site stats
बाह्रखरी :: Baahrakhari
विचार
Nabil BankNabil Bank
Sarbottam CementSarbottam Cement
निर्मला पन्तः समकालीन जुरेलीको कथा

बलात्कारपछि हत्या गरिएकी निर्मला पन्त हाम्रो समकालीन समाजकी विरोधाभासयुक्त विम्ब हुन् । व्यक्तिगतरूपमा सानाठूला घटना समाजमा हुनु अचम्म होइन । हत्या, बलात्कारजस्ता फौजदारी प्रकृतिका घटना कुनै पनि समाजमा हुनसक्छ ।

त्यसैले समाजले ती घटनाको वर्गीकरण, विश्लेषण र न्याय सम्पादनका लागि ऐनको कल््पना गरेको हुन्छ । तर, राज्य नै यस्ता घटनाको पक्ष वा विपक्षमा उभिनु भने स्वीकार्य हुन सक्तैन । साउन १०, २०७५ का दिन १३ वर्षकी बालिका निर्मला पन्तमाथि सभ्य समाजको कल्पनाभन्दा बाहिरको निन्दनीय प्रहार कसले गरेको हो भन्ने पहिलो प्रश्न हालसम्म पनि अनुत्तरित रहेको छ । यस पृष्ठभूमिमा निर्मला पन्त र उनीसँग जोडिएको न्यायको खोजीको विषयलाई अब कसरी हेर्नुपर्छ भन्ने चर्चा यस लेखमा गर्ने जमर्को गरिएको छ । एक दिनअगाडिसम्म राज्य सत्तासँग कुनै प्रकारको प्रत्यक्ष सम्बन्ध नभएको व्यक्ति पनि भोलिपल्ट राज्यको चिन्ताको केन्द्रीय विषय बन्न पुग्छ र राज्यका संयन्त्रले कुन हदसम्म दमनकारी भूमिका खेल्छ भन्ने निर्मला पन्तमार्फत प्रकट भएको छ । निर्मला पन्त एउटा दमनको आवाज भएकी छिन् र उनको हत्याको विषय समाजमा न्यायको खोजीमा शक्तिले गर्ने दमनको प्रतिनिधि घटना बन्न पुगेको छ ।

निर्मला पन्तको बलात्कारपछिको हत्याको प्रसंगसँग मिल्दो एउटा घटना ग्रिक पूराकथामा पाइन्छ । एथेन्सका राजा पान्डिएन र रानी जेउजिप्पीकी जेठी छोरी प्रक्नीको विवाह थ्रेसका राजा टरिएससँग भएको थियो । उनकी कान्छी छोरी एथेन्सीकी राजकुमारी फिलमिलाको कथा रोमन कवि ओभिडको ‘मेटामर्फाेसिस’ नामक काव्यमा सविस्तार वर्णन गरिएको छ । दिदी प्रक्नीले भेट्ने चाहना गरेपछि फिलमिलालाई थ्रेसमा बोलाइएको थियो । एथेन्सका राजलाई आफ्नी राजकुमारीलाई त्यता पठाउन मन लागेको थिएन । उनलाई केही अनीष्टको पूर्वााभास भएको थियो । कवि ओडिभले राजाको डरको बारेमा पनि काव्यमा चर्चा गरेका छन् । तर, जेठी छोरीको बहिनीलाई भेट्ने चाहनालाई टार्न उनले सकेनन् । फिलमिलालाई थ्रेस जाने अनुमति दिइयो । त्यस देशको जंगलको एकान्तमा टरिएसले आफूलाई नियन्त्रण गर्न सकेन । काम वासनालाई नियन्त्रणमा राख्न नसकेर फिलमिलाप्रति मोहित राजा टरिएसले उनलाई बलात्कार गर्यो ।

