site stats
बाह्रखरी :: Baahrakhari
साहित्य
Global Ime bankGlobal Ime bank
Nabil Bank Banner adNabil Bank Banner ad
बन्दाबन्दीको उन्मुक्ति
SkywellSkywell

दुःखमाथि दुःखकै कुरा थपेर किन अझै दुःखाउनु आफूलाई ? अत्यासमाथि झन् अत्यास थपेर किन अन्याय गर्नु आफैंप्रति ? ‘गर्न नहुने काम’ पो गर्नु भएन त ! गर्नै नपर्ने काम गरेर किन नदुःखेको कपाल डोरी लगाइलगाइ दुःखाउन खोज्नु बित्थामा ? परिस्थितिहरू कस्ताकस्ता मूल्यवान् पाठहरू बोकेर टक्रिएका हुन्छन्, पाठ टिप्न बिर्सेर जहिल्यै परिस्थितिलाई मात्र सरापी बस्न रुचाउने कस्तो दुःखी स्वभाव यो मान्छे जातको ? प्रतिकूलताहरू परीक्षण गर्न आएका हुन्छन् हाम्रो मनको प्रतिरोधी शक्तिको, मनको त्यो शक्ति अजमाएर आफूलाई अघिभन्दा अझै दरोसित उभ्याउनु पर्ने यो घडी पिलपिले कुरा गरिबस्नु कहाँ सुहाउँछ र साइँली ? 

महामारीको यो घडी निराशा, हतासा, उदासी र अत्यासका कुरा त उच्चारणै गर्न हुन्न । मनको ब्याट्री स्वाट्टै डाउन हुन्छ । विपतको यस्तो बेला मनलाई पूरा चार्चमा राख्नु पर्छ । यसलाई मुक्त उडानमा टहलिन दिनुपर्छ । तिमी सोध्लाउ, ‘यस्तो अस्वेच्छिक एकान्तवासमा थल्लिनुपरेको बेला मनलाई मुक्त उडानमा टहलाउन कसरी सकिएला र ?’ यस्तो प्रश्न उठाउनुकोे कुनै औचित्य छैन यो बेला । ‘सक्नु पर्छ’ बस् ! यत्ति हो अहिले तिमीले जान्नु पर्ने कुरा, मैले जान्नु पर्ने कुरा, हामी सबैले जान्नु पर्ने कुरा ।  

अवश्य नै, दुःखको घडीबाट गुज्रिरहेका छौं हामी । सन्त्रासमा छ सिङ्गो मानव समाज, सङ्कटमा छ सिङ्गो मनुष्य अस्तित्व । तर पनि दुःखको कुरा सम्झी बस्ने बेला होइन यो । तिमीलाई थाहै छ नि, दुःख दुःख्नलाई मात्र हो, देखाउनलाई होइन । दुःख भोग्नलाई मात्र हो भन्नलाई होइन । बढाई चढाई व्याख्या गर्ने कुरा त झन् त्यो पटक्कै हुँदै होइन । दुःखलाई जति बढी सुमसुमायो त्यत्ति नै बढी पुलपुलिन्छ । जति बढी महसुस गर्याे त्यत्ति नै बढी बल्झिन्छ त्यो । दुःखमाथि झन् दुःख थपिन्छ । विपद्को यो घडीमा मनलाई दुःखको भार धेरै बोकाउनु हुँदैन । मनलाई धेरै किच्न हुँदैन । मनलाई धेरै थिच्न हुँदैन । 

KFC Island Ad
NIC Asia

उसै पनि अहिले आइलागेको यो विपद् मात्र हो र हाम्रो दुःख ? अरू पनि कति छन् कति दुःख ! जीवन दुःख्नलाई अरू पनि हजार कारण छन, हजार बहाना छन् । दुःखका कुरा गरेर के साद्दे ? दुःखका कुरा सम्झेर के साद्दे ? त्यसैले दुःखका कुरा गर्दिन आज म तिमीसित । दुःखको यो बखत दुःखीबस्नु भन्दा देखीबस्नुको रमाइलो नै अर्कै छ ! म त्यही रमाइलोमा डुब्न चाहन्छु । तिमीलाई पनि त्यही रमाइलोमा डो¥याउन चाहन्छु । 

