site stats
बाह्रखरी :: Baahrakhari
विचार
Nabil BankNabil Bank
Sarbottam CementSarbottam Cement
लोकतन्त्रमा विचारको सत्ता

भनिन्छ, काल बाजा बजाएर आउँदैन । जीवनमा काल, राजनीतिमा अधिनायकवाद र प्राकृतिक विपद् ढोल नगरा बजाएर आउदैनन् । त्यसो हुन्थ्यो भने यसै बर्खा बाढी, पहिरोबाट सात सय जनाले ज्यान गुमाउनु पर्दैनथियो । तर यिनका लक्ष्यण र संकेत हुन्छन् । आकस्मिक बाहेक, उमेर र स्वास्थ्य स्थितिले कालको केही संकेत गर्छ । यस्तै शासकीय गतिविधिले पनि अधिनायकवादको लक्ष्यण देखाउँछ । जथाभावी वन फडानी र कच्चा सडकको अव्यवस्थित निर्माणले बाढी पहिरोको जोखिम बढ्छ ।  विशेषज्ञले यसअघि भनेकै हुन् । यी पंक्तिमा भने बाजा नबजाइ आउने, आएपछि बाजा बजाइदिने शासकीय अधिनायकवादको लक्षण कस्तो हुन्छ भन्ने चर्चा गर्न खोजिएको छ । तानाशाही वा अधिनायकवाद बलमा आधारित शासन हो, लोकतन्त्र विचारको सत्ता । बलको वर्चस्व नै अधिनायकवादको बाजा हो । 

गुफा युगको नांगो मान्छेले क्रमशः सामाजिक बन्ने क्रमसँगै तेरोमेरो, आफ्नोअर्काको भन्न सिक्यो । सँगै बाहुबलमा आधारित शक्ति र सत्ताको स्वाद चाख्न थाल्यो । फलतः कबिला राज्यहरूको उदय भयो । बलशालीको सन्तुलनका कारण सत्ता, शक्ति विभाजन भयो ।

गच्छेअनुसार सत्ता बाँडफाटको सामूहिक संरचना नै सरकार हो । सरलबाट सुरु सत्ता चलाउने तरिका अपेक्षा र आकांक्षाको बढोत्तरीसँगै जटिल हुँदै गयो । व्यक्ति, वंश, धर्म र सेनाले शासन चलाउने समय पार गर्दैगर्दा सत्ता महत्वाकांक्षाले नयाँ जामा पहिरेर राजनीतिक तानाशाही र अधिनायकवादको जमाना ल्यायो । जो अझै छ छिटफुटै भए पनि ।

Prabhu Bank
Agni Group
NIC Asia

लामो अभ्यास पूरा गरेर व्यवस्था परिष्कृत हुँदै अहिलेको लोकतान्त्रिक सभ्यतासम्म आइपुगेको हो । प्रजातन्त्र निष्कण्टक छैन । प्रजातन्त्रको खुकुलो सुविधालाई शोषण वा दुरुपयोग गरेर बलको भरमा तानाशाही वा अधिनायकवादी शासनसत्ता लादिएको छ । प्रजातन्त्र बल होइन, विचारको शासन हो । तर, कतिपय प्रजातन्त्रवादी सत्ताले प्रजातन्त्र हरण नगरे पनि प्रजातन्त्रको शोषण, दोहन र भ्रष्टीकरण गरेको भेटिन्छ । प्रजातन्त्रको कुनै पनि प्रकारको दुरुपयोग क्षम्य हुँदैन ।  

पन्ध्रौँ शताब्दीतिर ग्रीसको एथेन्सबाट राय बुझ्ने – हुन्छ, हँुदैन भनेर सुरु गरिएको तरिकामा जनघनत्वको आवश्यकता र उन्नत सोचले परिमार्जन गर्दै प्रविधि थप्दै लग्यो । थारु समुदायले बडघर चुन्ने प्रक्रिया नेपालको सन्दर्भमा मत अभिव्यक्त गर्ने चुनावी परम्परामध्येको भ्रूण हो । बडघर चुन्ने सुरु समयको एकिन समुदायका बडाहरू नै गर्न सक्दैनन् । यस कारण शताब्दीयौंअघि नै बडघर प्रथा चल्यो भनिन्छ । ग्रीस र नेपालमा यस प्रकार मत परीक्षण–प्रणाली सुरु गर्ने प्रवर्तकको पहिचान छैन । 

