site stats
बाह्रखरी :: Baahrakhari
अन्तर्वार्ता
Nabil BankNabil Bank
हामीले फेरि प्रमाणित गर्नु छ (भिडियो वार्ता)
Sarbottam CementSarbottam Cement

नेपाली रंगमञ्चको कुरा गर्दा सम्भवतः धेरैले सम्झिने नाम हो, गुरुकुल । एक दशकयता बन्द रहेको गुरुकुल गएको पुस ३० गतेदेखि पुनः थापागाउँमा सञ्चालनमा आएको छ । त्यति बेला पुरानो बानेश्वरस्थित जग्गा भाडामा लिएर गुरुकुल सञ्चालनमा थियो । तर, त्यो स्थान छाड्नुपरेपछि बाध्यताले बन्द भयो । गुरुकुलको पुनः सञ्चालन, सरकारले प्रदान गर्ने भनेको सरकारी जग्गा, यसबीचका आरोह–अवरोहलगायत विषयमा केन्द्रित रहेर गुरुकुलका संस्थापक एवं रंगकर्मी सुनील पोखरेलसँग बाह्रखरीका वर्षा महर्जनले गरेको कुराकानीको सम्पादित अंश :

गुरुकुलको एक दशकपछिको पुनरागमनको पहिलो दिन कस्तो रह्यो ? 
कोरोनाको व्यापक प्रकोप छँदै छ, त्योबीचमा पनि दर्शकको उपस्थिति राम्रो थियो ।

पुरानै नाटक ‘पुतलीको घर’बाट कमब्याक गर्नुको कारण ?
अस्ति हामीले नाचघरमा यही नाटक प्रदर्शन गरेका थियौँ । र, यता पनि यही नाटक मञ्चन गर्दा छुट्टै तयारी गर्नु नपर्ने भएकाले सजिलोको लागि यही नाटक रोजेका हौँ ।

Prabhu Bank
Agni Group
NIC Asia

नयाँ नाटक लिएर आउन केले रोक्यो ?
योजनामा केही नयाँ नाटकहरू पनि छन् । अहिले नेपालमा नाटक पाउन साह्रै गाह्रो छ । मैले धेरै दाजु (नाटक लेखक)हरूलाई नाटक लेखिदिनुस् न भनिरहेको छु, तर हातमा परिसकेको छैन । पुरानै देखाउनुको कारण, अहिलेको पुस्ताले पुरानो गुरुकुलको नाटक हेरेको छैन । त्यसैले त्यो पनि देखाऊँ न त भन्ने लोभ पनि हो ।

गुरुकुलका पुराना दर्शकका लागि अन्याय भएन ?
होइन, हिजो संयोगले मैले पोखराबाट आउनुभएका एकजना गुरुकुलका पुरानो दर्शक भेटेँ । उहाँ सुरुको गुरुकुलमा ‘डल्स हाउस’ देखाउँदा आउनुभएको रहेछ । हिजो फेरि त्यही नाटक हेर्न आउनुभएको थियो । यति लामो समयपछि मञ्चन हुँदा कस्तो भयो होला भनेर हेर्न आउनुभएको रे ! पुरानैलाई पनि धेरैपछि भएर रिफ्रेसजस्तो हुन्छ कि !

Global Ime bank

त्यसका लागि त एक–दुई विशेष शो मात्रै राख्दा पनि हुने थियो होला नि !
अहिले हतारमा नयाँ टिमसहित नयाँ नाटक रिहर्सल गर्नलाई समय धेरै लाग्छ । तर, पुरानै नाटक अनि पुरानै टिम भएपछि रिहर्सलमा कम समय खर्चिए पुग्छ भन्ने भएर हो । तर, लिस्टमा भनिएअनुसार ताराबाजी लै लै र अग्निको कथाबाहेक सबै पुराना नाटक देखाउँदैनौँ ।

