site stats
बाह्रखरी :: Baahrakhari
अन्तर्वार्ता
Nabil BankNabil Bank
जनताका लागि बोलिदिने साहित्य नै हो
Sarbottam CementSarbottam Cement

चर्चित कवि अर्जुन पराजुली प्रतिगमनविरुद्धमा भिडेरै उत्रिएका छन् । उनका अनुसार आजदेखिको होइन, उनको यो खबरदारी । धेरैअघिदेखि नै उनले बेथितिका विरुद्ध, अन्याय, अत्याचारका विरुद्ध आफ्नो काव्य, विचार तथा अभिव्यक्तिका माध्यमबाट आम नागरिकलाई जागरुक गराउँदै आएका हुन् । अहिले पनि उनी प्रतिगमनकै विरुद्धमा विभिन्न कार्यक्रममा सहभागी हुन काठमाडौंबाहिर छन् । काठमाडौं छाड्नु अघिल्लो साँझ अर्जुन पराजुलीले बाह्रखरीसँग कुरा गर्दै आफू एक्लै भए पनि प्रतिगमनविरुद्ध लागिरहने बताए । प्रस्तुत छ, कवि पराजुलीसँग बाह्रखरीका राजेश खनालले गरेको कुराकानीको सार ।

यतिबेला लेखक/कवि/पत्रकारलगायतका नागरिक अगुवाहरूबाट अर्को आन्दोलन सुरुवातको उद्घोष भएको छ । प्रतिगमनविरुद्धको यो अवस्थाले के देखाउँछ ? 
यतिखेर नागरिकले एकफेर सोच्ने हो भने तिनले थाहा पाउन सक्छन् कि यो प्रतिगमन हो । अझै प्रतिगमनको पनि प्रतिगमन हो भन्ने मलाई लाग्छ । डरलाग्दो किसिमले अगाडि बढिरहेको छ । यो जुन रूपमा अघि बढिरहेको छ, त्यसले फेरि हामीलाई द्वन्द्वमा धकेल्ने सम्भावना धेरै देखिन्छ । 

यस्तो पनि होला भनेर हिजोका दिनमा हामीले सोच्दै सोचेनौँ ?
यस्तो कृत्य यो लेभेलमा हुन्छ भनेर कसरी सोच्ने ? सोच्ने कुरा पनि थिएन । किनभने, पहिले पो राजा थिए । राजा भनेको, राजतन्त्र भनेको जनतालाई शोषण नै गर्ने हो भन्ने थियो । त्योदेखि मानिसहरू सधैँ सचेत पनि भइरहन्थे । सचेत थिए पनि । तर, जनताबाटै राज्यसत्तामा आउनेले यसरी राजाको भूमिका खेल्छ भन्ने मानिसले त सोच्नै सकेको हुँदैन । आज जुन प्रतिगमन भइरहेको छ, त्यो त अपराध हो भन्ने मलाई लाग्छ । 

Prabhu Bank
Agni Group
NIC Asia

साहित्यमा कल्पनाको कुरो गरिन्छ । यो त्योभन्दा पनि टाढाको कुरो भयो त ?
यो त कल्पनाभित्र नभएको कुरो भयो ! हिजोको प्रतिगमन भनेको बाघले मासु खाने कुरा थियो । बाघको आहारा नै हो, मासु । त्यसैले बाघसँग सबै बचेर बस्छन् । तर, बाख्राले कहिल्यै मासु पनि खान्छ भनेर कसैले कल्पना गर्न सक्छ ? सक्दैन नि ! यतिबेला बाख्राले मासु खायो ! बाघले मासु खानु र बाख्राले मासु खानुमा त आकाश जमिनको फरक छ नि । 

बाख्रालाई मासु खाने बानी कसरी लाग्यो त ?
मैले भनेँ नि, यो कल्पनाभन्दा बाहिरको कुरो भयो । जनताबाट उठेर आएको मान्छे, पञ्चायतकालमा पञ्चायतका विरुद्ध लागेको मान्छे, जहाँबाट उम्रियो, जसको काँधमा चढेर ऊ दुनिया डुलिरहेको छ, उसैले तलको मानिसलाई लात हानेर लडाउँछ ! जुन व्यवस्थाबाट ऊ जन्मियो, त्यही व्यवस्थामा उसले आगो लगाउँछ । जुन संविधानबाट ऊ बन्यो, त्यही संविधान उसले भत्काउँछ । त्यो कसले कल्पना गर्न सक्छ । कल्पनाबाहिरको नै कुरा हो यो । 

Global Ime bank

यो त आफ्नो घर जलिरहेको कुरा हो । आफ्नो सहर जलिरहेको कुरा हो । हामी ताली बजाएर बसिरहेका छौँ ! जब हामीलाई उसले आगो लगाउँछ, त्यसबेला बजाउनका लागि हामीसँग ताली हुँदैन, केवल खरानी हुन्छ ! 

