site stats
बाह्रखरी :: Baahrakhari
साहित्य
Global Ime bankGlobal Ime bank
एउटा कुकुरको स्मृतिमा !

यो कुनै हाचीको जस्तो आफ्नो मालिकलाई उसको मृत्युपछि नौ वर्ष पर्खेर बसेको अविश्वसनीय कुकुरको कथा होइन । न यो भारतीय चलचित्र ‘७७७ चार्ली’को जस्तो अद्भुत लाब्राडोरसँगको रोचक सम्बन्धको कथा हो ।

यो त बच्चामै पोखरीमा फ्यालिएको एउटा साधारण रैथाने छाउरी कुकुरको सम्झना हो । छाउरीको गृहप्रवेश कथाको नायक म नै थिएँ ।

म निकै सानो थिएँ । ठ्याक्कै यति नै वर्षको भनेर याद छैन । हाम्रो घरदेखि अलि परतिर डल्लीडाँडा भन्ने ठाउँमा गाईवस्तुलाई पानी खुवाउन बनाइएको आहाल थियो ।

Dabur Nepal
NIC Asia

त्यस आहालमा कवि मञ्जुलको ‘आहालमुनिको हिमाल’ कवितामा जस्तो हिमाल थिएन । तर, वरपरका बाँसका छायाहरू भने जरुर थिए । म ती हावामा झुमिरहेका ढुंग्रे बाँसका अल्लारे पातहरू आहालभित्र हेरेर मन्त्रमुग्ध हुन्थेँ ।

तर, एक दिन त्यसो हुन पाएन । किनकि, मैले आहालभित्र कुकुरको एउटा बच्चा देखेँ, जो कुँ...कुँ... गर्दै कराइरहेको थियो – जसले वातावरणको मौनता भंग गरिदिएको थियो ।

मैले हत्तपत्त त्यसलाई पानीबाट बाहिर निकालेँ । त्यो जाडोले लुगलुग कामिरहेको थियो । मैले केही नसोची बडो खुसी हुँदै त्यसलाई लिएर घरतिर दौडिएँ ।

घरमा पुगेपछि घरका सबै ठूलाबडाले त्यो कुकुरको बच्चा छाउरी भएको र कसैले फ्याँकेको पत्ता लगाए । मलाई जहाँबाट ल्याएको हो त्यहीँ छाडेर आउन आदेश दिइयो ।

मैले आमालाई गुहारेँ, ‘आमा, हामी पालौँ न यो छाउरीलाई । पालौँ न के ! बरु, म आफैँ यसलाई खुवाउँछु, पियाउँछु ।’

बुबालाई कर गर्न डर लाग्यो । बरु, हजुरआमालाई फकाएँ, ‘कोकू, पालौँ न यो छाउरीलाई । आमालाई भन्दिनु न, पालौँ न के !’

मैले आफूले सक्नेजति रुन्चे पाराले अनुनय विनय गरेँ । मेरो आँसुले काम गर्‍यो । अन्ततः छाउरीले हामीकहाँ आश्रय पाउने भयो ।

त्यो कालो रङको एउटा ज्यादै नै चलाख र मायालु कुकुर थियो । त्यसले इज्जतिलो नाम कहिल्यै पाएन । त्यो छाउरी अर्थात् पोथी जातिको भएकोले त्यसलाई बोलाउने नाम छाउरी नै हुन गयो ।

र, गाउँभरि त्यही नामले प्रख्यात भयो । त्यो मेरो साथीजस्तै थियो र हामी सँगसँगै हुर्कंदै गयौँ । त्यो मसँगसँगै गाउँ डुल्थ्यो । पसल धाउँथ्यो । गोठाला जान्थ्यो ।

मलाई त्यसको खुबै माया लाग्थ्यो । आमाले पनि छाउरीलाई असाध्यै माया गर्नुहुन्थ्यो । त्यो आमालाई पछ्याएर मेलामा जान्थ्यो । गोठमा जान्थ्यो । वल्लो घर पल्लो घर जान्थ्यो ।

ठूलो हुँदै जाँदा घरका सबै सदस्यहरूसँग त्यसको भिन्नभिन्न किसिमको मिलाप बन्दै गयो ।

मलाई थाहा छैन ‘हलुङ छाया’ भन्ने कुनै त्यस्तो शब्द नेपाली शब्दकोशमा छ कि छैन, कुन्नि ! मैले खोज्ने झन्झट समेत गरेको छैन । तर, सानो छँदा आमा मलाई सधैँ भन्नुहुन्थ्यो, ‘मेरो छोरा सारै हलुङ छाया छ ।’ हलुङ छाया अर्थात् बिरामी भइहाल्ने ।

आजभोलि सोच्ने गर्छु कि मातृममताको नजरमा उनका हरेक सन्तान हलुङ छाया हुँदा रहेछन् । एक दिन मैले आमालाई सोधेँ, ‘आमा, छाउरीको पनि हलुङ छाया छ हो ?