तर नसोच्नु तिमीले, म यहाँ आज मुख्य विषयलाई भन्दा अरू नै कुनै विषयलाई महत्व दिन खोज्दैछु । नसोच्नु, मुख्य कुरा बिर्सेर म अर्कैअर्कै कुरामा बत्तिन खोज्दै छु भनेर । नसोच्नु तिमीले, म विषयान्तर हुन खोज्दै छु भनेर । म मुख्य विषयमै छु । विषयान्तर भएकी छैन । जुन छटपटीमा यतिबेला तिमी परेकी छौ, त्यही छटपटीभित्रै छु म पनि । थाहा छ, यतिबेला सबैको छटपटी एउटै हो, उस्तै हो, उही हो । कोरोना भाइरस (कोभिड–१९) यतिबेलाको मुख्य विषय हो । यही भाइरसको महामारी यतिबेलाको विश्वव्यापी मुख्य मुद्दा हो । आकार न अनुहारको यो दुष्ट भाइरसले सिङ्गै विश्वलाई आफ्नो मुट्ठीमा अँठ्याएर इन्तु न चिन्तु पारिरहेको अवस्था हो आजको । समयको वर्तमान घडी पूरै मात्रामा कोरोना कब्जामा परेको छ । क्यालेण्डरहरू भित्ताभित्तामा झुण्डिरहेका छन् बस् ! तर तिथि, मिति, बार, गते सबै पुरिएको छ अहिले । समय कोरोनामय बन्न पुगेको छ । हामीले अहिले भोगिरहेको यो समय भविष्यमा गएर ‘कोरोना समय’ नामले इतिहासमा दर्ज हुने निश्चित छ । पाँच महिनाअघि आरम्भमा चाइनाको वुहान सहरमा देखापरेको कोरोना आतङ्कले छोटै समयको अन्तरालमा महामारीको रूप धारण गरी यतिबेला विश्वभरि नै मृत्युको ताण्डव मच्चाइरहेको छ । संसारभरिबाट मान्छेको मृत्युको खबर आएकोे सुन्नु परिरहेको छ हामीले । यसको सङ्क्रमणमा परेर अहिलेसम्म दुई लाख भन्दा बढी मानिसको ज्यान गुमिसकेको छ । सङ्क्रमणमा पर्नेहरूको सङ्ख्या पनि ३२ लाख नाघिसकेको छ भन्ने थाहा पाइएको छ । यद्यपि सङ्क्रमितहरूलाई जोगाउन सुरुदेखि नै विश्वभरि चिकित्सक तथा अन्य स्वास्थ्यकर्मीहरू खटिइरहेका छन्, तर पनि मर्ने क्रम रोकिएको छैन । सङ्क्रमित हुने मान्छेहरूको सङ्ख्या उसैगरी बढेकै छ । विडम्बनाको कुरा त के भने, बिरामीलाई जोगाउन लागिपरिरहेका कयौं स्वास्थ्यकर्मीहरू पनि भाइरसको सङ्क्रमणमा परेका छन्, कयौंले प्राण गुमाइसकेका छन् । साँच्चै नै, यतिबेला स्थिति भयावह छ । आक्रान्त छ । अशान्त छ । परिस्थितिजन्य बिमारी अवस्थामा छौं हामी तमाम मनुष्य प्राणी यो पल, यो घडी । 

Royal Enfield Island Ad

त्यसैले त भनेको हो नि, यस्तो बेला मनलाई अघिअघिको बेलामा भन्दा अझै दरो बनाउन बल गर्नु आवश्यक छ भनेर ! सामान्यतया यस्तो बेला मानिसहरू आत्तिन्छन्, अत्ताल्लिन्छन् । तर आत्तिएर–अत्ताल्लिएर केही पनि हात लाग्दैन, सिवाय मन कमजोर हुनु । मन कमजोर भयो भने अवस्था झनै भयावह हुन पुग्छ । भनाई नै छ ः आधा औषधिले निको हुन्छ बिरामी– आधा आत्मबलले । तसर्थ मनको बल कुनै हालतमा पनि गल्न दिनु हुन्न यो घडी । उसै पनि यही एउटा मन त छ मान्छेसँग आफ्नो स्थायी सम्पत्ति भन्नु, यसलाई त्यत्तिकै दुर्बल बनाइराख्न कहाँ भयो र ?

