकुन्जेल पैसा पवनको । पाकिरहन्थ्यो भात डेरामा । सक्दै गएपछि पैसा । खानुपर्थ्यो सागमा हालेर पकाएको एकमुठी चामल । नगरेपछि खर्च साथीहरूले । पर्नुपरेको थियो भोकै दुईछाकदेखि । लैजानुभयो परशु सरले कार्यक्रममा साझा प्रकाशनको । भर्नुभो पेट त्यहीँको खाजा खाएर ।

खोजिरहँदा जागिर । निकाल्नुभो नाम नेपाल राजकीय प्रज्ञा–प्रतिष्ठानमा । भएथ्यो सम्पर्क त्यति बेलै अग्रज स्रष्टाहरूसँग । हुनुहुन्थ्यो लैनसिँह बाङ्देल, केदारमान व्यथित, हरिभक्त कटुवाल, चूडानाथ भट्टराई, माधव घिमिरे, विजय मल्लहरू । हुनुभएको थियो प्रवेश खरदारमा । हुनुभो त्यहीँ अधिकृतसम्म ।

हुनुहुन्थ्यो पढन्ते पहिलेदेखि नै । कम हुनु भएन कहिल्यै पहिलो र दोस्रोभन्दा । पाउनुभो छात्रवृत्ति पनि बिट्रिस काउन्सिलबाट । पढ्नलाई बेलायतमा स्नातकोत्तर । पढ्नुभो मजाले र घुम्नुभो युरोपका धेरै देश पनि । फर्किनुभएपछि देश, भएन गाह्रो पाउनलाई जागिर पटक्कै । हुनुभो सूचना अधिकृत पाख्रिबास कृषि केन्द्र धनकुटामा । चलाएको संस्था थियो बेलायती सरकारले नै । जितेर कामैले गोराहरूको मन । हुनुभो त्यहीँ प्रमुख सूचना अधिकृत ।

इमानदारी थियो पवनमा काम गर्ने जे गरे पनि । बन्नुहुन्थ्यो जिम्मेवार जुन काममा पनि । गर्नु हुन्थेन बेइमानी । जान्दथे गोराहरू मूल्यांकन गर्न कामको । जान्दथे अभिप्रेरित गर्न पनि क्षमताको । पछ्याइरह्यो त्यसैले अवसर ठूलो बनेर पवनलाई । जानुभो नयाँ काम गर्न विराटनगर । थियो त्यहाँ बिट्रेन नेपाल मेडिकल ट्रष्ट । दक्षताले कामको पवनको । पाउनुभो त्यसपछि झन् ठूलो अवसर । सिनियर मेनेजर भएर प्लान इन्टरनेसनलमा । बन्नुभो त्यहाँ पनि टिम मेम्बर नेपाल मेनेजमेन्टको । हुनुभो रिजनल हेड अफ अपरेसन पनि । हुन्थ्यो तलब राशि पनि धेरै नै । देशको प्रधानमन्त्रीले पाउनेभन्दा बढी तलब, काटिन्थ्यो करमा नै पवनको ।

भोजुपुरे गाउँको एउटा केटो । पाउनुभो पढेरै घुम्न देश–विदेश । पाउनुभो जागिर पनि अन्तर्राष्ट्रिय संस्थाहरूमा नै । जिम्मेवारीले पनि विशेष पदमै । हुनुभो सम्पन्न आर्थिक रूपले पनि । जान्नुभो गर्न पूरै सदुपयोग पैसाको । भए पनि कमाइ त्यति बेलाकै । बढिरहेछ अहिलेसम्म झन्झन् । जान्नेले नै गर्ने हो सुधार्नलाई भविष्य । होइन यो संयोग मात्र । हो परिश्रम नै पवन आलोकको । समर्पण हो जिम्मेवारीको । इमानदारी हो कामप्रतिको ।

हुनुभए पनि पदले उच्च, भए पनि सम्पत्तिले सम्पन्न, देखिँदैन दम्भ कहिल्यै । लाग्दैन गरेको जस्तो पनि घमण्ड । झुकेझैँ लटरम्म फलेको वृक्ष । सधैँको सामान्य पवन । हो यही नै आफ्नोपन उहाँको । कुलुङदेखि कालिकास्थानसम्म नै । पवन कँडेलदेखि पवन आलोकसम्म नै ।

हुनसकेको त्यसैले नै हो प्रिय सबैको । बनेको परिचय भद्र भनेर साहित्यमा । गर्छन् चाहना होस् सबैले नै यस्तै । पुकारिदेओस् सबैले यसरी नै । होइन हुने गरेर रहर मात्र । हुनुपर्छ बिउ नै असल । सक्नुपर्छ समयमा नै पाउन रेखदेख । भएको त्यही नै हो पवनको । भएको भाग्यले होला अलिकति । होला परशु सरको काम अलिकति । मिहिनेत हो आफ्नै सबैभन्दा धेरै ।

गर्नु हुन्न त्यसैले गुनासो कसैसँग । छैन गुनासो आफैसँग पनि । कुलुङको गाउँले घरबाट अहिले बस्नुहुन्छ कालिकास्थानको घरमा । जोडिएको छ घर सडकसँगै साढे पाँच तलाको । देखिने उचाइ हो यो घरको । बनेको छ उचाइ पनि नदेखिने साहित्यमा त्यत्तिकै ।

बन्नुभएजस्तै कवि पूर्णेको जूूनले । बन्नुभएको हो त्यसैले सधैँ उज्यालो ।

NIBLNIBL
प्रकाशित मिति: शनिबार, पुस २३, २०७९  ०६:१७
Sipradi LandingSipradi Landing
worldlinkworldlink
प्रतिक्रिया दिनुहोस्
Ncell Side Bar LatestNcell Side Bar Latest
Bhatbhateni IslandBhatbhateni Island
cg detailcg detail
Kumari BankKumari Bank
Shivam Cement DetailShivam Cement Detail
Maruti cementMaruti cement
सम्पादकीय
ICACICAC