Prabhu Bank
Agni Group
NIC Asia

घटना भइसकेपछि राजा टरिएसले फिलमिलालाई ‘‘जे भयो भयो, अब यस घटनाका बारेमा कसैलाई नभन्नू’’ भनेर सम्झाए । आफ्नो इच्छाविरूद्धमा आफूमाथि भएको यो घटनाका बारेमा आफू चुप लागेर नबस्ने फिलमिलाले बताएपछि राजाको क्रोधको सीमा रहेन । उनले फिलमिलाको जिब्रो थुतेर काटिदिए । अनि राजा ढुक्क भए । कामेच्छा तृप्त पनि भयो र इज्जत पनि जस्ताको तस्तै रह्यो । तर, जिब्रो काटिएकी राजकुमारीले एउटा पर्दामा आफूमाथि भएको अन्यायको कथा बुट्टाहरूमार्फत बुनिन् र दिदीलाई गोप्य रूपमा पठाइन् । बहिनीमाथि भएको यो बज्रपातले दिदी प्रक्नीलाई मर्माहत तुल्यायो । उनले यस्तो पाशविक प्रकृतिको अन्यायको बदला त्यस्तै ढंगबाट लिने विचार गरिन् । टरिएसबाट जन्मेको आफ्नो छोरा इटिजको मासुको परिकार बनाएर राजालाई भोजन गराइन् । भोजनको अन्त्यमा उनले आफ्नो छोराको टाउको राजालाई दर्शन गराइन् । राजाले आफ्नो छोराको मासुको भोजन गरेको थाहा पाएपछि अत्यन्त क्रोधित बने । उनले ती दिदीबहिनीलाई  बञ्चरो लिएर लखेटे । 

लामो समयसम्म लखेटेपछि राजाले दिदीबहिनीलाई दौलियाभन्ने ठाउँमा उनले झन्डै भेटेका थिए । भाग्न नसकेर प्रक्नी र फिलमिलाले भगवानको स्तुति गर्न पुगे । गति र सुरक्षाका लागि उनीहरूले चरामा रूपान्तरित हुने कामना भगवानसामु व्यक्त गरे । भगवानले प्रक्नीलाई गौथली, फिलमिलालाई जुरेली र टरिएसलाई फाप्रे चरामा परिवर्तन गरिदिए । त्यसैले गौथली र जुरेलीको भगिनीत्वलाई पश्चिमी मिथकले अहिलेसम्म पनि मान्छ । त्यस्तै पश्चिमी समाजमा अहिले पनि फाप्रे चराले निरन्तर रूपमा जुरेलीलाई लखेट्छ भन्ने मान्यता छ । 

Global Ime bank

दुई हजार वर्षअगाडि रोमन कवि ओभिडले प्रस्तुत गरेको मिथकले समकालीन नेपाली समाजको बारेमा पनि बोल्छ । हुनत निश्चित प्रवृत्तिहरू फरक स्वरूपमा मात्र देखा पर्छन् तर तिनको सार तत्त्व उही नै कायम रहन्छ । दुई हजार वर्षअगाडि लेखिएको भए पनि यो मिथकले इंगित गरेको समय लेखिएको समयभन्दा एक हजार वर्षभन्दा अगाडि वा त्यसभन्दा पनि अगाडिको हुन सक्छ । यसरी हेर्दा यस मिथकका घटना तीन हजार वर्ष पुराना हुन् पनि भन्न सकिन्छ । तर, समयको अन्तरालले घटनाको सार तत्त्वमा खासै फरक नपार्दाे रहेछ । यस अर्थमा मिथकहरूले देखाउने फरक समयका प्रवृत्ति समय कालक्रममा पटकपटक कुनै न कुनै स्वरूपमा दोहोरिरहने गर्छ । भीमदत्त नगरपालिकाकी बालिका निर्मला पन्त नै आधुनिक समयकी फिलमिला हुन्, उनी हाम्रो समयकी जुरेली हुन् भन्न सकिन्छ । 

