site stats
बाह्रखरी :: Baahrakhari
विचार
Nabil BankNabil Bank
Sarbottam CementSarbottam Cement
असहिष्णुताको संक्रमण

भन्छन्, माला हुँदा सँगै उनिने भए पनि किनबेचका बेला काँच र मणि छुट्टिन्छ । गएको महिनाभर नै भने पनि हुन्छ नेपाली समाजका काँच र मणिहरू छुट्टिए । डा. गोविन्द केसीको सत्याग्रहका सम्बन्धमा थाहा पाउनेमध्ये सायद कोही पनि निस्पृह रहन सकेन । धेरैले उनको बिनासर्त समर्थन गरे । केही त डा. केसीको समर्थनमा सडकमै पुगे । केहीले सदन अवरुद्ध बनाए । केही डा. केसीविरूद्ध व्यक्तिगत गालीगलोजमै उत्रे । 

समाज यसरी विभाजित हुँदा पत्रकारहरू पनि निस्पृह रहन नसक्नु स्वाभाविकै थियो । केही दैनिक पत्रिका र अनलाइनका सम्पादकहरूले डा. केसीलाई भेटेर उनका मागको समर्थन र सत्याग्रहप्रति ऐक्यबद्धता प्रकट गरे । त्यसलाई सरकार र सत्तारुढ दलका नेता कार्यकर्ताले भने सहजरूपमा लिएनन् । सम्पादकहरूमाथि डा. केसीको साथ दिएर पेसागत धर्म उल्लंघन गरेको आरोप लगाइयो । त्यस क्रममा सरकार समर्थक केहीले अलि बढी नै छुद्रता पनि देखाए । 

सरकारी सञ्चार माध्यममा भने पञ्चायतकालकै निरन्तरता देखियो – विरोधको समाचार हैन सरकारका पक्षमा कसैले व्यक्त गरेको प्रतिक्रियालाई बढी महत्त्व दिने प्रवृत्तिका रूपमा।
अन्ततः सरकारले डा. केसीका सबै माग पूरा गर्ने सहमति गर्‍यो । डा. केसीले अनशन तोडे । उनका मागहरू प्रायः पुरानै थिए । तिनमा पहिलेका सरकारहरूले सहमति पनि गरिसकेका थिए । केपी ओली नै पहिले प्रधानमन्त्री भएका बेलामा समेत सहमति गरिएका

Prabhu Bank
Agni Group
NIC Asia

माग राखेर डा. केसीले अनशन गर्नुपरेको थियो । मूलतः अध्यादेशका रूपमा यही सरकारले समेत एकपटक जारी गरिसकेको चिकित्सा शिक्षा अध्यादेशको प्रतिस्थापन विधेयकमा मूल मर्मविपरीतका प्रावधान नराखिएको भए सायद डा. केसीले अनशन गर्नुपर्ने नै थिएन । यसरी हेर्दा स्पष्ट देखिन्छ सरकार पहिलेका सहमति पालना गर्नुपर्ने उत्तरदायित्वबाट पन्छेर उल्टो बाटामा नलागेको भए अहिलेको समस्या आउने थिएन । 

परन्तु, यति स्पष्ट यथार्थलाई पनि प्रधानमन्त्री ओली र उनका मन्त्रीहरूले स्वीकार गर्न चाहेनन् । त्यसैले धेरैलाई सरकारविरुद्ध सडकमा जान उक्सायो । प्रधानमन्त्री ओली वा नेपाल कम्युनिस्ट पार्टी (नेकपा)का अरू नेता कार्यकर्ताले भनेजस्तो डा. केसीका पक्षमा सडकमा पुगेकाहरू सबै नेपाली कांग्रेस वा विवेकशील साझाका कार्यकर्ता हैनन् । यसैगरी सबै कम्युनिस्ट डा. केसीका विरुद्ध पनि थिएनन् । नेकपा (नेकपा)का नेताहरू नै पनि कतिपयको डा. केसीप्रति नैतिक समर्थन देखिएको थियो । यसको अर्थ हो डा. केसीको सत्याग्रह राजनीति वा पाखण्ड हैन ।

Global Ime bank

असहिष्णुताको हलाहल
 

तैपिन, प्रधानमन्त्री ओली स्वयं भने डा. केसीविरुद्ध वाक्युद्धमा ओर्ले । नेकपा अर्का अध्यक्ष पनि डा. केसी र उनका समर्थकहरूप्रति दुर्वाच्य प्रयोग गर्न हिचकिचाएनन् । सरकार र पार्टी प्रमुखहरूले नै कित्ताकाट गरेर आक्रामक गरेपछि कार्यकर्ता र समर्थक अझ तल्लोस्तरमा ओर्लनु कुन आश्चर्य भयो र ? यत्ति हो, समकालीन इतिहासमा सरकार प्रमुखमा देखिएको चरम असहिष्णुता अभिलिखित भयो । यस प्रकरणको दुःखद पक्ष हो यो ।  