आमा बेस्सरी हाँस्नुभो र केही उत्तर नदिई मेरो टाउको मुसारेर भान्सातिर लाग्नुभो ।

बुबा र छाउरीको सम्बन्ध निकै अनौठो थियो । बुबा भान्सामा पस्नुहुँदा ढोकामै बाटो छेकेर बसेको छाउरीलाई हलुका गरेर लात्तीले भ्वाक्कै हिर्काउनुहुन्थ्यो । आमा भित्रबाट बुबालाई हकार्नुहुन्थ्यो, ‘त्यो कुकुरलाई चाहिँ किन पिटेको हँ ? कुकुर–बिरालो नसहने मान्छे त मलाई पटक्कै मन पर्दैन हौ !’

बुबा मुसुमुसु हाँस्दै जवाफ फर्काउनुहुन्थ्यो, ‘अब अहिले मन नपरेर के गर्छस् त ! हाम्रै छोराछोरीको बिहे गर्ने बेला भैसकिगो !’

मलाई राम्ररी याद छ, न बुबाको लात्ती खाएर कहिल्यै छाउरी ढोकाबाट हट्थ्यो न बुबाले कहिल्यै लात्तीको वेग साबिकभन्दा बढाउनुहुन्थ्यो । यो क्रम एवं रीतले चलिरहन्थ्यो । एउटा अघोषित परम्पराजस्तै । मानौँ, छाउरी ढोकाअगाडि खाना ढुक्न होइन बुबाको एक भ्वाक लात्ती खान बसेको हो ।

झमझम पानी परिरहेको एक साँझ खेतालाहरू घर फिर्ने बेला भइसकेको थियो । मकैबारीभित्र कोदो रोपिसक्ने दिन थियो त्यो, अर्थात् मैझारोको दिन । मैझारोमा खेतालाहरूलाई खुवाउन भनेर दिउँसैदेखि एउटा कालो पोथी डोकोले छोपेर राखिएको थियो ।

त्यो पोथीलाई काट्न सबैथोक तयार थियो । तातोपानी उम्लिसकेको थियो । खुकुरी साँधिइसकेको थियो । निकै पहिलेदेखि छाउरी पोथी छोपेको डोको वरिपरि घुम्दै थियो । उसले अचानक बल गरेर डोको पल्टाइदियो । पोथी उम्केर घुर्‍यानमा भएको इस्कुसको झ्याङभित्र कतै हरायो ।

एक त बर्खाको समयको बाक्लो मकैघारी, अर्कोतिर झमक्क साँझ । अब पोथी भेट्ने सम्भावना लगभग शून्यप्रायः थियो ।

यो सब घटना नियालिरहनुभएको कोकू (हजुरआमा) छाउरीसँग उधुम रिसाउनुभो । कोकूले केही नसोची छेउमै भएको कोदालोको बिँडले छाउरीको घुच्चुकमा जोडले हिर्काउनुभो । त्यो ठाउँको ठाउँ खुत्रुक्कै भयो । त्यसले कुइँक्क आवाज मात्र निकाल्यो । त्यसपछि चल्मलाएन ।

म भने डराएर एक कुनातिर दौडिएँ र खुबै रोएँ । करिब दश मिनेटपछि चामत्कारिक ढंगले ऊ बौरियो । ऊ त्यसरी जागेपछि म खुसी हुँदै उसलाई छुन दौडिएँ, तर ऊ दच्कियो । ऊ कुइँकुइँ कराउँदै घर छोडेर बेपत्तासँग भाग्यो ।

त्यो रात अबेरसम्म हराएको पोथी खोजियो, तर भेटिएन । मासुको सट्टा खेतालाहरूले आलुदममा चित्त बुझाउनुपर्‍यो । तर, त्यसपछि छाउरी हरायो । छाउरीको बारेमा घरका कसैले सोधखोज नगरेको देखेर मलाई सारै चित्त दुखेर आयो । म भित्रभित्रै निकै रोएँ ।

त्यो पोथी पनि कहिल्यै भेटिएन । मलाई लाग्छ, त्यसको ज्यान जोगिएन नै होला, किनभने मकैबारीमा स्याल र वनढाडेहरूको बिगबिगी हुन्थ्यो । पकाएर खाइनु र काँचै खाइनुमा त्यो निमुखा प्राणीलाई के अन्तर ? उसले त जसरी पनि ज्यान गुमाउनु जो थियो ।

तीनचार दिनपछि एक रात घरको पेटीमा घुत्रुक्क आवाज आयो । मैले थाहा पाएँ, त्यो छाउरीको आवाज थियो । त्यो उसको सुत्ने तरिका थियो । म जब उसलाई हेर्न तल झरेँ, तब देखेँ कि कोकू मजेत्रोको सप्कोले आफ्नो आँसु पुछ्दै छाउरीलाई सुम्सुम्याउँदै हुनुहुन्थ्यो ।

छाउरी भने उसको सिलाबरे थालमा कोकूले दिनुभएको भात खान व्यस्त थियो । कोकू र छाउरीको त्यो पुनर्मिलन परैबाट हेरिरहेँ । मेरा पनि सरर्र आँखाहरू रसाए ।

