site stats
बाह्रखरी :: Baahrakhari
साहित्य
Nabil BankNabil Bank
कार्टुनिस्टसँग कत्रो रिस ?
Sarbottam CementSarbottam Cement

– रवि मिश्र


अचेल केही अनलाइनहरूले दैनिक पत्रपत्रिकामा छापिएका कार्टुनहरू प्रकाशित गर्छन्, जुन राम्रै पनि हो । अनलाइनमा यसरी कार्टुन प्रकाशित हुँदा कार्टुनहरू सम्बन्धित पत्रिकाका निश्चित पाठकबीच मात्रै सीमित हुन्नन्, विशाल इन्टरनेट दुनियाँभित्र प्रवेश गर्छन् । कार्टुनले धेरै पाठकबीच पुग्ने अवसर प्राप्त गर्छ ।

तर, अनलाइनले कार्टुन प्रकाशित गर्दा पत्रिकाको मात्रै नाम उल्लेख गर्छन्, कार्टुनिस्टको गर्दैनन् । कार्टुनहरू अनलाइनका पाठकसम्म पुगिरहँदा कार्टुनिस्टहरू भने अखबारकै कोलममा छुटिरहेका हुन्छन् ।

Prabhu Bank
Agni Group
NIC Asia

पाठकहरूले कार्टुनको, व्यंग्यको मजा लिइरहँदा उसलाई हँसाउने, रमाइलो दिने सर्जक उसबाट गुमनाम रहन्छन् । सम्बन्धित पत्रिकाका नियमित पाठकहरूले त शैली, रङ्ग संयोजन, रेखाले नै पनि कसको कार्टुन हो, ठम्याउन सक्लान् । तर, अनलाइनका पाठकहरू पत्रिकाका वितरण क्षेत्रभन्दा निकै परसम्म हुन सक्छन् । यदि कार्टुनिस्ट आफ्ना कार्टुनसँगै त्यहाँसम्म पुग्दो हो त उसको शैलीले नै पनि उसको सिर्जना उसैको हो भनी त्यहाँसम्म पनि ठम्मिएला । तर, ऊ यतै छुट्छ । पत्रिका पुग्छ, कार्टुनिस्ट पुग्दैन ।

कसैको सिर्जना प्रकाशित गरिसक्दा उसको दुई–चार अक्षरको नाम उल्लेख गरेर ‘यो यसको सिर्जना हो’ भनी भन्न किन गाह्रो लाग्छ ? अनौठो छ ।

Global Ime bank

नेपालका चलेका अनलाइनमध्ये दुईवटाले नियमितजसो पत्रपत्रिकामा छापिएका कार्टुन प्रकाशित गर्छन्, जसमध्ये एउटा यसमा अलि संवेदनशील देखिन्छ । उसले कार्टुन प्रकाशित गर्दा कोलम र कार्टुनिस्टको नामसहितको कटिङ प्रकाशित गर्छ । उसले सिर्जनासँग सर्जकको नाम छुट्नु हुन्न भन्ने हेक्का राखेको देखिन्छ । तर, फलाना पत्रिकामा छापिएको कार्टुनभन्दा फलाना कार्टुनिस्टको कार्टुन भन्न कन्जुस्याइँ गर्छ ।

अर्को अनलाइन भने कार्टुनमा कार्टुनिस्टको नाम हुनु नै अनावश्यक ठान्छ । उसले कार्टुन प्रकाशित गर्दा कार्टुन कोलमको नाम, कार्टुनिस्टको नाम मुठारेर मात्रै प्रकाशित गर्छ । कतिपय अवस्थामा चित्र नकाटिने छ भने क्रप गरेर हस्ताक्षर पनि उडाउन पछि पर्दैन ऊ । आजका यतिवटा कार्टुन भन्यो, ट्याकट्याक पत्रिकाको नाम लेख्यो, सकियो ।

अरू ‘हटन्युज एक्स्प्रेस’ वाला झिल्के अनलाइनहरूका त कुरै नगरौं । ‘आजका कार्टुनहरू’ भनी गुगल गर्दा जति  नतिजा देखा पर्छन्, त्यहाँ झिल्के अनलाइनहरूले माथि उल्लिखित दोस्रो अनलाइनबाट टप्काएर राखेका भेटिन्छन् । उनीहरूले पत्रिका हेर्ने, कटिङ गर्ने, स्क्यान गर्ने लेठो पनि गर्दैनन् । ‘एक्सप्रेस न्युज’को लाखाधुनीमा स्रोत र सर्जकको खोजी गर्ने समय कहाँ ? समाचार धरी टप्काएरै गुजारा चलाउँदै आएकाबाट क्रेडिट स्रेडिटको अपेक्षा गर्नु र स्याललाई श्रीमद्भागवत महापुराण सुनाएर शाकाहारी बनाउन खोज्नु एकै हो ।

सोसल मिडियामा कार्टुन सेयर गर्नेहरूले हत्तपत्त स्रोत तथा सर्जक खुलाउँदैनन् । प्रायः कार्टुनमा रहेका चरित्रहरूको गालीमा दुई शब्द व्यक्त गर्‍यो, ठेल्दियो । लेखिहाले पनि पत्रिकाको नाम हुन्छ तर कार्टुनिस्ट गायब । कार्टुनिस्टकै नाम उल्लेख गर्ने कि त कार्टुनिस्टकै फ्रेन्डलिस्टका साथी हुन्छन्, कि त अधिक चेतनशील मान्छेमात्रै । कतिपय हाइ–प्रोफाइलवालाले पनि कार्टुन सेयर गर्छन् । पढ्ने देखाउन कहाँ छापिएको लेख्न भुल्दैनन् । कसले बनायो भन्ने कुरा धेरैजसो हाइ–प्रोफाइलसमेत भुल्छन् ।

