site stats
बाह्रखरी :: Baahrakhari
साहित्य
Nabil BankNabil Bank
मृगनयनी
Sarbottam CementSarbottam Cement

– महेश पौड्याल


उनको नाम मृगनयनी । धरानबाट काठमाडौंको बसमा हो मैले उनलाई पहिलोपल्ट भेटेको । बूढा बासँगै थिइन् उनी । उनका बा अलि कमजोर । हल्लिरहने जिउ । शायद उनी मदिराका पियक्कड थिए । उनले मलाई भने, “बाबु ! कहाँसम्म जाने होला?”

मैले ‘काठमाडौं’ भनें । उनले फेरि भने, “मृगनयनी अलि बिरामी छे । म बूढो मान्छे, ताकत पनि छैन । लड्ने हो कि । बाबुले आफूसँग राखिदिनुस् न, झ्यालपट्टिको सिटमा ।”

Prabhu Bank
Agni Group
NIC Asia

मैले ‘हुन्छ’ भनेर सहजै स्वीकार गरें ।

मैले मृगनयनीलाई आफूसँगै राखें । झ्याल खोलें र मन्द बतासले उनको अनुहारलाई स्पर्श गर्न दिएँ । सामान्य र अलि पुराना लाग्ने लुगामा उनलाई देख्दा लाग्यो— खासै सुखमा हुर्किएकी छोरी होइनन् उनी । मैले पुलुक्क उनको अनुहार हेरें । प्रकृतिले आफ्नै हातले कुँदेुर बनाएको मुखमण्डल । हल्का कालो रङको चश्माभित्रका आँखा स्पष्टै देखिन्थे । राराको एउटा भाग उठेर आएर थपक्क बसेर बनेजस्ता नीला, गहिरा लागे मलाई ती आँखा । सौन्दर्यको त्यो हद मैले कुनै छोरीमा बिरलै देखिको थिएँ, त्यो दिनसम्म । अलि अलि ईष्र्या पनि लाग्यो— मेरी आफ्नै छोरी तारामा त्यो सौन्दर्य किन आएन ! अलिकति दोष आफैंलाई लगाएँ, अलिकति अनुराधालाई ।

Global Ime bank

केहीबेर गाडी गुड्दै, रोकिँदै गरिरह्यो । नयाँ यात्रु टिप्दै, सामान हाल्दै, सिट मिलाउँदै, किचकिच गर्दै अगाडि बढ्न खोजेकोले निकै खैलाबैला थियो । बल्लतल्ल भरियो । बस धरान र इटहरीबीचको जंगल छिचोलेर राजमार्गमा आइपुगेपछि पुनः रोकिँदै गुड्दै गर्न थाल्यो । अन्तिमतिरका दुई–चार सिट अझै खाली थिए । सहचालक त्यहाँ पैसा फलाउने उपक्रमका लागि आफ्नो गलाको लगानी गरिरहेको थियो, हावामा ।

र, अन्ततः बस भरियो र गुड्न थाल्यो, एउटा स्थायी गतिमा । इटहरीबाट पश्चिम केहीबेर लागेपछि जंगलको बाटो आयो । गाडीभित्र होहल्ला र हलचल बन्द भयो । म मृगनयनीतिर फर्किएँ ।

“मृगनयनी ! तिमी कति कक्षा पढ्छ्यौ ?”

“तीनमा ।”

उनको उचाइ हेर्दा लाग्थ्यो— उनी करिब १४ वर्षकी हुन् । तर, ३ कक्षामा मात्रै पढ्ने भनेपछि मलाई अलि पत्यार लागेन । मैले भनें, “होइन होला । यति ठूली मान्छे पनि ३ कक्षामा मात्रै पढ्छन् त ?”