Global Ime bank

प्रवर्तकका हिसाबले हेर्ने हो भने प्रजातान्त्रिक जीवन दर्शन र हिन्दु धर्मदर्शनमा पनि सामिप्य भेटिन्छ । राजनीतिक र आध्यात्मिक (आस्तिक) दुई भिन्न दर्शनबीच यो स्वतः सामीप्य हो, बनाइएको होइन । हिन्दु दर्शनको परम्परामा असंख्य तपस्वी र मनिषीको चिन्तन र सिर्जना समाहित छ । वर्षौंमात्रै होइन, हजारौं वर्षको लामो लगानीको प्रतिफल हो–हिन्दु दर्शन ।  कुनै एक अमुक प्रवर्तक यसमा भेटिँदैनन् । बौद्ध, शिख, इस्लाम, क्रिस्चियन, जैन आदि धर्म, समुदायमा प्रवर्तक व्यक्ति (भगवान) संस्थापित छन् । राजनीतिक दर्शनमा पनि प्रजातन्त्रका प्रवर्तक भेटिँदैन ठीक हिन्दु दर्शनमा जस्तै । प्रजातन्त्रमा कतै अब्राहम लिंकन, कतै महात्मा गान्धी र नेपाली परिवेशमा बीपी कोइरालाजस्ता महान् मनिषीहरू भेटिन्छन् । बन्दुकभन्दा कलमको सत्तालाई सम्मान गर्ने चर्चिलले विचारलाई प्रमुखता दिए ।

प्रजातान्त्रिक दर्शन वा जीवन शैलीको संस्कार र आकारप्रकार निर्माणमा हजारौं ज्ञातअज्ञात राजनयिक तपस्वीको साधना निःसृत चिन्तनको सम्मिलन छ । प्रजातान्त्रिक दर्शनको धरातल नैतिक छ, असल उद्देश्यका लागि बाटो पनि राम्रो हिँड भन्छ । नीति, विधि र विचारसँग अन्योन्याश्रित प्रजातन्त्रले भन्छ – खराब कामबाट राम्रो परिणाम पाइँदैन । 

कम्युनिस्ट सोच राम्रो कुरा पाउन जस्तोसुकै (खराब) उपायसमेत अपनाउन सकिन्छ भन्ने(कु) तर्कमा आधारित छ । यस्तो सोचलाई तुलनात्मक अध्ययन गर्दा यथार्थमा खसीको टाउको देखाएर बाख्रीको मासु बेच्ने सोचको उपज कम्युनिस्ट पो हो रहेछ भन्ने स्पष्टै हुन्छ । 
केटाकेटी बेला, वादविवाद प्रतियोगितामा भाग लिँदा ‘तरबार ठूलो कि कलम ठूलो’ भन्ने विषय दिइएको याद छ । लाग्थ्यो, यो विषय शीर्षकको भित्री उद्देश्य कलम ठूलो ठान्नु थियो । तरबार बल र कलम विचारको प्रतीक भयो । सबै कलम रोज्न खोज्थे तर गुरुले तिमी यो र त्यो भनेर विषय व्यक्ति तोकिदिन्थे । अनि वादविवाद सुरु हुन्थ्यो । पक्ष विपक्षमा बाँडिएका विद्यार्थी आफ्नो पालोमा खुब ताली पिटिन्थ्यो । राजनीतिमा सोच्दा प्रजातन्त्रले विचारलाई प्रधान मान्यो, कम्युनिस्टले बललाई । यही कारण कम्युनिस्टले शक्ति बन्दुकको नालबाट निस्कन्छ भने । यसरी हेर्दा कम्युनिस्ट सत्ता बलमा आधारित देखिन्छ । बल अधिनायकवादी सोचको मुहान हो । 

एंगेल्सको उज्यालोमा माक्र्सले देखाएको बाटोमा आइपुग्दा चुनाव हारेका लेनिनले सत्ता कब्जा गरेर अधिनायकवादको अँध्यारो ल्याए । श्रमजीवी उत्पादक वर्गको हितमा सोचेका माक्र्सको विचारधारा स्टालिन, माओ र किमसम्म आइपुग्दा निम्न वर्गीयधारबाट उछिट्टिएर संभ्रान्तहरुको क्रूर सत्तामा फेरियो । तल्लो वर्गको नाममा संभ्रान्त कम्युनिस्ट अधिनायकवाद स्थापित भयो । कम्युनिस्ट नामकै वंश परम्पराको जहानिया सत्ता उत्तर कोरियाले देखाइदियो । कम्युनिस्ट एक दलीय सत्ताको दमन स्वतन्त्र विचारकाले मात्रै होइन, कम्युनका कथित माक्र्सवादीले पनि भोगे । भिन्न विचारका लाखौं जनताको हत्याको जगमा एकदलीय कम्युन स्थापना भए । यी कसैले पनि बाजा बजाएर अधिनायकवाद ल्याएका थिएनन् । धन्न, प्रजातन्त्रले सबै प्रकारका तानाशाही, अधिनायकवादी र स्वेच्छाचारी सत्तासोचलाई समेत रूपान्तरणको बाटो देखाइ दिएको छ । अन्यथा जर्ज अर्वेलले लेखेको ‘एनिमल फार्म’मा जस्तै कम्युनको श्रमशिविरमा जडसूत्रीय कम्युनिस्टहरु अहिले पनि मान्छेका स्वरूपमा मात्रै  भेटिएका हुने थिए । 

