site stats
बाह्रखरी :: Baahrakhari
साहित्य
Global Ime bankGlobal Ime bank
यो पुरस्कारका लागि होइन !

यो पुरस्कारका लागि होइन भन्नुमा निहितार्थ यो छ, सरकार ढालेर सत्तासीन हुन होइन भने पनि सरकार ढाल्नुको मकसद त्यही हुने गरेजस्तै हो यो । ध्यान रहोस्, यो भनिसकिएको छ– यो पुरस्कार प्राप्तिका लागि लेखिएको होइन ।

यसमा एउटा अपवाद छ । कसैले पुरस्कार दिन चाहेमा ? त्यसमा स्वागत छ । दोहोर्‍याएर भन्न सकिन्छ— स्वागत छ । तर, पुरस्कार यसलार्ई कसले दिन्छ ? दाता कोही निस्किदेला जस्तो छैन । पारिश्रमिक पाउने नपाउने सुनिश्चित छैन भने पुरस्कार ?

जसले पुरस्कार पाउनै सक्दैन उसले पुरस्कारका लागि होइन भन्नु हास्यास्पद हुने त भो नि ! यहाँ पनि एउटा अपवाद लागु गर्न सकिन्छ, यी पंक्तिका लेखक पुरस्कारको लोभी होइन, स्वेच्छाले कसैले दिइहाल्छ भने विनम्रतापूर्वक त्यो ग्रहण पंक्तिकार तयार छ । 

Dabur Nepal

तर, यहाँ पनि यो र यस्तो ‘तर’ धेरै ठाउँ लाग्न सक्छ । मलाई यो नठानियोस्, पुरस्कारको लोभी रहेछ र त पुरस्कार पाउन लेख्दिनँ भन्छ । रे भाइ, जसले पुरस्कार देला – तिमीलाई मात्र ताकेर देला कि अरूलाई छानेर पनि देला ? छनोटमा तिमी नपर्न पनि सक्छौ । 

पुरस्कार एउटा आकर्षक वस्तु हो । यसको पनि आफ्नै गठबन्धनको राजनीति छ । त्यसै घरबाट बामे लाएर नगदसहित एउटा दोसल्ला, एउटा प्रशस्तिपत्र र केही दिनमै ओइलाएर झरी जाने भए पनि महँगो फूलको माला दिँदैन । कतैकतै दुलहाले दुलहीलाई र दुलहीले दुलहालाई लगाइदिने सिताराले सज्जित झकिझकाउ दुबोको माला पनि पहिर्‍याएको देखिएको छ ।

पछि गएर दुबोझैँ सदा सम्बन्ध हरियो रहोस् भन्ने शुभकामना हराएर दुलहा र दुलहीमा फाटो परेपछि डिभोर्सको नौबत आओस्, त्यो बेग्लै कुरो । तर, दुबोको माला भित्तामा फ्रेमभित्र सुकेर टाक्सिएको हुन्छ र आफ्नो दुर्भाग्यमाथि भित्रभित्र रोइरहेको हुन्छ । यसले यो साबित हुन्छ, अचेल विवाह पनि यो दल वा त्यो दल, त्यो दल वा यो दलसँग लसपसिएर गरिने गठबन्धको स्वभावको भएको छ ।

गठबन्धनका कारण तोडिएको विवाहले दुबोलाई पनि सुकाइदिन्छ । यो पाठ सिक्न सकिन्छ । वस्तुतः पाठ धेरै कुराबाट सिक्न सकिन्छ । जस्तै, यो आलेखमा भनियो– पुरस्कारको आवश्यकता छैन । तर, त्यति ठाडो भाषामा भनिएको छैन, तापनि आशय त्यही हो ।

तर, भाषिकस्तरमा मान्य गराउन सकिने स्पेस यहाँ यो छाडिएको छ, यो भनाइले अन्यथा नलागेमा— यो पुरस्कारका लागि लेखिएको होइन, तर सहृदयतासाथ वा कृपापूर्वक दिनुहुन्छ भने ग्रहण गर्न तयार छु ।

मतलब यो हो, पुरस्कारका लागि लेखिएका यस पंक्तिकारका अन्य कृति प्रशस्त छन्, तर तिनलाई पुरस्कारयोग्य नमानिएपछि निराश पंक्तिकारले यसलाई मात्रै पुरस्कार दिएर उपकृत नगर्नुहोला भनेको हो ।