“हो । ढिलो शुरु गरेको नि त पढाइ,” उनले भनिन् । मैले शंका गर्ने ठाउँ रहेन ।

यसै पनि केटाकेटी औधि मनपर्ने मान्छे, सहयात्रीको रूपमा मृगनयनीलाई पाउँदा म ज्यादै खुशी थिएँ । बालबालिकासँग कुरा गर्दा विचार र वादको छाया नपरेका निर्दोष कुरा आउँछन् । त्यस्ता विचार प्रायः वैश्विक हुन्छन् र सार्विक हुन्छन् ।

यत्तिकैमा सहचालकले बसको जडित मोनिटरमा चलचित्र चलायो । केही यात्रुको ध्यान त्यतातिर तानियो ।

“तिमी सिनेमा कत्तिको हेछ्र्यौ ?” मैले सोधें । 

“हेर्दिनँ । सुन्छु ।”

“मैले गीतको कुरा गरेको होइन । फिल्म के, मुभी । कत्तिको हेछ्र्यौ घरमा भनेको ?”

“म मुभी हेर्दिनँ अंकल । सुन्छु मात्र ।”

मैले सोचें— घरमा मुभी प्लेयर अथवा टिभी रहेनछ । शायद रेडियो अथवा म्युजिक प्लेयरमात्रै होला । शायद कसैसँग एन्ड्रोइड फोन पनि छैन होला । मैले यसो हेरें, उनका बुवालाई । मैलो टोपी, पुराना लुगा र बेरङको इष्टकोट । सामान्य जुत्ता । मैले पक्का गरें— गरिबीको तुसारोले घरमात्रै होइन, बालबालिकाको सपनाको बाली पनि खाइरहेको छ कुटुकुटु ।

थप केही कुरा गरिनँ । गाडीमा गीत बज्न थाल्यो, ‘कुटुमा कुटु सुपारी दाना ...।’

अलि पर पुगेपछि झकाएछु । एकैचोटि बर्मजिया पुगेपछि एक्कासि कानमा परेको खैलाबैलाले ब्युँझिएँ । खाना खान रोकेको रहेछ गाडी ।

मृगनयनीका बाबु छोरीलाई लिन आए । म आफू पहिले निस्किएँ र सजिलो पारिदिएँ । उनले हात समाते बच्चीको र तल झारे । हात समातेरै होटलतिर पसे, त्यसैगरी होटलपछाडिको शौचालयतिर लगे र त्यसैगरी भित्र ल्याए । भीडभाड थियो । कुन टेबलमा बसे र के खाए, मैले हेरिनँ । गाडीमा चढ्दा पुनः हात समातेरै ल्याए । मैले सोचें, बिहानै लगाएको ट्वाँकले बूढा थर्थर छन् र छोरीको आडमा हिँडिरहेका छन् । धिक्कारें ती बाउलाई ।

सबै यात्रु सिटमा फर्किए । झ्यालबाहिरबाट एउटा १२—१३ वर्षे केटो कराउन थाल्यो, “माला, माला, माला, माला, माला !”

हेरें, छोरीहरूले लाउने विभिन्न रङका नेकलेस बेचिरहेको रहेछ । मैले पुलुक्क मृगनयनीको गलामा हेरें । खाली थियो ।

“नेकलेस लाउने ?” मैले सोधें । ऊ मुस्कुराई तर बोलिन । मैले स्वीकृति ठानें ।

“कुन रङ मनपर्छ ?”

“जुन भए पनि हुन्छ, अंकल ।”

“भन न । आफूलाई मन पर्ने रङ त हुन्छ नि कुनैः रातो, हरियो, पहेंलो, गुलाबी...”

मैले यति भनिरहँदा उसले हातमा औंला भाँचेर ती रङ गनेजस्तो गरी । तर, केही भनिन । उता गाडी छुट्ने बेला भइसकेको थियो । मैले एउटा रातो मालाको दाम सोधें । मोलमोलाइको समय थिएन । उसले मागेको ५० रुपैयाँ दिएँ र माला मृगनयनीको गलामा लगाइदिएँ । उनको सौन्दर्य थप आलोकित भएर आयो ।

“सेल्फी हानौं है ?” मैले भनें । उसले ‘हुन्छ’ भनी । मैले मोबाइलको क्यामेरालाई सेल्फी मोडमा लगें र सेल्फी खिचें ४–५ वटा । अनि उनलाई देखाउँदै भनें, “हेर त, कस्तो राम्रो फोटो । यो माला लगाएपछि त तिमी विश्वसुन्दरीजस्तै देखियौ ।”

उसले एउटा लज्जामिश्रित मुस्कान छोडी र दाहिने हातले गलाको माला छाम्न थाली । मैले सेल्फी फेसबुकमा पोस्ट गरें ।

