site stats
बाह्रखरी :: Baahrakhari
साहित्य
Global Ime bankGlobal Ime bank
जिन्दगीको यौटा मोड : राष्ट्र बैंक

मेरा पाठक र शुभचिन्तकहरूलाई थाहा नहुन सक्छ, कुनै दिन मैले नेपाल राष्ट्र बैंकमा जागिर खाएको थिएँ भन्ने कुरा ।

वि.सं. २०२१ मा बी.ए. जाँच (प्राइभेट) दिन काठमाडौं पुगेको थिएँ । डेरामा थियौँ । मेघराज मञ्जुल र म वसन्तपुरछेउ झोँछेको यौटा कोठामा बसेर कुनै जागिर खाने सपना बुन्थ्यौँ । जेमा खुल्थ्यो जाँच दिन्थ्यौँ । 

संयोगले राष्ट्र बैंकको असिष्टेन्ट र सरकारी ए.पी.डी.ओ. (सुब्बासरह) खुल्यो । राष्ट्र बैंकमा मैले र मञ्जुलले लिखित परीक्षा दियौँ । दुवैको नाम दुवैतिर निस्क्यो । 

Dabur Nepal
NIC Asia

साथीभाइमा ठूलो सरसल्लाह भयो– कुन जागिर खाने ? मलाई राम्रो थाहा छ–त्यो समय असिष्टेन्टको तलब लगभग रु. दुई सय थियो, अनि दिनको आठ आना खाजा भत्ता । साथीहरूले राष्ट्र बैंककै जागिर राम्रो भने । मैले नियुक्ति लिइहालेँ । 

त्यही बेला साथी कृष्ण जोशी र घटराज भट्टराईहरूले ए.पी.डी.ओ.मा जागिर खाए ।

त्यो बेला राष्ट्र बैंकको कार्यालय थियो, रैनबसेरामा (अहिले दमकलको अफिस छेउछाउ) । मेरो काम थियो भा.रु., ने.रु. सटहीको रेकर्ड राख्ने । हरिशङ्कर त्रिपाठी मेरा हाकिम थिए, जो पछि गभर्नर समेत भए ।

उनी पनि भर्खरै अफिसरमा आएका रहेछन्, अत्यन्त सहयोगी र कुशल व्यवस्थापक । त्यसबेला दिनको आठ आनाले चिउरा, तरकारी र चिया खान पुग्थ्यो । एक किसिमको रमाइलो थियो । धेरै साथीभाइ चिन्ने र सङ्गत गर्ने राम्रो अवसर पाएँ ।

त्यसबेला त्यो जागिर मेरा लागि ठूलै थियो, जिन्दगी रमाइलो नै थियो । १४ वर्षकै उमेरदेखि मास्टरी खाँदा–खाँदा दिक्क भएको थिएँ । भोजपुरजस्तो दुर्गम ठाउँमा बसेको मान्छे काठमाडौं राजधानी, शहरमा बस्न पाउँदा मैले आफूलाई भाग्यमानी नै ठानेको थिएँ । 

राष्ट्र बैंकमा काम गर्ने साथीहरू रामविक्रम खाँण, वासुदेव, केशव आदिआदिसँग परिचय मात्र होइन, गाढा मित्रता पनि भयो । खाँण त कवि पनि रहेछन्—साह्रै मिलनसार र भद्र ।

उनले एक दिन अचानक प्रस्ताव राखे– यौटा कवितासंग्र्रह निकाल्छु, तपाईंले भूमिका लेखिदिनुपर्‍यो । म त छक्क परेँ । के कसरी उनले मलाई पत्याएका हुन् ! त्यो बेला साहित्यिक क्षेत्रमा म बामे सर्दै थिएँ । त्यत्रो जिम्मेवारी ! म डराएँ ।