कतिपय कार्टुनहरू सोसल मिडियामा उधुमै चल्छन् । टाइमलाइन, न्युजफिड, इनबक्स र भित्ता–भित्ता दगुर्छन् । केही समयमै कार्टुनिस्ट छुटिसकेको हुन्छ । पत्रिका अलि परसम्म पुग्छ । यसरी अखबारको नाम उल्लेख गर्दा र कार्टुनिस्टको नगर्दा आमबुझाइ ‘कार्टुन कार्टुनिस्टको नभई अखबारको हो’ भन्ने पर्दो रहेछ । भलै कार्टुन छाप्ने पत्रिकाहरूमा कार्टुन कार्टुनिस्टको हो भन्ने बुझाइ छ । पत्रिकाकै आधिकारिक ह्यान्डिल र अकाउन्टहरू कार्टुनिस्टकै कार्टुन भनी पोस्ट गर्छन् ।

नाम राख्नु र छुटाउनुको एउटा पाटो छ । त्योभन्दा पनि फिटिक्कै चित्त नबुझ्ने कुरा एउटाको सिर्जना अरूको भनिदिँदा हो । मलाई भेटमा कतिपय साथीहरू भन्छन्, “कारोबारको कार्टुन चंै सही थियो है आज ।”

हुन त प्रशंसा गरेको हो । तर, मलाई चाहिँ सननन्न रिस उठ्छ । वर्षौं मेहनत गरेर कार्टुन बनाउन सिक्ने म । दैनिक दर्जनौं समसामयिक विषयमा घण्टांै घोत्लिने म । तालु नै खुइलिएला झैं गरेर सोच्ने म । कन्सेप्ट फुराउने म । त्यस्लाई चित्रमा ढाल्ने म । रङ्ग भर्ने म । अन्त्यमा मेरै हो भनेर सही हान्ने म । अनि कार्टुन चैं पत्रिकाको ?

कार्टुन पत्रिकाको हो भन्ने सोचको जननी ‘कार्टुन सम्पादकले फुराइदिन्छन्’ भन्ने बुझाइ हो जस्तो लाग्छ । धेरै मान्छेहरू सोध्छन्, “कार्टुन बनाएसी क्याप्सन चैं कसले लेख्दिन्छ ? कार्टुन बनाउन थिम उनीहरूले दिन्छन् अनि त्यहीअनुसार बनाउने ?”

बुझाइ र सोधाइझैं सम्पादकले कार्टुन फुराइदिन्थे, क्याप्सन लेख्ने अर्कै हुन्थे, कार्टुनिस्ट टाइपराइटरले टाइप गरेझैं पत्रिकाले दिएको आइडिया र थिममा रेखा/रंग भर्थे (भलै रेखा र रंग भर्नु पनि सिर्जनात्मक काम हो । त्यसमा पनि शैली र शिल्प हुन्छ) भने कार्टुन पत्रिकाको हुन सक्थ्यो । तर, कार्टुन सोच्ने ‘कार्टुनिस्ट दिमाग’ कार्टुनिस्टसँगै हुन्छ । उसैले सोच्छ, फुराउँछ, बनाउँछ । कार्टुनमा कला र शैलीसँगै विचार पनि कार्टुनिस्टकै हुन्छ ।

निश्चय पनि पत्रिकाले कार्टुनिस्टलाई ‘प्लेटफर्म’ दिएको हुन्छ । पाठकबीच पुग्ने अवसर दिएको हुन्छ । यसर्थ कार्टुन सेयर गर्दा यो पत्रिकामा प्रकाशित कार्टुन भनी उल्लेख गर्नुपर्छ तर कार्टुन पत्रिकाको होइन, कार्टुनिस्टको हो । जसरी साझा प्रकाशनले छापेको ‘मुनामदन’ साझा प्रकाशनको होइन, लक्ष्मीप्रसाद देवकोटाको हो । जसरी रेडियो नेपालको स्टुडियोमा गाइएका वा रेडियो नेपालमा बजेका ‘म त लालीगुराँस भएछु’, ‘घुम्तीमा नआऊ है’ जस्ता गीतहरू रेडियो नेपालका हैनन्, नारायणगोपाल र प्रेमध्वज प्रधानका हुन् । त्यसैगरी कार्टुनहरू पत्रिकाका होइनन्, कार्टुनिस्टका हुन् । कार्टुनसँग पत्रिकाको हैन, कार्टुनिस्टको नाम लिऊँ ।

NIBLNIBL
प्रकाशित मिति: शनिबार, साउन २८, २०७४  ०८:१९
Sipradi LandingSipradi Landing
worldlinkworldlink
प्रतिक्रिया दिनुहोस्
Ncell Side Bar LatestNcell Side Bar Latest
Bhatbhateni IslandBhatbhateni Island
cg detailcg detail
Kumari BankKumari Bank
Shivam Cement DetailShivam Cement Detail
Maruti cementMaruti cement
सम्पादकीय
ICACICAC