गाडीले गति लियो । हाम्रो संवाद बन्द भयो । खुलदुली भई नै रह्यो मलाई, गाडीभित्र । केही मिनेटपछि डाटा चलाएर फेसबुक हेरें । सेल्फीमा निकै लाइक आइसकेका रहेछन् । कमेन्टले ५० को संख्या नागिसकेको रहेछ, २० मिनटभित्रै । मैले उत्साहित हुँदै उसलाई देखाएँ र भने, “हेर, तिम्रो फोटो त भाइरल भएछ नि फेसबुकमा ।”

उसले मोबाइल हातमा लिई र आँखा नजिकै लगेर हेरी । मैले भनें, “त्यत्ति नजिक नलैजाऊ । राम्रो देखिँदैन । आँखा पनि बिग्रिन्छन् ।”

गुडिरहेको गाडीमा त्यसै पनि हल्लिरहन्छन् आँखा । फेरि त्यति नजिकबाट हेर्दा झन् गाह्रो हुने मेरो सोझो बुझाइ मैले पोखें । उसले मलाई मोबाइल फिर्ता दिई । मैले डाटा बन्द गरेर खल्तीमा हालें र ढल्किएँ ।

अलिअलि भाते निद्राले पनि झ्वाम्म पार्दै लगेको थियो । हामीमध्ये सबैजसो निदाएछन् बसभित्र । हेटौडानजिक पुगेपछि म ब्युँझिएँ । बाहिर घना जंगल । अघिल्लो रात बीपी कोइराला स्वास्थ्य विज्ञान प्रतिष्ठानको गेस्ट हाउसमा अबेर रातिसम्म युवाहरूसँग कुरा गरेर बसेको थिएँ । निद्रा पुगेको थिएन । मैले गाडीमै निद्रा पु¥याएछु ।

मृगयनीलाई पुलुक्क हेरें । ऊ बाहिर जंगलको हरियाली आँखाले पिइरहेकी थिई । सोचें, त्यो कालो चश्माभित्रबाट देखिएको हरियालीमा केही त कमी होला नै । मैले फुत्त उसको चश्मा निकालिदिएँ र भनें, “खुला आँखाले हेर्नुपर्छ हरियाली । त्यसको मज्जा नै बेग्लै हुन्छ, नानी ।”

चश्मा मेरो हातमा रह्यो । ऊ खुला आँखाले हरियाली पिइरही । गाडी गुडिरह्यो ।

अलि पर पुगेपछि मैले उसका आँखामा हेरें । बाहिरको सिरसिर हावाले हानेर होला, आँखाबाट आँसु झरिरहेका थिए । मैले आफ्ना हातले उसका आँसु पुछिदिएँ । ती आँखालाई स्पर्श गर्दा लाग्यो— मैले आकाशको एक किनार छोएको छु । हृदयमा वात्सल्यको एउटा विलक्षण लाभा उम्लेर आएको थाहा पाएँ । खप्नै सकिनँ । उसलाई गुम्लुङ्ग अँगालो हालें र भनें, “छोरी !” अनि सुस्तरी चश्मा उसका आँखामा लगाइदिएँ ।

धेरैबेर हामी बोलेनौं ।

गाडी भरतपुर पुगेर रोकियो । उसका बाबुले मृगनयनीलाई हात समातेर बाहिर ताने । म सिटबाट उठें र सजिलो बनाइदिएँ । बाबुले छोरीलाई आफूसँग राखिदिएकोमा मलाई धन्यवाद दिए । मैले मृगनयनीको गला हेरें । मैले किनिदिएको माला हेरें । त्यो त्यहीँ थियो— गाढा रातो, गुलाफको रङजस्तो । मेरो स्नेहको निशानी, मलाई निकै प्रिय लाग्यो ।

बाहिर उसका बाबुले सफारीलाई ‘अस्पताल’ भनेको सम्म सुनें । मनमा चिसो पस्यो । बस अगाडि बढिहाल्यो । थप बुझ्न सकिनँ । यति यकिन गरें— जुन ठाउँमा बस रोकियो, त्यहाँबाट दक्षिण जाने गल्ली परेका थिए उनीहरू, सफारीमा ।

