site stats
बाह्रखरी :: Baahrakhari
साहित्य
Global Ime bankGlobal Ime bank
एउटा हास्य–कथा

सीट थिएन, तैपनि कन्डक्टरले एउटा सीट बल्ल तल्ल बनाइदियो र दुवैतिरबाट मानिसहरूको चेपुवामा परेर बसे हाम्रा गुरुबाजे पनि ।

आठबजे चल्नुपर्ने बसको साढे आठ हुने बेलासम्म केही अत्तो पत्तो थिएन । ‘दखिन काली, दखिन काली !’ भन्दै कन्डक्टर मानिसहरूलाई कराउँदै बोलाइरहेको थियो । कोचाकोच गरेर बसिरहेका यात्रीहरू अचम्म मान्दै कुरा गर्थे, कति मान्छेलाई बोलाएर कहाँ गुन्द्रुक खाँदेझैँ खाँद्ने हो ।

दुई जना गाउँले जस्ता मान्छे फेरि बसमा चढे । कन्डक्टरले फेरि उनी बसेकै ठाउँमा एक जनालाई देखाइदियो । उ आएर हाम्रा गुरुबाजेको छेउमा घुस्न बल गर्‍यो ।

Dabur Nepal
NIC Asia

गुरुबाजेले आखिर आफ्नो साँगुरो ठाउँ पनि छाडेर उठ्ने विचार गरे र त्यो आउने व्यक्तिलाई नै बस्ने ठाउँ दिए । अब उनी समेत दुई जनालाई ठाउँ थिएन ।

कन्डक्टरले सारा कुना काप्चामा दृष्टि पुर्‍यायो । उनका साथमा आफ्नी श्रीमती र दुई जना बालकहरू पनि थिए जो सीटमा कुच्रिरहेका थिए बोकाको दाम्लो समातेर ।

तिनलाई देखेर कन्डक्टरले भन्यो, ‘तिनको पैसा लाग्छ । काखमा लिए लाग्दैन ।’

हाम्रा गुरुबाजे ती दुई बालकलाई आफ्नो काखमा लिएर आफ्नी श्रीमतीसित ढेस्सिएर बसे । उनीसितै आर्को उभिने व्यक्ति आएर बस्यो ।

उसले बोकेको कुखुराको नंग्राले उनको हात चिथरियो । कुखुराको क्याँ क्याँ, मानिसको छटपटीले कराएको स्वर सँगसँगै कुखुरा लिनेलाई उनले गाली गरेको स्वर पनि मिसियो ।

चुरोटको धूवाँ, असारको गर्मी, पसीनाले निथु्रक्क हुन लागे सबै जना ।

साढे आठबज्दा ड्राइभर देखा पर्यो र आफ्नो सीटमा गएर बस्यो । बस स्टार्ट गर्यो । थोत्रो बस धूवाँले सडक भर्दै दगुर्न लाग्यो ।

सडकमा अरूपछि आउने मोटर र ट्रक लरीहरूको बाटो छेक्तै आफ्नो मगनमस्तीमा बिस्तारै दगुरिरहेको बस पेट्रोल पम्पमा आएर पेट्रोल भर्न अडियो । त्यसपछि त्रिपुरेश्वर, टेकू, त्रिभुवन विश्वविद्यालय मार्ग, चोभार हुँदै हात्ती वन, फर्पिङ, सिपाटार हुँदै डेढ घण्टापछि दक्षिण कालीको माथि रत्न सोपान अगाडि रोकियो ।

हाम्रो गुरुपत्नी आफ्ना पोका पन्तरा झुण्ड्याउँदै गुरुबाजेलाई बोकाको दाम्लो समात्न दिएर बसबाट ओर्लिन् ।

गुरुबाजे सिंढीबाट ओर्लिंदै थिए जहानका सारमा लागेर । बाटोमा मानिसका भीडमाथि झन् भीड लागिरहेको थियो । शायद कसैको बगली मारिएको थियो ।

साँगुरो बाटोमा माग्ने, पसले आदिले गर्दा झन् हिँड्न साँगुरो बाटोबाट उनीहरू होसियारीसाथ सिंढी ओर्लँदै खोल्सामा स्थित दक्षिणकालीको स्थाननिर एउटा पौवामा पुगेर आफ्ना मालसमान राखे ।