बूढो भइएछ ! अहिले त्यो पुस्तकको नाम बिर्सेर मेरो निजी पुस्तक सूची पल्टाएँ । ६४३ नं. मा दर्ता भएको रहेछ, ‘बित्दै गएका दिनहरू’ (कवितासंग्रह) – रामविक्रम खाण । मूल्य रहेछ रु. १.५०, व्यास प्रेस, टङ्गालमा वि.सं. २०२२ मा छापिएको यस कवितासंग्रहमा भूपि शेरचनले गजब लेखेका रहेछन्, “यो सँगालोले नेपाली काव्यजगत्लाई एउटा भावी सशक्त, संवेदनशील र सजग कविको आशा दिलाउँछ ।”

त्यसमा शंकरलाल राजवाहक र चिन्तनराज पाण्डेको भूमिका पनि रहेछन् । मैले भूमिका नभनी शीर्षक दिएको रहेछु, ‘तिम्रो मृत्यु अर्थहीन हुने छैन ।’ 

मैले लेखेको यौटा वाक्य मात्र उद्धरण गर्छु, ‘ऊ लहरजस्तो आयो– हामी नदी भयौँ र बग्यौँ ।’

काठमाडौंमा बस्दै जाँदा, जागिर खाँदै जाँदा हल्ला भयो, स्वाभाविक हो । खबर आयो, “तपाईंलाई युधिर बाबुसाहेबले बोलाउनुभएको छ, थापाथली आउनोस् ।” 

यौटा उपन्यासकारका रूपमा नाम सुनेको थिएँ, केही पढेको पनि थिएँ । कुनै दिन पुगेँ युधिर थापाको कार्यालयमा । साह्रै गम्भीर र सहृदयी व्यक्तित्व । म यौटा सानु कर्मचारी, डराइ डराइ नम्र भएर कुरा गर्थें ।

उहाँ भने साथीभाइसँग जस्तो कुरा गर्न लाग्नुहुन्थ्यो, “मेरो घर ज्ञानेश्वरमा छ । कहिलेकाहीँ आउने गर्नोस् । मेरो लेखनलाई सहयोग गर्नुहोस्, तपाईं राम्रो लेखक हुनुहुन्छ ।”

विस्तारै म उहाँको साथीजस्तै भएँ । उहाँले लेख्नुभएका उपन्यास र खण्डकाव्यको पहिलो पाठक र समीक्षक । अनि साँझमा ह्विस्कीका रङ्गहरूको पनि साथी । अचम्म लाग्थ्यो– कस्तो मिहिनेत र लेखनप्रति प्रेम ! 

कहिलेकाहीँ रातरातभरि लेखेर बिहानै सुनाउन मलाई बोलाउनु हुन्थ्यो । मैले एकाबिहानै वसन्तपुरदेखि ज्ञानेश्वरसम्म पुग्नुपर्थ्यो । उहाँले त्यो बेला मप्रति दर्शाउनु भएको माया, प्रेम र स्नेह...। अहो ! यहाँ वर्णन गर्ने शब्दहरू मसँग छैनन् ।

यो संस्मरण लेखिरहने क्रममा त्यसबेलाका उहाँका चर्चित उपन्यासहरू ‘लुकेको समाज’, ‘सिष्टर कल्पना’, ‘मुटुका अनेक टुकढुकी’ मात्र सम्झिरहेको छैन, उहाँका रोमान्टिक पात्र–पात्रा र स्वयम् उहाँको रोमान्टिक शब्दहरू पनि कताकता सम्झना भइरहेछन् ।

पठन संस्कृतिको विस्तारमा उहाँका उपन्यासहरूको ठूलो योगदान छ जस्तो लाग्छ । मनमा कताकता नमीठो अनुभूति हुन्छ–उहाँ बित्नुभएको पनि धेरै वर्ष भयो भनेर ।

त्यस बेला टेलिफोन थिएन । आकाशवाणी आउन लाग्यो, भोजपुरमा खाली भो, यहीँ सरुवा भएर आउनू । त्यो बेला पनि घरको अवस्था राम्रो थिएन । ठूलो परिवार, आम्दानी कम । 

म भोजुरमा सरुवा भएँ, काठमाडौं छाड्न परेकोमा गाह्रो मन लिएर । तर, भोजपुरको जागिर धेरै रमाइलो भयो । नारायणबहादुर बानियाँ साह्रै कुशल प्रशासक र मिलनसार । साथी भाइहरू सबै परिचित । 