कोरोनाको महामारी धुमधामसित मच्चिरा’छ त के भयो ? यसलाई निस्तेज पार्न, निर्मुल पार्न औषधिको खोजी पनि भइरहेकै छ सुरुदेखि नै । संसारभरिका वैज्ञानिकहरू यस कार्यमा रातदिन नभनेर जुटिरहेकै छन् । स्वास्थ्यकर्मीहरू पनि सबैतिर नै बिरामीको उपचारमा मरेर लागिरहेकै छन् । यो कहरबाट कसो मुक्ति नपाइएला त ? विश्वास गरौंं बस् ! ‘यो अत्यासको आयु धेरै लामो छैन’ भनेर । विश्वासले कत्रो कत्रो लडाइँ जित्न सकिन्छ, जाबो यो कोरोना भाइरसको त के कुरा भयो र ? असतर्क बेहोरा देखाउन भएन बस् ! बन्दाबन्दीको नियम पालना गर्नु पर्ने आफ्नो कर्तव्यमा हरेक व्यक्ति चुस्त हुनुप¥यो, दुरुस्त हुनु पर्यो । 

सङ्क्रमणबाट जोगिनका लागि सामाजिक दूरीमा बस्नु अपरिहार्य भएका कारण बन्दाबन्दीमा बस्नु परेको हो भनेर मनलाई बुझाऔं । बन्दाबन्दीको यो बाध्यतालाई अभिशाप नठानौं, बरु यसलाई ‘बरदान नै हो’ भनेर मानौं भन्छु म त ! यस्तो सकसको बन्धनलाई पनि बरदानको नाम दिन खोज्ने मेरो सोचमा खोट नखुट्याउनु तिमीले । यो आपत्मय परिस्थितिलाई के कसरी अथ्र्याउँदा आफ्नो मनलाई हलुको पार्न सकिन्छ त्यसरी नै अथ्र्याउँ भन्ने मात्र हो मेरो मेरो आशय, मेरो आग्रह । यद्यपि, सामाजिक प्राणी हामी मनुष्यजातिलाई सारा समाजसित एकाएक विच्छेदित भएर घरभित्रको साँघुरो परिवृत्तमा खुम्चिएर बस्न सजिलो अवश्य नै भएको छैन यतिबेला । आफन्तको नजिक पर्नबाट आफूलाई जबरजस्ती रोक्न बाध्य हुनु पर्दा कम्ता गारो भएको छैन । तर के गर्नु, कोरोना सङ्क्रमणबाट जोगिनका लागि सामाजिक दूरीमा नबसी पनि त भा’छैन । आपत्विपत्को यो महामारीमा तत्कालको औषधिका रूपमा यही  एउटा उपाय मात्र उपलब्ध भएको छ हामीलाई । औषधि चाहे जतिसुकै तीतो किन नहोस्, सम्बन्धित चिकित्सकले सुझाएपछि बिरामीले त्यो जसरी पनि खानै पर्छ । औषधि नखाए बिमारी घट्दैन, झन्झन् त्यो बढ्दै जान्छ । 

बरू मनलाई बुझाउँ एक्कैछिनलाई अहिलेको स्थिति भन्दा पनि अझै भयावह अवस्थाको कल्पना गरौं । अनि मनमनै गुनौंंं, ‘धन्न त्यस्तो त भएको छैन नि !’ यसरी सोच्दा अहिलेको यो अवस्था स्वीकार्न केही सजिलो हुन्छ हामीलाई । आखिर आफ्नै मन हो ! यसलाई फकाउन फुलाउन आफैंले प्रयास गर्नुपर्छ हरेकले । उसै पनि, अरूले सम्झाएको भन्दा आफैले सम्झाएको कुरा बढी पत्यारिलो लाग्छ हामीलाई ! होइन र ?