हरेक युगमा हिंसा थोपर्ने र पीडितमाथि शक्तिको दमनात्मक प्रयोग गरेर चुप लगाउने प्रयास भएको हुन्छ । हामीले राज्यको कल्पना गर्दा जति नै न्यायको दृष्टिबाट गरे पनि सत्ताभ्यासी आफैँ व्यक्तिगत स्वार्थको वशमा परेको अवस्थामा न्यायको कल्पना दिवाःस्वप्नमात्र हुन पुग्छ । सत्ताले निर्मला पन्तको जिब्रो काट्यो । प्रशासनले उनको शरीर धोयो । नेतृत्वले उनलाई तिरस्कार गर्यो र एउटा महत्त्वहीन विम्ब बनाइदियो । हो, उनी कुनै पनि पर्दामा आफ्नो कथा उतार्न सक्दिनन् अब । उनीमाथि भएको अन्यायको प्रमाण समूल नष्ट गर्न राज्यको ऊर्जा संगठितरूपमा खर्च भयो । अदालतमा प्रस्तुत हुँदा पीडित व्यक्तिको अभावमा पनि हामीले घटनाको बारेमा बुझ्न सक्ने प्रमाण नष्ट भएको यस अवस्थामा उनलाई मौजुद कानुनी व्यवस्थाअन्तर्गत न्याय मिल्छ भन्नु भ्रममात्र हो । निर्मला पन्तका लागि न्याय माग्ने आन्दोलनको प्रमुख आशय यस्ता र यस्तै प्रकृतिका घटना फेरि पनि नदोहोरिउन् भन्ने हो । तर, सत्ता र उसका पक्षधरले यस प्रकारको आवाज उठाउनुलाई सरकारलाई अप्ठेरोमा पार्न खोजेर निहुँ झिकेको भनेर बुझ्दा सबैभन्दा खतरनाक प्रवृत्ति सुरू भएको आभास हुन्छ । सरकारलाई न्यायभन्दा अरू कुनै अभीष्टले गाँजेको अनूभूति हुन्छ ।

निर्मला पन्तका टरिएस को हुन् ? प्रशासनको लगाम हातमा बोकेर समाजमा हिंसाको वकालत गर्ने र पीडकलाई संरक्षणको छाता ओडाउने पक्षहरू को को हुन् ? हामीले राम्ररी केलाउनु जरूरी छ । त्यस्तै प्रक्नी र फिलमिला को हुन् ? फिलमिलाको जिब्रो किन टरिएसका लागि समस्या हुन पुग्यो? जिब्रो काटिएकी फिलमिलाले प्राचीन समयमा बोल्न सक्थिन् । किनभने उनीसँग अभिव्यक्तिको अप्रत्यक्ष अन्य तरिका थियो । सौभाग्यवश उनी जीवित थिइन । उनसँग अभिव्यक्तिका लागि भाषाभन्दा अर्काे तरिका पनि थियो । आफ्ना कथा पर्दाका बुट्टामा बुन्न सक्थिन्न् । तर, यहाँ त आधुनिक जुरेलीको रूद्रीघण्टी क्षतविक्षत पारिएको छ । समूलरूपमा प्रमाणहरू नष्ट गरिएका छन्, धोइएका छन् । संकलित प्रमाणले वैधता गुमाएका छन् । जनताको विश्वास न प्रमाण संकलनमा छ न त त्यसको विश्लेषणमा नै । के वर्तमान अवस्थामा टरिएसको अपराध स्थापित हुन सक्छ ? सबैभन्दा गम्भीर प्रश्न यही नै हो । 