योगेन्द्र राउत, टंक श्रेष्ठ, जीतनारायण श्रेष्ठका साथै स्रष्टा विश्वनाथ पनि । कहिले सुन्तले पुगेर वनभोज खाइयो, कहिले जुकेखोलाको किनारामा गीत गाइयो ।

तर, मेरो जीवनको बाटो मोडिनुरहेछ । भाग्यले फेरि किनारा खोजेछ । त्यसबेला भोजपुर जिल्लामा बी.ए. पास भएका व्यक्तिहरू सिलो खोज्नुपर्थ्यो । हाइस्कुलमा हेडमास्टर हुन बी.ए. पास अनिवार्य गरिएछ ।

याकु, बुइपा र कुलुङ्ग हाइस्कुलबाट हेडमास्टर हुनका लागि सोर्स–फोर्स आउन लाग्यो । कुलुङ्गका बस्नेतहरूले खान बस्न दिई मासिक रु. ५०० दिने भए । बैंकमा सधैँ जोड–घटाउ र नानोआख बाहेक थप बुद्धि वा निर्णय गर्न नपर्ने । मभित्रको स्रष्टाले विद्रोह गर्‍यो । एक दिन राजिनामा गरेँ र कुलुङतिर हिँडे । मैले अर्को क्षितिज वा भविष्य खोज्ने साहस गरेँ ।

यद्यपि अहिले पनि नेपाल राष्ट्र बैंक, प्रशासन, विभाग, काठमाडौंको यौटा चिठी मसित सुरक्षित छ । मिति २०२२ मंसीर ७ गतेको यस चिठीमा मुख्य एकाउन्टेन्ट धीरविक्रम शाहले गरेको राजीनामा स्वीकृतको पत्र । 

कहिलेकाहीँ अनायास पढ्छु । अनि पछि काठमाडौं गएका बेला युधीर बाबुसाहेबसँग भेट हुँदाका यी वाक्यहरू अहिले पनि मेरो कानमा रिङरिङाइरहेका छन्, “परशुजी ! तपाईंले राष्ट्र बैंक छाड्नु नहुने, तपाईं धेरै माथि पुग्नुहुन्थ्यो ।” 

उहाँको सहानुभूति र स्नेह म आजीवन भुल्न सक्तिनँ । मलाई अहिले यस्तो जवाफ दिन मन लाग्छ, “युधीर बाबुसाहेब ! आफूलाई तान्ने र उचाल्ने, कुनै नातागोता नभएको र पार्टीको झोला नबोक्ने स्वाभिमानी कर्मचारीको कदर नेपालमा हुन्थ्यो र ?”

जे होस् कुनै समय थियो, मैले राष्ट्र बैंकमा पनि जागिर खाएको थिएँ भन्ने यौटा धङधङी मसँग छ । कहिलेकाहीँ कुनै कारणले चाहिएमा बायोडाटामा थप होला, नत्र केही पनि छैन ।

तर, यौटा जीवन्त साहित्यिक सम्बन्ध बाँकी छ । त्यो हो ‘मिर्मिरे’ – राष्ट्र बैंकको पत्रिका । जोसँग मेरो लेखक र पत्रिकाको आत्मीय र हार्दिक सम्बन्ध छ ।
(मिर्मिरे, मंसीर २०६६)

(आख्यानकार परशु प्रधानको संस्मरणात्मककृति ‘जिन्दगीका मोडहरू’बाट ।)

NIBLNIBL
प्रकाशित मिति: शनिबार, माघ १२, २०८१  ११:३७
worldlinkworldlink
प्रतिक्रिया दिनुहोस्
NTCNTC
Nepal Life Insurance banner adNepal Life Insurance banner ad
Ncell Side Bar LatestNcell Side Bar Latest
Everest BankEverest Bank
Bhatbhateni IslandBhatbhateni Island
Shivam Cement DetailShivam Cement Detail
सम्पादकीय
SubisuSubisu
Hamro patroHamro patro