नाटकको अभाव छ भन्नुभयो, यो अभाव पारिश्रमिकमा गएर ठोकिन्छ कि ?
नाटक साहित्यको अलि फरक विधा हो । त्यो लेख्न अलिकति विशेष तयारी गर्नुपर्ने भएर पनि होला । दोस्रो भनेको नाटक धेरै प्रकाशित हुँदैन । प्रकाशकहरूले नाटक प्रकाशनमा त्यति रुचि राख्नु हुँदैन । त्यसैले पछिल्लो समय हामी कथालाई नाटकमा रूपान्तरण गरेर नाटक गरिरहेका छौँ ।

यसैकारण विदेशी नाटकहरू धेरै मञ्चन भएका हुन् ?
हो, एउटा कारण यो पनि हो । दोस्रोचाहिँ फरक–फरक नाट्यशिल्प, अभिनयशिल्प सिक्नका लागि विदेशी नाटक पनि गर्नु आवश्यक छ ।

हरेक कलाकारमा लोकप्रियताको लोभ हुन्छ भनिन्छ । तपाईंमा यसको भोक छैन ?
कलाकार स्वाभाविक रूपमा लोकप्रियता र ठूलो ठाउँ खोज्छन् । त्यो ठिक पनि हो । एक समय त्यो भोक मभित्र पनि थियो । तर, अब आएर मभित्र त्यो भोक छैन । यदि, भएको भए म चलचित्र खेल्न जान्थेँ होला । तर, अहिले म यसलाई जीवनसँग जोडिएर जीवनको अर्थ खोज्नतिर हेर्छु । अरू भोकहरू खासै छैन ।

रंगमञ्चमै रमाउनुको कारण ?
मलाई यसैमा मजा लाग्छ । मजा नआउने काम के गर्नु जस्तो लाग्छ । आफू रमाउन नसक्ने काम किन गरिराख्नु जस्तो लाग्छ मलाई । जीवनमा सुख–दुःख दुवै भोगियो । आर्थिक हिसाबले दुःखका समय पनि आए र अहिले पनि आउँछ । तर, मैले कसोकसो थिएटरबाटै सर्भाइभ गरेँ ।

गुरुकुललाई यसअघिको छापले राम्रै मद्दत पुग्ला ?
होइन, मलाई त्यस्तो लाग्दैन । मलाई के लाग्छ भने हामी फेरि शून्यबाटै सुरु गर्दै छौँ । नयाँ भाइबहिनी, साथीहरू र केही पुराना साथीहरू पनि भ्याएसम्म हुनुहुन्छ । त्यही भएर चुनौती ठूलो छ र पुरानै गुरुकुलको नामले अहिले हामी बाँच्छौँ जस्तो मलाई लाग्दैन । त्यो एउटा समय थियो, जुन पार भइसकेको छ । त्यो नामले पुरानो दर्शकलाई तान्न केही मद्दतचाहिँ होला, तर हामीले फेरि प्रमाणित गर्नुपर्छ ।

नेपाली रंगमञ्च गुरुकुल र सुनील पोखरेलबिना अपुरो छ भन्न सकिन्छ ?
नेपाली नाटकमा गुरुकुल र सुनील पोखरेलको केही योगदान छ भन्ने कुरा म स्वीकार्छु । तर, तपाईंले भन्नुभएको कुरा म मान्दिनँ । सुनील पोखरेल भन्दा पनि अझ बढी गुरुकुलको योगदान छ ।

गुरुकुल फर्किन किन यति लामो समय लाग्यो ? तपाईंको बेवास्ता हो ?
कोसिस गरिरहेकै हो । अलिकलि म धेरै नतातिएको पनि हुनसक्छ । लकडाउनअघि केही तातेकै हौँ । तर, महामारीले रोक्यो । अर्को भनेको पहिला निजी जग्गा लिजमा लिएर बस्दा संरचना बनायौँ, पछि भत्काउनुपर्‍यो । पछि के सोच्यौँ भने सरकारी जग्गा लिजमा पायौँ भने अलि लामो समयसम्मका लागि पाइन्छ र स्थायी संरचनाहरू बनाउन सकिन्छ भन्नेतर्फ लाग्यौँ । त्यसले पनि रोकेको हो ।