एक दिन साकेला मनाउन हामीहरू मावली गाउँ नेर्पा गएका थियौँ । नेर्पा निकै टाढाको गाउँ थियो । छाउरी पनि हामीलाई पछ्याएर छसात घण्टाको बाटो मावलीसम्मै पुगेको थियो ।

हामी केही दिन उतै बस्ने भयौँ । तर, छाउरी एक रात मात्र त्यहाँ बसेर भोलिपल्टै घर फर्कियो । हामी सबै चिन्तामा थियौँ ऊ हरायो भनेर । पछि आमाले बताउनुभो, ऊ झिसमिसेमै आमाले गोठमा दूध दुहुनु हुँदै गर्दा घर पुगिसकेको थियो भनेर ।

हामी उसको त्यो बहादुरीप्रति पछिसम्मै छक्क पर्थ्यौं । घर फिर्दा उसले कसरी तर्न सक्यो होला त्यति धेरै खोलाहरू – सम्भाइखोला, घर्तीखोला, छेपेखोला, भालुखोला, खत्रीखोला र बिजुवाखोला !

पछि छाउरीले बच्चा जन्माउन थाल्यो । प्रायः डाँगो र छाउरी बराबरजस्तै जन्मिन्थे । गाउँघरमा डाँगोहरू सुरुमै मागिसकिएका हुन्थे । छाउरीहरू भने कसैले पाल्न चाहँदैनथे । त्यसैले छाउरीहरू कतै दोबाटो या चौबाटोमा लगेर छाडिन्थे ।

उनीहरूलाई अलिकति पानी र खानासहित जुटको बोरामा बेरेर छाडिन्थ्यो र आशा यो राखिन्थ्यो कि उनीहरूलाई कुनै दयालु हृदय भएको मानिसले भेट्टाओस् र आफ्नो घर लिएर जाओस् । पालोस् र प्रेम गरोस् ।

मलाई सम्झना छ, कलेजको कोर्समा बालबच्चा एडप्सनसम्बन्धी ‘द चिल्ड्रेन हु वेट्स’ भन्ने निबन्ध राखिएको थियो । त्यो निबन्ध पढिरहँदा मैले ती अनिश्चिततामा फ्याँकिएका थुप्रै छाउरीहरू सम्झेर धेरैपटक आफ्नो आँखा भिजाएको छु । नमिठो गरी चिमोटिएको छु ।

पछि काठमाडौंमा पनि हामीकहाँ जर्मन सेफर्ड प्रजातिको एउटा अत्यन्तै मायालु सिंगल कोट कुकुर थियो । संयोगले त्यो पनि एउटा छाउरी कुकुर नै थियो । उसको नाम लुसी थियो ।

लुसी धेरै वर्षसम्म हामीमाझ रह्यो । पछि कानमा रगतपानी जम्ने रोगले उसलाई सतायो । सर्जरी गरेर उसलाई ठिक पारिए पनि उसको कानको सुन्दरता भने सदासदाको लागि गुम्यो । र, पछि बिरामी हुँदै जाँदा उसले मृत्युवरण गर्‍यो ।

छाउरी भने एक दिन गाउँबाट कहिल्यै नभेटिने गरी हरायो । त्यस्तो बाठो र समझदार कुकुर आखिर कहाँ र कसरी हरायो ? त्यो रहस्य बनेरै रह्यो । के उसलाई कुनै वन्यजन्तुले आहार बनायो ? अथवा बाढीपहिरोले बगायो ?

केही पत्ता लागेन । यसरी ती दुई छाउरीहरू मेरो स्मृतिमा आजीवन बास गर्न पुगे ।

म कहिलेकाहीँ सोच्ने गर्छु, के मैले आफ्नो बाल्यकालमा एउटा छाउरीलाई घर ल्याएर उसले जन्माएका अरू थुप्रैथुप्रै छाउरीहरूप्रति अन्याय त गरिनँ ? त्यस्तो स्थितिमा म मिठो कल्पना गर्ने गर्छु ।

कल्पनामा मजस्ता थुप्रै केटाकेटी ‘महरू’ दोबाटोमा अचानक खेल्दै देखापर्छन् अनि जाडोले लुगलुग काँपिरहेका छाउरीहरू एकएकवटा टिपेर रमाउँदै रमाउँदै आफ्नो घरतिर लाग्छन् ।

त्यसपछि मभित्रको मूल ‘म’ खुसीले गमक्क पर्छ । अनि, सन्तुष्टिको लामो श्वास फेर्छ ।      
 

Laminar Tiles Banner adLaminar Tiles Banner ad
NIBLNIBL
प्रकाशित मिति: शनिबार, फागुन १०, २०८१  १३:०२
worldlinkworldlink
प्रतिक्रिया दिनुहोस्
Nepal Life Insurance banner adNepal Life Insurance banner ad
Ncell Side Bar LatestNcell Side Bar Latest
Bhatbhateni IslandBhatbhateni Island
Shivam Cement DetailShivam Cement Detail
सम्पादकीय
Hamro patroHamro patro