site stats
बाह्रखरी :: Baahrakhari
विचार
Nabil BankNabil Bank
Sarbottam CementSarbottam Cement
'समाजवाद' संवैधानिक अलङ्कारमात्र हो ?

नेपालको संविधान, २०७२ को प्रस्तावनामा ''... लोकतान्त्रिक मूल्य र मान्यतामा आधारित समाजवादप्रति प्रतिबद्ध रही समृद्ध राष्ट्र निर्माण गर्न''   उल्लेख भएको छ । यस्तै, धारा ५० को 'निर्देशक सिद्धान्त'को उपधारा (३) मा पनि ''समाजवाद उन्मुख स्वतन्त्र र समृद्ध अर्थतन्त्रको विकास गर्ने राज्यको आर्थिक उदेश्य हुनेछ'' भन्ने प्रवधान छ ।

संविधान मुलुकको मूल कानुन र सबै क्रियाशील राजनीतिकदलको साझा दस्तावेज हुँदाँ समाजवाद सबै राजनीतिकदलको लक्ष्य हुनपुगेको छ । समाजवादका मुख्य दुईवटा प्रणाली देखिन्छ - मार्क्सवादी र लोकतान्त्रिक । कम्युनिस्टले मार्क्सवादी र लोकतन्त्रवादीले प्रजातान्त्रिक समाजवादी ढाँचा अपनाएका छन् । यद्यपि कम्युनिस्टहरूले भन्नेगरेको मार्क्सवादी ढाँचा पनि सबैतिर समान किसिमको छैन । सोभियतकालीन समाजवादी ढाँचा, चीनको चिनियाँ विशेषतामा आधारित समाजवादी ढाँचा, उत्तरकोरियाको बन्द अर्थराजनीतिक समाजवादी ढाँचा । त्यसैगरी लोकतन्त्रवादीले भन्ने गरेको प्रजातान्त्रिक समाजवादको ढाँचा पनि फरक फरक छन् ।

हाल विश्वमा प्रचलनमा रहेका समाजवादका ढाँचा हेर्दा पुँजीवादी प्रजातन्त्रमा लोककल्याणकारी कार्यक्रम समावेश गरियो भने त्यो प्रजातान्त्रिक समाजवाद हुन्छ । नेपालमा यस किसिमको समाजवादको पैरवी नेपाली कांग्रेसका नेता बीपी कोइरालाले गरेका थिए । हाल नेपाली कांग्रेसले पनि 'लोकतान्त्रिक समाजवाद'लाई आफ्नो आदर्श ठान्छ । त्यसैगरी प्रजातन्त्र हटाएमा मार्क्सवादी समाजवाद हुन्छ । विश्वका कम्युनिस्टहरूले मार्क्सवादी समाजवादको पैरवी गर्छन् ।

Prabhu Bank
Agni Group
NIC Asia

नेपालको राजनीतिमा यी दुईधार मुख्य प्रतिद्वन्द्वी छन् । दर्जनभन्दा बढी अन्य राजनीतिक दल पनि क्रियाशील छन्  तर संविधानतः सबै दललाई समाजवादी मान्नुपर्ने हुन्छ । 

भनिन्छ समाजवादको टोपी दल र नेताले आफू अनुकूल बनाएर लगाउँछन् । किनभने समाजवादको निश्चित् रूप छैन ।

Global Ime bank

नेपालको संविधानमा उल्लेख भएको लोकतान्त्रिक मूल्य र मान्यतामा आधारित समाजवादको सर्वस्वीकार्य खाका परिभाषित गरी समाजवादलाई मुलुकको मूल गन्तव्य बनाउन खोज्नुपर्थ्यो । विडम्बना, समाजवादको कुनै ढाँचामा राष्ट्रिय सहमति कायम भएर मुलुक समाजवादतर्फ अघिबढ्ने त परैजाओस् हालसम्म कुनै राजनीतिक दलले पनि समाजवादको स्पष्ट खाका प्रस्तुत गर्न सकेका छैनन् । त्यसकारण संविधानको प्रस्तावनामा उल्लेखित लोकतान्त्रिक मूल्य र मान्यतामा आधारित समाजवादप्रति प्रतिबद्ध रही समृद्ध राष्ट्र निर्माण स्वैरकल्पनाको विषय भएको छ । अब प्रश्न उठ्छ के समाजवाद हात्तीको देखाउने दाँत जस्तोमात्र हो ? या कागजको खोस्टो हो ? वा  हिटलरले जर्मनीमा आफ्नो दललाई जनता झुक्याउन समाजवादी भनेजस्तो हो ? यद्यपि, दल र नेताको गैरसमाजवादी चरित्र वा समाजवादको खाका प्रस्तुत गर्ने अक्षमताले पनि यसो भएको हुनसक्छ ।