धेरै दिनसम्म मेरो मनमा यो शब्द गुञ्जिरह्यो— अस्पताल, मानौं यो मेरो समयको सबैभन्दा ठूलो आकाशवाणी हो र मैले अबको आधा शताब्दी यसलाई दोहो¥याइरहनु पर्नेछ ।

यसैबीच मसँग मृगनयनीको कुनै निशानी रहेन, बाहेक केही थान फोटाहरू । पालैपालो फेसबुकमा हालिरहें । प्रतिक्रिया लिई नै रहें । उसको सौन्दर्य थियो नै त्यस्तै— कसैको मन हर्न सक्ने । मैले आफैंलाई भाग्गेमानी ठानें, यात्राको कुनै मोडमा ऊ मेरी सहयात्री थिई ।

करिब दुई वर्षपछि म भरतपुर पुगें, कवि भीष्म उप्रेतीको कविता संग्रह ‘आधा उज्यालो’को परिचर्चामा भाग लिन । मन मान्दै मानेन, म उनीहरू पसेको गली पुगें र नजिकै कुन अस्पताल छ, पत्ता लगाएँ । त्यो भरतपुर आँखा अस्पताल थियो । हिमालको सबै हिउँ मेरो छातीमा आएर घोप्टिएको अनुभव गरें ।

मैले ‘प्लस टु’मा पढाएका विद्याथी आशिष ठाकुर त्यहाँ चिकिस्तक भएर पुगेका रहेछन् । मलाई देख्नेबित्तिकै उनले नमस्कार गरे र नजिकै आए । मैले उसलाई मृगनयनी नाम गरेकी कुनै आँखा बिरामीको यहाँ उपचार हुँदै गरेको वा नगरेको पत्ता लाउन अनुरोध गरें ।

धेरै बेरपछि आशिष आए । उनले सबै रेकर्ड ल्याएका थिए । 

“धरानको हो सर ?”

“हो,” मैले भनें । मोबाइलबाट फोटो पनि देखाएँ ।

“उसको अन्धता निको नहुने किसिमको रहेछ, सर । ऊ केही वर्षदेखि आउन छोडेकी छ यहाँ ।”

मलाई आकाश खसेर किचेजस्तो भयो । मुख सुकेर आयो एक्कासि । हदै भए दृष्टिविहीनसम्म होला । अस्पतालै आउन छाड्नू ?

म त्यहाँ बसिरहन सकिनँ । रेकर्ड हेरेर उसका बाबु वीरसिंह थापाको फोन नम्बरसमेत टिपें र अशिषलाई ‘जान्छु’ भनेर अस्पतालबाट निस्किएँ ।

मभित्रको खुल्दुली मेटिएन । मृगनयनी छाइरही मेरो स्मृतिभरि, मेरो मस्तिष्कभरि । करिब दुई वर्षपछि सोध्दै खोज्दै म धरान पुगें । बाबुलाई क्षयरोग रहेछ, मरेछन् । आमालाई मृगनयनीजस्ती दृष्टिविहीन छोरीको व्यवस्थापन गर्न धौधौ भएकोले लौकहीमा एउटा स्कुलमा संगीत प्रशिक्षण गर्ने दृष्टिविहीन कलाकार उमेश केसीसँग बिहे गरिदिइन् रे !

धेरैपछि कोशी बाँध फुटेर लौकही डुबानमा पर्दा एक–अर्काको हात समातेर भागेका ती दुई दृष्टिविहीन दम्पतीको आजसम्म अत्तोपत्तो नभएको स्थानीयले सुनाए । कसैले भने, भारततिर गए । कसैले डुबेको आशंका गरे । ठोस कुरा कसैसँग पनि थिएन ।

हृदयको गति नै स्तब्ध होलाजस्तो भयो । सोचें, देख्नमात्रै सक्ने भएका भए उनीहरू यसरी बेपत्ता हुने थिएनन् । त्यस दिनदेखि म ऊनीजस्ता हजारौं मृगनयनीको मसिहा बन्ने अठोटका साथ जीवन कर्ममा लागिरहेको छु ।

० ० ०

यो थियो— उपन्यासकार प्राञ्जलको उपन्यास ‘मृगनयनी’को मलाई सबैभन्दा मनपर्ने अंश । आज बिहानैको समाचारमा उसको पुस्तकले २ हजार युरोको प्रतिभा पुरस्कार जितेको समाचार सुनेपछि मैले ¥याकबाट निकालेर यति अंश पढें । उसले थाहै पाएको छैन होला र मैले आफैं फोन गरेर उसलाई सप्राइज दिनु पर्ला भनेर सोच्दै थिएँ, उसले फोन गरिहाल्यो ।

समाचार सुनाएर अलि लजायो । भन्यो, “माफ पाऊँ है सर । लजाउँदै भनेको छु । सरलाई नभनेर कसलाई भन्नू !”