सकात्मक सोचौं । बन्दाबन्दीको बाध्यताले भलै हाम्रो भौतिक गतिशीलता ठप्प रोकिएको छ, कुँजिएर बस्नु परेको छ । तर के यही बन्दी अवस्थाले पर्याप्त फुर्सदको उपलब्धता फोसामा मिलेको छैन र हामीलाई ? सधैंको भागदौड, सधैंको भ्याईनभ्याई, हतारो–चटारो सबैसबै लखेटाइहरूबाट यतिबेला पूरै मुक्त हुन पाइएको छ । मुक्त यो समयलाई आफ्नै मनसित कुरा गर्ने उपयुक्त अवसर किन नबनाउनु ? यो समयलाई मनको आँखा खोल्ने समय हो भनेर किन नमान्नु र ? बन्दाबन्दीको यो बन्द समयलाई आत्मनिरीक्षणको अवसरको रूपमा  किन नस्वीकार्नु र ? मान्छे हौं । आफैंले आफैंलाई प्राणीजगत्कै सर्वश्रेष्ठ प्राणी भनी घोषणा गरेका छौं । तर तद्नुरूपको न सोच राख्यौं हामीले, न व्यवहार ग¥यौं । खोइ र हामीले आफू श्रेष्ठ भएको प्रमाण व्यवहारमा पुष्टि गर्न सकेको ? यस प्रश्नमा खोतलिनु जरुरी छ हामीले । सृष्टिका सर्वश्रेष्ठ प्राणी थियौं भने हामीले केवल आफ्नो बारेमा मात्र सोच्नु हुन्नथ्यो, समस्त प्राणीजगत्को सजिलो–सुविधाका लागि पनि सोच्नुपथ्र्यो । यथार्थमा त्यही नसोच्दाको कारणको परिणाम हो आजको यो भयावह स्थिति । बाहिरी आँखामा कोरोना भाइरस दोषी देखिए पनि भित्री आँखा खोलेर हेर्न सक्ने हो भने अहिलेको यो विपतावस्था मान्छेको अन्धअभिमानको पराकाष्ठाको परिणाम हो । यो सत्य बोध गर्न यो खाली समयलाई किन उपयोग नगर्ने र ? 

हामी मानिसहरू मात्र होइन, प्रकृतिका सम्पूर्ण सन्तानको साझा घर हो यो पृथ्वी । मानिस, पशुपन्छी, कीटपतङग सबैसबै एउटै पर्यावरणभित्र बसेका छौं हामी । हामीले आफूलाई सर्वश्रेष्ठ प्राणी ठाने तापनि प्रकृतिका लागि सम्पूर्णथरिका जीव उस्तै महत्वका प्राणी हुन् । आमा हुन् प्रकृति । आमालाई आफ्ना सबै सन्तान उत्तिकै प्यारा हुन्छन् । सन्तान चाहे सुन्दर हुन् या कुरुप, सबल हुन् या दुर्बल, जीव हुन् या अर्धजीव, जड हुन् या चेत सबैसबै सुरक्षित भएको हेर्न देख्न खोज्छिन् प्रकृतिले । 

उनले आफ्ना सबै सन्तानको सुरक्षाका लागि मिलाएर बनाएको पर्यावरणीय सन्तुलनलाई हामी मानिसले मनपरीसित बिगार्यौं । प्रकृतिको संवेदनामा खलल पुर्यायौं । भौतिक प्रगति र विकासको नाममा हामी मान्छेहरूले प्रकृतिलाई अचाक्ली कोपर्यौंं । अथाह चिथोर्यौंं । चोक्ट्यायौं । नेप्ट्यायौ । थेप्च्यायौं । गर्न हुने, गर्न नहुने सबै काम जथाभावीसित गर्यौं, अझै गरिरहेका छौं । उनको छातिमाथि पटकपटक युद्ध मच्चायौं । बमबारुद अनेक हुनेनहुने कुराहरू पड्कायौं । मान्छेले मान्छेलाई मार्यौ, सँगसँगै बायुमण्डलको स्वस्थतामा पनि अन्धाधुन्द विष खनायौं । मान्छेको यो उद्दण्डतालाई प्रकृतिले कतिसम्म सहिरहुन् ? सहन सक्नुको पनि त एउटा हद हुन्छ ! बाढीपहिरो, आँधीबेरी, भूकम्प, सुनामी, ज्वालामुखी आदि कुन रूपमा मात्र देखाइन् उनले आफ्नो ‘ऐया’ लाई ? तर जति गर्दा पनि मान्छेको चेत पलाएन । केही नलागेपछि यतिबेला प्रकृतिले आफ्नो आक्रोश कोरोना महामारीका रूपमा प्रकट गरेकी हुन् । मान्छेलाई झक्झकाउन, उसलाई उसभित्रको मानवीय गुणप्रति जागृत गराउन प्रकृतिले यो उग्र रूप धारण गरेकी हुन् अहिले । उद्दण्डताको पराकाष्ठमा उक्लिँदै गएको मूर्ख मान्छेलाई उसको वास्तविक साइजमा थचार्न सायद यो विपत् सिर्जना गर्नुको विकल्प थिएन उनीसित । मान्छेभित्र प्रकृतितः विद्यमान करूणा, दया, माया, प्रेम, सद्भाव, सहअस्तित्वचेतलगायतका तमाम सत्संवेदनाहरूप्रति मान्छे ब्युँझियोस् भनेर नै प्रकृतिले यतिबेलाको परिस्थिति सिर्जना गरेकी हुन् । यो कुरा हामी तमाम मान्छेले बुझ्न जरुरी छ । आशा गरौं, यो विपत्को साक्षात्कारले मान्छेमा त्यो चेत ब्युँझाउने छ । 