एकपछि अर्काे गर्दै संभावित अपराधीहरूको शृंखला तयार हुन्छ । एक दुई प्रहरीलाई निलम्वन गरिन्छ, बर्खास्त गरिन्छ । फौजदारी अपराधीका बारेमा रक्षा मन्त्री वा प्रधानमन्त्री बोल्छन् । गृह मन्त्रालयले खासै चिन्ता व्यक्त गर्दैन । जनता राष्ट्रपतिको मौनबारे प्रश्न उठाउँछन् । अनि प्रहरी महानिरीक्षक आफैँ गएर अपराधीलाई केरकार गर्छन् । मिडिया यसरी केरकार गरिएका व्यक्ति कुखुरा चोर भएको समाचार सार्वजनिक गर्छ । त्यसपछि सुरू हुन्छ प्रशासनको अर्ति उपदेश । प्रहरीलाई हामीले कसरी बुझ्नु पर्छ, ? प्रहरीको काम कुन प्रकृतिको हो जस्ता र अनेकौं विषयमा प्रशासनको प्रवचनबाट जनतालाई नैतिक मर्यादाको शिक्षा दिने नेतृत्वले तिनीहरू मनोज गजुरेल र सीताराम कट्टेलको प्रहसनका पात्रभन्दा बढी हाँसो लाग्ने प्रस्तुति दिइरहेछन् भन्ने हेक्का राख्न सक्तैन । यही कारणले बलत्कारपछिको हत्याको यो मुद्दा नै जनताको दृष्टिमा राज्यले गरेको क्रुर मजाकका रूपमा स्थापित हुन पुगेको देखिएको छ ।

कुनै फौजदारी किसिमको घटना भइसकेपछि त्यसको यथार्थ विवरण तयार गर्नु राज्यको दायित्व हो । निर्मला पन्तको मुद्दामा सरकारले यो दायित्व बहन गर्न सकेको देखिएन । प्रमाण नष्ट भएको अवस्थामा अब जुरेलीको गीत बन्नु असंभव छ वा सो गीत बने पनि त्यसमा कुनै वैधता कायम नहुने स्पष्ट भइसकेको छ । हालको अवस्थामा नेपाल प्रहरीको अनुसन्धानबाट निर्मला पन्तको मुद्दामा न्याय मिल्दैन भन्ने कुरा प्रष्ट भइसकेको छ । तसर्थ, यस मुद्दामा प्रहरीलाई अझै अनुसन्धान गर्न दिनु टरिएसको बञ्चरोमा थप धार लगाउनु हो । यस्तो बञ्चरो जुरेलीका लागि झनै पीडादायी हुन्छ । 

निर्मला पन्तलाई न्याय दिने हो भने प्रमाण नष्ट गर्ने प्रहरी अधिकारीमाथि अनुसन्धान हुनुपर्छ । नेपालको मौजुदा ऐन, कानुनले प्रमाण नष्ट गर्नेमाथि के कस्तो प्रकारको कारबाहीको व्यवस्था गरेको छ विचार गरी यस्तो व्यवस्थाको अधिकतम कारबाहीका लागि प्रशासनिक प्रयास भयो भने एक प्रकारको अप्रत्यक्ष न्यायको आशा गर्न सकिन्छ । वास्तवमा भन्ने हो भने लगभग पाँच महिनासम्म प्रहरीको नजरबाट बचेर यस मुद्दामा अलप हुनसक्ने टरिएस अत्यन्त शक्तिशाली व्यक्ति हो । अब अपराधी हो भनेर जुनै पनि व्यक्तिलाई प्रस्तुत गर्दा पनि शंका लाग्ने अवस्था भइसकेको हुनाले जसले प्रमाण नष्ट गरेको हो त्यसलाई नै सम्पूर्ण उद्योगका लागि जिम्मेवार बनाउनुपर्ने देखिन्छ । यसको अनुसन्धान न्यायिक समिति वा संसदीय समितिले गर्नुपर्ने अतिआवश्यक भइसकेको छ ।

NIBLNIBL
प्रकाशित मिति: सोमबार, पुस २, २०७५  ११:३८
Sipradi LandingSipradi Landing
worldlinkworldlink
प्रतिक्रिया दिनुहोस्
Ncell Side Bar LatestNcell Side Bar Latest
Bhatbhateni IslandBhatbhateni Island
cg detailcg detail
Kumari BankKumari Bank
Shivam Cement DetailShivam Cement Detail
Maruti cementMaruti cement
सम्पादकीय
ICACICAC