अर्कोतिर ठाडो भाषामा यो पनि भन्न सकिन्छ— पुरस्कार नचाहिने भनेर ज्ञापित यस आलेखका लागि, सम्पादक नरिसाउने हो भने विनम्रतापूर्वक निवेदन यो गर्न चाहन्छु कि यसको पारिश्रमिक पनि पाउन गारो छ त पुरस्कारको कुरा टाढै छ ।

एउटा कुरो म यहाँ पहिले नै भनिराख्न चाहन्छु कि यो लेख सम्पादकलाई उत्तेजित गराएर पारिश्रमिक पकेट्याउन लेखिएको होइन । यति मात्र यो भन्न लेखिएको हो कि सरकारले सिजनमा उखुको गहुँको र धानको समर्थन मूल्य घोषणा गरेर त्यहीअनुसार किसानलाई पैसा उपलब्ध गराउन सक्छ भने लेखकका लागि पनि समर्थन पारिश्रमिक किन घोषणा गर्दैन ? 

उसरी मैले आजै बिहान एउटा समाचार पढेँ— घरमा किन घोडाको तस्बिर झुन्ड्याइन्छ ? सफलता र आम्दानी बढाउन भनेर रहेछ ।

कुनै ज्योतिषीलाई सोधेको त होइन, तर हाम्रा राशिहरूमा अश्व राशि त छैन । मकर वा वृष वा अरू एकदुई पशुपन्छीसँग मेल खाने राशि होलान्, तर घोडाकै तस्बिर किन झन्ड्याउनुपर्‍यो भाग्योदयका लागि ? प्रसंग नमिलेको पनि हुनसक्छ । तर हेर्नोस्, मैले त्यो पढेपछि यो आलेखको शीर्षकमा घोडाको तस्बिर टाँस्ने विचार गरेको थिएँ । तै त्यो विचारलाई मैले त्याज्य ठानेँ, जब यो आलेख पुरस्कार लागि होइन भनेपछि आलेखलाई घोडाको मुन्तिर किन राख्ने भन्ने विचार आयो ।

यसै पुररस्कारविहीन लेखक भइएको छ भने रेसको घोडा वा उन्नत जातको पाल्ने क्षमता भएको लेखक भनेर किन घोडाको तस्बिर राखेर आफ्नो विज्ञापन गर्ने ? घोडाको ठाउँमा गधा वा खच्चडको फोटो राख्ने म मूर्ख होइन ।

त एउटा अर्को सोच यो आयो, जिउँदै घोडा पाले भो नि ! तस्बिरको घोडाले त राम्रो भाग्य घरभित्र ल्याउँछ भने जिउँदोले त घरै भरिने गरी अटेसमटेस नोटको वर्षा गराउन सक्ला ? तर, जिउँदो घोडा पाल्नु अचेल असम्भव छ ।

मान्छेको पेटको लागि त चारो उपलब्ध गर्न कति मिहिनेत–मसक्कत गर्नु पर्छ भने एउटा सिंगै जिउँदो घोडा पाल्न हात्ती पालेभन्दा कम हुने होइन । पहिलेपहिले कसका पालामा हो, गरिबसँग बदला लिनु छ भने उसको ढोकामा हात्ती बाँधिदिन्थे रे — ‘लौ तँलाई हात्ती बकस भो’ भनेर ।

यो उडाइएको श्रुतिपरम्परा पनि हुनसक्छ । जंगली हात्तीहरूले त अचेल मोफसलतिर उधुम मचाएका छन् । नालीबाली फाँड्नेदेखि मान्छेलाई दुई फ्याक पार्नेसम्मका खबर आइरहेका छन् ।

म पनि यतातिर केही सोच्दै छु– घोडा पालौँ कि हात्ती ? यसमा कुनै तुक छैन । न हात्ती न घोडा कुनै पनि पाल्ने औकात मेरो छैन । औकात माने हैसियत । कुकुर त पाल्न सकिएको छैन, भुस्याहा कुकुरलाई लात्तले हान्नुबाहेक !