कथाकार प्राञ्जल मभन्दा केही वर्ष कान्छो भए पनि हामी साथीतुल्य थियौं । मनका कुरा पनि साटासाट गथ्र्यौं । एक–अर्काका पाण्डुलिपि पढ्थ्यौं र सुझाव–सल्लाह साट्थ्यौं । ऊ अलि कलिलै भएकोले होला— अलिअलि आत्मश्लाघा भने थियो । म भनिरहन्थें, “राम्रो लेखक हुनलाई अभिमान घटाउनु जरुरी छ, विनम्रता बढाउनु जरूरी छ । हामी लेखक भावनाका किसान हौं । अरूको भावना टिप्छौं । विनम्रताबिना हृदयमा पस्न सकिँदैन ।”

ऊ मान्थ्यो । तर, बेलाबेला फुत्त निस्कन्थ्यो उसको पुरानो आत्मप्रशंसा गर्ने बानी । अनि म तत्काल टिप्पणी गरिदिन्थें । ऊ लजाउँथ्यो ।

त्यसैले हुनुपर्छ उसले फोनमा ‘लाज लाग्यो’ भनेको । तर, मैले कर गरेपछि भन्यो ।

“आहा ! यस्तो कुरा भन्न पनि लजाउनुपर्छ त ? यो त ढोल पिटेर सबैलाई सुनाउने कुरा हो । कहाँबाट कसले दिने भएछ पुरस्कार ?”

“क्रिस्टोफेल ब्लाइन्डेन मिसन भन्ने एउटा जर्मन संस्था रहेछ । दृष्टिविहीनहरूबीच काम गर्दै रहेछ । त्यसैले दिने रहेछ ।”

“रकम त मदन पुरस्कारको भन्दा पनि पो बढी रहेछ । लौ बधाइ ।”

“धन्यवाद, सर । यसो हुनुमा तपाईंको ठूलो देन छ,” उसले भन्यो । 

“कसरी ? यो तपाईंको प्रतिभा र योगदानको कदर हो ।”

“तपाईंले पाण्डुलिपि नहेरिदिनुभएको भए यो हुने थिएन ।”

“त्यो त मैले नहेरेको भए अरु कसैले पनि हेरिहाल्थ्यो नि । चुरो कुरो त कथा हो, जो तपाईंले ल्याउनुभयो ।”

“कृतज्ञ छु सर । अब जिम्मेवारी बढेको महसुस गरेको छु । सरलाई भोलि भेट्न आउँछु । अहिले बिदा मागें ।”

मैले पाण्डुलिपि पढेको थिएँ । सम्पादन के गर्नु, उसको कथा पढेर म र रमा दुवै भावविह्वल भएका थियौं । हुन त हामीले पहिले पनि यस प्रकारका कथा पढेका थियौं, तर प्राञ्जलको भाषाको जादू र कथाकारिताको विलक्षण छटाले हामीलाई भित्रैबाट हल्लाएको थियो । हामी दुवैले रस्किन बोन्डको कथा ‘द आइज आर नट हियर’ पनि पढेका थियौं, जसको छाप प्राञ्जलको कथामा परेको स्पष्टै देखिन्थ्यो । तर पनि, उसको किताबको केही केही अंश पढेर त हामी रातभरि रोएका थियौं । आज त्यही कथांश दोहो¥याएर पढें ।

