site stats
बाह्रखरी :: Baahrakhari
विचार
Nabil BankNabil Bank
Sarbottam CementSarbottam Cement
गणतन्त्र दिवस, जातीय विभेद र हत्या

बन्दाबन्दी (लकडाउन)मा शरीर घरभित्र बन्द छ तर मन उद्वेलित छ । बाहिर निस्किएर चिच्याउन मन लागिरहेको छ । चिच्याउने विषय गणतन्त्र – जिन्दाबाद हुनुपर्ने हो तर त्यस्तो छैन ।

मलर सदाको ज्यान किन गयो ?

सूर्यबहादुर तामाङको ज्यान किन गयो ? 

Prabhu Bank
Agni Group
NIC Asia

नवराज विक र उनका साथीहरुको ज्यान किन गयो ? 

प्रश्नहरु सोधेर चिच्याउने मन छ । तर प्रश्न सोध्नै वर्जित छ । प्रश्नै प्रश्न सोधेर जबाफ दिन नसकेपछि ढलेको हो पुरानो व्यवस्था । त्यही प्रश्नै प्रश्न सोधेर ल्याएको व्यवस्थामा प्रश्न गर्ने अधिकार हरण गरिएको भान हुन्छ बेला बेलामा । 

Global Ime bank

विसं २०७७ साल जेठ ६ गते मंगलबार सप्तरी कञ्चनरुप नगरपालिकाका मलर सदा मुसहरको ज्यान गयो । उनको घरमा चार दिनदेखि चुलो बलेको थिएन । खानाको जोहो गर्न कोदालो बोकेर हिँडेका मलर भोकले रन्थनिएर बाटामै ढले र ज्यान गयो । 

जेठ ११ गते अर्को समाचार आयो – धादिङका सूर्यबहादुर तामाङको । उनी काठमाठांैको कीर्तिपुरमा भारी बोक्ने काम गर्थे । लकडाउनले कामविहीन भएका उनी हातमा नाम्लो बोकेकै अवस्थामा सडकमा मृत भेटिए । यसको भोलिपल्ट, जेठ १२ गते प्रधानमन्त्रीको राष्ट्रका नाममा सम्बोधन आयो । सम्बोधनको सुरुमै प्रधानमन्त्रीले –“कुनै मानवीय क्षति नहोस् भन्ने हाम्रो अथक प्रयासका बाबजुद यसबीचमा नेपालभित्र हाम्रा तीनजना नागरिकको दुःखद निधन भएको छ । उहाँहरु सहित कोरोना भाइरसद्वारा स्वदेश तथा विदेशमा भएको मानवीय क्षतिप्रती दुःख व्यक्त गर्दछु र शोकाकुल परिवारजनमा म गहिरो समवेदना व्यक्त गर्दछु” भने ।

खुसीलाग्यो प्रधानमन्त्रीको संवेदनशीलतामा । मृतक तथा मृतकका परिवारलाई सम्झे र समवेदना व्यक्त गरे । आशा पनि जाग्यो अब प्रधानमन्त्रीले मलर सदा र सूर्यबहादुर तामाङको मृत्युमा पनि दुःख र समवेदना व्यक्त गर्नेछन् । प्रधानमन्त्रीको सम्बोधन शब्द शब्द ध्यान दिएर सुन्न थालेँ । सम्बोधन अगाडि बढ्दै गयो तर मलर सदा र सूर्यबहादुरको नाम आएन । सम्बोधनको बीचमा प्रधानमन्त्रीले भने – “रोग वा भोक केहीबाट पनि हाम्रा देशबासीको जीवन जोखिममा पर्न नदिन सरकार हदैसम्म प्रयत्नशील रहन्छ ।”

यो सुनेपछि भने लाग्यो अब प्रधानमन्त्रीले मलर र सूर्यबहादुरको मृत्युमा समवेदना व्यक्त गर्ने छैनन् । किनभने उनी त रोग वा भोकले मानिस मर्न नदिन हदैसम्म प्रयत्नशील छन् ।

किन त्यसो भयो होला यसो सोचेँ । पहिलो उनले दिने जवाफ – मलाई त तिनीहरु मरेको थाहै थिएन । दोस्रो, मरे पनि कालगतिले होलान् जस्तो लाग्यो भोकले हो भनेर कसैले भनेन । तेस्रो, समाचारमा पढेको त हो तर हाम्रा मिडियाले कुरा बढाइचढाई गर्छन् । चौथो, हो भने पनि हाम्रा संघ, प्रदेश र स्थानीय तीन तीन तहका सरकारले थाहै नपाई मिडियाले कसरी थाहा पाए ? 

