site stats
बाह्रखरी :: Baahrakhari
साहित्य
Nabil BankNabil Bank
दृश्यान्तर
Sarbottam CementSarbottam Cement

– महेश पौड्याल


उनलाई मैले लोकन्थलीका कुना काप्चा र गल्लीहरूमा धेरैपल्ट देखिसकेको थिएँ । लोकन्थली कुनै ठूलो सहर हैन । यो भर्खरै विकासको आलोक पाउन लागेको गाउँ नै हो । तर, अरनिको राजमार्गको दुवैतिर बाक्लो आवासक्षेत्रमा फैलिएकोले कुना, काप्चा र गल्लीहरू प्रशस्तै छन् । कहिलेकाहीँ त पुरानै मान्छे पनि अलमलिने सम्भावना हुन्छ ।

तरकारी बजारका वरिपरि, बसपार्कमा, मितेरी अस्पतालको प्राङ्गणमा, मन्दिरका छेउछाउ– हो जताततै देखिन्थिन् उनी । कहिले पर्खालका आडमा लुकेर रुँदै गरेकी, कहिले बसपार्कमा आँसु पुछेर लोकका अगाडि मुस्कुराउने प्रयास गरिरहेकी । उनका ओठ कलेँटी परेका थिए, कुर्कुच्चा चर्चरी चिरिएका, जवानीमै गाला चाउरी परेका । ती चाउरीहरूका बीच सुकेको अश्रुधाराका थेग्रा स्पष्टै देख्न सकिन्थ्यो । ठाउँ–ठाउँमा च्यातिएर धुजाबाती भएका लुगा, छाला घोटिएर कालै भएका कुहिनाहरू, फुटेका ओठका धाँजाहरूमा दुःखका असङ्ख्य कारुणिक विम्बहरू छरिएका स्पष्टै देखिन्थे ।

Prabhu Bank
Agni Group
NIC Asia

आज लक्ष्मीपूजाको रात । सहर मैन र रङ्गीचङ्गी बिजुलीबत्तीले प्रदीप्त । पूर्वतिर त लक्ष्मीपूजा नगरी भैली खेल्नु हुँदैन भन्थे । हामीहरू भैली खेल्न जाँदा सँघारबाटै लक्ष्मी पुजेको–नपुजेको सोधेर मात्रै प्रवेश गथ्र्यौं । यहाँ काठमाडौँमा त दिउँसैदेखि सुरु हुँदो रहेछ देउसे–भैलेको ताँती छुट्ने क्रम । 

एक हुल भैले आएर आँगनमा बसे । दिउँसोको ४ बजेको हुँदो हो । बाहिर उज्यालै थियो । आकाशमा एक जुवाजति घाम अझ बाँकी नै थिए । भैलेले मौखिक एक–दुईवटा गीत गाएपछि क्यासेट प्लेयरको तार जोडें र मस्तसँग पपगीतमा नाच भर्न थालें ।

Global Ime bank

दुई–चारवटा पप गीत बजे । हामीले चाहेर पनि ध्यान दिन सकेनौँ । घरबेटीले भैलीमा ध्यान नदिनु उनीहरूबाट त्यति प्रभावित नहुनु हो, र भैलेबाट घरबेटी प्रभावित नहुनु भनेको भैलेका लागि निकै ठूलो चोट हो । शायद उनीहरूमध्ये कसैलाई यो कुराको भान परेको हुन सक्छ– ‘मोहनी लाग्ला है गाउँलेको बोलीले’ भन्ने गीत बजाइयो । स्वाभाविक रूपले त्यहाँको माहोलमा केही परिवर्तन आयो । हामीले पनि आनन्दको अनुभूति गर्‍यौँ ।

