site stats
बाह्रखरी :: Baahrakhari
कला
Global Ime bankGlobal Ime bank
Nabil Bank Banner adNabil Bank Banner ad
एभोकाडोजस्तो ‘डाकिनी’, सुरुमा कस्तो–कस्तो पछि मिठो ! 
SkywellSkywell

काठमाडौं । रवीन्द्र सिंह बानियाँलाई लागिरहन्थ्यो– पैसाको ‘रिस्क’ नलिई सिनेमा बनाउन पाए कस्तो हुन्थ्यो होला त्यो दिन ? न पैसा बजारबाट उठाउने प्रेसर न सुटिङ डेज बढ्ला भन्ने तनाव !

नेपालीमा एउटा आहान छ– तँ आँट म पुर्‍याउँछु ! संयोगले उनको भेट खिन्से नोर्बु (जोङसार खिन्से रिम्पोछे)सँग भयो । उनले ‘लुकिङ फर अ लेडी विथ फ्याग्स एन्ड मुस्टाच’ (डाकिनी) बनाउने निर्णय गरे । भाग्यवश त्यसमा रवीन्द्र पनि जोडिए । सिनेमा बन्यो । रवीन्द्रले बेलाबेलामा सोचेजसरी नै ।

नत्र साढे नौ करोड कहाँबाट ल्याएर बनाउन सक्नु ! सक्दैन’थे । बनाए पनि कहाँबाट लगानी उठाउन सक्नु !

KFC Island Ad
NIC Asia

अक्सर निर्माताको चाह हुन्छ, आफ्नो सिनेमाले भरमार व्यापार गरोस् । प्रशस्त पैसा कमाइयोस् । तर, ‘डाकिनी’का निर्मातालाई यो सिनेमाबाट पैसा कमाउनु छैन । मात्र यस्तो सिनेमा पनि नेपालमा बन्दो रहेछ भनेर देखाउनु छ । सेलिब्रेट गर्नु छ । विश्वका धेरै फिल्म फेस्टिभल घुमिसकेको ‘डाकिनी’ नेपालमा हल रिलिज गर्ने तीव्र चाह पनि निर्मातालाई थिएन । कारण, उनीहरूलाई थाहा छ, यो नेपाली ‘टेस्ट’को सिनेमा होइन । यो सिनेमा आम नेपाली दर्शकले मन पराउँदैनन् । तर पनि कास्ट एन्ड क्रु र सिनेमा लभरलाई लक्षित गरेर सीमित हलमा मात्र रिलिज गर्ने रवीन्द्र र दीपेश खत्री (म्याक्स)को षट्कोण आट्ले निर्णय गर्‍यो ।

मात्र उनीहरूलाई सिनेमा यस्तो पनि हुन्छ भनेर देखाउनु छ । स्लो पेसको सिनेमा पनि राम्रो हुन्छ भनेर प्रमाणित गर्नु छ ।

Royal Enfield Island Ad

जब मान्छेले म बेस्ट काम गर्छु भनेर कुनै कुरालाई आफ्नो अधीनमा राख्ने प्रयास गर्छ, तब त्यो विफल हुनसक्छ । भएको कुरालाई राम्रो बनाउनेतर्फ जानुपर्छ । त्यो हो, लेट गो । “आर्टमा लेट गो जस्तो राम्रो केही हुँदैन । जब मान्छे ढुक्क हुन्छ, तब फक्रिन्छ,” रवीन्द्रले भने, “सिनेमामा पनि खर्च गर्नेदेखि खिच्नेसम्मका कार्य ढुक्कले गर्न सकियो भने राम्रो हुन्छ । डाकिनी त्यसैगरी बनेको राम्रो चलचित्र हो । त्यसैले क्लासको सिनेमा बनेको छ ।”

सुरुमा स्क्रिप्ट हेर्दा यसमा कमर्सियल भ्यालु पनि भएको बुझेका रवीन्द्र बताउँछन् । “तर, पछि यसरी खिचियो, त्यो स्लो पेसको बन्यो । विषय म्यानुपुलेट भएर बिग्रिन्छ भनेर सिनेमेटोग्राफरले आफ्नै हिसाबले खिच्नुभयो,” रवीन्द्र भन्छन्, “यो सिनेमा क्लासको बनेको छ । एभोकाडोजस्तै हो यो सिनेमा । सुरुमा नमिठो लाग्ने, पछि यसको स्वादले लोभ्याउने ।”