सरकारको तर्फबाट कुनै आश्वासन पाउनुभयो ?
धेरै । प्रायः सबै प्रधानमन्त्रीहरूले हामीलाई हुन्छ नै भन्नुभएको हो । हुँदैन कसैले भन्नु भएन । हामीले कोसिस गरेको हो । दिनैपिच्छे धाउनचाहिँ सकेनौँ ।

सरकारकै मुख ताक्नुपर्ने अवस्था हो ?
हजुर हो । सुरु गर्न केही सपोर्ट चाहिँदो रहेछ । एकैपटक आँट नआउँदो रहेछ । एउटा समूह बनाएर रंगमञ्च सुरु गर्न गाह्रो छैन । तर, एउटा संरचना बनाएर व्यावसायिक रूपमा जानका लागि, सुरु गर्नका लागि समस्या छ । यसपालि मेयर विद्यासुन्दर शाक्यजीले हामी (काठमाडौं महानगरपालिका) सपोर्ट गछौँ भन्नुभएपछि हामी तातिएका हौँ ।

अहिले थुप्रै नाटकघरहरू खुलिसकेका छन् । गुरुकुल बन्द हुनाले हो ?
होइन । गुरुकुल बन्द हुनाले अरू खुलेको जस्तो लाग्दैन । तर, गुरुकुलले यसरी पनि चल्न सक्छ है भनेर आफ्नो समयमा सावित गरेकोले कतै न कतै प्रेरणा दिएको हुनुपर्छ ।

त्यति बेलै गुरुकुललाई निरन्तरता दिने प्रयास गर्नु भएन ?
केही समय आलोकनगरमा एउटा अफिस लिएर बस्यौँ । त्यसको केही समयपछि मात्रै हामीले सबै सामान विराटनगरको गुरुकुलमा पठायौँ । के हुँदो रहेछ भने, काम गर्नका लागि आफ्नै स्पेस चाहिँदो रहेछ । हामी बिहानदेखि बेलुकीसम्मै रिहर्सल गरिरहेका हुन्छौँ । हाम्रो निश्चित समय नै हुँदैन । त्यसैले एक–दुई दिन भाडामा लिएर गर्छु भन्न नसकिँदो रहेछ । अनि, भविष्यको योजना बुन्न पनि चाहिन्छ ।

गुरुकुलको गुणस्तर कायम राख्न कत्तिको चुनौतीपूर्ण छ ?
गुणस्तर कायम राख्न गाह्रो देख्छु म । यदि, गुणस्तर पुगेन भने बरु पाँचवटाको ठाउँमा दुईवटा मात्रै देखाउने तर गुणस्तर कायम राख्नुपर्छ भन्ने मैले सोचिरहेको छु ।

गुरुकुल स्कुल अफ थिएटर पनि सुरु गर्दै हुनुहुन्छ नि !
हामीले यसलाई निःशुल्क रेजिडेन्सियल कोर्सको रूपमा लग्ने भन्ने सोचेका थियौँ । यहाँ विद्यार्थीहरूले अभिनय मात्रै नभएर प्राविधिक, व्यवस्थापनदेखि हरेक पाटोको ज्ञान दिने अर्थात् सामाजिक चेतना दिने भन्ने सोच थियो । तर, त्यो दुई वर्षको कोर्सको शैक्षिक मान्यता थिएन । त्यसैले हामी एकेडेमिक ब्याचलर लेभलको कलेज सुरु गर्ने योजनामा छौँ । यसका लागि सिलेबस बनाउनेदेखि लिएर अन्तर्राष्ट्रिय व्यावसायिक रूपमा सञ्चालनमा आइरहेका कलेजहरूसँग पनि कुराकानी भइरहेको छ ।