गेटमा बसेर भैलो नियालिरहेकी उनी सुस्त–सुस्त भित्रतिर घुस्रिइन् । आज उनको ललाटमा एउटा दुर्लभ प्रकृतिको खुसी टल्किइरहेको थियो । निधारमा घामजस्तै गोलाकारको ठूलो रातो टीको, सिउँदोभरि लालीगुँरासले पाखा ढकमक्क ढाकेजस्तै सिन्दूर, गलाभरि साउनमा लहराउँदै गरेका धानका गाभाजस्तो लहलह पोते, आङ्मा चौबन्दी र फरिया । हिजो–अस्ति देखिएकी उनी र आजकी उनीमा आकाश–जमिनको फरक थियो ।

उनी डराउँदै भित्र पसिन् र आँगनको एक  कुनामा उभिइन्, भर्खरै चिर्पट खाएको कुकुरजस्तै भयभीत । उनलाई शायद थाहा थियो, गाउँका सभा–समारोहमा र सुखद मुहूर्तहरूमा उनको उपस्थितिलाई स्वागत गरिँदैन ।

गीत गुञ्जिँदै गयो । नाच्नेहरू नाच्दै गए । मैले नाचभन्दा बढी चासो उनको प्रतिक्रियामा दिएँ । बिनाअवरोध भित्र प्रवेश पाएकोमा उनी दङ्ग थिइन् र अचम्भित पनि । उनका आँखाबाट हर्ष प्रज्वलित भैरहेको देखिन्थ्यो । उनले ओठभरि लाली पनि लगाएकी रहिछन् । उनका आँखा र अनुहारहरूको बाटो बिर्सिएको खुसी आज फर्किएर आएको उनको अनुहारमा बस्दा उनको सम्पूर्ण जीवन नै साँच्चै सुन्दर देखियो ।

मैले उनलाई अझ ध्यानपूर्वक नियालेँ । गीतको बोलसँगै उनका ओठ फर्फराइरहेका थिए । ती ओठको फर्फराहट र गीतको बोलमा अचम्मको तादात्म्य थियो । वास्तवमा उनलाई त्यो गीत कण्ठै थियो । सँगसँगै उनको जिउ गीतको तालसँगै झुम्दै गरेको आभास पनि सबैले पाए ।

गीत सकियो, र फेरि भैलेहरू पपमा फर्किए । उनको अनुहारमा पुनः सधैँको जस्तै विषाद दृष्टि फर्कियो । वसन्तपछि तुरुन्त शिशिर... माझमा लामो शून्यता, कति नसुहाउँदो ! मैले भैलेलाई आग्रह गरेँ, “फेरि एकपल्ट मोहनी लाग्ला है नै बजाउनुस् न । उहाँ दिदीको नाच हेरौँ ।”

मेरो आग्रहलाई भैलेले काटेनन् । बज्यो गीत । उनी उठिन् र नाच्न थालिन् । 

कस्तो सजीव नृत्य ! जीवन्त नाच । शिवको ताण्डवमा पनि थिएन होला यो सजीवता । मैले धेरै नाचहरू हेरेको छु जीवनमा । विश्वप्रख्यात मणिपुरी, कथक्कली, कुचिपुडीदेखि लिएर हाम्रै मारुनी, च्याब्रुङ, सोरठी, कौडा, धाननाच, बालनलगायत थुप्रै नाच । तर, कुनै पनि वर्गमा नपरेको त्यो नाचलाई मैले ‘जीवननाच’ भन्दा पृथक अन्य कुनै नाम जुराउन सकिनँ । ती ओठहरूमा लयबद्ध फर्फराहट, ललाटमा आनन्दको अभाष्य आभा, मन्द मुस्कानमा लोहित गाला, हातगोडामा सृष्टिको आदिम उत्तेजना । हेर्नेहरू हेरेको हेर्‍यै भए ।

गीत सकिन लागेको थियो । उनी एक्कासि रोक्किइन् र स्याँ–स्याँ भएको स्वरमा मलिन रूपले भनिन्, “गीत बन्द नगर ल । म आज धेरै नाच्छु ।”