‘डाकिनी’ सिनेमेटोग्राफर मार्क ली पिङ बिङले खिचेका हुन् । 

mark lee1684544258.jpg

‘डाकिनी’ सिनेमेटोग्राफर मार्क ली पिङ बिङ (बायाँ) ।


उनले २१ अन्तर्राष्ट्रिय अवार्ड हासिल गरिसकेका छन् । ताइवानी छायाकार मार्कले सन् २००० मा वङ कर वाइको फिल्म ‘इन द मुड फर लभ’का लागि कान्स फिल्म फेस्टिभलको ग्रान्ड टेक्निकल प्राइज पाएका थिए । एकेडेमी अफ मोसन पिक्चर एन्ड साइन्सेज (ओस्कर अवार्ड)का सदस्य समेत रहेका मार्क लीले खिचेका चर्चित फिल्ममा ‘इन द मुड फर लभ’सहित ‘द असासियन’, ‘रेनोयर’, ‘नर्वेजियन उड’, ‘फ्लाइट अफ रेड बलुन’लगायत छन् ।

यो चलचित्रबाट उनले मात्र तीन करोड रुपैयाँ लगे । रवीन्द्र भन्छन्, “तर, त्यो उनको चिया खर्चजस्तो मात्रै हो । उनलाई पारिश्रमिक त हामी कहाँ दिन सक्छौँ र ! कलरिस्टले प्रतिदिन पाँच हजार डलर लिए । ३५ हजार डलर त उनले मात्रै लगे, सात दिनको ।”

खिन्से नोर्बुसँगको सम्पर्कले मात्र उनले यो फिल्म खिचेको रवीन्द्र बताउँछन् । खिन्से बौद्ध धर्मका ठूला धर्मगुरु हुन् ।

४० विदेशीको आउजाउ र लजिङ–फुडिङको खर्च व्यहोरे । पनौती र पाटनमा ४६ दिन सुटिङ भयो । निर्मातामध्येका षट्कोण आर्टसका म्याक्स भन्छन्, “दुईवटा त प्यारलल किचन थिए । एउटा नेपाली र अर्को वेस्टर्न । हरेक सेटको छेउमा स्न्याक्स लाइभ बार हुन्थ्यो ।”

इक्युप्मेन्ट भारत र ताइवानबाट ल्याए । कलर र साउन्डको काम ताइवानमा भयो । इडिटिङ चीनमा भयो ।

त्यो रहस्यमयी ट्रेक 
सन् २०१७ मा खिन्से नोर्बुलाई म्याक्सले पुनहिलमा ट्रेक गराएका थिए । म्याक्सले रवीन्द्रलाई यो ट्रेकमा अकाउन्टेन्टका रूपमा छिराएका थिए । रवीन्द्र खिन्सेका फ्यान थिए । एकातिर उनका सिनेमा हेरेर, अर्कातर्फ उनी बौद्ध धर्मका ठूला गुरु थिए । ‘द कप’, ‘ट्राभल्स एन्ड म्याजिसियन्स’, ‘हिमा हिमा : सिङ मी अ सङ ह्वाइल आई वेट’, ‘भरा : अ ब्लेसिङ’ र ‘ब्रिलियन्ट मुन : ग्लिम्पसेस अफ डिल्गो खिन्छे रिम्पोछे’ उनले निर्देशन गरेका चलचित्र हुन् ।

“म भरिया भएर भए पनि जान्छु भनेको थिएँ । म्याक्सले अकाउन्टेट बनाएर लग्यो,” म्याक्सप्रति रवीन्द्र अनुग्रहित सुनिए, “कसरी उसले मिलायो मलाई थाहा छैन, त्यो ग्रुपमा कोर टिमका सदस्य मात्रै थिए ।”