डा. केसीको अनशनका सन्दर्भमा प्रधानमन्त्री ओलीलगायत सत्तारुढ दलका नेता र समर्थकले  बढी नै असहिष्णुता प्रकट गरेका छन् । अरूको धर्को मेटेर अफ्नो लामो देखाउने प्रवृत्ति नेपाली राजनीतिको चरित्र जो बन्न पुगेको छ । डा. केसी प्रकरणमा व्यक्त असहिष्णुता ‘बुमर्‍याङ’ भएपछि पनि कसैले त्यसबाट सिकेको देखिएन । नेकपाका नेता,र कार्यकर्ताले डा. केसीविरुद्ध मोर्चा नै खोले । सत्याग्रहकै उपहास गरे । सामाजिक सञ्जालमा त्यस्ता बहस अलि बढी नै असहिष्णु देखियो । भारतीय जनता पार्टीकै शैलीमा मायावी सेना (ट्रोल) परिचालन गरेर आक्रमण गरियो । तर, सरकारले डा. केसीसँग सहमति गर्नु नै पर्थ्यो, गर्‍यो । सरकारले सहमति गरेपछि पनि असहिष्णुताका कालकूट फैलाउन छाडिएको छैन । डा. केसीको सत्याग्रहमा देखिएको चिन्ताको विषय यो पनि हो । 

त्यसो त आफू गृहमन्त्री भएको भए ‘सेनाको विरोध गर्ने बुद्धिजीवीलाई गोली ठोक्ने आदेश दिने’ भारतीय जनता पार्टीका नेता विधायक बासवन गौडा पाटिलले कर्नाटकमा दिएको भाषण पनि भारतीय सञ्चार माध्यममा व्यापक भएको छ । प्रधानमन्त्री नरेन्द्र मोदी सत्तामा पुगेपछि भारतको राजनीतिमा घृणा र द्वेष बढ्दै गएको मानिन्छ ।

नेपालका प्रधानमन्त्री ओलीले मोदीकै छुचो र आक्रामक शैली अपनाएका छन् भने उनका कार्यकर्तामा पनि समान प्रवृत्ति देखिन थालेको छ । नेपाली समाज भने भारतको जति अनुदार र असहिष्णु छैन । यसैले असहिष्णुताको हलाहलले अन्ततः त्यसकै आविष्कारकलाई सिध्याउन सक्छ ।

शिक्षा र स्वास्थ्य बहसमा
 

प्राध्यापक डाक्टर गोविन्द केसीले चिकित्सा शास्त्रको शिक्षामा सुधारका लागि सत्याग्रह थालेका हुन् । उनका १५ औं अनशनहरूसमेत मूलतः चिकित्सा शास्त्रको अध्ययनमा रहेका विकृति हटाउनै केन्द्रित रहेका छन् । यसपटक भने उनको सत्याग्रहले शिक्षा र स्वास्थ्यमा राज्यको दायित्वका विषयमा बहसको थालनी गरेको छ । सम्भवतः यो डा. केसीको अनशनको सकारात्मक सहउत्पादन हो । 

नेपालमा शिक्षा पहिले समुदायको स्वामित्वमा थियो । सरकारी भनिएका विद्यालयहरू पनि समुदायले नै सञ्चालन गर्थे । पञ्चायतकालमा विसं २०२८ सालमा राष्ट्रिय शिक्षा योजनाका नाममा विद्यालयहरू सरकारी स्वामित्वमा ल्याइएपछि स्थिति बिग्रन थालेको हो । तर, सरकारले धेरै दिन धान्न सकेन । विसं २०३६ पछि निजी क्षेत्रलाई विद्यालय र कलेज खोल्ने अनुमति दिन थालियो । अस्पतालै नभए पनि निजी क्लिनिकहरू पनि चलिरहेकै थिए । निजी क्षेत्रलाई शिक्षण अस्पताल चलाउन भने २०४८ सालपछि मात्र दिइएको हो । निजी क्षेत्रलाई नाफा कमाउने गरी लगानी गर्न दिएपछि व्यापारीकरणमात्र हैन शिक्षा र स्वास्थ्यको कालोबजारी सुरु भएको छ । शिक्षाको कालोबजारीविरुद्ध असन्तुष्टि प्रकट भइरहेकै भए पनि डा. केसीले त्यसविरुद्ध साँच्चै नै बिगुल फुकेका हुन् । यसैले अहिलेको बहसको प्रेरक पनि डा. केसी नै हुन् ।