तैपनि, लाग्यो रोग वा भोक केहीबाट देशबासीको जीवन जोखिममा पर्न नदिन सरकार हदैसम्म प्रयत्नशील छ भनेर आफैँले भनेपछि प्रधानमन्त्रीलाई भोकले मान्छे मर्छन् भन्ने नै लाग्दैन । तर, तीतो सत्य के हो भने गणतन्त्रको १२ औं वर्षमा मलर र सूर्यबहादुर भोकले नै मरेका थिए । 

जेठ १० गते शनिबार पश्चिम रुकुमको चौरजहारीमा निकै डरलाग्दो र त्रासद घटना भयो । मानव सभ्यतालाई नै लज्जित बनाउने त्यस घटनामा फरक जातसँग प्रेम र विवाहको प्रसंगलाई लिएर बर्बरतापूर्वक लखेटीलखेटी नृशंस हत्या गरिएको खबर बाहिरिएको छ । चारजनाको ज्यान गएको र दुईजना अझै बेपत्ता रहेको सो घटनामा दस जनाभन्दा बढी घाइते भएका छन् । 

मल्ल ठकुरीकी छोरी र विश्वकर्माको छोराबीच प्रेम भएको तथा केटा र केटीको सल्लाहबमोजिम केटा पक्ष केटीको गाउँ पुगेको थियो । दुवैबीचको प्रेम प्रसंग थाहापाएको केटी पक्षले जातको कारण देखाउँदै पहिल्यैदेखि सम्बन्धको विरोध गर्दै आएको थियो । शनिबार पनि केटाहरुको समूह पुगेपछि केटीकी आमाले गालीगलौज गर्दै लखेटिन् । त्यसपछि सम्भावित दुर्घटनाको शंकामा केटाहरु फर्किँदै थिए । उनीहरु फर्किरहेका बेला नियोजितरुपमा केटीका बाबु र उनका पक्षका गाउँलेले घेरा हालेर आँसी, बन्चरोसहित ढुंगामुढा गर्दै खेदाएको र निर्घात कुटपिट गरेको, कतिले ज्यान बचाउन भेरी नदीमा हामफालेको तथा कतिलाई कुटपिट गरी भेरी नदीमा फालिदिएको प्रत्यक्षदर्शीले बताएका छन् । केटा पक्षको दाबीअनुसार नवराजलाई भने कुटपिट गरेर मारेर भेरीमा फालिएको थियो । सुन्दै पनि आङ सिरिङ्ग हुने यस घटनाको सर्वत्र भत्र्सना भइरहेको छ । घटनाको दुई दिनपछि प्रधानमन्त्रीको सम्बोधन आएकाले जातीय विभेदविरुद्ध तथा यी मृतकहरुप्रति समवेदना आउँछ कि भनेर आशा लाग्नु स्वाभाविकै हो ।

कथित तल्लो र माथ्लो जात, जातीय विभेद, छुत र अछुत जस्ता अमानवीय तर्क गर्दै प्रेम र विवाह गर्न खोज्नेलाई कानुनी बाटो छाडेर कुटपिट गर्नु, मरणासन्न भएपछि खोलामा फाल्नु र मार्नु अमानवीय अपराध हो । घटनाको सडकदेखि सदनसम्म, सत्तापक्ष विपक्ष सबैले भत्र्सना गरिरहेका छन् भने निष्पक्ष छानबिन र दोषी माथि कानुनबमोजिम सजायको माग गरेका छन् । नेपालमा आजभन्दा झन्डै ६० वर्ष अगाडि नै मुलुकी ऐन, २०२० ले जातीय छुवाछुत प्रथालाई दण्डनीय घोषणा गरिसकेको छ । यसैगरी १४ वर्ष अगाडि नेपाल जातीय भेदभाव तथा छुवाछुत मुक्त राष्ट्र घोषणा भइसकेको छ ।