हजारौं वर्षअघि, हजारांँ राजनीतिक मनिषीको चिन्तनले सिंचित प्रजातान्त्रिक दर्शनविरुद्ध प्रयोग गरिएको कम्युनिस्ट प्रणाली दुई सय वर्ष पनि टिक्न सकेन । प्रजातन्त्र सामु घुँडा टेक्यो तर कम्युनिस्ट फुँदो र अधिनायकी धोकोको पन्तुरो भने अझै छोड्न नसकेकाहरू पनि छन् । नेपालमा ठ्याक्कै त्यही छ र त स्वेच्छाचारी अधिनायकवादको खतरा पनि छ ।

केही नमुना हेर्दा दुःखका साथ भन्नुपर्छ – संसद् सदस्यको शपथ नलिई प्रधानमन्त्री बन्नुबनाउनु विधि सम्मत हो कि ? प्रजातान्त्रिक मान्यता अनुकूल हो ? डा. गोविन्द केसीको अनशनको बेला लामो समय संसद् बैठक रोकेर प्रतिपक्षलाई सडकमा जान बाध्य पार्ने र एक सत्याग्रहीलाई मरे मरोस्जस्तै गर्ने शैली प्रजातान्त्रिक हो कि ? 

प्रतिपक्षी दलले संसद्मा उठाएका प्रश्न मन्त्रीसमक्ष राख्न दिन गरेको अनुनयलाई बलात् रोक्ने सत्ता कुन विवेकको हो ? 

सत्ताधारीहरु संसदीय सर्वोच्चताको गफ गर्छन् । प्रजातन्त्रमा विधिको सर्वोच्चता हुने होइन र ? विधिभन्दा माथि को छ ? संसद्ले विधि बनाउन सक्छ तर विधिलाई कुसन बनाउन पाउँदैन । 

प्रधान न्यायाधीशमा दीपक जोशीलाई अस्वीकृत कुन विधि अन्तर्गत गरियो ? सन्देह र अमूर्त आरोप खडा गरेर कसैका प्रति अन्याय गर्नु प्रजातन्त्र हु्न्छ ? दीपक जोशी प्रधान न्यायाधीश बन्नु, नबन्नु ठूलो कुरा भएन  । तर, उनीप्रति लगाइएका आरोपमा न्यायाधीशले फैसला कसरी गर्ने भन्ने घुमाउरो शैलीमा (पूर्व फैसलामा प्रश्न गरेर) ‘डिक्टेसन’ समेत छ र त्यसलाई नमान्दा महाभियोग लगाइन्छ भन्ने दुई तिहाइ संसदीय सर्वोच्चताले यतिबेलै नियोजित हल्ला फैलाएको छ । यस्तोमा शक्ति सन्तुलन र न्यायिक स्वतन्त्रता कसरी रहन्छ ? उल्लिखित जिज्ञासामा पाइने उत्तर प्रजातन्त्र हो कि, स्वेच्छाचारी  ? 

संयोग हो कि, नियत ? सरकार, संसद र संविधान संरक्षक जोडिएका जिज्ञासाको उत्तरमा भेटिने त्रिकोणीय सत्ता सञ्चालक पात्रहरूको भूमिका विधि सम्मतभन्दा दल सम्मतिको नजिक देखियो । यसो हुनु सुसभ्य प्रजातन्त्रको नमूना हो कि स्वेच्छाचारी असभ्य अधिनायकवाद ? अब आफैँ बुझौँ अनि पो बाजा बज्छ । तर, कसको भन्ने प्रश्न आउला । बस् !  
               
 

NIBLNIBL
प्रकाशित मिति: बिहीबार, साउन २४, २०७५  ०७:४४
Sipradi LandingSipradi Landing
worldlinkworldlink
प्रतिक्रिया दिनुहोस्
Ncell Side Bar LatestNcell Side Bar Latest
Bhatbhateni IslandBhatbhateni Island
cg detailcg detail
Kumari BankKumari Bank
Shivam Cement DetailShivam Cement Detail
Maruti cementMaruti cement
सम्पादकीय
ICACICAC