शिक्षा र स्वास्थ्य व्यक्तिका आधारभूत अधिकार भएकाले राज्यले जिम्मा लिनुपर्छ भन्ने मान्यता उदारवादी हो । कम्युनिस्ट शासन प्रणालीमा व्यवहारमा सबै कुरा राज्यकै स्वामित्वमा हुन्छ । दक्षिणपन्थी अनुदारवादीहरू शिक्षा र स्वास्थ्य दुवै व्यक्तिकै जिम्मेवारी भएकाले राज्यले कल्याणकारी दृष्टिकोणबाट सामान्य सहयोगसम्म गर्ने हो भन्छन् । यही सैद्धान्तिक आधारमा हेर्दा अहिलेका कुनै पनि दलहरू यथार्थमा शिक्षा र स्वास्थ्यलाई वास्तवमै राज्यको दायित्व बनाउन तयार हुने देखिँदैन । व्यवहारमा त झन् शिक्षा र स्वास्थ्यको कालोबजारीबाट लाभ लिनेमा राजनीतिक दलका नेता, कार्यकर्ता र तिनका आसेपासे नै धेरै छन् । 

तत्कालै अस्पताल र विद्यालय निजी क्षेत्रबाट खोसेर सरकारले चलाउने अपेक्षा गर्नु मूर्खता हुन्छ । तर, बिस्तारै पैसा नभएकै कारणले व्यक्तिले पढ्न वा उपचार गर्न नपाउने अवस्थाको अन्त्य गर्न भने सकिन्छ । व्यवस्थित अध्ययन त भएको छैन तर अहिले शिक्षा र स्वास्थ्यमा गरिने लगानी विद्यार्थी र बिरामीमुखी बनाउने हो भने सबैलाई पढाउन र उपचार सेवा दिन पुग्ने देखिएको छ । व्यक्तिले बाबुको सम्पत्ति र जातका आधारमा पढ्न पाउने वा नपाउने हुनु अन्याय हो । प्रतिभाका आधारमा शिक्षाको अवसरमा पहुँच सुनिश्चित गर्न सकेमात्र यथार्थमा न्यायपूर्ण समाजको सिर्जना हुन्छ । र, यसका लागि पहिलो बाटो शिक्षा र स्वास्थ्यको सेवा बिन्दुमा शुल्क नलाग्ने व्यवस्था हो । बहस थालिएको छ । यसलाई आग्रह नराखी अगाडि बढाउनुपर्छ ।    
र अन्त्यमा
लाओसी विकासको कथा । केही दिन पहिले लाओसले जलविद्युत् धेरै उत्पादन गरेर धनी भएको समाचार कतै पढेको थिएँ । हालै लाओसमा जलविद्युत्का लागि बनाइएको बाँध फुटेर धर्ती जलमग्न भएको समाचारले झसंग बनाएको छ । नेपालमा बनाइने जलाशययुक्त योजना विकासको लोभमा थापिएको धराप हो भन्ने मलाई सन् १९८० कै दशकमा लागेको हो । अहिले बूढीगण्डकी जलाशययुक्त आयोजना अगाडि बढाइएको छ । विसं २०२५ सालतिर बूढीगण्डकी थुनिएका बेला नारायणघाट आसपास हाहाकार मच्चिएको सम्झिनेहरू अझै होलान् । ( बर्लुंगघाटमा नदीको किनारमा वास बसेको थिएँ । राति बूढीगण्डकी फुट्यो । किनारमा बनाएको छाप्रामा सुतेकै ठाउँमा पानी पुगेको सम्झँदा अझै जीउ सिरिंग हुन्छ ।)  अन्तर्राष्ट्रिय समाचार संस्थाहरूका अनुसार लाओसको अटाप्पेउ प्रान्तमा जलाशययुक्त जलविद्युत्को बाँध  भत्कँदा ७ हजार जना जति घरबारविहीन भएकाछन् । 

सन् २०१३ बाट निर्माण थालिएको से पियान से नाम्नोय बाँध फुटेर ५ अर्ब क्युबिकमिटर पानी बगेपछि हजारौं जना घरबारविहीन भएको र सयौँ जना बेपत्ता भएका छन् । थाइल्यान्ड र दक्षिण कोरियाली लगानीमा बन्दै गरेको यस परियोजनाको ९० प्रतिशत बिजुली थाइल्यान्ड निर्यात गर्ने योजना थियो । आयोजना निर्माण गर्ने कम्पनीले पानी धेरै परेकाले बाँध फुटेको बहाना बनाएको द न्यु योर्क टाइम्सले लेखेको छ । 

हामी पनि जलमार्ग, जलाशययुक्त योजना आदिको निकै ठूला कुरा गर्दैछौँ । शिक्षा र स्वास्थ्य निःशुल्क बनाउन गरेजस्तै बहस विकासको ढाँचामा पनि गर्नुपर्ने हैन ? 

\"\"


बाँध भत्केपछि अट्टापेउ प्रान्तको अवस्था / गेटी इमेज


        
 

NIBLNIBL
प्रकाशित मिति: आइतबार, साउन १३, २०७५  १५:२५
Sipradi LandingSipradi Landing
worldlinkworldlink
प्रतिक्रिया दिनुहोस्
Ncell Side Bar LatestNcell Side Bar Latest
Bhatbhateni IslandBhatbhateni Island
cg detailcg detail
Kumari BankKumari Bank
Shivam Cement DetailShivam Cement Detail
Maruti cementMaruti cement
सम्पादकीय
ICACICAC