यति पढेपछि मैले प्राञ्जलको उपन्यास बन्द गरें । आँखाभरि मृगनयनी आइरही । मृगनयनीको जीवनसँग एकाध घण्टामात्रै साक्षात्मकार गरेको प्राञ्जलभरि कति धरै पसिसहेकी थिई मृगनयनी, ऊ लामो समयसम्म दृष्टिविहीनहरूकै बारेमा कारुणिक कथा लेखिरह्यो । उनीहरूको दृष्टिकोणबाट संसार चिहायो । उसका कथा र लेख पढेपछि करुणा र दयाका लाभा उठेर आउँथे । हामी पनि सोच्न थालेका थियौं, सबै गुमे पनि सम्झौता गर्न सकिएला तर दृष्टि नै नरहेपछि त जीवन नै के पो रह्यो र ? न रंगीन संसार बुझ्नु छ, न बाग–बगैंचामा रमाउनु छ । फूल भन्नु, चरा भन्नु, चित्रकला भन्नु, चलचित्र भन्नु... सबै आधा अर्थ बोकेका निस्सार वस्तु ! लेखकहरूले जति ढाँटे पनि माया पलाउने एउटा बलियो आधार अनुहारको बुनोट पनि हो । दृष्टि नहुँदा त्यो आधार पनि हुँदैन । अरूले भन्दिएको भरमा कसैलाई लोग्ने अथवा स्वास्नी मानेर बिहे गर्नुपर्ने र सँगै बस्नुपर्ने । पुलपुलेसा, सडक, सहरबजार जाँदा, अरूकै भर । स्कुल कलेज छामेकै भर । उफ् !

प्राञ्जलले हामीलाई पनि निकै पगालिसकेको थियो । उसका राचनाका नियमित पाठक हामी दृष्टिविहीनता भनेको संसारकै कठोरतम अभिशाप हो भन्नेमा पुगिसकेका थियौं । प्रभाव न हो, मैले पनि लेखेको थिएँ केही मुटुछेड कविता, केही कारुणिक कथा । हामी एउटा गैरसरकारी संस्थाका सदस्य पनि बनिसकेका थियौं र दृष्टिविहीनहरूको उत्थानका लागि आफूले सकेको काम पनि गर्न थालिसकेका थियौं ।

यसैबीच त हो, एकाबिहानै प्राञ्जलले पुरस्कारको समाचार सुनाएको !

प्राञ्जलको नाम चल्यो देशभरि । पत्रिकाले ठूला ठूला तस्बिरसहित समाचार छापे । अन्तर्वार्ता लिइयो । ऊ एक सामान्य लेखकबाट सेलेब्रिटी लेखकमा परिणत भयो ।

यसैबीच एकदिन उसलाई ललितपुरको बुङमतीममा अवस्थित एउटा अपांग सेवा केन्द्रबाट सञ्चालकको फोन आएछ । त्यहाँ पुगेर त्यहाँ दृष्टिविहीनतालगायत अन्य प्रकारका अपांगता भएका करिब सय बालबालिकाहरूलाई उत्प्रेरणाको भाषण दिन उसलाई बोलाइएको थियो । उसले भन्यो, “सर पनि जाऔं न । म एक्लै कता जाऊँ ?”

हामी मेरै मोटरसाइकल चढेर त्यहाँ पुग्यौं । पुगेपछि केही त बोल्नै पर्ने होला । उसको जस्तो पुरस्कृत नभए पनि म पनि अलि–अलि लेखेरै आएको मान्छे । बोल्न त पक्कै भन्लान् । बाटोभरि कुरा खिपें । संवेग, करुणा र दयाका भाव र शब्द सँगालें र राखें मुटुभरि । दर्द, दुभाग्य, नियति, कठोरता, निस्सरता...मैले खिपेका शब्दहरू थिए । संवेगको खेलोमा मभन्दा पनि खप्पिस प्राञ्जलले झन् समुद्र नै उता¥यो कि हृदयमा, भन्न सकिनँ । उसको त आँखको बुनोटै यस्तो थियो कि जसले हेरे पनि आँसु टिल्पिलाएजस्तो देखिन्थ्यो ।

मनभरि अनौठो गह्रुंगोपन भए पनि गफगाफ गर्दै, हास्दै हँसाउँदै हामी त्यहाँ पुग्यौं । सञ्चालक कृष्ण ताम्राकारले हामीलाई स्वागत गरे । हामीले सकेसम्म मुस्कानलाई नियन्त्रित ग¥यौं । अनुहारलाई सकेसम्म मलिन बनायौं । बोलीलाई थप दबायौं ।