ज्ञानलाई व्यवस्थित गर्न सकियो भनेमात्र संसारको यथार्थलाई बुझ्न सकिन्छ । राजनीतिक व्यवस्थाको स्थिरता र मुलुकको भविष्य दलको क्षमतामा निर्भर रहन्छ । संस्थागत क्षमता कमजोर भयो भने राजनीतिक दलमा अराजकता उत्पन्न हुन्छ । परिणामस्वरुप सरकार अस्थिर र 'क्लेप्टोक्रेसी'तर्फ उन्मुख हुन्छ । नेपालको वर्तमान अवस्थाले यिनै कुराको पुष्टि गर्छ । 

मुलुकको विकास अमुक राजनीतिक दल र उस्ले अंगीकार गरेको दर्शन वा वादले गर्ने होइन । बरू, उस्ले प्रस्तुत र कार्यान्वयन गरेको दृष्टिकोणसहितको कार्यक्रमबाट हुन्छ । जापान फ्रान्स, बेलायत, अमेरिकाजस्ता मुलुकको विकास कम्युनिस्ट पार्टीको सरकारले गरेको होइन न त चीनको विकास कुनै लोकतन्त्रवादी पार्टीले गरेको हो । तर, ती  मुलुकका क्रियाशील राजनीतिक दलका नेतासँग देश विकासको साझा कार्यक्रम रहेको थियो ।

समाजशास्त्रीय दृष्टिकोणबाट हेर्ने हो भने पुँजीवादको भ्रूण सामन्तवादको गर्भमा हुर्केजस्तै समाजवादको भ्रूण पुँजीवादको गर्भमा हुर्किरहेको हुन्छ । त्यसकारण कालान्तरमा पुँजीवाद स्वतः ढल्छ । 

ली क्वान युले आफ्नै शासन कालमा सिंगापुरलाई विश्वको समृद्ध राष्ट्र बनाए । अर्थात्, समाज विकासको क्रममा हुने परिवर्तन र त्यसले ल्याउने परिणामको समयावधि केही लामो हुन्छ भने राजनीतिक इच्छाशक्तिले ल्याउने विकासको परिणाम तुलनात्मकरूपमा धेरै छिटो देखिन्छ । हाम्रो संविधानमा उल्लेख भएको प्रवधान हेर्दा नेपालले अपनाउने समाजवादको मोडल लोकतान्त्रिक प्रकृतिको हुनसक्ने अनुमान गर्न सकिन्छ । विडम्बना हालसम्म सरकार वा कुनै राजनीतिक दलको तर्फबाट समाजवादको कुनै ढाँचा प्रस्तुत गरिएको छैन ।

यसो हुनु संविधान, देश र जनताप्रति धोका हो । आलोचनात्मक चेत भएका र राजनीतिकदलमा संलग्न नभएका नागरिकले समाजवादको कार्यक्रमलाई सशक्तरूपमा उठाउनु पर्छ यसलाई र राष्ट्रिय कार्यसूचीका रूपमा स्थापित गर्नुपर्छ । 'कासी जानु कुती'को बाटो भनेजस्तै संविधानले निर्देश गरेको छ समाजवादतर्फ तर हामी गइरहेका छौँ आसेपासे पोस्ने पुँजीवाद (क्रोनी क्यापिटलिज्म)तर्फ । फलाउने भन्छौँ सुन्तला बिरुवा रोप्छौँ धतुरोको । 

यसको जिम्मेवार को हो - जनता, राजनीतिक दल  वा सरकार ।सं विधान र ऐन, कानुनको कार्यान्वयनकर्ता सरकार र राजनीतिक दल भएको हुँदा मूल जिम्मेवार सरकार र राजनीतिक दल नै हुन् भने खबरदारी नगर्नु नागरिकको कमजोरी हो ।
  

NIBLNIBL
प्रकाशित मिति: बुधबार, जेठ १९, २०७८  १४:२६
Sipradi LandingSipradi Landing
worldlinkworldlink
प्रतिक्रिया दिनुहोस्
Ncell Side Bar LatestNcell Side Bar Latest
Bhatbhateni IslandBhatbhateni Island
cg detailcg detail
Kumari BankKumari Bank
Shivam Cement DetailShivam Cement Detail
Maruti cementMaruti cement
सम्पादकीय
ICACICAC