यूरोपीयन, अमेरिकन आदि विदेशीहरू क्यामेरा आँखामा पुर्‍याउँदै उत्साह र रमाइलो मान्दै फोटोमाथि फोटो खिचिरहेका थिए । कोही पूजाआजा गरेको हेरिरहेका थिए ।

खोलाको खुलुलुलु आवाजमा कोही युवक–युवतीहरू प्रेमालाप गर्दै ढुंगाहरूमाथि चढ्दै पछाडि फर्कंदै जनसमूहतिर हेर्न लागेका थिए । खोलापारि पाटीमा एउटा ठूलो फोसीजस्तो भाँडोमा बोकाका गीँडहरू चोपल्दै रौँ खुइल्याइरहेका र अर्कोतिर मरेका बोकाका ताँती लाममा राखिएका थिए ।

हाम्रा गुरुबाजेले झटपट गरी खोलामा बोका लगेर पर्साएर कालीजीको थानमा लगे । बोका सेर्ने मान्छेलाई हारगुहार गरी बोका सेर्न लगाए । काट्नेले बोकाको गला राखेर टाउको र गोडमात्र उनलाई दियो ।

काटिएको बोकालाई बोकेर लुगाभरि रगत लगाउँदै खोलापारी पाटीमा खुइल्याउनका लागि लाममा राखे ।

घडीमा बाह्र बजिसकेको थियो । बोका खुइल्याउने पालो आउन अझै एक साढे एक बजे नभई नहुने अनुमान गर्न सकिन्थ्यो । हाम्री गुरुपत्नी पाटीमा खानेकुराको पोको कुरेर बसिरहेकी थिइन् ।

भोकले उनका बालकहरू पिलपिलाउँदो मुख लगाइराखेका थिए कहिले बोकाको भित्र्याँस पकाएर दही चिउरा खाने हो तिनलाई मेलोमेसो थिएन । गुरुबज्यै पतिदेवलाई भन्न लागिन्, ‘बस तीनबजे फर्किन्छ रे । चाँडै गर्नुपर्ने भनेको । चाँडो खानपीन गरेर बस भेट्न पुग्नुपर्ने, कहिले हो । चाँडो खुइल्याउन लाउनुस्न । तपाईं त असाद्धे जुम्से क्या ।’

गुरुबाजेले उनको वचनको प्रतिपालन गर्न नै लाममा राखेको बोको झिकेर ल्याए । किन पाँच रुपियाँ तिरी बोका खुइल्याउन लगाउने ? किन दुई दुई रुपियाँ तिरेर आन्द्रा भूँडी सफा गर्न लगाउने ?

पैसा तिर्दा पनि काम चाँडो नहुने देखेर गुरुबाजेले चार रुपियाँको दाउरा किनेर बनको एउटा कुनामा लगी आगो दन्काए र बोकालाई पोले । रौँ डढाएर एउटा छुरी पसलेसित मागेर ल्याए । आन्द्रा भुँडी सफा पारे । अनि एउटा पाटीको चिया च्यूरा पसलमा गएर भित्र्याँस पकाएर दही चिउरा सबै मिलेर खान लागे ।

त्यति गरुञ्जेल पौने तीन भैसकेको थियो । बसमा पुग्दा दक्षिणकालीको कृपाले बस गएको रहेनछ किनकि हाम्रा गुरुबाजेहरूभन्दा अझै पछि बस भेट्टाउन आउने यात्रीहरू धेरै बाँकी थिए । तिनीहरू पनि गुरुबाजेलाई परेको झैँ हस्याङ फस्याङ गर्दै थिए ।

बस फेरि पहिले झैँ खाँदाखाँद र कोचाकोच भएपछि त्यस गर्मीमा यात्रीहरू निसास्सिँदै पिल्सिँदै काठमाडौंतिर फर्के ।

भोलिपल्ट हाम्रा गुरुबाजेले यही घटनालाई लिएर बयान गरी गोरखापत्रमा– सम्पादकजीलाई चिट्ठी लेखेर छाप्न पठाए— जुन गोरखापत्रमा छापियो र सबैले पढे ।