एकछिनको तयारीपछि हामीलाई एउटा ठूलो हलमा लगियो । प्राञ्जलका लागि माला पनि तयार गरिएको रहेछ । सञ्चालकले सबैका माझ उसको परिचय गराए र अभिनन्दस्वरूप माला पनि लगाइदिए । मलाई खादाले स्वागत गरे ।

प्राञ्जलको योजना समुद्र त्यस भवनभित्र उतार्ने थियो । संवेगको गहिराइ छुने योजना थियो । करुण रसले मन्थन गर्ने सोच थियो, यो समयलाई । आँखाहरूमा भेल उतार्ने सपना थियो— शायद ।

तर मैले भनें, “एकछिन बालबालिकाका कुरा सुनौं । उनीहरूलाई बुझेपछि झन् सजिलो हुन्छ ।”

सबैको त सम्भव थिएन, केही बालबालिकाको परिचय गराउने सञ्चालकले चाँजो मिलाए ।

उँचो, चर्को र आत्मविश्वासपूर्ण स्वरमा एकजना बालकले भने, “म रोहित सराइली । मेरो घर कालिकोट हो । म कक्षा ९ मा पढ्छु । म पूर्ण दृष्टिविहीन हुँ । म गीत गाउँछु । एउटा गीत एल्बममा पनि आइसकेको छ । म यहाँ धेरै खुशी छु । मलाई जिन्दगीदेखि कुनै गुनासो छैन । म भविष्यमा राम्रो गायक बनेर देशको शान बन्न चाहन्छु । धन्यवाद ।”

उनले यत्ति भने र गीतको एक टुक्रो पनि गाएर सुनाए । निकै कर्णप्रिय गीत थियो । परर तालीले हल गुञ्जियो ।

“म दिनेश नेपाली । कक्षा १० मा छु । मेरो घर सुर्खेत हो । म पनि पूर्ण दृष्टिविहीन हुँ । मलाई ‘दृष्टिविहीनले केही गर्न सक्दैन, ऊ दायाको पात्र हो’ भनेको मन पर्दैन । म मेरो जिन्दगी धान्न तयार छु । मान्छेहरू हाम्रो नाममा आँसुको व्यापार गर्छन् । मलाई त्यो मन पर्दैन । म बाँसुरी बजाउँछु । ठूलो भएर बाँसुरीकै क्षेत्रमा नाम कमाउन चाहन्छु ।”

उनले बाँसुरी पनि बजाए— फूलको थुंगा बहेर गयो, गंगाको पानीमा ।

हल फेरि गुञ्जियो ।

छेउका साथीले कोट्याएपछि एकजना बहिनी बोलिन्, “म रेश्मा शाही । मेरो घर दाङ हो । म पनि दृष्टिविहीन हुँ ।”

उत्साह र मुस्कानले भरिएको स्वर थियो उनको । 

“सर ! ऊ कान पनि सुन्दिन,” कसैले भन्यो । 

सबै गलल हाँसे । रेश्मा पनि हाँसिन् ।

“सञ्जयले पनि सुन्दैन, सर ।”

“भरतले पनि सुन्दैन, सर ।”

गलगल हाँसो । हलमा कुनै विषाद पल छैन । सबै उल्लासमा देखिन्छन् ।

“मेरो नाम सुवर्ण राउत । मेरो घर सुर्खेत । म पनि कक्षा १० मा पढ्छु । म आँखा देख्छु तर मेरो एउटा खुट्टामा अपांगता छ । म सानै हुँदा माओवादी युद्धमा हानिएको बमको छर्रा परेर यस्तो भएको हो । यो घटनापछि ५ वर्ष मेरो पढाइ रोकियो । त्यसैले म उमेरले अरूभन्दा ठूलो छु । अपांग भए पनि अहिले मलाई दुख्दैन । म गरिखान सक्छु । मेरो एउटामात्रै माग छ— मजस्तो अपांगता भएकाहरूका लागि अपांगमैत्री भवन र सडक बन्नु प¥यो र हामीजस्ताको अवस्था बेचेर डलर कमाउने खेल बन्द हुनु प¥यो । हामीलाई दया होइन, हौसला दिनुपर्छ । हामीलाई आँसु होइन, उत्साह दिनुपर्छ ।”

