site stats
बाह्रखरी :: Baahrakhari
साहित्य
Nabil BankNabil Bank
प्रवीण खतिवडाः भिक्षुको रोल र आमाको आँशु 
Sarbottam CementSarbottam Cement

बेलाबेला घरमाथिको आकाशमा कर्कश ध्वनिसहित चरासरी हवाईजहाज र हेलिकप्टर बत्तिँदै आउँथे र उसैगरी जान्थे । आवाज कर्कश लागे पनि उड्ने शिल्पले प्रवीणलाई लोभ्याउँथ्यो ।  कसरी उड्छ ? त्यो पनि मान्छे बोकेर ? आफैँ पनि गह्रुँगो होला ? यस्ता अनगिन्ती प्रश्नहरुले उनको दिमागमा झटारो हान्थे । जिज्ञासासँगै रहर जागेर आउँथ्यो । रहरसँगै निर्णय हुन्थ्यो, म पनि यस्तै जहाज उडाउने मान्छे बन्छु । अर्थात् पाइलट । 

के थाहा त्यो बाल मष्तिकलाई पाइलट बन्न के गर्नुपर्छ ? भोक न भकारी, शोक न सूर्ता । न गरिबीको प्रताडनाको भय न त्यसको जानकारी नै । फगत देखिदिए उनले सपना पाइलट हुने । जहाज उडाउने । बालपन, आखिर उमेर नै त्यस्तै थियो । 

विराटनगरबाट ट्विनअटर विमान चढेर ताप्लेजुङ गए । भाग्य ! ककपिट छेउको सिट । ओहो ! पाइलटको पर्सनालिटी । उसले पाएको इज्जत ! त्यसले पनि प्रवीणलाई आकर्षित गरेको थियो । 

Prabhu Bank
Agni Group
NIC Asia

उमेरसँगै कति सपनाहरु छोडिँदै जान्छन् । कति सपनाहरु बदलिँदै जान्छन् । कति बुझाइले कति बाध्यताले । प्रवीणको सपनाले पनि बाटो मोड्यो ।

प्रवीण फड्को मार्छन् । गुरुकुलमा तालिम दिन आएका यानरिकले प्रवीणको बाल्यकालीन चाहना बुझेछन् । आफ्नै एभिएसन स्कुल रहेका यानरिकले भने, “आएर सिक न थिएटर नै गरे पनि पढिराखे, जानीराखे फाइदै हुन्छ ।” 

Global Ime bank

‘एरेन्ज’ गरिदिने आश्वासन पाए पनि समयले फड्को मारिसकेको थियो । मोरङले देखाएको सपना काठमाडौंले निलिसकेको थियो । प्रवीणले यानरिकलाई भने, “नो, थ्याङ्क्स ।”

स्कुलमा पढाइमा ठिकठाक भए पनि एक्स्ट्रा एक्टिभिटिजमा उम्दा थिए, प्रवीण । उनले स्कुल पढ्दा नै केही नाटक गरे, कर्फ्यू, बहुलाकाजीको सपना आदि । आठ कक्षामा पढ्दा सोलो नाटक गरेका उनलाई नाटकमा खुब दिलचस्पी थियो । एसएलसीको मुखैमा उनले नाटक गरे, गुरुप्रसाद मैनालीको ‘विधा’ कथालाई नाटकमा ढालेर ।

साइन्स छोेडेर पत्रकारिता 

एसएलसीले अगाडिको ढोका खोलिदियो । दाइले साइन्स पढेका । मामाहरुले आत्मबल भरे, ‘भान्जा सक्छौ, साइन्स पढ । प्रवीण पुगे आईएससी पढ्न धरानको हात्तिसार । 

कलेजमा वक्तृत्वकला होस् या अरु कुनै प्रतियोगिता । उनी तानिहाल्थे । तर विडम्बना ! पढाइमा भने मार खाए । 

उनलाई लाग्यो, मेरा लागि साइन्स होइन र साइन्स मेरा लागि होइन । के खोजिरहेका उनले ? प्रवीण नै अलमलिरहेका थिए ।

काठमाडौंमा कान्तिपुर एफएममा दाइ काम गर्थे नवीन खतिवडा । उनलाई फोन गरे भने, “पत्रकारिता पढ्न म काठमाडौं आउँछु ।”

“आईएसी सकेर अर्को वर्ष आइज ।”

दाइले भनेको मान्नैपर्‍यो । एक वर्ष कुरेर आईएसी सके । 

काठमाडौं आए । रत्नराज्यलक्ष्मी क्याम्पसमा पत्रकारिता पढ्न सुरु गरे । दाइ (नवीन) ले रिपोर्टिङका लागि गुरुकुल जानुपर्ने भएछ । भने, “हिँड् आज नाटक हेर्न ।