म्याक्सले थपे– त्यो ट्रेकमा जानेमा बिलेनियर्सहरू मात्रै थिए ।

त्यसैले उनले रवीन्द्रलाई भनेका थिए– यहाँ कसैको चियोचर्चो नगर्नू, त्यो गरेको यो गु्रपका कसैले पनि मन पराउँदैनन् । को, किन, नाम, घर कहाँ केही नसोध्नू भनेका थिए । कम्तीमा आफूले मानेको रिम्पोछेसँग हिँड्न मात्र भए पनि त पाइएको छ, त्यसमै धन्य थिए रवीन्द्र । आग्रह शिरोधार्य थियो । 

पुनहिलको जंगलको होटेलमा पुगेका मात्र थिए । होटेलमा रहेका दुई चिनियाँ युवती आफूसँगै रहेको एउटा अग्लो मंगोल फेसका युवक देखेर एकार्कालाई हेरेर कानेखुसी गर्दै बेहोस हूँलाझैँ गरे ।

“मैले कसलाई हेरेर यिनीहरू अचम्ममा परे भनेर पछि हेर्छु कोही छैन । उनीहरूले मसँगै रहेको त्यही मंगोल फेसको युवकलाई देखेर पो बेहोस हुन खोजेका रहेछन्,” रवीन्द्रले स्रेकेट खोले, “के भयो भनेर सोधेको त त्यो युवक त चीनको अनमोल केसी पो रहेछ ! दुई दिन सँगै हिँड्दा पनि उसलाई मैले चिनिनँ ।” ती थिए अभिनेता हुग ।

max1684544341.jpg

ट्रेकका क्रममा हुगसँग ‘डाकिनी’ निर्माता म्याक्स (बायाँ) हुग (दायाँ) ।


चीनको सांघाईमा प्लेनबाट ल्यान्ड भएर बाहिर निस्कँदा आफूले त्यो एयरपोर्टको गेटअगाडि सबैभन्दा ठूलो बोर्ड उनै एक्टरको देखेको म्याक्सले बताए । “त्यसपछि पो मलाई काउकुती लाग्न थाल्यो, यो ट्रेकमा को–को छन् भनेर ?,” रवीन्द्र भन्छन् ।

रवीन्द्रले थाहा पाए, यो ट्रेकमा सिंगापुर बैंकको सीईओ थिए । लाइटसम्बन्धी वैज्ञानिक रहेछन् । पब्जीका मालिक रहेछन् । वीच्याटका साहु रहेछन् ।

अनि पक्रिए चोर ! 
अर्को रात बास बसेको ठाउँमा खिन्से नोर्बुले आफू काठमाडौंमै बसेर पढेको बताए । आफ्ना हजुरबुवाले काठमाडौं डाकिनी र देवीको भूमि भएको बताएको सुनाए । कतिपय बौद्ध गुरुहरू काठमाडौं देव भूमि भएकाले पाउले टेक्नु हुँदैन भनेर नुवाकोटको डाँडोमा गएर काठमाडौंलाई ढोगेर त्यहीँबाट फर्कने गरेको खिन्सेले बताए । काठमाडौंका कणकणमा देवीदेवता भएकाले टेक्न हुँदैन भन्ने उनीहरूको मान्यता रहेछ ।

खिन्से नोर्बुले भने– यहाँ डाकिनी चिन्नै सकिँदैन । चिया पसलमा डाकिनीहरू चिया बेचेर बसिरहेका हुन्छन् ।

सानोमा हामीलाई हजुरबुवाले होमवर्क दिनुहुन्थ्यो– पाटनमा एकजना डाकिनी चिया बेचिरहेकी छन्, चिनेर खुट्टाको पानी खाएर आऊ ।

त्यही ट्रेकमा खिन्सेले भने– म यो विषयमा सिनेमा बनाउँछु ।

हिँड्दाहिँड्दै उनले बाटोमै स्क्रिप्ट लेख्न थाले । खिन्सेले भने– यो सिनेमाको नाम ‘लुकिङ फर अ लेडी विथ फ्याग्स एन्ड मुस्टाच’ हुनेछ ।

म्याक्सलाई लाग्यो– वर्किङ टाइटल होला, यति लामो त सिनेमाको नाम कहाँ हुन्छ ?