गीत सकियो । फेरि देहोर्‍याइयो । फेरि सकियो । फेरि देहोर्‍याइयो । नाच जारी रह्यो । समय र अन्तरिक्षको व्यापकतालाई निरीह तुल्याउने त्यो असीमित ऊर्जामा ब्रह्माण्डको गति नै स्तब्ध होला कि जस्तो प्रतीत हुन्थ्यो । त्यो नाचमा कुनै नटराजको केही जोर नचल्ने प्रष्ट थियो । अन्य नाचहरूमा कला होला, यो नाचमा जीवनको गतिलाई उसको स्वाभाविक धावनमार्गबाट अन्यत्र मोड्न सक्ने दृढ इच्छाशक्ति र दम थियो ।

भैलेहरू शायद केही भन्न चाहन्थे तर घरबेटीलाई नृत्यमा ध्यानमग्न देखेर केही बोल्न सकेनन् । निकैबेरसम्म निर्वाद नाचेपछि टक्क रोक्किइन् उनी र हृदयको गतिलाई थाम्न नसकी भुइँमा लडिन् । केहीले उठाए र बसाए । उनी घोप्टो परिन् र केहीबेर उँधोमुण्टो लगाएर बसिरहिन् । हामी र भैलेहरू स्तब्ध भयौँ र भयभीत पनि । केहीबेरपछि उनले टाउको उठाइन् र भनिन्, “भोलि त तिहार सिद्धिन्छ हो ?”

“अँ !” सामूहिक जवाफ ।

अनि एक्कासि उनले डाँको छोडिन् । केही भैलेहरू छेउमा गएर सम्झाउन थाले । म पनि छेउतिरै तान्निएँ ।

“अनि त यसरी नाच्न पाइँदैन ।”

हामीले मुखामुख गर्‍यौँ । सबैका अनुहारमा विषाद दृष्टि । सबैभित्र एउटा अनौठो प्रकृतिको सहानुभूति ।

“किन र ? नाच्नलाई तिहारै चाहिन्छ र ?” कसैले सोध्यो । 

“अरुबेला नाच्दा मलाई सबैले कुट्छन् ।”

आसुँ बगी नै रहे । उनले आफ्नो गुन्यू माथि तानेर असङ्ख्य सुम्ला र डामले भरिएका तिघ्रा देखाइन् । चोलोका बाउला पनि तानिन् । त्यहाँ पनि निकै देखिए क्रूर डामहरू ।

कसैका मुख खुलेनन् । सबैको वाक्य रोकियो । केवल ती आँसुहरूको निर्वाद बहावमा तरङ्गित अव्यक्त कथामा अर्थ खोजिरहे उनीहरूले । निरन्तर निरन्तर नाचिरहन चाहन्थिन् तर शरीरको ऊर्जा सकिएपछि र मुटुले आदेश दिएपछि यथार्थका निष्प्राण पाउमा बज्रिन बाध्य भइन् अनि फेरि उही ‘बहुलाई’को बर्को ओढेर त्यहाँबाट हिँड्न बाध्य भइन् ।

भोलिपल्ट मैले फेरि देखेँ उनलाई, मितेरी अस्तपालको पर्खालछेउ बसेर आकाशतिर हेरिरहेकी । उही वीभत्स शरीर, उही थकित् अनुहार र उही विषाद दृष्टि । वरिपरि धेरै ‘मानिस’हरू थिए, म पनि थिएँ । कसैले चुरोट खाएर ठुटो उनीतिरै फालेछ । हत्तपत्त त्यो ठुटो फालेर उनी पुनः केन्द्रित भइन्, आकाशमा उड्दै गरेका बादलतिरै ।

NIBLNIBL
प्रकाशित मिति: शनिबार, साउन २८, २०७४  ०९:४६
Sipradi LandingSipradi Landing
worldlinkworldlink
प्रतिक्रिया दिनुहोस्
Ncell Side Bar LatestNcell Side Bar Latest
Bhatbhateni IslandBhatbhateni Island
cg detailcg detail
Kumari BankKumari Bank
Shivam Cement DetailShivam Cement Detail
Maruti cementMaruti cement
सम्पादकीय
नबिर्सौँ भूकम्पले सिकाएको पाठ !
नबिर्सौँ भूकम्पले सिकाएको पाठ !
ICACICAC