पत्रकारिता छोडेर नाटक

आईए सुरु गरेकै वर्ष ०६० साल थियो त्यो । गुरुकुल पनि सुरु भएको वर्ष थियो । सुरु वर्ष मात्रै होइन । गुरुकुलको पहिलो नाटक थियो त्यो, ‘अग्नीको कथा’ । 

सुनील पोखरेलको नाटक थियो । सौगात मल्ल, राजन खतिवडा, राजकुमार पुडासैनी, सरिता गिरी, अरुण कार्की, सुवास थापालगायत त्यसमा अभिनेता थिए । 

सुनील पोखरेल, सौगात मल्ल लगायतसँग प्रवीणले भेटे । थिएटरको माहोलले उनलाई तान्यो । हरेक नाटक हेर्न जान थाले । नाटकले तानेन मात्रै, उनलाई मोहनी नै लगायो । अभिनय पढ्ने सुर कसे । 

तर कहाँ पढ्ने ?

खोज्न थाले । काठमाडौं प्लाजामा जी सिनेमाको कन्सल्टेन्ट जीमा इन्स्टिच्युट भेटियो । 

६ महिनाको कोर्ष, ८० हजार फि । 

पैसा कहाँबाट ल्याउने ? उपाय छैन । त्यही पनि स्कुलको डकुमेन्ट माग्यो । सिभी बुझाए । ५० प्रतिशत छुटमा ४० हजार आईसी माग्यो ।

साइन्स छोडेर पत्रकारिता पढ्न थालेको । घरमा फेरि अभिनय पढ्छु पैसा चाहियो भन्ने उनको ह्याउ थिएन । दाइलाई भने सुनाए । दाइले भने, “अहिले पर्दैन । पहिला आईए क्लियर गर । पछि सोचांैला ।”

मनमा चैन थिएन । साँझ भौतारिँदै प्रवीण पुगे गुरुकुलको डाँडोमा नाटक ‘जात सोध्नु जोगीको’ हेर्न ।

नाटक सकियो । कालो चिया गुरुकुलले नै खुवाउँथ्यो । चिया खाँदै थिए प्रवीण । सुनीलले बोलाएर भने, “रेगुलर आइरहेको देख्छु । वर्कशपमा भाग पनि लिएको देखेँ । नाटकमा इन्ट्रेस्ट हो ?” 

“छ ।”

“हामीले सेकेन्ड क्लास सुरु गर्ने भनेर तयारी गरिरहेका छौं । तीन जना जति मान्छे चाहिएको छ । इन्ट्रेस्ट छ भने फर्म भर ।”

“के गर्नुपर्छ ?”

“एउटा निवेदन लेखेर, सिभी पनि छोड न ।”

‘के खोज्छस् कानो आँखो !’

त्यहीँ बसेर निवेदन लेखे । फोटो वालेटमै थियो, छोडेर आए । 

हप्ता दिनपछि गुरुकुलबाट फोन आयो, “तिम्रो भोलि इन्टरभ्यू छ, आउनू ।”

गए । 

तीन–चार सय मान्छे छन्, गुरुकुल बाहिर । कतै नै कतै थिएटरमा देखिएका अनुहार पनि बाक्लै देखे । ओहो छनोट भैएला र ? 

शंकाको ढ्याङ्ग्रो बज्यो मनमा । 

पहिलो दिनको अन्तर्वार्तामा नौ जना छनोट भए । दोस्रो दिनको अन्तर्वार्ताबाट छाँटिएर छ जना । बाँकी रहे तीन जना, रामहरि ढकाल, समुना केसी र प्रवीण । 
१२ बजे छनोट भएको खबर गरे । भने, “मिल्छ भने आजबाटै यतै बस्न आऊ ।”

खाजेकै त्यही । किन नजानू ? 

मैतीदेवीस्थित कोठा आए । दाइको परीक्षा चलिरहेको थियो । भने, “म त एक्टिङको कोर्ष गर्ने भएँ, गुरुकुलमा । अन्तर्वार्तामा छनोट भएँ । आजबाट उतै बस्दै जाने हो ।” 

दाइ सरप्राइज !