हाम्रा गुरुबाजेको आफ्नो जीवनका व्यथा–कथाहरूको रिपोट गरिहाल्ने र यसप्रति आफ्नो प्रतिक्रिया जनाउने अनौठो किसिमको विनोदी आदत पनि थियो । गुरुबाजेले के कुरा जानेका थिएनन्, कुरा मात्रै होइन, काम पनि जान्दथे । जुनसुकै विषय होस्, त्यसमा क्यै न क्यै ज्ञान राख्थे ।

भनिहालौँ–अस्ति हाम्रो घरमा मेरो भाइ रीतेन्द्रको व्रतबन्ध थियो, उनैले हवन, जपपाठ, मन्त्र सुनाउनु आदि गरेका थिए । तर भगवान् जानून् उनले कति पास गरेका थिए, तर पास किन चाहियो हरेक कामकुरो गर्न पास भएपछि ।

उनको जुँगाले ओठ छोपेको हुन्थ्यो । हामीलाई बाटामा कहीँ भेट भयो कि काजी हो होटेल गुल्जार पारौँन त । जिन्दगी यस्तै न हो । धेरै दिनमा भेट भयो काजीहरूलाई भन्दै हामीलाई होटेलतिर मोडिहाल्थे ।

उनको बोली वचनमा मिठास भएर नहो ! हामी होटेलमा पस्तै भन्थ्यौँ– गुरुबाजे त चोखीनिती गर्नुहुन्छ । फुल अण्डा त चल्दैन होला ।

‘खाने मुखलाई जुँगाले कहाँ छेक्छ र’ भन्दै आफ्नो ओठमाथिको घोप्टे जुँगा औंलाले माथितिर धकेल्न थाल्दथे ।

‘गुरुबाजे ! तपाईं त हाम्रो घरमा आमाहरूले दिनुभएको बेला खानु हुन्नथ्यो । कुरै गर्नु हुन्नथ्यो जिब्रो टोक्नुहुन्थ्यो राम राम भन्दै –’ हाम्रो प्रश्न र आपत्तिमा उनको जवाफ हुन्थ्यो– ‘त्यहाँ त आफ्नो जातधर्म, मान इज्जत राख्नुपर्यो नि । मैले त्यसरी खान लागे कल्ले बिहे व्रतबन्धमा बोलाउला मलाई । काजीहरू भनेको प्रगतिशील विचार राख्ने युवावर्ग ।’

उनको पहिरनबाट कुनै मूल्याङ्कन गर्न सकिन्नथ्यो उनी कस्ता स्वभाव र चरित्र विचारका हुन् भनेर । कहिले फ्याङ्लो लुगा लाएका छन्, कहिले भोटो सुरुवाल नै लाएर शहरबजार पुगेका छन् । कहिले पैंट र कमीज, कपाल कोरेर नवयुवक बनेर पनि हिँडेको देख्ता राष्ट्रिय आदर्शमै अविश्वास पैदा हुन्थ्यो ।

तर उनी भने आन्तरिक हृदयमा पूरा नेपाली संस्कृतिले पूर्ण थिए ।

उनको जेठो छोरालाई उनले ‘शत्रु’ नाम राखेका थिए । शत्रुजित् हो पूरानाउँ, तर उनी बोलाउँथे ‘शत्रु ! शत्रु ! यहाँ आइज त बाबु !’ भनेर ।

थाहा नपाउनेका लागि बहुलट्टी सिवाय के लाग्थ्यो आफ्नो छोरालाई शत्रु भनेको देखेर । हामीले पनि उनको छोरालाई ‘शत्रुजित्’ नभनेर ‘शत्रुजी’ भन्न लागेको सुनेर हो कि ‘तपाईंहरूले अशुद्ध गर्नुभो काजी हो ! पूरा नाउँले बोलाउनुस्’ भनेर हामीलाई सम्झाएका थिए ।

छोराको नामकरणबारे कारण बताउँदै उनले भनेका थिए— यी शत्रुहरू नै हुन्, सोचेर हेर्नुस्, हामी बूढो हुँदै जाँदा छौँ यी तरूना हुँदा छन् । हाम्रो मृत्युपछि घिउभात खाने पनि यिनै हुन् । यसैले यी शत्रु हुन्, दुश्मनै हुन् ।