सारालाई भ्रममा राखियो ?
हेर्नुस्, अहिले नै पनि प्रतिगमनलाई ठिक भन्ने मान्छे कोही छ ? छैन । खालि थाल, रिकापी र चम्चाबाहेक को छ, प्रतिगमनको समर्थन गर्ने ? अलिकति नैतिकता भएको, अलिकति इमानदार र विवेक भएकोले ठिक भन्दै भन्दैन । 

१३/१४ वर्षअघि व्यवस्था परिवर्तनका लागि सबै आन्दोलनमा उत्रिएका थिए । तर, फेरि आन्दोलनमा होमिनुपर्‍यो ! 
हिजोको त्यो अवस्था र आजको यो अवस्थामा केही पनि फरक छैन । पहिलेको प्रतिगमन नारायणहिटी दरबारबाट भएको थियो भने अहिलेको प्रतिगमन शीतलनिवास र बालुवाटारबाट भएको छ । त्यो बेला पनि जनता नउठेर, दलले भनेको नपत्याएर बल्लबल्ल विस्तारै उठेका थिए । अहिले पनि त्यही स्थिति छ । जनताले सायद सोचिरहेका पनि छैनन् ! कतिलाई त प्रतिगमन के हो भन्ने पनि थाहा छैन होला । फेरि, अर्को भ्रम पनि छ होला, सबै उस्तै उस्तै छन् । एउटा गयो, अर्को आउने हो । त्यसैले हामी किन लाग्ने भन्ने पनि होला कतिपयमा । तर, हाम्रो घरघडेरी नै गइसकेको छ भने हामी त्यत्तिकै त बस्न पनि मिल्दैन नि । त्यसलाई त हामीले जोगाउनुपर्छ नि । 

हामी कहाँ चुक्यौँ ? 
हामी चुकेको भनेको हामीले गलत मान्छेलाई छानेछौँ भन्ने नै हो । हामीले राजालाई भोट दिएको हैनौँ । हामीले त आफूजस्तै आफूसरहकै मानिसलाई भोट दिएर त्यहाँ पुर्‍याएका थियौँ । तर, हाम्रो दुर्भाग्य ! अहिले जसले संविधानभन्दा बाहिर गएर, आफ्नै संविधान बनाएर दुर्घटनातिर देशलाई उन्मुख गराउँदै हुनुहुन्छ ! थाहा छ कि छैन, उहाँहरू दुवैजना २०६२/६३ को आन्दोलनमा हुनुहुन्नथ्यो । त्यसबेलाको भिडियो हेर्नुभयो भने देख्नुहुनेछ, उहाँहरू कुनै पनि जुलुसमा हुनुहुन्नथ्यो । आमसभामा हुनुहुन्नथ्यो । गणतन्त्रको आन्दोलनलाई समर्थन गर्नुहुन्नथ्यो । त्यसबेला उहाँहरूको नेगेटिभ भूमिका मात्रै थियो । तर, दुर्भाग्य जो गणतन्त्रविरोधी थियो, उही नै गणतन्त्रको नेता बन्यो । अनि, उसले बदला लियो ।

त्यसो भए यसरी कहिलेसम्म नागरिक अगुवाहरु उठिरहने ? घच्घचाइरहनुपर्ने ! खबरदारी गरिरहनुपर्ने !
चेतना भएको मानिस चुप लागेर बस्न सक्दैन । कसरी चुप लागेर बस्ने ! अन्याय गरेको कसरी हेर्न सकिन्छ ! बलियोले निर्धोलाई हेपेको, दबाएको, अन्याय गरेको देख्न नसक्ने मान्छे त्यसको विरुद्धमा त उठछ नै । बरु, विरोध गर्दागर्दै मर्ने हो ।

अब जनता पनि जाग्नुपर्‍यो ?
हो । अब जनता नै जाग्नुपर्‍यो । आफ्नो सबै कुरा गइसक्न लाग्यो । कसैको रिसले जे गर्दा पनि हुन्छ र ! हामी एउटालाई हटाएर अर्कोलाई प्रधानमन्त्री बनाउने वा राष्ट्रपति बनाउने भनेर लागेका हैनौँ । त्यो हाम्रो सरोकारको विषय पनि होइन । कुरो के हो भने, यो व्यवस्थालाई आघात पुर्‍याउने काम कसैबाट हुनुहुँदैन । त्यसको विरुद्धमा लागेका हौँ । तथापि, डरलाग्दो कुरो, मुलुक फेरि द्वन्द्व र लडाइँमा जान्छ कि भन्ने हो । 

लेखन र साहित्यमा सक्रिय व्यक्तित्वहरू प्रतिगमनविरुद्धको नागरिक आन्दोलनमा देखिनुभएको छ । पहिलेपहिले जुन रूपमा साहित्यकारहरूको उपस्थिति जनआन्दोलनहरूमा हुँदै आएको थियो, त्यसको अनुपातमा साहित्यकारहरू कम देखिएका हुन् ?