भएको लुगाकपडा झोलामा हालेर मैतीदेवीबाट प्रवीणको थातथलो सर्यो गुरुकुलतिर । 

आठ जना थिए ब्याची । रामहरि ढकाल, ओमप्रकाश कर्ण, समुना केसी, प्रमिला कटुवाल, सरस्वती चौधरी, पशुपति राई लगायत । तीन वर्ष कक्षा नै भयो । हरेक दिन कक्षासँगै प्राक्टिकल पनि भइरहन्थ्यो । गुरुकुलले नाटक गरिहन्थ्यो । कोरसमै भए पनि उभिनुपथ्र्यो ।    

भाग्यको साथ, गुरूको आशिर्वाद

संयोग ! 

कस्तो ?

गुरुकुल गएर प्रवीणले हेरेको पनि ‘अग्नीको कथा’ । गुरुकुलमा अभिनय गरेको पहिलो नाटक पनि ‘अग्नीको कथा’ । 

‘अग्नीको कथा’ ओपनिङ नाटक बनेको थियो गुरुकुलको । पहिलो ओपनिङमा सुवास थापाले मेन रोल गरे । सुवासले गुरुकुल छोडेपछि फेष्टिबलमा सुवासको रोल अनुप बरालले गरे । 

सुनील पोखरेल बीचमै नर्वे जाने भए । सौगात मल्लले मोभमेन्ट र स्पिच प्रवीणलाई प्राक्टिस गराए । २० दिनपछि सुनील फर्किए । “म नयाँ मान्छेबाट सुनील थापाले सुवास थापा र अनुप बराल लेभलको अपेक्षा गर्नुभएको थियो । तर मैले उहाँको अपेक्षा पूरा गर्न सकिन । पछि झगडै पर्यो,” प्रवीण सम्झिन्छन्, “तिमीले बोलेको बनावटी भयो । बनावटीपन देखियो भन्नुभयो । मैले भने मेरो बोली नै यस्तो छ त म के गरुँ ? अब यसलाई चलायो भने झन् काम लिन सकिँदैन भन्ने भयो क्यारे, छोड्दिन भन्नुभयो ।”

अभि सुवेदी नाटकका लेखक थिए । उनले भने, “राम्रो गर्यौ त म भन्दिन । तर इज्जत चाहिँ धान्यौ । यो नै ठूलो कुरा हो ।” 

प्रवीणका लागि त्यही नै सगरमाथा थियो । 

त्यसैले गुरुकुल भित्रैका साथीहरुले प्रवीणलाई ‘लक्की’ भन्छन् । अग्रजहरुले नै लिड रोल नपाइरहेका बेला उनले लिड रोलको जिम्मेवारी पाए । साँच्चै त्यो प्रवीणका लागि अवसर थियो । 

मुख्य अभिनयमा उत्रिएर रङ्गमञ्चमा समकक्षीहरुमाझ हाबी मात्रै भएनन् प्रवीणले इन्डिया टुरको अवसर पनि पाए । त्यतिमात्रै पनि होइन, लगत्तै चारपाँच वटा नाटकमा मेजर रोलमा दखिए । ‘डल्स हाउस’मात्रै हो जहाँ उनले अवसर पाएनन् । 

तर जब उनले आलोचना सुन्नुपर्‍यो अग्रज हुँदाहुँदै लिड रोलमा किन प्रवीण नै ?

‘अग्नीको कथा’मा लिड रोलमा विराजमान प्रवीणले त्यस लगत्तैको नाटक ‘बाग भैरव’मा भने भेडा गोठालोमा सीमित गराइए । भेडा गोठालो, दरबारको पाले भए । आलोचनाले सानो रोलमा खुम्च्याएका प्रवीणलाई भने त्यसले फाइदा नै ग¥यो । 
कसरी ? 
एउटै नाटकमा दुईभन्दा बढी फरकफरक चरित्र निभाउन पाए । चरित्र र अनुभवका हिसाबले त्यो उनका लागि हितकर नै थियो । 

“लिड रोल नै किन चाहिँदोरहेछ र ? नाटकलाई ब्युटिफूल बनाउने क्याटलिष्ट नै हामी हौं । सुनील दाइले शारीरिक रुपमा तन्दुरुस्त भनेर कोरसमा सौगात, राजकुमार दाइसँगै मलाई उभ्याइदिनुहुन्थ्यो,” प्रवीण सन्तुष्ट सुनिन्छन्, “आफूभन्दा जान्नेले मुभमेन्टहरुमा मलाई गाइड गर्दै लगेपछि त्यो त मलाई झनै फाइला पो भयो ।”

रङ्गमञ्चदेखि चलचित्र

सौगात मल्ल, दयाहाङ राई, कर्मा शाक्य लगायत थिएटर आर्टिस्टले रङ्गमञ्चसँगै चलचित्रको भ¥याङ समाते । चलचित्रमा नाटकमा भन्दा धेरै पैसा हुन्थ्यो । त्योभन्दा ठूलो चर्चा हुन्थ्यो । त्यसलाई पनि माथ खुवाउने त सेलिब्रिटी भइन्थ्यो । 

सँगैका प्रवीण ?