हामीले करिब २० विद्यार्थीको परिचय सुन्यौं । एक तहको दुःख सबैको थियो— कसैको दृष्टि थिएन, कसकैको श्रवणशक्ति थिएन । कसैसँग दुवै थिएन । कोही–कोही हातगोडाका अपांग पनि थिए । तर, कसैसँग हीनताबोध थिएन । जीवनप्रति गुनासो थिएन । निराशा थिएन ।

मैले नबोल्ने निर्णय गरें । तर, सञ्चालकले धरै दिएनन् । बिस्तारै शुरु गरें, “म बुझ्छु तपाईंहरूको पीडा । यो रंगीन संसार नदेख्नुको दुःख ।”

एकजना भाइ जुरुक्क उठे र भने, “सर ! यो रङको कुरा हाम्रो दिमागमै छैन । तपाईंहरू हाल्दिनुहुन्छ र दुख्न सिकाउनुहुन्छ । छोड्नुस् त्यो कुरा ।”

अर्काले भन्यो, “सर्, रातो अथवा सेतो भन्नु हाम्रा लागि केवल आवाज हो, ध्वनि हो । रङ होइन । हामीलाई त्यस आवाजले दुखाउँदैन । कहिल्यै नदेखिएको स्वर्ग वा नर्कको बयानले तपाईंलाई के फरक पार्छ ? भन्नुस् त !”

मलाई दाँतमा ढुंगा लागेजस्तै भयो । मैले सचेततापूर्वक केही शब्द बोलेर मन्तव्य पूरा गरें । प्राञ्जलले जिन्दगीकै छोटो भाषण ग¥यो, हेलेन केलरलाई साक्ष्य बनाएर । कार्यक्रम सकेर हामी घरतिर लाग्यौं ।

मेरो घर ठिमी, उसको लोकन्थली । लोकन्थली पुगेपछि उसले भन्यो, “सर, म पनि ठिमी जान्छु । एक मिनेट कोठा पस्छु ल । एउटा कुरा निकाल्नु छ ।”

मैले मोटरसाइकल उसको कोठाबाहिर रोकें । ऊ फुक्त भित्र पस्यो र उसको पुरस्कार विजेता उपन्यास ‘मृगनयनी’ लिएर आयो । सोचें, पुरस्कार पाएको खुशीमा ऊ मलाई त्यो पुस्तक उपहार दिन चाहन्छ ।

हामी ठिमी पुग्यौं । नयाँ बस्ती जान हनुमन्ते नदीको पुलमा पुगेपछि भन्यो, “सर, एकछिन बाइक रोक्नू न ।”

सोचें, केही भयो होला । ऊ बाइकबाट ओर्लियो । पुलको रेलिङको फलाममा बस्यो र आफ्नो उपन्यास ध्वार्र पारेर पाना पाना च्यात्दै हनुमन्तेमा फाल्दै गर्न थाल्यो । मलाई ‘किन ?’ भनेर सोध्नु थिएन, सोधिनँ ।

पछि सुनियो, प्राञ्जल उसले जितेको पुरस्कार ग्रहण गर्न गएन अरे ! उसको प्रकाशकलाई उक्त पुस्तकको नयाँ संस्करण निकाल्ने अनुमति पनि दिएन रे !

हामीले घरमा फेरि पढ्यौं प्राञ्जलको उपन्यास ।

रमाले भनिन्, “बाबा, दृष्टिविहीन त मृगनयनी होइन, प्राञ्जल हो ।”

मैले उनलाई आश्चर्यमिश्रित आँखाले हेरें । उनको आत्मविश्वास हेर्नलायक थियो ।
 

NIBLNIBL
प्रकाशित मिति: शनिबार, फागुन ११, २०७५  ०६:३३
Sipradi LandingSipradi Landing
worldlinkworldlink
प्रतिक्रिया दिनुहोस्
Ncell Side Bar LatestNcell Side Bar Latest
Bhatbhateni IslandBhatbhateni Island
cg detailcg detail
Kumari BankKumari Bank
Shivam Cement DetailShivam Cement Detail
Maruti cementMaruti cement
सम्पादकीय
ICACICAC