तपाईं मुडि, इगोइस्टिक हुनुहुन्छ त्यही भएर आफ्नो स्थान मेन्टेन गर्न चुक्नुभयो भन्ने सुनिन्छ नि ?
अलि–अलि मुडि छु कि ! तर, बाहिर हल्ला भएजतिको छैन । हो, बीचमा म झन्डैझन्डै अल्कोहोलिक नै भएको हुँ । एकदम तनाव भयो भने म कहिलेकाहीँ बिहानदेखि बेलुकासम्मै पिउथेँ । तर, त्यो फेज पार गरेर आइसकेँ । तर, इगोइस्टिक छैन । म हरेक बिहान आफूलाई रिफलेक्ट गर्छु र हिजो मैले कसैलाई नराम्रो गरेको छु भने बिहान फोन गरेर सरी भनिहाल्छु । एक समय अलि सन्की थिएँ ।

गुरुकुल बन्द हुँदा कत्तिको गाह्रो भयो ?
त्यो सबै कलाकारहरूलाई एकदमै गाह्रो समय थियो । विस्तारै उनीहरूले आफ्नो ठाउँ बनाउँदै गए । तर, म भने एक–दुई वर्ष घरबाटै निस्किनँ । हतपत नाटक नछोड्ने म नाटक हेर्न पनि गइनँ । झन्डै–झन्डै डिप्रेसनमा पुगेको थिएँ । तर, दबाइ खाइनँ । आफैँलाई करेक्सन गरेँ । त्यो समय एकदमै गाह्रो थियो ।

रंगमञ्चमा नआउनुभएको भए सुनील पोखरेललाई हामीले कुन क्षेत्रमा देख्थ्यौँ होला ?
म मनोविज्ञानको क्षेत्रमा हुन्थे होला । किनभने, मेरो कलेजमा विषय मनोविज्ञान थियो । यो अहिले पनि मेरो मनपर्ने विषय हो र म अहिले पनि यसका पुस्तकहरू पढ्छु । मलाई शिक्षक हुन पनि मनपर्छ र छु पनि ।

सुनील पोखरेलका लागि रंगमञ्च के हो ?
मेरो लागि रंगमञ्च जीवनको अर्थ खोज्ने तरिका हो । म यो संसारमा किन छु भनेर त्यसको सार्थकता खोज्ने काममध्येको एउटा काम हो मेरो लागि । यसले तपाईंलाई परिपक्व बनाउँछ । फरक–फरक परिवेशको र पात्रमा आफूलाई ढाल्ने र निर्देशन गर्दा परिपक्व बनाउँछ । कुराहरू स्वीकार गर्न सिकाउँछ ।

गुरुकुल भन्नेबित्तिकै सुनील पोखरेललाई के याद आउँछ ?
मैतीदेवीको पुलपारिको बानेश्वरको हाइट र समहलको अगाडि दुईवटा धूपीको रुख, गेटकै दायाँबायाँ बालकृष्ण समज्यूको घरको मूलढोकामा भएको त्यो लाइन अनि एउटा गोलो घर जहाँ दर्शक र हामीहरू पनि बसेर चिया खान्थ्यौँ । छ्वालीले छाएको बाँसले बनाएको एउटा गोलो घर थियो, बाहिरपट्टि ।

एक वर्षको मात्रै सम्झौतासहित फर्किनुभएको छ, त्यसपछि फेरि गुरुकुल सुस्ताउँदैन नि ?
सुस्ताउँदै अबचाहिँ । किनभने, हामी हामफालिसकेका छौँ ।

NIBLNIBL
प्रकाशित मिति: बुधबार, माघ ५, २०७८  १४:३३
Sipradi LandingSipradi Landing
worldlinkworldlink
प्रतिक्रिया दिनुहोस्
Ncell Side Bar LatestNcell Side Bar Latest
Bhatbhateni IslandBhatbhateni Island
cg detailcg detail
Kumari BankKumari Bank
Shivam Cement DetailShivam Cement Detail
Maruti cementMaruti cement
सम्पादकीय
ICACICAC