सौगात, दयाहाङ र कर्मासँगै उनी सेतो पर्दामा समानरुपमा त देखिन सकेनन् । तर चलचित्रको काममा वर्कशप सञ्चालमा होस् अथवा स्क्रिप्ट डेभलपमेन्टमा होस् । कुनै न  कुनै रुपमा संलग्न भई नै रहे । त्यसैले उनमा मैले पनि चलचित्रमा काम गर्नै पाए हुन्थ्यो भन्ने कुन्ठा पाल्नु परेन । सौगात र दयाहाङ ‘राइज’ गरेको चलचित्र ‘लुट’मा प्रवीण पनि थिए, ‘माने’को चरित्रमा । ‘लुट’मा सौगात र दयाहाङलाई प्रवीणले नै कास्ट गरेका थिए । 

लुट फिल्म कलेजमा पढेर आएको टोली र थिएटरबाट उत्पादन भएका रङ्गकर्मीको सुखद् सहकार्य थियो । त्यो बेला मनको अन्तरकुन्तरमा सौगात र दयाहाङकै समानान्तर क्यारेक्टरमा म पनि भए भन्ने लोभको सानो अंश भने उनको मनमा थियो । तर कुन्ठाकै रुपमा भने त्यसले मनमा प्रवेश पाएको थिएन । 

‘लुट’ लगत्तै कथानक चलचित्र ‘स्पोन्सर’ र ‘बिना कारण’मा लिड रोलमा अवसर पाए प्रवीणले । रहर लागेका बेला पहिलो लिड रोल ‘स्पोन्सर’ यही वर्ष मात्रै हेर्न पाए उनले सात वर्षपछि । 

‘लुट’को छायांकन भइरहेको थियो । त्यहीबेला गुरुकुल सरकारले भत्काउँछ रे ! आज, भोलि, पर्सी कहिले भत्किन्छ यकिन थिएन । तर मिति मात्रै यकिन थिएन भत्किने भने यकिन थियो । ट्रमामा रहेका उनीहरुलाई ‘लुट’ चल्छ कि चल्दैन भन्ने चुनौती थियो । 

‘कागवेनी’बाट सौगात नोटिस भइसकेका थिए । ‘दासढुङ्गा’को मिडियाबाजी भइरहेको थियो । दयाहाङ थिए त्यसमा । ‘मेरो एउटा साथी छ’मा सानै रोल भए पनि दायाहाङ नोटिस भइरहेका थिए । 

लुट र चुनौती

गुरुकुल भत्किँदैछ । ‘लुट’ चलेन भने चलचित्रमा टिक्न गाह्रो छ भन्ने डरैडरको घेरामा उनीहरुले ‘लुट’ गरेका थिए । सेन्सर बोर्डको लफडापछि ‘लुट’ रिलिज हुँदैथियो । लगातार चलचित्र घाटामा गएपछि सरकारले चलचित्र क्षेत्रमा संकटकाल घोषणा गर्ने तयारी गरिरहेको थियो । एक हप्तासम्म त चलचित आतेश खेलायो । हप्तापछि ‘माउथ पब्लिसिटी’ले हल मा दर्शक थपिँदै गए । हल हाउसफुल हुन थाले । 

अनि भएन, चलचित्रमा करिअरको चिन्ता । 

“पारिश्रमिक बिना खेलेको थिएँ मैले लुट । पछि निश्चल (बस्नेत)को आमा बिरामी हुनुभयो । हामी भेट्न हस्पिटल नै गएका थियौं । त्यहाँ निश्चलले तिमीलाई पैसाको आवश्यकता होला लैजाऊ भनेको हो । तर अहिले तिमीलाई नै चाहिएको छ, राख भनेर मैले लुट बिना पारिश्रमिक नै गरेको चलचित्र हो,” प्रवीण सुनाउँछन् । 

कथाले चुरोट मागेपछि...

नाटकमा करिअर । नाटककै बढी कुरा । नाटकमै फर्किए प्रवीण । गुरुकुल पुगेपछि चुरोटको सर्कोले उनमा प्रवेश पायो । 

वाध्यता कि रहर ? 