खिन्सेले भने– यो फिल्म तिमीले प्रोड्युस गर्नुपर्छ ।

‘जात्रा’ बनाउँदैदेखि म्याक्स रवीन्द्रका मिल्ने साथी थिए । सँगै उठबस पनि थियो । तर, सिनेमाको काममा उनी प्रत्यक्ष संलग्न थिएनन् । रवीन्द्र र म्याक्सको छुट्टाछुट्टै कर्म थियो ।

ब्रेकफास्टको समय थियो । सबै सँगै थिए । रवीन्द्र र म्याक्स सँगै बसेका थिए । जब ‘तिमीले सिनेमा प्रोड्युस गर्नुपर्छ’ भने, खिन्सेले चोर समाते । “तपाईं फिल्म बनाउने भए प्रोड्युसर छ त, यी यहीँ छ भनेर मैले रवीन्द्रलाई देखाएँ । मैले त्यो समय ट्रेकको ग्रुपमा अकाउन्टेन्ट बनाएर घुसाएको कुरा त बिर्सिएछु,” म्याक्सले भने ।

त्यसपछि म्याक्स र रवीन्द्रले आफ्नो कुरा बताए । सिनेमासम्बन्धी कम्पनी षट्कोण आर्टस रहेको सुनाए । खिन्सेले भने– नेपाली कथा हो, नेपालीले नै यो सिनेमा बनाउनुपर्छ । 

‘मेरो सिनेमा हेरेर हलमा दर्शक निदाउँछन्’
खिन्से भन्थे– मेरो फिल्म हेरेर मान्छे हलमा निदाएर उठ्ने हो । मैले सिनेमा बनाउने नै त्यस्तै हो । म कमर्सियल सिनेमा बनाउँदिनँ । कमर्सियल सिनेमा त सबैले बनाउँछन् । 

‘डाकिनी’ पनि उनले कमर्सियल उद्देश्यले बनाएको सिनेमा होइन । उनले चाहेको भए जो कसैले उनको सिनेमामा एक्लै पैसा लगानी गर्ने थियो । तर, उनले त्यसो गरेनन् । क्राउड फन्डबाट सिनेमा बनाउने निर्णय गरे । क्राउड फन्डिङका लागि ओपन गरेको एक घण्टामा बन्द गर्नुपरेको रवीन्द्रले स्मरण गरे ।

“नेपाली कथा भएकाले यसको स्वामित्व नेपालीले नै लिनुपर्छ भनेर उहाँले यो सिनेमा हामीलाई गिफ्ट गर्नुभएको हो,” रवीन्द्र फेरि एकपटक उनीप्रति अनुग्रहित सुनिए, “श्रमबाहेक हाम्रो एक रुपैयाँ पनि परेको छैन । हामीले कामको व्यवस्थापन मात्रै गरेका हौँ । उहाँहरूका लागि त यो (साढे नौ करोड रुपैयाँ) नो बजेट हो । वान मिलियनभन्दा कममा सिनेमाको काम सकिनु अचम्म हो रे !”

kalakar1684544737.jpg

छायांकनका क्रममा ‘डाकिनी’का कलाकार । 


रवीन्द्रका दृष्टिमा डाकिनी गहिरो अध्ययन भएको फिल्म हो । “पुराण, वेद भनेजस्तै गहिरो विषय समेटिएको सिनेमा हो भन्ने मलाइ लाग्छ । शून्यताको कुरा छ, त्यसमै सिकाइ छ । डाकिनी भनेको नेचर अफ माइन्डको कुरा रहेछ,” रवीन्द्र भन्छन् ।

संसारभर देवी खोज्न हिँड्नु पर्दैन, तिमी आफैँ र तिम्रो वरपर रहेका व्यक्ति नै देवी हुन् भन्ने ‘डाकिनी’को मूल कथा हो । सत्य परेलाभन्दा नजिक हुन्छ, तर मान्छेले त्यसलाई देख्दैन । उल्टै खोज्दै हिँड्छ भन्ने मान्यता यो सिनेमाको सूक्ष्म सन्देश हो ।