सुरुसुरुमा यस्तै हुन्छजस्तो लाग्छ, मलाई । अहिले त मानिसहरूले परसम्म हेरेका नै पनि छैनन् होलान् । देखे पनि बोलेका छैनन् । कतिलाई केही लिन, पाउनको लोभ पनि होला । कसैले तत्कालका लागि मात्रै आन्दोलन गरेको भन्ने पनि बुझेका होलान् । कति त आन्दोलनमा होमिएका पनि होलान् । 

यदाकदा पुराना लेखक, कविहरुले ३६ सालको सडक कविता क्रान्तिको कुरा गर्छन् । त्यसबेला आफूले गरेका कुरा सुनाउँछन् । तर, आजको दिनमा तिनका अभिव्यक्ति वा विचार खासै आएको देखिँदैन ?
त्यो आफ्नो आफ्नो दृष्टिकोण हो । उहाँहरूले के गरिरहनुभएको छ वा गरिरहनुभएको छैन भन्नेमा मेरो कुनै टिप्पणी छैन । म आफ्नोतर्फबाट एक्लो हुँदासम्म पनि प्रतिगमनका विरुद्धमा, बेथितिका विरुद्धमा लडिरहन्छु । म मेरो विवेकलाई बन्धकी राख्न सक्दिनँ । म कुनै लोभ पनि गर्दिनँ र मलाई चाहिएको पनि छैन । म सधैँ जनताको पक्षमा लागिरहने मानिस हुँ ।

प्रतिगमनका विरुद्धमा आफ्ना दृष्टिकोण राख्न सामाजिक सञ्जालहरू पनि छन् । तर पनि पुराना लेखक, कविको उपस्थिति नगण्य छ !
मैले भनेँ नि, अरूले के गर्नुभएको छ भन्ने तिर म जान्नँ । म आफू लागिरहन्छु । उहाँहरूलाई केही भन्ने अधिकार पनि छैन मेरो । एउटा सचेत नागरिकले प्रतिगमनको विरोध गर्नुपर्ने हो । 

घरमा कसैले आगो लगाइसक्यो । हामीले त्यसमा पानी नहाल्ने हो भने त हाम्रो घर खरानी हुन्छ । हाम्रो बस्ने ठाउँ हुन्न । हामी सुकुमबासी हुन्छौँ । त्यो कुरा त हरेक नागरिकले बुझ्नुपर्छ ।

लेखक, कविका प्रकाशित विचारले प्रतिगमनविरुद्धको नागरिक आन्दोलनलाई कत्तिको प्रभाव पार्छ ?
लेखक, कविका विचारले धेरै नै प्रभाव पार्छ । यसले ठूलो सन्देश प्रवाहित गरिरहेको हुन्छ । पहिलेपहिले गाउँमा एउटालाई सन्देश भन्न पठाइन्थ्यो र उसले सिङ्गो गाउँका अगाडि सन्देश सुनाउँथ्यो । हामी लेखकहरूको काम पनि त्यही हो । सारा नागरिकलाई थाहा दिने हो । जागरुक गराउने ।  

यसपटक नागरिक आन्दोलनलाई लिएर साहित्यको प्रयोग भएको छ कि छैन ?
मेरो कुरा गर्नुहुन्छ भने म निरन्तर मेरोतर्फबाट खबरदारी गरिरहेको छु । तर, प्रतिगमनको यो परिस्थितिमा प्रतिगमनविरुद्ध साहित्यको प्रयोग त्यति भइरहेको मैले देखेको छैन । म सधैँ प्रतिगमनको विरुद्धमा लागिरहेको मानिस हुँ । आज पनि हामी (कृष्ण पहाडी र अर्जुन पराजुली) २०६२/६३ को आन्दोलनकोभन्दा चर्को गरी आफ्नो भूमिका निभाउन हिँडिरहेका छौँ । भोलि हामी भैरहवा जाँदैछौँ । 

पहिले पनि हामी यसैगरी ठाउँठाउँ पुगेका थियौँ । अहिले पनि प्रतिगमन विरुद्धका कार्यक्रममा भाग लिन ठाउँठाउँ गइरहेका छौँ । 