उसरी टीभीमा विज्ञापन देखिन्छ, राम्री युवतीले कुकुरको कान चाटेर हाँसिरहेको । मैले यो त भन्न सक्दिनँ— तिमी कुकुरलाई नचाट, मलाई चाट । कुकुरझैँ युवतीको काखमा बसेर लुटपुटिन पाउने सौभाग्य जसको छैन, उसले युवतीबाट ठूलो आस के गर्न सक्छ !

भनाइ यत्ति— मैले पनि त्यस्तै एउटा झ्यापुल्ले कुुकुर पालेर कारमा राखेर डुल्न निस्क सकूँ । तर, जब आम्दानीको स्रोत केही भइहाल्छ कि भन्ने मौकामा मति बिग्रेर यस्तो भनेको छु, ‘यो पुरस्कारका लागि होइन’ त झ्यापुल्ले कुकुर र कारको सपना कसरी पूरा होला ?

थोपाथोपा भरिएर समुद्र बन्छ भन्छन् । मलाई समुद्र चाहिएको छैन । आफ्नै हिमालमा हिउँ गायब भएर कालानिला हुन लागेको बेलामा मेरो चिन्ता यतैतिर छ । सानासाना थोपाले समुद्र भरिन्छ भनेपछि मेरा हिमालका हिउँ त स्वाट्टै बगेर समुद्रमै गए होलान् ?

त्यस्तै सानासाना पुरस्कार सोहोरेर ठूलै राशि बन्छ भन्नेतिर मेरो दिमाग लागेको छैन । कुन्द छ । भनाइ पनि छ नि— हामीसँग सरकार बनाउने बिगार्ने म्याजिक नम्बर छ भन्ने । खै अचेल त्यो अल्लादिनको चिरागजस्तो म्याजिक नम्बर ? त्यो अशक्त भएर इमर्जेन्सी वार्डमा भर्ना भएजस्तो छ । खाली मैले कराएजस्तो तात्तो न छारो चिच्याइरहेको सुनिन्छ, ‘सरकार ढल्छ !’ यत्तिले नपुगेर थपमा यो पनि भनिन्छ, ‘यो सरकार आफैँ ढल्छ !’

तर हेर्नोस्, ठाउँठाउँ ‘तर’ नै आइरहेछ । उता सत्ताकाले भनिरहेछन्– ‘सरकार कुनै हालतमा ढल्दैन ! चौरासीसम्म जान्छ ।’ यो नसोचौँ, चौरासी वर्षको उमेरसम्म चल्ने । मानिस मात्रमा चौरासी वर्षको उमेर हुन्छ । सरकारको त के छ र, आज यो छ भोलि अर्को । सरकार चौरासीसम्म जानु भनेको बाँकी चौरासी वर्षसम्म यही सरकार चल्छ भनेको होइन । (वाह, क्या विद्वत्ता !)

तर, ‘सरकार ढल्छ’ र ‘सरकार ढल्दैन’ भन्ने वादप्रतिवादमा सस्पेन्स, थ्रिलर र हरर तीनै थोकको स्वाद छ है । यो बुझ्नोस् । हामीलाई त के छ र, तेह्र मज्जा चौध स्वाद एउटै ठाउँमा भनेझैँ सरकार र प्रतिपक्षको दोहोरीले सस्पेन्स, थ्रिलर र हरर तीनैको मज्जा दैनिक रूपमा प्राप्त भइरहेछ । 

छिमेकमा पकाएको खसीको मासुको मसालेदार बास्ना सुँघेर गुन्द्रुक–भात थप्दै दाबेजस्तो भइरहेछ ।

तर, शीर्षकको जस्टिफाई यसैमा छ — ‘यो पुरस्कारका लागि होइन’ । तर, कसैले दिन्छ भने लिन इन्कार गरिन्न । जस्टिफिकेसन यही हो ।          
 
 

NIBLNIBL
प्रकाशित मिति: शनिबार, माघ १९, २०८१  १२:०४
worldlinkworldlink
प्रतिक्रिया दिनुहोस्
NTCNTC
Nepal Life Insurance banner adNepal Life Insurance banner ad
Ncell Side Bar LatestNcell Side Bar Latest
Everest BankEverest Bank
Bhatbhateni IslandBhatbhateni Island
Shivam Cement DetailShivam Cement Detail
सम्पादकीय
Hamro patroHamro patro