तर, संसद्मा यो विषयमा कुरा उठ्दा सांसदहरुबीच नै आरोपप्रत्यारोप चल्यो । संसद्को दबाबपछि गृहमन्त्री रामबहादुर थापा ‘बादल’ले घटनाको जानकारी दिए भने सहसचिव स्तरीय छानबिन समिति बनाए । 

छानबिन समिति कस्ता हुन्छन् र यिनले के गर्छन् हाम्रोमा बग्रेल्ती दृष्टान्त छन् । पछिल्लो निर्मला पन्त बलात्कार अनि हत्या प्रकरणमै हेरौँ । कतिवटा छानबिन समिति गठन भए र परिणाम के छ ? राज्यले घटनाहरुको ठीकसँग छानबिन गरी दोषीलाई सजाय नदिँदा यस्ता छानबिन समितिप्रति जनमानसमा विश्वास देखिँदैन । 

राज्यको संविधान, कानुन, नीति तथा घोषणा र राज्यले अनुमोदन गरेका सन्धि महासन्धिले जातीय छुवाछुत दण्डनीय बनाइसकेको अवस्थामा थप छानबिन गर्न राज्यका सुरक्षा संयन्त्र नै सक्षम छन् । सुरक्षा निकायलाई राजनीतिक दबाब नदिने र उसले निष्पक्ष छानबिन गर्ने हो भने दोषीले सजाय पाउने निश्चित हुन्छ । 

घटनामा केही कुराहरु अकाट्य छन् – पहिलो, केटा र केटीबीच प्रेम भएको । केटीपक्षले अस्वीकार गरेको । उनीहरुले समूहनै बनाएर कुटपिट गरी मरणासन्न बनाएको वा उनीहरुको कुटपिटबाट नै नवराजलगायत चारै जनाको ज्यान गएकोे । तर, केटाको जात र प्रेम अस्वीकार्य भए प्रमाणसहित अदालतमा पेस गर्ने र न्याय पाउने बाटो हुँदाहुँदै किन केटीपक्ष कुटपिटमा ओर्लियो र अमानवीय हत्यासम्म पुग्यो ? यो मानवीय र सामाजिक चेतनाको प्रश्न हो । जसको जबाफ हुन्छ – यी भुइँमान्छेहरुलाई त हामी आज पनि ह्याकुलाले थिचेर मारी दिन्छौँ भन्ने जातीय अहंकार तथा विभेद । घटनामा अर्को एउटा अकाट्य प्रश्न पनि छ – त्यत्रो ठूलो घटना त्यति लामो समयसम्म भइँरहदा स्थानीय सुरक्षा निकाय के गरिरहेका थिए ?

संसद्मा घटनाको राजनीतिकरणको विषयलाई लिए हंगामा भयो । राजनीतिक नेतृत्व तथा सुरक्षा संयन्त्र घटना र हत्याविरुद्धमा एकमत हुनुपर्ने हुन्छ । किनभने जे जे तर्क गरेपनि मानव हत्या स्वीकार्य हुँदैन । भोलि अदालतबाट ठहरेबमोजिम हुनेगरी घटनाको निष्पक्ष छानबिनमा उनीहरु लाग्नु नै पर्नेहुन्छ । तर घटनालाई राजनीतिक जोडघटाउको विषय बनाई लाभ लिन खोज्ने हो भने जातीय भेदभाव र छुवाछुत तथा मानवताविरुद्धको अपराधलाई ठीक हो भनी स्वीकार गरेको ठहरिन्छ । एउटै घटनाका विषयमा सांसदपिच्छे फरक फरक तथ्य प्रस्तुत हुनु यसकै उदाहरण हो । यसकारण एकातिर यो घटना राजनीतिक जोडघटाउको विषय बन्ने शंका छ भने अर्कोतर्फ फौजदारी अपराध संहिताअन्तर्गत मुद्दा चल्न सक्ने र सजाय गर्न सकिने विषयमा सदनदेखि सडकसम्म तात्नु राज्य र राज्य संयन्त्रप्रतिको अविश्वास नै कारण हो । 