जिल्लाको प्रतिक्रिया कस्तो पाउनुभएको छ ?
जिल्लाको प्रतिक्रिया पहिले जस्तो रहेको थियो, त्यस्तै अहिले पनि छ । हामीले जिल्ला जिल्लामा प्रतिगमनका विरुद्धमा लाग्नुहुनेहरूलाई जम्मा गरेर कार्यक्रम गर्दै आएका छौँ । हामीलाई हरेकले आफ्नोतर्फबाट सहयोग गर्दै आउनुभएको छ । यसरी नै प्रतिगमनका बारेमा आम नागरिकहरूले थाहा पाउँदै जानुहुनेछ र प्रतिगमनको विरुद्धमा उत्रिनुहुनेछ ।  

प्रतिगमनको विरुद्धमा तपाईंका खरा–खरा कविताहरू आइरहेका छन् । जुन पढ्दा एउटा आम मानिसलाई लाग्छ, कविताले उसको भाव बोलिरहेको छ...  
मेरो काम नै त्यही हो । मैले गर्ने नै त्यही हो । मैले नागरिकका भावनालाई नै मेरा कवितामा प्रस्तुत गरिदिने हो । 

आजको समयमा प्रत्येक मान्छेले इमानदार भएर बीचमा बसेर हेर्ने हो भने, कसैको पक्ष नलिएर सोच्ने हो भने सबैले स्पष्ट देख्ने नै प्रतिगमन हो । फरक यति मात्रै हो, म देख्छु र भन्छु पनि । लेख्छु पनि । धेरैले देखे पनि भन्न सक्नु हुन्न !
अहिले त यी प्रतिगामीहरूलाई पनि लागिरहेको छ, यो प्रतिगमन नै हो भन्ने । तर, उनीहरू भन्दैनन् ! प्रतिगमन बेठिक हो भन्ने त विवेकले भन्छ । अहिले जो प्रतिगमनमा र तिनको समर्थनमा लागिरहेका छन्, तिनलाई बाँचुन्जेल प्रतिगमनले लखेटिरहन्छ । दुनियाँ जनताका अगाडि यिनले ठाडो शिर गरेर हेर्न सक्दैनन्, बाहिर जतिसुकै फूर्ति लगाए पनि । 

यतिबेला आम नागरिकलाई झक्झकाउने काममा लागिरहनुभएको छ । तर, भोलि सत्तामा आउने मानिस कस्ता होलान् त ? 
आउने पनि यही समाजबाट नै हो । तर, अब आउनेले अलिकति विचार पुर्‍याउने हो भने यस्तो नहोला । हामी पनि रक्सीमा, थोरै पैसामा बिक्छौँ भने त के लाग्छ र ! सायद, कहीँ कतै हामी पनि कमजोर नै छौँ । यतातिर नागरिकले पनि बुझ्नुपर्छ । कसैलाई गोठालो लगाउन पठाइन्छ भने त्यसले जोगाओस् भन्ने नै त हुन्छ । 

सबैभन्दा ठूलो कुरा चेतनाको कमी नै हो । लोभ, लालचमा लागेर पनि यस्तो हुन गएको हो । देशको विषयमा, आफ्नो भविष्यका विषयमा इमानदार भएर विवेकपूर्ण तरिकाले सोच्ने हो भने त यो सच्चिन सक्छ । तर, यतिबेला हामीले कि त आफ्नो विवेकलाई बन्धकी राखेर प्रतिगमनको पछि लाग्नुपर्‍यो । हैन भने प्रतिगमनको विरोध गर्नुपर्‍यो । 

आजको परिस्थितिमा हामीले साहित्यलाई कसरी प्रयोग गर्ने ?
हामीले साहित्यलाई समाजको हितका लागि प्रयोग गर्ने हो । अन्यायको विरुद्धमा प्रयोग गर्ने हो । सत्ताको विरुद्धमा प्रयोग गर्ने हो । किनभने, सत्ता कहिले पनि जनताको हुँदैन । त्यसैले सधैँ प्रतिपक्ष भएर साहित्यको प्रयोग गरिनुपर्छ । सधैँ सत्ताको प्रतिपक्ष भइरहनुपर्छ । जब कोही सत्तामा पुग्छ, ऊ जनताको विरोधी नै हुन्छ । त्यसबेला जनताका लागि बोलिदिने भनेकै साहित्यले हो । त्यसैले साहित्य मान्छेका लागि लेखिनुपर्छ । र, मैले लेख्ने पनि मान्छेकै लागि नै हो ।
 

NIBLNIBL
प्रकाशित मिति: शनिबार, माघ १७, २०७७  ०९:४६
Sipradi LandingSipradi Landing
worldlinkworldlink
प्रतिक्रिया दिनुहोस्
Ncell Side Bar LatestNcell Side Bar Latest
Bhatbhateni IslandBhatbhateni Island
cg detailcg detail
Kumari BankKumari Bank
Shivam Cement DetailShivam Cement Detail
Maruti cementMaruti cement
सम्पादकीय
ICACICAC