बौद्ध ग्रन्थमा ‘डाकिनी’ भन्नाले बज्रयोगिनी, ताराजस्ता देवीका थुप्रै मिथक छन् । यो सिनेमा यस्तै देवीको खोजीको कथा हो ।

अमेरिकी फिल्म निर्देशक मार्टिन स्कोर्सेसले ‘डाकिनी’बारे एक पेज प्रशंसाका शब्द लेखेका छन् । त्यो अहिले पनि म्याक्ससँग सुरक्षित छ । 

चिल्ड खिन्से
अक्सर मेकरले सिनेमा बिग्रिन्छ भनेर कुनै सम्झौता गर्न चाहँदैन । सिनेमा बिग्रिन्छ भनेर बजेटले भ्याएसम्म राम्राराम्रा कलाकार र प्राविधिक लिने गरिन्छ । तर, खिन्सेको उद्देश्य नै अर्कै हुने गरेको रवीन्द्रले अनुभूत गरे । पैसा र ‘एक्सपोजर’का कारण कसैको इच्छा नमरोस् भनेर काम दिने गरेको उनले अनुभव गरे ।

“फिल्म बिग्रिए केही हुँदैन, मान्छेचाहिँ बिग्रिनु हुँदैन भन्नुहुन्थ्यो । सिक्दै जाने हो भन्नुहुन्थ्यो । त्यसैले मुख्य प्राविधिक बाहिरबाट ल्याए पनि असिस्ट गर्न सबै नेपाली प्राविधिकलाई दिनुभयो । कारण, सबैले सिक्नुपर्छ, एक्सपोजर पाउनुपर्छ भन्ने उहाँको मान्यता हुँदो रहेछ,” रवीन्द्र अगाडि थप्छन्, “कामका आधारमा कसैलाई विभेद गर्नु हुन्न । नवराज उप्रेतीले फोकस पुल गरेको देखेर उहाँले भन्नुभयो, ‘मेरो अर्को फिल्म म तिमीलाई दिन्छु ।’ त्यो फिल्मपछि उसको प्रगति कति भयो, सबैलाई जगजाहेर छ ।”

डाकिनीको कथा सांराश
काठमाडौंमा क्याफे चलाएर बसिरहेका तिब्बती मूलका युवकलाई एक दिन सपनामा संकेत मिल्छ । उसको साथीले सपनाको अर्थ खुलाइदिँदै भन्छ, ‘तिमी अब जम्मा सात दिन बाँच्छौ ।’ जब उसले यो संकट डाकिनीले हटाउन सक्ने थाहा पाउँछ, अनि सुरु हुन्छ – जुँगा र दाह्रा भएकी डाकिनीको खोजी । उसले डाकिनी कहाँ फेला पार्छ ? उसको जीवन बच्छ कि बच्दैन ? यसकै सेरोफेरोमा सिनेमाको कथा घुमेको छ ।

शुक्रबार (हिजो)देखि सीमित नेपाली हलमा रिलिज यो चलचित्रको मुख्य भूमिकामा भियतनामका छिरिङ तासी र अमेरिकाबाट आएकी तेन्जिङ कुन्सेल छन् । भारतमा जन्मिएका यी दुवै कलाकार तिब्बती मूलका हुन् । नेपालका रवीन्द्र सिंह बानियाँ, दिव्यदेव, कर्मालगायत कलाकारको अभिनय छ । 

NIBLNIBL
प्रकाशित मिति: शनिबार, जेठ ६, २०८०  ०६:३५
Sipradi LandingSipradi Landing
worldlinkworldlink
प्रतिक्रिया दिनुहोस्
NTCNTC
Ncell Side Bar LatestNcell Side Bar Latest
Nepatop (PlastNepal)Nepatop (PlastNepal)
national life insurance newnational life insurance new
Bhatbhateni IslandBhatbhateni Island
Shivam Cement DetailShivam Cement Detail
सम्पादकीय
कोप-२९ ले दिएको अवसर खेर नफाल 
कोप-२९ ले दिएको अवसर खेर नफाल 
SubisuSubisu
Hamro patroHamro patro