पटक पटकको राजनीतिक आन्दोलन र विद्रोहपछि जातीय छुवाछुतको उग्रविरोध गरेको नेतृत्व सत्ता र संसद्मा हुँदासमेत देशमा फेरि जातपातका नाममा नरसंहार हुन्छ र त्यसलाई दण्डित गर्न राज्य हिच्किचाउँछ भने परिवर्तन र त्यसको नेतृत्वकारीमाथि नै प्रश्न उठ्नेछ । ती आन्दोलन र विद्रोहमा अग्रमोर्चामा रहेका शोषित, पीडित, दलितले विगतको व्यवस्थाले यस्तै भेदभाव गरेकाले सत्ताविरुद्ध आवाज बुलन्द पारेको तीतो यथार्थ अहिले पनि बिर्सन मिल्दैन ।

सामाजिक चेतना पूर्णरुपमा जागृत नभएसम्म राज्यले चेतना अभिवृद्धिमा लागिरहनु पर्ने हुन्छ भने त्यसबीचको संक्रमणकालीन समयमा हुने घटनामा कानुनको कठोर पालना गरी दण्डित गर्नुपर्ने हुन्छ । त्यसैले अहिलेको आवश्यकता निष्पक्ष छानबिन, दोषीलाई दण्ड तथा पीडितलाई न्याय नै हो । तत्कालीन आवश्यकता निष्पक्ष छानबिन र दण्ड भएजस्तै दीर्घकालीन आवश्यकता चेतना अभिवृद्धि नै हो । तर, जब यही कामका लागि नेतृत्व पाएका जनप्रतिनिधी, मन्त्री, प्रशासक तथा प्रहरीमाथि नै प्रश्न उठ्छ तब विश्वास धर्मराउँछ । चौरजहारी घटनामा वडा अध्यक्ष नै सामेल हुनु र सांसद तथा मन्त्रीले जोडघटाउका आधारमा धारणा बनाउनु यसकै उपज हो ।

देशले १२ औं गणतन्त्र दिवस मनाइरहँदा  एकपटक फेरि प्रश्न उठेको छ – के नेपाल अझै जातीय विभेद र छुवाछुतको युगमा छ ? के नेपालमा अझै पनि कथित तत्लो र माथ्लो जात भनेर हेप्ने र पाए ज्यानसम्म लिने बर्बर प्रणाली कायमै छ ? यसकारण गणतन्त्रप्रतिको जनविश्वास बढाउन पनि नवराज विक र उनका साथीहरुका हत्यारालाई कारवाही गरेर कानुनको शासनमा सबै समान हुन्छन् र अब नेपालमा जातीय विभेद छैन भनेर व्यवहारमा प्रमाणित गर्नु जरुरी छ ।

अन्त्यमा, लकडाउनले शरीर बन्दी भएको त अहिलेमात्रै हो । एउटा सिंगै जातीय समुदाय लकडाउनमा रहेको युग बितिसकेको छ । यही युगको अन्त्यका लागि पटक पटक राजनीतिक आन्दोलन भयो र सत्तापलट  भयो । सत्तापलट भएपछि आएको नयाँ सत्ताले पनि पुरानैको रवैया अपनाएमा उद्वेलित मनहरु चिच्याउने छन्, बाहिर निस्कनेछन् । त्यतिबेला माइतीघरमा चिच्याएर केही हुँदैन भन्नेहरुले ह्दयंगम गर्नुपर्छ त्यही माइतीघरमा चिच्याएर सुरु भएको आन्दोलनले नै उनीहरुलाई सत्तामा पुर्‍याएको हो ।

गणतन्त्र दिवसमा रोग, भोक र अन्यायमा परेर मारिएका सबैप्रति प्रधानमन्त्रीको समवेदना आओस् ।
 

 

NIBLNIBL
प्रकाशित मिति: बिहीबार, जेठ १५, २०७७  १३:०१
Sipradi LandingSipradi Landing
worldlinkworldlink
प्रतिक्रिया दिनुहोस्
Ncell Side Bar LatestNcell Side Bar Latest
Bhatbhateni IslandBhatbhateni Island
cg detailcg detail
Kumari BankKumari Bank
Shivam Cement DetailShivam Cement Detail
Maruti cementMaruti cement
सम्पादकीय
ICACICAC