‘ताराबाजी लै लै’ मा एउटा चरित्र थियो । चरित्रमा तय भए प्रवीण । चरित्रले चुरोट माग्यो । प्रवीणले चुरोट पिउन सकेनन् । चरित्र नै कर्मालाई सुम्पिनुपर्‍यो । 

अभिनेता भएपछि त चुरोट पिउन नसिके त रोल खोसिनेरहेछ भन्ने लाग्यो । चुरोट पिउन सिके । छोड्छु भन्दा पनि नसकिने भएपछि त्यही लत भयो । 

‘लुट’ रिलिज भयो । त्यसमा चुरोट मात्रै होइन गाँजै खाएको देखाइएको छ । प्रवीणकी आमाले चलचित्र हेरेर भनिन्, “कस्तो तैंले सकिनसकि चुरोट खाको ?” 

भिक्षुको रोल र आमा 

पत्रकारिता पढ्न काठमाडौं आएका थिए प्रवीण । अभिनय सिक्न गुरुकुल पुगे । अचानक गुरुकुल पुगेका प्रवीणले घरमा खबर गरेका थिएनन् । दाजुले भन्दिएछन्, “भाइ गुरुकुल गयो ।”

“यहाँ हुँदा त केटो त्यस्तो थिएन । कसरी गएछ गुरुकुल । तर ठिकै त छ के बिग्रियो । राम्रै त हो । गाउँलेहरुले भनेछन् । उनीहरुले सोचेछन् संस्कृत पढ्न गुरुकुल गएछ,” प्रवीण सनाउँछन्, “बुवाले भने सुनील पोखरेलले नाटक सिकाउन गुरुकुल खोल्दैछन् भन्ने पहिला नै सुन्नुभएको रहेछ । उहाँले भन्नुभएछ ए त्यहाँ गएछ ठिकै छ कस्तो गर्दोरछ आएर हेर्नुपर्छ । म सुनीलसँग कुरा गर्छु । आमालाई कहाँ गयो गयो केही पत्तै भएन ।”

केही समयपछि प्रवीणका बुवाआमा नै काठमाडौं आए । बुवाले प्रवीणलाई कोठामा बोलाउन भने । दाइले भने, “आउन पाउँदैन ।”

‘अग्नीको कथा’ मञ्चन भइरहेको थियो । बुवाआमा नै नाटक हेर्न गए । टाउको मुन्डन गरिएको थियो । भेष पनि उस्तै । प्रवीण भन्थे, ‘दाइ र बाउले मलाई भगवानको घरमा लगेर छोडेर हिँडेको दिन, ....।”

प्रवीण सुन्दै थिए भक्कानिएर कोही महिला दर्शकदीर्घामा रुइरहेको थियो । आफ्नो चरित्रले दर्शक रुवाएको भनेर प्रवीण गमक्क परिरहेका थिए । 

तर, दर्शक दीर्घामा रुने अरु कोही नभएर उनकै आमा थिइन् । उनलाई लागेछ गुरुकुल गएको छारो जोगीहरुको संगतले भिक्षु भएर पो निस्किएछ । 

“नाटक सकिएपछि रुने महिला मैैरै आमा भनेर थाहा पाएँ । उहाँले मलाई भन्नुभयो । तँ यहाँ बस्दै नबस्,” प्रवीण हाँस्छन्, “दाइले सम्झायो । पछि अर्को नाटक हेरेपछि उहाँले बुझ्नु भयो यसको काम नै यस्तै रहेछ । नाटक लिएर देशविदेश घुम्न थालेपछि आमाले सोच्नु भयो, छारो ठिक ठाउँमा पुगेछ ।”
रङ्गमञ्च हुँदै प्रवीण चलचित्रको खुड्किलो उक्लिए । तर नाटक छोडेका छैनन् । नाटकलाई आत्मा ठान्ने उनले एक दर्जन चलचित्रमा अभिनय गर्दा तीन दर्जन नाटकमा आफ्नो शील्प पस्किसकेका छन् । नाटक निर्देशनमा पनि आफ्नो क्षमता प्रदर्शन गरेका उनलाई अब नाटकको विकल्प खोज्ने कुनै रहर छैन । 
 

NIBLNIBL
प्रकाशित मिति: आइतबार, भदौ २२, २०७६  १९:०८
Sipradi LandingSipradi Landing
worldlinkworldlink
प्रतिक्रिया दिनुहोस्
Ncell Side Bar LatestNcell Side Bar Latest
Bhatbhateni IslandBhatbhateni Island
cg detailcg detail
Kumari BankKumari Bank
Shivam Cement DetailShivam Cement Detail
Maruti cementMaruti cement
सम्पादकीय
ICACICAC