गुरू बाजेको कुरो कति हो कति मलाई क्रमबद्ध रूपमा बयान गर्न पनि आउँदैन । झूठो साँचो जे होस् उनको जीवन ईमानदारीपूर्ण थिएन भन्न शायदै कसैले सक्ला किनकि हामी उनको विचारदेखि एकएक परिचित थियौँ ।

उनी हाम्रो जीवनको एक अंश नै भएका थिए । हाम्रो घरमा चाड–पर्वमा उनी आएर सब प्रबन्ध मिलाउने गर्थे । कतै पिकनिक गए पनि हामी उनको मीठो घतलाग्दो कुरा सुन्नलाई नै सँगै लिएर जाने गर्थ्यौं । काम पनि गर्ने कुरो पनि गर्ने मान्छे उनी जस्तो हामीले अरूलाई देखेका थिएनौँ ।

हामीले उनलाई दर्के पानीमा बेपर्वाहसित लम्किरहेका देखेका छौँ भने पुर्पुरो सेक्ने घाममा विनाछाता हिँडेका पनि । उनलाई जहाँ पनि समयमै पुग्नुपर्थ्यो । जहाँ पुग्थे त्यहाँ उनको समय चेतनाको प्रशंसा भइहाल्थ्यो ।

यसैले त घामझरी, असिना, हुरी, तुसारो र पसीनाले उनलाई कहिल्यै बाधा दिन नसकेका ।

उनको पेशा विविध थियो । कुनै बेला पुरेत्याइँ, कुनै बेला मास्टरी, कुनै बेला पण्डित्याइँ, अर्थात् भागवत पुराण पनि अर्थ्याई अर्थ्याई सुनाउन सक्थे वेदीमा पलेटी कसेर रातो भोटो र झल्लरवाल टोपी लाएर ।

कहिले उनी मेलामा पुगेका हुन्थे– आफ्नी श्रीमतीलाई डालो बोकाएर, कसैको श्राद्ध गराउनु, गोदान गराउनु आदि गरी दिनभरिको कामले डालोभरि अक्षता र दान दक्षिणाका चीज र खल्तीभरि द्रव्य कोचेर घर फर्कन्थे ।

उनको व्यस्त जीवन हाम्रो दृष्टिमा कठोर भए पनि उनको लागि थिएन । उनलाई फुर्सत कहिल्यै थिएन जहिले पनि एक न एक कामले बाटोमा लम्किरहेका हामी भेट्थ्यौँ ।

‘कहाँ जानुहुन्छ गुरूबाजे दौडादौड गरेर ?’ भनी सोधिहाल्यौँ भने उनी हाँसेर रोकिन्थे र जवाफ दिन्थे– ‘के गर्नु काजी ! फलानो ठाउँमा जान अबेर भइहाल्यो ।’

उनको भित्री र मार्मिक जीवनका व्यथा कथाहरूलाई हामीले कहिल्यै प्रकाशमा ल्याएनौँ र तपाईंसित पनि अनुरोध छ– ‘एउटा हास्यकथा’ भनेर यसलाई नछापि दिनुहोला । डर लाग्छ कहीँ उनले आफ्नो हास्यकथा पत्रिकामा छापिएको नपढुन् ।

किनकि उनी यदाकदा सार्वजनिक पुस्तकालयमा पढ्न पसेको पनि हामीले देखेका छौँ । उनले आफ्नै जीवनलाई पढे भने कस्तो अनर्थ ? कसैको जीवनलाई गिज्याएर आनन्द ? उनको जीवन कहिल्यै हास्यपूर्ण होला र ?

(कोइरालाको कथाकृति ‘सुर्तीको पातमा झुण्डिएको जीवन’बाट ।)
 

NIBLNIBL
प्रकाशित मिति: शनिबार, वैशाख २२, २०८१  ०७:०३
worldlinkworldlink
प्रतिक्रिया दिनुहोस्
NTCNTC
Nepal Life Insurance banner adNepal Life Insurance banner ad
Ncell Side Bar LatestNcell Side Bar Latest
Everest BankEverest Bank
Bhatbhateni IslandBhatbhateni Island
Shivam Cement DetailShivam Cement Detail
सम्पादकीय
SubisuSubisu
Hamro patroHamro patro