प्रकृतिविरुद्ध मान्छेले गरेको गल्तीबारे यो घडी यो भन्दा बढी अब नबोलुँ होला साइँली । यस्तो गह्रुँगो कुरा धेरै गरिरह्यो भने मन अतालिन्छ फेरि ! मनलाई अत्तालिनबाट जोगाउनु पर्ने अवस्था जो छ यतिबेला । 

तिमीलाई थाहै छ, मान्छेको मनमा सधंैभरि दुइटा धार समानान्तर रूपमा प्रवाहित भइरहेको हुन्छ । एउटा धार अत्यासको धार, अर्को धार आशाको धार । यो विपत्को बेला अत्यासको धारतिर धेरै आँखा लगाउनु उति बुद्धिमानी हँुदैन । त्यसैले अत्यासमाथि अत्यास थप्ने काम यो बेला नगरौंं । जीवन अत्यासै अत्यासको खेल हो । दुःखैदुःखको झेल हो । यसबारे पछि कुरा गरौंला । यतिबेला कसरी बाँच्ने भन्ने कुरामा मात्र केन्द्रित होऔं । हासौं । रमाऔं । कोेराना कहरको यो बेला मनलाई जसरी पनि हलुका स्थितिमा राख्न बल गरौं । सकारात्मक कुरा गरेर मनलाई चार्ज गर्नु छ । त्यसैले आशाको कुरा गरौं । उषाको कुरा गरौं । 

बन्दाबन्दीको नियम चुस्त दुरुस्तसित पालना गरी आफू र अरूलाई पनि सङ्क्रमित हुनुबाट जोगाउन पूर्ण सतर्कता अपनाउनुपर्ने मुख्य जिम्मेबारी त आफ्नो ठाममा छँदैछ । त्यो जिम्मेबारी निर्वाह गर्न नचुकौंं । बाँकी अरू पूरै पल मनको उन्मुक्त विचरणमा हराऔं, रमाऔं । परिस्थितिले साथमा बोकेर आएको विशिष्ट पाठलाई बोध गर्न यो शून्य समयको भरपूर उपयोग गरौं । सधैं सकारात्मक सोचौं । आफ्नो लागि मात्र होइन सबैका लागि सोचौं । मान्छेका लागि मात्र होइन, समस्त प्राणीका बारेमा पनि सोचौं । उग्र महत्वाकाङ्क्षा विनासको जड हो भन्ने तत्व बोध गरौंं र सादा जीवन उच्च विचारको पथ पक्रिन प्रण गरौं । 
 

NIBLNIBL
प्रकाशित मिति: शनिबार, वैशाख २०, २०७७  ११:४३
Sipradi LandingSipradi Landing
worldlinkworldlink
प्रतिक्रिया दिनुहोस्
NTCNTC
Ncell Side Bar LatestNcell Side Bar Latest
Nepatop (PlastNepal)Nepatop (PlastNepal)
national life insurance newnational life insurance new
Bhatbhateni IslandBhatbhateni Island
Shivam Cement DetailShivam Cement Detail
सम्पादकीय
SubisuSubisu
Hamro patroHamro patro